گرندپری بریتانیا در پیست سرعتی سیلورستون نمایشی برای قدرتنمایی تیم مرسدس بود. خودروهای مرسدس در زمانگیری در این پیست لااقل یک ثانیه سریعتر از نزدیکترین رقبا ظاهر شدند و بنابراین انتظار میرفت که اگر مشکل خاصی اتفاق نیافتد پیروزی آسانی برای این تیم ثبت شود.
یکی از اتفاقات مهم قبل از این مسابقه مثبت شدن تست کرونای سرجیو پرز راننده تیم ریسینگ پوینت بود. جایگزین او نیکو هالکنبرگ شد که در تعیین خط هم نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و البته بدشانسی او باعث شد لحظاتی قبل از مسابقه به علت نقص فنی خودرو، این مسابقه را از دست بدهد.
شروع مسابقه بدون اتفاق خاصی در بین پیشآهنگان همراه بود. همیلتون و بوتاس و مکس ورشتاپن جلوتر از سایرین حرکت میکردند. مرسدس به سرعت فاصله خود را با خودروهای رقیب زیاد میکرد اما اولین اتفاق مسابقه هم در همان ابتدا در بین خودروهای انتهایی رخ داد و برخورد مگنوسن و آلبون باعث خروج خودروی مگنوسن از پیست و برخورد به دیواره و کنده شدن چرخ جلوی او شد. آلبون به دلیل این برخورد نیز ۵ ثانیه پنالتی دریافت کرد. بعد از این برخورد خودروی ایمنی وارد مسابقه شد.
در دور سیزدهم مجدداً به علت خروج خودروی کویات از پیست به علت از دست دادن کنترل و برخورد به دیواره، باز هم خودروی ایمنی وارد ماجرا شد.
هر بار که خودروی ایمنی از دور خارج میشد، مجدد شاهد فاصله گرفتن دو خودروی مرسدس بودیم و این هیجان را تا حد زیادی از این مسابقه گرفته بود. این موضوع باعث شد تا ما شاهد یکی از بیروحترین مسابقات در یکی از بهترین پیستهای فرمول یک باشیم.
اما در انتهای مسابقه ناگهان ورق برگشت. دو دور مانده به اتمام مسابقه والتری بوتاس در حالی که میرفت تا سکوی دومی آسانی را کسب کند با مشکل لرزش فزایندهای در خودروی خود مواجه شد و با ترکیدن تایر جلو در این زمان حساس تمام آن چیزی را که کسب کرده بود ناگهان و با بدشانسی تمام از دست داد.
دور آخر خودروی کارلوس ساینز هم با مشکل مشابهی مواجه شد و با ترکیدن تایر حتی از پیست خارج شد. اما در آخرین دور زمانی که ورشتاپن برای کسب امتیاز سریعترین دور مسابقه به پیتاستاپ رفته بود تایر جلوی لوئیس همیلتون ترکید و ناگهان اضطراب و هیجان بسیار به تیم مرسدس و طرفداران آن وارد شد. همیلتون چند دور آخر را با تایرهای پاره و بهسختی طی کرد و اگر ورشتاپن برای تعویض تایر نرفته بود، یک پیروزی بادآورده و عجیب را به دست میآورد.
همیلتون بسیار خوش شانس بود که همه چیز را مانند هم تیمی خود از دست نداد. و البته خوش شانسی دیگر او تصمیم تیم ردبول برای یک امتیاز سریع ترین دور بود.
مکس ورشتاپن با چاشنی شانس و بدشانسی توأم دومین خودرویی بود که از خط پایان گذشت. چارلز لکلرک هم یک رتبه سومی برای فراری به ارمغان آورد. سباستین فتل، دیگر راننده فراری و قهرمان سابق فرمول یک، به کسب امتیاز حداقلی در این مسابقه اکتفا کرد.
رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)
رتبه | نام راننده | ملیت | تیم | امتیاز |
---|---|---|---|---|
۱ | لوئیس همیلتون | بریتانیا | مرسدس | ۳۴۷ |
۲ | والتری بوتاس | فنلاند | مرسدس | ۲۲۳ |
۳ | مکس ورشتاپن | هلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۲۱۴ |
۴ | سرجیو پرز | مکزیک | ریسینگ پوینت | ۱۲۵ |
۵ | دنیل ریکاردو | استرالیا | رنو | ۱۱۹ |
۶ | کارلوس ساینز | اسپانیا | مکلارن-رنو | ۱۰۵ |
۷ | الکساندر آلبون | تایلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۱۰۵ |
۸ | چارلز لکلرک | موناکو | فراری | ۹۸ |
۹ | لندو نوریس | بریتانیا | مکلارن-رنو | ۹۷ |
۱۰ | پیر گسلی | فرانسه | آلفاتوری-هوندا | ۷۵ |
۱۱ | لنس استرول | کانادا | ریسینگ پوینت | ۷۵ |
۱۲ | استبان اکون | فرانسه | رنو | ۶۲ |
۱۳ | سباستین فتل | آلمان | فراری | ۳۳ |
۱۴ | دنیل کیات | روسیه | آلفاتوری-هوندا | ۳۲ |
۱۵ | نیکو هالکنبرگ | آلمان | ریسینگ پوینت (راننده ذخیره) | ۱۰ |
۱۶ | کیمی رایکونن | فنلاند | آلفارومئو | ۴ |
۱۷ | آنتونیو جیوویناتزی | ایتالیا | آلفا رومئو | ۴ |
۱۸ | جورج راسل | بریتانیا | ویلیامز-مرسدس | ۳ |
۱۹ | رومن گروژان | فرانسه | هاس-فراری | ۲ |
۲۰ | کوین مگنوسن | دانمارک | هاس-فراری | ۱ |
۲۱ | نیکولاس لطیفی | کانادا | ویلیامز-مرسدس | ۰ |
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۹وای قلبم اومد تو دهنم چی بود آخرش،ولی بوتاس بنده خدا هیچی گیرش نیومد ،خیلی بدشانسی آورد
زیزیگولو
۱۲ مرداد ۱۳۹۹فقط یه راننده حرفه ای میتونه با تایر پنچر پیروز بشه
Ali Keyhani
۱۳ مرداد ۱۳۹۹عزیزم از اینکه همیلتون راننده فوق العادیه و توی سالهای اخیر بی رقیب بوده شکی نیست
ولی شما ببین بعد از اینکه ورشتاپن رفت پیت لین فاصلش با همیلتون چقدر شد این اتفاق توی دور آخر افتاد اگر یک دور زودتر اتفاق میوفتاد از همیلتون هم هیچ کاری بر نمیومد و به سرنوشت بوتاس و کارلوس ساینز دچار میشد
زیزیگولو
۱۳ مرداد ۱۳۹۹علی جان هرکسی نمیتونه راننده فرمول یک بشه چون حرفه ای بودن یکی از شروط فرمول یک هستش وگرنه اصغر آقا بقّالی سر کوچه هم میرفت تو فرمول یک شرکت میکرد تا شاید با شانسو اقبال مقام بیاره
Ferrari
۱۳ مرداد ۱۳۹۹اقای کیهانی درست گفتن در اینکه همیلتون راننده بزرگ و پرافتخاریه شکی نیست ولی شماهم تصور نکنید مثلا ۱۰ دور با تایر پنچر زده و پیروز شده همیلتون دور اخر فقط ۷ با ۸ پبچ دیگه مونده بود. برنده بشه و مکس ورشتاپن ۴۰ ثانبه باهاس فاصله داشت اگر یک دور زودتر پنچر میکرد مطمئن باشید نه تنها برنده نمیشد بلکه توسط ماشینهای دیگه لپ میشد اینا دیگه دست راننده که نیست
زیزیگولو
۱۳ مرداد ۱۳۹۹فراری جان شک نکن که اگه یه راننده غیر حرفه ایو آماتور بود تو همون یه تیکه آخر مسابقه با تایر پنچر وا میداد و از دور مسابقه خارج میشد ولی یه راننده حرفه ای مثل همیلتون تونست شرایط رو تحت کنترل خودش بگیره و پیروز بشه کاری که اگه یه راننده آماتور بود نمیتونست انجامش بده
آرین
۱۳ مرداد ۱۳۹۹دور آخر تو مسیر میخ ریخته بودن احتمالا :)
Ali Keyhani
۱۳ مرداد ۱۳۹۹مثل اینکه متوجه حرفم نشدی
من هرگز نمیخوام قهرمانی ها و موفقیت های همیلتون رو زیر سوال ببرم یا به شانس ربطش بدم
قطعا این همه موفقیت شانسی نمیتونه باشه و هرکسی قادر به انجام دادنش نیست
همون طور که گفتم همیلتون توی پنج شیش سال اخیر یکه تازی کرده و جای تحسین داره
اما کامنت من فقط راجب اتفاقات اواخر بازی بود که واسه بوتاس ساینز و همیلتون اتفاق افتاد همین
یانکی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹خوب بریم برای دور بعدی احمقانه ترین مسابقات موتوری.هفته بعد بنزها اول بقیه علاف.
