گرندپری مجارستان امروز در حالی آغاز شد که لوئیس همیلتون پول پوزیشن را در اختیار داشت و توانست این برتری را تا انتهای مسابقه نیز بهخوبی حفظ کند.
اما در کنار همیلتون، همتیمی او یعنی بوتاس نشان داد که هنوز با یک قهرمان تمام و کمال فاصله دارد. بوتاس از خط دوم مسابقه را شروع کرد اما در حساسترین لحظات مسابقه، نتوانست دفاع خوبی از موقعیت خود بنماید و هیچ سکویی نیز به دست نیاورد.
در همان اوایل مسابقه، مشکل فنی باعث خروج ورشتاپن از جریان رقابت شد. همیلتون بهخوبی فاصله خود را با رقبا افزایش داد. فراری در پیت استاپ رایکونن و فتل، زمان زیادی از دست داد. اما دورهای سریع رایکونن در پیست، نشان میداد که شرایط برای آنها بهتر خواهد شد.
بوتاس میتوانست جایگاه چهارم را به دست آورد اما دستور تیمی مرسدس به او برای راه دادن به ریکاردو نیز با حرکت جوانمردانه او و قناعت به رتبه پنجمی به پایان رسید.
لوئیس همیلتون بهآسانی و بدون فشار از خط پایان گذشت درحالیکه نزدیکترین رقیب او یعنی فتل بعد از ۱۷ ثانیه از این خط عبور کرد. کیمی رایکونن نیز سوم شد.
یانکی
۷ مرداد ۱۳۹۷واقعن فرمول 1مضحک شده همیشه همون 3 تا امل دوم سوم.
Travel4ever
۷ مرداد ۱۳۹۷از خود گذشتگی بوتاس؟
فتل بعد کلی که موقعیتش پیش اومد خواست سبقت بگیره با کله داشت میرفت تو ماشین کار دست ماشین خودش و فتل داد از اون طرف ریکاردو اومد سبقت بگیره اون بنده خدا رو هم بی نصیب نگذاشت قیچیش کرد یه طرف ماشینو.
دیگه کلی تیمش خواهش تمنا کرد گفت خواست سبقت بگیره تا جایی که قیچیش نکنی ناموسا بذار بره.
قشنگ ترین صحنه هم خراب شدن ماشین مکس بود که صدا سیما فحشاشو سانسور میکرد@!
Meysam..LaFerrari
۷ مرداد ۱۳۹۷صدا و سیما کیه داداش اون فحش ها رو خود فرمول یک سانسور میکنه ??
مصطفی
۷ مرداد ۱۳۹۷بوتاس چرا اینجوریه؟ اگه پشت ماشین مرسدس نباشه چندم میشه؟!
اکبر قاسمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷بوتاس تا قبل از مرسدس اومدن کارنامه خوبی داشته و سری جونیوررو قهرمان شده بود و هم تیمی هاش منجمله ماسا رو هر چند پا به سن گذاشته بود اماشکست داده بود اما الان ازادی عمل نداره و حق و اجازه جنگیدن نداره اصلا و به عنوان سرعت گر ازش استفاده میشه (سبقت با دستور تیمی سیلورستون، رادیوی هوکنهایم مبنی بر عقب کشیدن، اتفاقات مجارستان)
مهدی ۹۱۱
۷ مرداد ۱۳۹۷ماشین مرسدس بهتره ولی راننده های فراری برترن اگه رانندههای فراری رو مرسدس داش چی میشد.
الف.ی
۷ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا کاملا برعکسه
این فصل ماشین مرسدس با فراری یا برابره یا مرسدس ضعیف تره
مخصوصا تو این پیست
راننده ها هم که بهتر کار کردن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ مرداد ۱۳۹۷عزیز این فصل ماشین فراری بهتر از مرسدسه.
