رانندگان مرسدس نمایش خیرهکنندهای برای کسب پول پوزیشن در گرندپری ابوظبی داشتند. در این رقابت بالاخره بوتاس فنلاندی با اختلاف ۱۷۲ هزارم ثانیه نسبت به همتیمی قهرمان سال خود لوئیس همیلتون به برتری رسید. رانندگان فراری و ردبول نیز با مرسدسها فاصله حدود نیم ثانیهای داشتند. سباستین فتل و دنیل ریکاردو، خط دوم استارت گرندپری ابوظبی را پر میکنند و همتیمیهای آنها رایکونن و ورشتپن، درست پشت سر آنها در خط سوم آغازگر مسابقه خواهند بود. نیکو هالکنبرگ بهتر از رانندگان فورس ایندیا عمل کرد و هفتم شد. پرز و اُکُن هشتم و نهم شدند و فیلیپه ماسا در آخرین تعیین خط دوران فرمول یک خود در جایگاه دهم قرار گرفت.
در Q1، شاهد نبرد اولیهی رانندگان مرسدس بودیم. در این قسمت از تعیین خط همیلتون با زمان ۱:۳۹.۳۹۱ در سایهی همتیمی فنلاندی خود با زمان ۱:۳۷.۳۵۶ قرار داشت. این زمانها سریعترین زمانهای ثبتشده در این آخر هفته بودند.
سباستین فتل نیز با زمان ۱:۳۷.۸۷۱ در سایهی همتیمی فنلاندی خود با زمان ۱:۳۷.۴۵۳ قرار داشت. رانندگان ردبول، ریکاردو و ورشتپن نیز با زمان ۱:۳۸.۰۱۶ و ۱:۳۸.۰۲۱ در تعقیب فراریها بودند. در قسمت اول تعیین خط تمام رانندگان از لاستیکهای آلتراسافت پیرلی استفاده میکردند.
در پایین جدول، لنس استرول دومین رانندهی ویلیامز و آخرین رانندهی وارد شونده به Q2 بود. او رومن گروژان را در ردهی شانزدهم پشت سر گذاشت. رانندگان سائوبر و تورو روسو نیز در ردههای بعدی جدول بودند و نتوانستند به ردههای بالاتر برسند.
در قسمت دوم تعیین خط، همیلتون برتری را نسبت به بوتاس به دست آورد و با زمان ۱:۳۶.۷۴۲ اول شد. فتل نیز به مرسدسها نزدیکتر شد و رایکونن، ریکاردو و ورشتپن در ردههای بعد قرار گرفتند.
ماسا، در آخرین گرندپری خود، فرناندو آلونسو همتیمی سابق خود در فراری را برای رفتن به Q3 پشت سر گذاشت. استافل وندورن نیز سریعتر از همتیمی خود نبود و در جایگاه دوازدهم به کار خود پایان داد. کارلوس ساینز، کوین مگنوسن و لنس استرول نیز در ردههای دوازدهم، چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند و در Q2 به کار خود پایان دادند.
بعد از اولین دورها در Q3 بوتاس به صدر بازگشت و با زمان ۱:۳۶.۲۳۱ جلوتر از همیلتون با زمان ۱:۳۶.۴۰۳ قرار گرفت. فتل نیز سریعتر از همتیمی خود بود و رانندگان ردبول حدود ۰.۷ ثانیه پس از آنها قرار داشتند. هالکنبرگ نیز دوباره جلوتر از رانندگان فورس ایندیا بود.
رانندگان مرسدس با تعویض لاستیک نتوانستند زمان خود را بهبود دهند و بوتاس با همین زمان جلوتر از همیلتون در ردهی اول قرار گرفت. فتل زمان خود را اندکی بهبود بخشید اما در همان ردهی سوم باقی ماند درحالیکه یک دور قهرمانانه توسط ریکاردو، او را جلوتر از رایکونن به ردهی چهارم رساند. ورشتپن، هالکنبرگ، پرز، اُکُن و ماسا نیز در ردههای ششم تا دهم Q3 قرار گرفتند.
برندون هارتلی راننده تازهکار تورو روسو به دلیل تعویض واحد MGU-H خود، ۱۰ رده جریمه خط استارت دریافت کرد.
رده | راننده | تیم | Q1 | Q2 | Q3 |
۱ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۱:۳۷.۳۵۶ | ۱:۳۶.۸۲۲ | ۱:۳۶.۲۳۱ |
۲ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۱:۳۷.۳۹۱ | ۱:۳۶.۷۴۲ | ۱:۳۶.۴۰۳ |
۳ | Sebastian Vettel | FERRARI | ۱:۳۷.۸۱۷ | ۱:۳۷.۰۲۳ | ۱:۳۶.۷۷۷ |
۴ | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING | ۱:۳۸.۰۱۶ | ۱:۳۷.۵۸۳ | ۱:۳۶.۹۵۹ |
۵ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۱:۳۷.۴۵۳ | ۱:۳۷.۳۰۲ | ۱:۳۶.۹۸۵ |
۶ | Max Verstappen | RED BULL RACING | ۱:۳۸.۰۲۱ | ۱:۳۷.۷۷۷ | ۱:۳۷.۳۲۸ |
۷ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۱:۳۸.۷۸۱ | ۱:۳۸.۱۳۸ | ۱:۳۸.۲۸۲ |
۸ | Sergio Perez | FORCE INDIA | ۱:۳۸.۶۰۱ | ۱:۳۸.۳۵۹ | ۱:۳۸.۳۷۴ |
۹ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | ۱:۳۸.۸۹۶ | ۱:۳۸.۳۹۲ | ۱:۳۸.۳۹۷ |
۱۰ | Felipe Massa | WILLIAMS | ۱:۳۸.۶۲۹ | ۱:۳۸.۵۶۵ | ۱:۳۸.۵۵۰ |
۱۱ | Fernando Alonso | MCLAREN HONDA | ۱:۳۸.۸۲۰ | ۱:۳۸.۶۳۶ | |
۱۲ | Carlos Sainz | RENAULT | ۱:۳۸.۸۱۰ | ۱:۳۸.۷۲۵ | |
۱۳ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | ۱:۳۸.۷۷۷ | ۱:۳۸.۸۰۸ | |
۱۴ | Kevin Magnussen | HAAS | ۱:۳۹.۳۹۵ | ۱:۳۹.۲۹۸ | |
۱۵ | Lance Stroll | WILLIAMS | ۱:۳۹.۵۰۳ | ۱:۳۹.۶۴۶ | |
۱۶ | Romain Grosjean | HAAS | ۱:۳۹.۵۱۶ | ||
۱۷ | Pierre Gasly | TORO ROSSO | ۱:۳۹.۷۲۴ | ||
۱۸ | Pascal Wehrlein | SAUBER | ۱:۳۹.۹۳۰ | ||
۱۹ | Marcus Ericsson | SAUBER | ۱:۳۹.۹۹۴ | ||
۲۰ | Brendon Hartley | TORO ROSSO | ۱:۴۰.۴۷۱ |
تصاویری از نمایش هوایی در خلال گرندپری ابوظبی
:::فرشاد:::
۴ آذر ۱۳۹۶خوشم میاد ازش، بیحاشیه و کاربلده ❤
امیر
۵ آذر ۱۳۹۶دوستان کسی میدونه چجوری میشه اینترنتی مسابقه رو دید؟
بابک محبی
۵ آذر ۱۳۹۶سلام به شما دوست عزیز
برای مسابقاتی که پخش نمیشن لینکهای پخش زنده رو چند دقیقه قبل از مسابقه تو کانال میذاریم…