محمد حسین
۱۲ مرداد ۱۳۹۹به نظرم اشتباه استراتژی مرسدس بود ، گرچه پنچری لاستیک ها قابل پیش بینی نبود ، ولی قابل پیشگیری بود
این همون چیزی هست که بهش میگن مدیریت ریسک
وقتی تو یک پیست سرعتی مثل سیلورستون فاصله ماشین اول و دوم مرسدس با نزدیک ترین رقیب باز شده ، باید تو 20-25 درصد انتهایی مسابقه پیت استاپ دوم رو برای تعویض لاستیک انجام میدادن.
فاصله زمانی که امتیاز نداره ! ولی رسوندن هر دو تا ماشین تیم به سکو امتیاز خوبی داشت که از دست رفت
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز فاصله ایجاد شده به خاطر پیت مکس تو دور یکی مونده به اخر بود و لوییس چون ازش جلوتر بود باید دور اخر می رفت که نرفت و لاستیکش ترکید اگه زودتر از مکس می رفت پیت اونوقت مکس نمیرفت و کار سخت میشد
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۹عجب مسابقه ای شد
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۹خر شانس تر از همیلتون ندیدم
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹این که با عرق تنش و مهارتش میرفت واسه اولی تایرشم ترکید بازم اول شد کجاش خر شانسیه دقیقا؟!خر شانس ورشتاپنه
شاهین
۱۲ مرداد ۱۳۹۹همیلتون باید این قهرمانی هاشو مدیون قلب تپنده عالی مرسدس باشه
بعید میدونم حالا حالا ها فراری به گرد پاش برسه
ظاهرا دوران مایکل شوماخر این دفعه برای مرسدس داره تکرار میشه
زیزیگولو
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اگر راننده آماتور باشه چه با مرسدس و چه با فراری و چه با پورشه و چه با بی ام و چه با………………… هیچکاری از دستش برنمیاد چون راننده پیست فرمول یک باید حرفه ای باشه
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹این 20 راننده حال حاضر همشون حرفه ای هستن و هیچ آماتوری در پیست حضور نداشت.
کیفیت رانندگی ممکنه چند دهم ثانیه اثرگذار باشه ولی تیم ها با آموزش همواره سعی میکنند راننده هاشون رو در یک سطح نگه دارن.
اصغر بقال در این سطوح نداریم! و حتی ممکنه راننده های نفرات آخر با داشتن ماشین همیلتون عملکردی بهتر از اون داشته باشند.
زیزیگولو
۱۳ مرداد ۱۳۹۹بهزاد جان!! عزیزم!! دلبندم تو اول ببین شاهین چی گفته؟ من چی جواب دادم؟ تو چی گفتی!!!؟؟؟ بنده خدا منم دارم میگم راننده های فرمول یک همشون حرفه ای هستن، اول حرفای منو با دقت بخون ببین چی نوشتم بعد بیا جواب بده
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹زیزیگولو جان اگر منظور شما قلب تپنده ای که شاهین گفت باشه در این مورد شکی وجود نداره.
بهترین راننده در آماده ترین حالت بدون ماشین برتر امکان نداره قهرمان یا اول بشه.
شوماخر 2005 و کلی مثال دیگه.
با این سن همیلتون اگر یک جوان با ماشینی در سطح ایشان بیاد رقابت کنه اونموقع عیار بدست میاد.
در بدترین حالت اگر هم تیمی همیلتون یعنی بوتاس مورد سنجش باشه که دیگه خودش با زبون بی زبونی میاد میگه ماشین منو دستکاری میکنن مثل تغییر ارتفاع یا وزن بیشتر با تزریق سوخت و سایر تنظیمات.