حالا چرا تو پیستی که کاملا مناسب خودشونه نه میتونن پول بگیرن نه از بوتاسی که لاستیک هاش به شدت کهنه تره به زحمت و نفس نفس افتادن سبقت بگیرن،لطفا اجازه بدید که بگم مشکل از راننده هاشونه!!!
تو بارون میبازید میگید فراری تو بارون کندتره ماشین مرسدس بهتره!!!!حالا تو اینجا 20دور((دقیقشو نمیدونم)) پشت لاستیک های کهنه میمونید باز میاید میگید راننده های فراری بهترن؟؟؟
حالا معلوم هم نیست باز به کیمی گفتن سبقت نگیر یا …….
چون کیمی واقعا سریع بود.
Meysam..LaFerrari
۷ مرداد ۱۳۹۷دیروز کیمی میتونست پول پوزیشن بزنه اگر تو دور آخر سریعش پشت ماشین هاس گیر نمیکرد. تو بارون نزدیک بودن به ماشین جلویی مخصوصا تو تعیین خط وحشتناکه، همه راننده ها تایمشون رو حداقل نیم ثانیه بهبود دادن اما کیمی بدشانس بود وگرنه به احتمال بسیار زیاد پول میزد حتی بعد از تعیین خط تو مصاحبه گفت که میتونستم جایگاه اول رو بگیرم
شما اگه چیزی در مورد هوای کثیف تو پیستی مثل مجارستان اطلاع داشته باشی میتونی درک کنی که چرا فتل نمیتونست از بوتاس سبقت بگیره، سبقت گرفتن تو این پیست که مستقیمی های بسیار کمی داره و پیچ ها با سرعت متوسط با فاصله ی کم از هم قرار دارن واقعا وحشتناک سخته حتی اگر تایر بهتری داشته باشی
همیلتون سال 2017 با ماشینی که ذاتا یک ثانیه سریعتر بود و با تایر نو نتونست از ورستپن سبقت بگیره تو استرالیا، اینا نود درصدش تاثیر فقدان دون فورس موقع دنبال کردن یک ماشینه که باز هم میگم تو بعضی پیست ها مثل مجارستان تاثیرش خیلی بیشتر از اکثر پیست هاست
Ahmad
۸ مرداد ۱۳۹۷کاملا درسته و منطقی میثم جان پارسال تو همین پیست فرمون وتل خراب شد وهر دور یک ثانیه کندتر بود با اینکه اول بود یه قطار از مرسدس و ردبول پشت سرش بودن البته کیمی هم کمک کرد ولی هیچکس نتونست سبقت بگیره
ایمان
۸ مرداد ۱۳۹۷آقا دانیال اگر فرمول یک رو از سالها پیش بیننده بودید لابد میدونید که پیست هونگارو یکی از سختترین پیچها برای سبقت گیریه و فتل اگر پشت بوتاس گیر افتاد به خاطر کاراکتر پیسته .این که عملکرد مرسدس تو بارون بهتره شکی نیست که اگر این طور نبود حد اقا بوتاس خط دو رو نمیگرفت و اینکه بگید مثلا فتل راننده خوبی نیست دیگه خیلی مضحکه چون داری در مورد قهرمان چهار دوره دنیا این حرف رو میزنید،فعلا دنیا با کمک ابر و باد و بارون به کام مرسدس ولی مطمئنا دوران این خوش شانسی به پایان میرسه
Ali Keyhani
۷ مرداد ۱۳۹۷همون جوری که آقای یعقوبی گفتن،برعکس میگین شما،امسال فراری موتورش بهتر مرسدسه برعکس پارسال که فراری آیرودینامیک خوبی داشت و موتورش در حد مرسدس نبود،امسال توی مسیرهای مستقیم و پیچ ها فراری خیلی بهتر عمل میکنه تا مرسدس و توی اکثر سکتورها میشه برتری فراری رو دید،امروز فراری یه پیت استاپ خیلی بد داشت و توی پیست مجارستان همون جور که میدونین خیلی کم میشه سبقت گرفت.
