مرحله سوم مسابقات فرمول یک این فصل با پیشتازی همیلتون همراه شد. استارت مسابقه در پیست نیمه خیس مجارستان همراه با جابجاییهای جالبی بود. همیلتون که پول پوزیشن را در اختیار داشت شروع خوبی هم داشت. اما بوتاس که در خط دوم استارت بود، با شروعی بسیار بد و جامپ استارت ناگهان تا رتبه ششم سقوط کرد. ابتدا لنس استرول و سپس دو خودروی فراری و مکس ورشتاپن به سرعت از او پیشی گرفتند.
البته در دور سوم و چهارم همه خودروها بهجز خودروهای تیم هاس به پیت لین آمده و تایرهای خود را با نوع خشک تعویض کردند. طبق معمول، همیلتون با قرار گرفتن در جلوی مسابقه بدون مشکل و تهدیدی فاصله خوبی با رقبا باز کرده و خطری نیز احساس نمیکرد.
مکس ورشتاپن که لحظاتی قبل از شروع مسابقه هم به دیواره پیست برخورد کرده بود و حتی تصور میرفت این مسابقه را از دست بدهد توانست با کمک مکانیکهای ردبول در چند ثانیه مانده به شروع مسابقه آماده شده و به خوبی خود را وارد رقابت کرده و به تعقیب همیلتون بپردازد.
فراریها نیز که طبق معمول این فصل با کمبود نیرو مواجه بوده و به راحتی در رقابتهای مستقیم رده خود را واگذار میکردند. متأسفانه این تیم خوب دچار افول وحشتناکی شده و حتی در این مسابقه توسط پیشتازان لپ شدند.
نکته جالب حضور خودروهای ریسینگ پوینت در تعیین خط بعد از خودروهای مرسدس بود. ریسینگ پوینت در حال حاضر از خودروی مشابه فصل قبل مرسدس بهره میبرد اما در فصل آینده میتواند خودرویی مشابه با مرسدسهایی داشته باشد که ارتقای چندانی نسبت به فصل حاضر نخواهند داشت و البته این موضوع مورد اعتراض سایر تیمها قرار گرفته است.
والتری بوتاس به تدریج رتبه از دست رفته خود را جبران کرد و حتی چند بار خود را به فاصله زیر یک ثانیهای ورشتاپن رساند. در دور پایانی این فاصله به نیم ثانیه کاهش یافت و هیجان به اوج رسیده بود با این وجود بوتاس نتوانست ورشتاپن را پشت سر بگذارد. این در زمانی بود که هم تیمی او یعنی همیلتون آنقدر در جلوی سایر رانندگان فاصله باز کرده بود که دیگر رسیدن به او غیرممکن مینمود. ورشتاپن نیز که حتی امیدی به شرکت در این مسابقه نداشت توانست با رتبه بسیار خوب دوم مسابقه را تمام کند و البته بهترین راننده این مسابقه از دید بینندگان نیز انتخاب شد.
همیلتون در سومین مسابقه این فصل خود را به صدر جدول رساند و البته هم تیمی او نیز در تعقیب او قرار دارد. تیم مرسدس نیز همانند چند فصل اخیر خود را از رقبا جدا کرده و به نظر نمیرسد که سایر تیمها با این خودروها و استراتژیها بتوانند خطری برای این تیم ایجاد نمایند. موضوعی که حداقل باعث از دست رفتن جذابیت این مسابقات خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
آریا ماشین
۲۹ تیر ۱۳۹۹حالا کاملا معلوم شد که خودروی زیر پات چقدر مهمه
راننده های ریسینگ پوینت که تا فصل پیش دنبال این بودن که تو ۱۰ تای اول باشن تا یه امتیازی بگیرن حالا با ماشین مرسدس دنبال پودیوم هستن
فراری هم واقعا پایین تر از توقعات ظاهر شده
لکرلک رتبه ۱۱؟ شرم آوره
در ضمن ببخشید اصطلاح لپ شدن به چه معناست اگه کسی میدونه توضیح بده لطفا
Infinite
۲۹ تیر ۱۳۹۹به این معنیه که یک خودرویی که بالاتر از شماست (مثلا شما هفتم هستید و اون اوله) انقدر با شما فاصله باز کنه که بیاد و از پشت به شما برسه و از شما سبقت بگیره. (یعنی یک لپ یا دور کامل با شما فاصله باز کنه.). در این مسابقه مرسدس دو بار فراری ها رو لپ کرد!
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۹اگه مسابقات قرار باشه همینطوری پیش بره فکر کنم بنز زودتر از پرسپولیس قهرمان بشه.
بقیه درن چیکار میکنن معلوم نیست…
Soli
۲۹ تیر ۱۳۹۹مرسی که پوشش میدین
کارتون درسته
Ferrari
۲۹ تیر ۱۳۹۹واقعا وضعیت فراری شرم اوره تیمی که بیشترین بودجه رو داره از ریسینگ پوینت و هاس ضعیفتره حتی ۲۰۱۴ هم وضع تیم انقدر بد نبود
ایمان جباری
۳۰ تیر ۱۳۹۹قوانین جدید ” فیا ” دست و پای فراری رو بسته
فراری داره تو آتش بعضی تیم های آشغال میسوزه
آقا نمی تونی هزینه کنی کنار بکش ؛ مجبور نیستی ادامه بدی
فرمول یک جای تیم های ریشه دار و پولداره
الف.ی
۱ مرداد ۱۳۹۹از بیخ و بن و از دم با این دیدگاه مخالفم
محمد
۲۹ تیر ۱۳۹۹بوم بوم ،مرسدس چه می کنه،همیلتون هم مثل همیشه عالی???