زیزیگولو
۱۳ مرداد ۱۳۹۹بهزاد جان اصلاً دقت نمیکنیو توجه نمیکنی و فقط سریع جواب میدی، ماشین برتر و راننده حرفه ای هردو مکمل همدیگه هستن و یکی بدون اون یکی دیگه کاری از پیش نمیبره …راننده آماتور با ماشین برتر کاری از پیش نمیبره و همینطور راننده حرفه ای هم با ماشین معمولی کاری از دستش برنمیاد
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹دوستان
همیلتون مدیون کسی نیستش
بهترین راننده ممکن همین همیلتونه
کم نبودن دفعاتی که با همین ماشین مرسدس توانایی های عجیبش رو نشون داد
میشه یه طومار ازشون درست کرد
قلب تپنده هم به تنهایی ماشین فرمول یک نمیسازه
هر چند که تو دنیای الآن، مهم ترین عامل برتری تو مسابقات فرمول یک موتوره
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۹مگه این که پنچری لاستیک باعث جذابیت مسابقه بشه.
به نظرم بهترین راننده ریکاردو بود. البته ساینر و گسلی هم خوب بودن
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹نوچ همیلتون برتره مرسدس هم برتره اصلا واسه همینه که با اختلاف میبرن همیلتون بهترینن راننده است
رامین
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اینکه مرسدس عملا هم بهترین راننده و هم بهترین ماشین فرمول 1 رو داره هیجان این مسابقاتو تا حد زیادی پایین اورده.
SF90 STRADALE
۱۲ مرداد ۱۳۹۹لعنت به فیا که دست و پای فراری رو بست
همه تیم ها از ترس فراری به اتفاق هم و دست به یکی کردن باعث شدن فیا یک قانون من درآوردی بنام سقف بودجه و کاهش هزینه ها رو تصویب کنه تا فراری نتونه حداکثر توانایی خودشو نشون بده
کجاست اون دوران طلایی شوماخر که نفس تیم ها رو میگرفت ؟؟؟؟
سال قبل با اینکه فراری از دوران اوج خودش فاصله داشت در مسیرهای مستقیم رقیب نداشت ولی تیم ها از ترس خودشون رفتن از فراری شکایت کردن و کارشون هم به جایی نرسید
همه تیم ها میخوان جلوی فراری رو هرجور شده بگیرن چون فیا رو پشت خودشون می بینن
OMID
۱۲ مرداد ۱۳۹۹کجاش دست و پای فراری رو بسته؟
این قانون مال همس یعنی شامل مرسدس هم میشه
شکایت تیم ها هم اتفاقاً به جایی رسید و معلوم شد استاندارد تزریق سوخت رو رعایت نکردن و واسه همینم سرعتشون کم شد دوباره
به هر حال هر چیزی یه فراز و فرودی داره و مطمئنا فراری هم به اوجش برمیگرده منتها الان قربانی مدیریت اشتباه خودشه
OMID
۱۲ مرداد ۱۳۹۹و البته مهندسی زبانزد جرمن ها هم دخیله
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۳۹۹کجاست اون 100 ها میلیون دلار سودآوری فراری و درآمد عالی و…..؟؟؟؟
این همه پول خرج توسعه ماشین میکنن و کلی اسپانسر و…..آخرش هیچ.
اون دوران طلایی شوماخر هم مدیون مدیریت انگلیسی راس براون بودن.((به جز خود شوماخر))
..
فیا دست و پای فراری نبسته هم اینکه بابت تقلب جریمشون نکردن خدا رو شکر کنن.
..
مرسدس با اون عظمتش ترجیح داده تیم فرمول یکش انگلیسی آلمانی باشه.
فراری دیگه کجای کاره؟؟!!
..
فرای اگه به خودش نیاد به سرنوشت تیمهای باشگاهی فوتبال ایتالیایی دچار میشه.
..
اینا رو گفتم آخه یه بار به مک لارن گفتی:__تیم آشغالی که باید ار اف1 بره__
AMG///
۱۲ مرداد ۱۳۹۹دمت
خوب انتقام مکلارنو گرفتی
????????????????
