دیروز (۲۲ شهریور ۱۳۹۴) موتوجیپی سواران خود را به شهر سن مارینو پایتخت جمهوری سن مارینو (کشوری که بیشتر به دلیل قانون اساسیش که در سال ۱۶۰۰ میلادی تدوین شده و همچنان نیز به عنوان قدیمیترین قانون اساسی در جهان استفاده میشود شهرت یافته) رسانده بودند، تا در پیست میزانو (Misano) این شهر مرحله سیزدهم مسابقات موتوجیپی ۲۰۱۵ را برگزار کنند.
در آخرین رکوردگیری که در مرحله گرم کردن انجام شد، مارک مارکز از تیم هوندا توانست با ثبت زمان 1m 32.504s برای یک دور و بیشترین سرعت ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت، بهترین زمان را از آن خود کند. بعد از مارک مارکز نیز خورخه لورنزو که تا اینجای کار به عنوان نایب قهرمان مسابقات در جدول رده بندی در تعقیب هم تیمیاش والنتینو روسی است، با ثبت زمان 1m 33.118s برای یک دور و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در رتبه دوم قرار گرفت. عجیبترین نتیجه که در گرم کردن بدست آمد ثبت زمان 1m 33.553s و جایگاه ششمی والنتینو روسی از تیم یاماها بود که با توجه به اختلاف زمانهای ثبت شده که خیلی نزدیک به هم بودند این مسئله خیلی نگران کننده نبود. از همان ابتدا و با شروع مسابقه مارک مارکز انگیزه و اشتیاق زیادی از خود نشان میداد و مشهود بود که برای جبران زمین خوردنش در مرحله قبل (مرحله دوازدهم که در پیست سیلوراستون انگلیس برگزار شد) کاملا آماده و قبراق است. بدترین خبری برای اعضا و همچنین هواداران تیم یاماها زمین خوردن و کنار رفتن خورخه لورنزو از دور مسابقه بود. در پایان این مسابقه هم نتایج نسبتا غیر قابل پیش بینی بدست آمد تا جایی که والنتینو روسی به رتبهای بهتر از پنجمی دست نیافت و بدین ترتیب هیچ کدام ازنمایندگان تیم اصلی یاماها به روی سکو نرفتند. نکته دیگر اینجا بود که تا قبل از این مسابقه روسی در هر دوازده مسابقه روی سکو رفته بود که با این شکست این روند قطع شد. اسکات ردینگ هم که برای اولین بار در مسابقات امسال به روی سکو رفت و به جایگاه سومی رسید در مصاحبهای که بعد از پایان مسابقه انجام داد نتیجه بدست آمده را کاملا غیر منتظره دانست و گفت که “اصلا انتظار این نتیجه را نداشتم”. اما مارک مارکز کاملا به خواسته خود رسید و کاپ پیروزی را در پایان این مرحله از مسابقات به بالای سر برد تا هم شادی را برای خود و اعضای تیم هوندا به ارمغان بیاورد و هم به چهارمین قهرمانیش در مسابقات امسال برسد. البته این قهرمانی جایگاه سومی او را در جدول رده بندی تغییر نداد. نفرات برتر مرحله سیزدهم :- مارک مارکز از تیم اصلی هوندا با زمان 48m 23.819s
- بردلی اسمیت از تیم فرعی یاماها (Monster Yamaha Tech 3) با زمان 48m 31.107s
- اسکات ردینگ با زمان 48m 42.612s
- لوریس باز از تیم فرعی دیگر یاماها (Forward Yamaha) بازمان 48m 50.246s
- والنتینو روسی از تیم اصلی یاماها با زمان 48m 57.015s
- والنتینو روسی از تیم یاماها با ۲۴۷ امتیاز و چهار قهرمانی.
- خورخه لورنزو از تیم یاماها با ۲۲۴ امتیاز و پنج قهرمانی ، با بیست و سه امتیاز کمتر در تعقیب والنتینو روسی است.
- مارک مارکز از تیم هوندا هم با ۱۸۴ امتیاز و چهار قهرمانی در جایگاه سوم قرار دارد.
- آندرا لنون از تیم دوکاتی با ۱۵۹ امتیاز .
- بردلی اسمیت از تیم از تیم فرعی یاماها (Monster Yamaha Tech 3) با ۱۳۵ امتیاز.
Mehrbod
۲۳ شهریور ۱۳۹۴برای من که تماشای مسابقه را از دست دادم ، جذاب و پربار بود ..
سپاسگزارم
سامورایی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عاشق یاماها هستم
بعدش سوزوکی با اون محصول خاصش به نام B-king
Hamid...Audi
۲۴ شهریور ۱۳۹۴انصافا سوزوکی فقط هایابوسا…
آرمااااان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴هایابوسا که عشقه،یه مسابقه با پرشه و هایابوسا توی آپارات دیدم توی جاده های اصفهان بود،B_king اگزوزهاش آدم رو دیوونه میکنه
SARD
۲۳ شهریور ۱۳۹۴همیشه دوتا سوال داشتم ، اینا زمان پیچیدن فرمونو میچرخونن یا فقط با نیروی وزنشون این کاررو میکنن.
دوم، زمان پیچیدن لباساشون به زمین بر خود میکنه یانه، مخصوصا زانو هاشون .
بیژن دولت سرایی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴از فرمونم استفاده میکنن ولی خیلی خیلی کم، بیشترش با وزن بدنه…
زانو و آرنج معمولا به زمین برخورد میکنه که آرنج بند و زانو بند دارن، لباس هم اگر به زمین برخورد کنه چیزی نمیشه چون چرمه…
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴فکر کنم هوندا این توانایی رو داشته باشه که بهتر کار کنه.
enzo
۲۴ شهریور ۱۳۹۴مطمئنید گزارش این مسابقه بود ؟
تا اونجایی من دیدم لورنزو زمین خورد و کنار رفت نه روسی
ضمنا هردو یاماها با اینکه لیدر مسابقه بودن به خاطر استراتژی اشتباه دورای آخر که خود روسی و لورنزو هم توش مقصر بودن سکوی برتر رو تقدیم مارکز و هوندا کردن
Hamid...Audi
۲۴ شهریور ۱۳۹۴عاشق خورخه لورنزو شدم خیلی خفنه!!! :D
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴عجیب بود عقب افتادن روسی