R
۲۹ تیر ۱۳۹۹چرا همیلتون همش اول میشه اونم با فاصله?
Infinite
۲۹ تیر ۱۳۹۹راننده + ماشین + تیم + استراتژی + مدیریت
وقتی این موارد درجه یک باشند، انتظاری غیر از این نمیره
Alireza
۲۹ تیر ۱۳۹۹کسی منکر خوب بودن همیلتون نیست، ولی وجدانا خودروش خیلی رو بهترین بودنش نقش داره
مسئولینش بطور جدی باید به فکر جذابیت مسابقه و به چالش کشیدن همه راننده ها باشن، چیزی که من بهش فکر میکردم این بود که یه قانونی بزارن و طبق اون هر راننده باید با خودروی هر تیم مسابقه بده، که این خودش نتایج هر مسابقه رو بشدت غیرقابل پیشبینی میکنه
:::فرشاد:::
۳۰ تیر ۱۳۹۹هر راننده باید با خودروی هر تیم مسابقه بده؟!?????????? واضحتر میگی؟! چیزی که من برداشت کردم، یه ایده بسیار بسیار عجیب و غیرمنطقیه.
Alireza
۳۱ تیر ۱۳۹۹اینجوری که مثلا بعد هرفصل راننده ها تیم هاشون عوض بشه و مثلا همیلتون رو سوار خودروی رنو هم ببینیم، قبول دارم شاید ممکن نباشه ولی خیلی جذابتر میشه
AMG///
۲۹ تیر ۱۳۹۹فراری داره چیکار میکنه
آبروی اسم فراری رو داره میبره
ولی دم همیلتون گرم بازم گل کاشت
الف.ی
۲۹ تیر ۱۳۹۹سلام دوستان
تبریک میگم به طرفدارای مرسدس و همیلتون و البته بوتاس
کار بوتاس خوب بود
لوییس عالی بود
و مرسدس هم که دیگه پوکونده همه رو
استرول چه آخر هفته ای داشت!
و یک پرسش از پدال
اخبار تعیین خط و … رو پوشش نمیدین؟
OMID
۲۹ تیر ۱۳۹۹از وقتی دست فراری واسه تقلب رو شد اوضاعش بدترم شد
با تقلب هم به مرسدس نمیرسید الان که هیچی
فقط توی خفنی مرسدس موندم که فراری به این بزرگی حتی با تقلب هم بهش نرسید
محمدرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۹جریان تقلب فراری چیه؟
OMID
۳۰ تیر ۱۳۹۹توی فصل قبلی نیمه دوم به صورت ناگهانی فراری ها سرعت توی خط مستقیم شون خیلی زیاد شد
بقیه تیم ها شک کردن شکایت کردن
به احتمال بالا استاندارد های تزریق سوخت رو رعایت نکردن
هنوز تحت پیگیریه ماجرا ولی از بعد این شکایت ماشینای فراری خیلی کند شدن
عرفان
۳۰ تیر ۱۳۹۹مرسدس ماشینش فضاییه
در همین حد بدون ک توی مسابقات از تمام پتانسیلش استفاده نمیکنه فقط وقتی احساس خطر کنه استفاده میکنه…
نمونه ش همین تایمگیری مجارستان رو برو دوباره ببین. وقتی ریسینگ پوینت تهدیدشون کرد توی q2 ترک رکورد زدن!…
فرید
۲۹ تیر ۱۳۹۹اصلا فرمول یک داره از جذابیت میفته!
باید قوانین رو جوری تغییر بدن که شرایط تیم ها به هم نزدیک بشه
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۹با این که داره از جذابیت میفته ولی من مخالف حرف شمام. چون به نظرم محدود کردن اینطوری جلوی نوآوری و پیشرفت رو میگیره
الف.ی
۱ مرداد ۱۳۹۹به هر حال مسئولای برگزاری مسابقات باید شرایط رقابت برای همه تیم ها رو تا حد امکان فراهم کنن
فراموش نکنید فرمول یک ورزشه
به بهانه تکنولوژی و … نباید به روح ورزشی رشته صدمه ای زده بشه
:::فرشاد:::
۳۰ تیر ۱۳۹۹?Mercedes-Benz?
یانکی
۳۰ تیر ۱۳۹۹هر مسابقه که انجام میشه بیشتر به احمقانه بودن فرمول1 پی میبرم.همین لطیفی رو بزاری پشت بنز میره رو سکو.یا بر عکس.همیلتون تو شرایطی داره از شوماخر رد میشه که ماشینش داره اینکار رو میکنه نه خودش.
محمد حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۹من عاشق شوماخر هستم ، ولی فکر نکن شوماخر با ماشین ضعیفی قهرمانی هاش رو بدست اورده !
اون موقع فراری مثل الان مرسدس بود
بهترین ماشین رو داشت
مهدی اکرمی
۳۰ تیر ۱۳۹۹لطیفی واقعا ترکونده. اونم با عبارت زیبای 5+ LAPS
حتی نسبت به هم تیمی خودش با همون ماشین
داره کاری میکنه که ورود ایرانی های دیگه در آینده سخت تر بشه و همه بگن ایرانی ها سابقه خوبی در F1 ندارن
عرفان
۳۰ تیر ۱۳۹۹من نمیفهمم لطیفی یک درصد خودشو ایرانی حساب نمیکنه و با پرچم کانادا مسابقه میده، اونوقت هموطنانم سنگشو ب سینه میزنن. البته تو جهان سوم همینقدر ک فامیلش فارسیه کافیه!
رامین
۳۰ تیر ۱۳۹۹شده ماجرای آندره آقاسی یه مدت می گفتن یارو ایرانیه
شاهین
۳۰ تیر ۱۳۹۹لطیفی واقعا ایرانیه