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹جای مکلارن بالاتر از فراری
نگران نباش
مکلارن هم یه روزی که دور نیست به جایگاه واقعی خودش برمیگرده
امیدوارم هر چه سریعتر اون روز بیاد
Ferrari
۱۳ مرداد ۱۳۹۹پس بشین تا اون روز بیاد
Ferrari
۱۳ مرداد ۱۳۹۹استاد میشه بگی ویلیامز درپیت و مکلارن داغون که انگلیسی هستن تو این سالها به چی رسیدن؟ اخرین قهرمانی تیمی مکلارن کی بود؟ همین ردبول که قبل شروع فصل فقط رجز میخوندن از قضا انگلیس هم هستن الان یا فراری چقدر فاصله داره؟ مگه ردبول کمتر هزینه کرده؟
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ای بابا آقا کدوم دست و پا بستن؟
زدید تقلب کردید دو قورت و نیمتون هم باقیه؟
دست و پا باز گذاشتن یعنی چی؟ یعنی اجازه بدی فراری تقلب کنه؟
تا مسابقه مونزا امسال لپ نشین، من یکی حرصم خالی نمیشه از بابت مسابقه هایی که پارسال با زور تقلب و مافیا و داور ها به دست آوردین
SF90 STRADALE
۱۳ مرداد ۱۳۹۹یک سوال از دوستان آنتی فراری
اگه فراری پارسال تقلب کرد و بعضی قوانین رو زیر پا گذاشت چرا فیا جریمه نکرد فراری رو ؟؟؟؟
اونم فیا با اون سختگیری که در قبال تیمی مثل فراری داره
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ما اسمش رو میذاریم مافیا و …
بعد از شکایت تیم ها و پیگیری های فیا، قبل از اینکه فصل شروع بشه فیا بیانیه داد و اعلام کرد که مدارک کافی برای غیر قانونی اعلام کردن موتور نداریم و تحقیقات بیشتر لزوما به نتیجه مشخص انجام نخواهد شد.
این حرف فیا بود
یعنی ما نمی تونیم فعلا موتور رو غیر قانونی اعلام کنیم ولی اگر بازم تحقیقات رو ادامه بدیم، به نتیجه نخواهیم رسید.
فیا از یه توافق شخصی با فراری خبر داد که بعد از اعلامش، اعتراض شدید تیم ها به پا شد که توافق شخصی دیگه چیه؟
اصلا توافق چیه؟ یا موتور قانونیه یا غیر قانونی؛ در هر دو حالت توافق کردن معنی نداره.
تا اینکه پیش فصل 2020 و خود فصل شروع شد و دیدیم ماشین فراری بعد از اون توافق شخصی، چقدر کند شده
نه تنها نسبت به خودش بلکه در حالی که پارسال از همه بالاتر بود، امسال از همه پایین تره
حالا دیگه قضاوت با خودتون
اما یه موضوع هم باید بگم
بارها شنیدیم که گفتن موتور ها به حدود نهایی خودشون رسیدن و پیشرفت کردن و فاصله انداختن بسیار سخته
حالا چجوره که فراری از 2016 تا 2019 جوری پیشرفت میکنه که ماشین مرسدس تو مونزا با هر جور دی آر اس و … نمیتونه ازش سبقت بگیره؟
بماند شیطنت لکلرک وقتی با همیلتون چرخ به چرخ شد و کثیف کاری دوباره فیا
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹شما مسابقات رو از زاویه مطلوبت نگاه میکنی.
ببینید وقتی fia تصمیم میگیره یک مورد اعتراض یا شکایت رو بررسی کنه سایر تیم ها به خصوص تولیدکنندگان موتور هر کدام یک نماینده برای بررسی داده ها جمع میشن تا به اتفاق از قانونی بودن یا نبودن موضوع مطلع بشن.
طبق گفته ها که بیشتر غیر رسمی هست در مستقیمی ها میزان پاشش سوخت افزایش داشت و این هم در نظر بگیرید که ecu ساخت مکلارنه و تیم ها نمیتونن شخصی سازی کنن و یکسری احتمالات دیگه که از حوصله متن خارجه.
شما مونزا 2018 رو هم ببینید که هر دو فراری پول پوزیشن یک و دو بدست آوردن و همیلتون زمانی از کیمی سبقت گرفت که کیمی عملا با تایر فرسوده و نخ نما داشت مسابقه میداد به خاطر پیت استاپ زود یا در همین سال در spa فتل براحتی از همیلتون عبور کرد ، خب الان اونجا قانونی بود اما دفاع لکرک در سال بعد میشه مافیا بازی.
هیچ تیمی به غیر از مرسدس نتونسته موتور را به حد نهایی خودش برسونه و در این 7 سال هیچ زمان این تیم در این زمینه برابر یا عقب نبوده.
الف.ی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹من سعی میکنم چنین دیدی نداشته باشم
اما نکاتی هست که باید بگم
اولا سال 2018 هم خیلی بحث راجع به موتور فراری یا کلا مجموعه تامین قدرت یا همون پاور یونیت مطرح بود و اعتراضات خاص خودش رو هم به همراه داشت که البته هیچوقت قضیه مثل 2019 بالا نگرفت.
دوما فاصله داریم تا فاصله!!
مسابقه ایتالیا 2019 ماشین مرسدس پشت لکلرک تو مستقیمی ها و نقاط دی آر اس دار، حتی نمیتونست اونقدری نزدیک بشه که امیدی برای سبقت وجود داشته باشه
یه بار هم که شاید به قدر کافی نزدیک شد، لکلرک لوییس رو از پیست هل داد بیرون که خلاف قوانینه اما فیا لطف کرد و هیچ پنالتی برای لکلرک در نظر نگرفت
البته اینم بگم که داورای فرمول یک کلا حسابشون با خودشون معلوم نیست چند چنده
خیلی ضد و نقیض تصمیم میگیرن
رو این مسئله بین همیلتون و لکلرک نمیشه با قاطعیت گفت با عمد پیروز کردن لکلرک پنالتی ندادن
نکته خیلی مهم تر اینه که تو این وضع شدید رقابت چجوری از 16 تا 19 فراری جوری پیشرفت موتوری میکنه که خیلی جاها اصلا نمیشه نزدیک عملکرد مستقیمیش شد؟
خود این مسئله اگر خالی از تقلب و … باشه واقعا جای تحسین داره و باید تشویقشون کرد
خب
حالا 3 تا زمستون حسابی کار کردید و کلی پیشرفت کردید
چجوری شد که بعد از توافق خصوصی با فیا با کله زمین خوردین؟
اقلا فراری از خودش نباید کند تر باشه که! ماشین امسال نباید کند تر از پارسال باشه!
بهزاد
۱۴ مرداد ۱۳۹۹الف ی جان گرامی مسئله ی موتور فراری رو بیخیال چون فقط داریم از احتمالات حرف میزنیم و ممکنه بعدها اطلاعات دقیق تری بیاد.
شما هم مثل خیلی ها علاقه مند این رشته هستید ولی یکم منطقی برخورد کنید ، به عنوان نمونه همین پیست مونزا در خط مستقیم عملکرد ریسینک پوینت بهتر از فراری بود.
سرعت در خط پایان
ریسینگ پوینت 327
فراری 321
بیشترین سرعت در مستقیمی
ریسینگ 349
فراری 349
البته سرعت ماشین فتل از این اعداد کمتر هم بود.
مابقی تیم ها هم بودن که اختلافشون زیاد نبود و میتونید سرچ کنید.
همیلتون یا تیم مرسدس در هر حالتی نمیتونن بیشترین سرعت مستقیمی را بزنن چون چسبندگی بالایی دارند یا داشتند همانطور که فراری 2017 نمیتونست البته منظور ما تا 2019 هستش.
محمد حسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۹اگر قانون محدودیت بودجه رو گذاشتن برای تیم های نیم دوم جدول بوده ، نه مرسدس که پولدارتر از فراری هست
اون موقعی هم که فراری یکه تازی می کرد ، مرسدس تو مسابقات نبود
SF90 STRADALE
۱۳ مرداد ۱۳۹۹عصر هیبریدی و توربو متعلق به مرسدس بنز هست
تنفس طبیعی هم متعلق به فراری بوده و خواهد بود
ضمناً شما هم حرف دیگران رو تکرار نکن که اون زمان مرسدس بنز نبود و فراری موفق میشد
هر برندی تو بخش هایی مهارت خاصی داره و فراری در ساخت انجین های تنفس طبیعی رقیب نداره
برای کسب اطلاعات بیشتر از فراری ، تاریخچه F1 رو بخون (wikipedia)
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز همین الآن مکلارن بالاتر از فراری هست تو جدول و به احتمال زیاد تا آخر سال هم بالاتر می مونه
الآن ۵۱ به ۴۳ جلوتر هست
آخرین قهرمانی مکلارن ۲۰۰۸ بوده با لوییس ولی مال فرازی ۲۰۰۷ بوده با کیمی
در مورد ادعای ردبول حرف تو قبول دارم ولی به هر حال این فصل فاصله ی نسبتا زیادی دارن با فراری
تقلب فراری رو که دیگه همه می دونن برو چند تا سایت فرمول یک بخون متوجه میشی فراری جریمه نشد به دلیلی که دوستمان توضیح داد و همچنین اینکه چون تو همه ی دوره ها حضور داشته طرفداران زیادی داره و همچنین قدرت زیادی تو فسا داره به طوری که پارسال دوم شد باز هم پاداش بیشتری دریافت کرد از مرسدس که قهرمان بود که معروف به فراری بونس هست این قضیه
در ضمن قهرمانی مکلارن ۲۰۰۸ با موتور مرسدس بوده حتی ۲۰۰۷ هم که فراری قهرمان شد به خاطر جنجال لوییس و ناندو بود
در ضمن همون ردبول که نام برای از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با موتور رنو قهرمان شده پس عصر تنفس طبیعی متعلق به فراری نیست
اتفاقا قهرمانی های مکلارن و ویلیامز نسبت به مدت حضورشان خیلی عالیه به طوری ویلیامز از نظر این قضیه بعد فراری هست
در ضمن اینم بدون که فرمول یک یه ورزش انگلیسی هست
و در نهایت به امید پیشرفت مجدد فراری و ایجاد یه رقابت نزدیک
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز با اینکه امید پاسختون را داد لازمه اینو تاکید کنم که فراری خودش از موافقان کاهش بودجه بود چون تو فرمول یک تصمیمی گرفته نمی شه مگر با موافقت همه ی تیمها به جز در بعضی موارد
بعد اینکه موافقت کردن بودجه بشه سالانه 175 میلیون دلار دوباره مکلارن گفت باید بشه 145 تا که فراری موافقت کرد و اتفاقا مرسدس مخالف
Mohammad
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اگه اتفاقات آخر مسابقه اتفاق نمیفتاد، خیلی کسل کننده بود.
موتورهای مرسدس خیلی قوی هستن و زود فاصله میگیرن.
خدا کنه مسابقات بعدی جذاب تر باشن
REZA_AR
۱۲ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا کلا کلمه سه چرخ میشنوم یاد زانتیا میفتم!!!!
Javad GT500
۱۲ مرداد ۱۳۹۹مسابقه خیلی بی روح شده امروزم خیلی بی روح بود آخراش خیلی بهتر شد و هیجان بالا رفت بخاطر ترکیدن لاستیک ها
البته تو رده های پایین تر هم هیجان بود اگه فقط فکر رتبه اول تا سوم نباشیم از رتبه چهارم تا هشتم شاهد رقابت جالبی بودیم و البته شیطونیای گروژان که چند باری جلوی بقیه رو سد کرد
دم لطیفی هم گرم بالاخره از آخر خودشو کند و بالاتر آورد اون سبقتش از رایکونن هم خیلی قشنگ بود منتهی باید روی رانندگیش بیشتر تمرکز کنه و مهارتش رو بالاتر ببره به امید موفقیت لطیفی
و شکستن رکورد های بیشتر از طرف همیلتون
در آخر هم باید بگم خاک تو سر فراری که کلا خودشو نابود کرده معلوم نیست چکار میکنه مدیریتش
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹سلام به همه
مسابقه دوم توی این پیست، اتفاقاتی که برای لاستیک ها افتاد رو نخواهید دید
Ali Keyhani
۱۳ مرداد ۱۳۹۹چیزی که فرمول یک رو انقدر جذاب میکنه همین حوادث و اتفاق های غیر قابل پیش بینی هست
ارشیاsvj
۱۳ مرداد ۱۳۹۹اواخر مسابقه رو فاکتور بگیریم مضخرف بود.