و وتل شانس اورد توی برخوردی که بوتاس ایجاد کرد آسیب جدی ندید.
به امید یک مسابقه خوب در باژیک❤
مهدی
۸ مرداد ۱۳۹۷صد درصد برعکسه
اتفاقا همیلتون از بوتاس راننده بهتریه اما جواهر ناب مارانلو امسال شاهکار بوده
به خصوص در شتابگیری ها دیوانه وار عمل میکنه
بعد عذز میخوام از رو چی گفتین حرکت جوانمردانه بوتاس؟؟؟
هیچ کس نتونست بدون اینکه بوتاس یه بار نکوبه بهش ازش رد شه مطمئن باش اگه رایکونن مسلمون بود موقع سبقت آیت الکرسی میخوند که این بوتاس کاریش نداشته باشه
الف.ی
۷ مرداد ۱۳۹۷حیف که بوتاس دفاع جانانه اش رو با تصادفاش خراب کرد
تبریک به مرسدس و همیلتون و طرفداراشون
Meysam..LaFerrari
۷ مرداد ۱۳۹۷بوتاس مجبور شد برای دفع خطر آندرکات کیمی زود بیاد پیت و این موضوع باعث شد آخر مسابقه تایرهای بوتاس عمر مفیدشون رو از دست بدن و اون اواخر دیگه گریپ لازم برای دفاع جلوی فتل رو نداشت، اینا ربطی به مهارت رانندگی بوتاس نداره وقتی لاستیکت خیلی کهنه میشه ترکشن کافی نداری و تو خروجی پیچ قبل سبقت دیدید که فتل چقدر ترکشن بهتری داشت با تایرهای نو حالا اینکه تایرهای التراش ذاتا از سافت سریعترن به کنار، اشتباهات بوتاس برخوردهایی بود که بوجود آورد و جریمه هم شد بعد از مسابقه.
SFXSuperFast
۷ مرداد ۱۳۹۷راننده باید لیمیت های ماشینشو حس کنه و بفهمه چقد تایر داره و کجا باید ترمز بگیره ک به پیچ برسه نه اینکه هی بره تو شکم بقیه!
مرسیدس میدونس اگر بوتاس رده رو خودش مسالمت آمیز نده به ریکی حسابی جریمه اش میکنن!!
الف.ی
۷ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز بوتاس مقصر تصادف دوم بود
کاملا
توجیهش هم مشخصه. آندر استیر ناشی از نبود داون فورس
تصادف اول عجیب بود
به نظر من یه برخورد مسابقه ای ساده بود
چون فتل اومد از ریسینگ لاینش دفاع کنه و بوتاس هم داخلو داشت
منتها فتل زیادی بستش
چون اگه دقت کنین چرخ جلو سمت چپ بوتاس رفت رو چمنا و همین باعث قفل کردن لاستیک ها و برخورد شد
حالا از اینا که بگذریم چقدر فراری ها سگ جونن!
کلا هیچیشون نمیشه!
ته تهش یه بال بدن!
بهزاد
۷ مرداد ۱۳۹۷اگر اول مسابقه فتل به کیمی که تایر سریعتر داشت راه میداد تا با بوتاس درگیر بشه براحتی میتونست از اواسط مسابقه پشت همیلتون قرار بگیره.
پیت استاپ بد فتل هم کار را برای مرسدس درآورد.
برخلاف مد جدید که میگن ماشین فراری قویتره اینطور نیست!
مرسدس مشکل نگهداری تایر داره و اگر از قویترین و بهترین ست آپ استفاده کنن به 2 پیت استاپ نیاز دارند و در روز مسابقه مجبورا کمی کند تر باشند.
امیر
۸ مرداد ۱۳۹۷من ندیدم بازی رو ولی فکر کنم سیاست مرسدس این بود که بوتاس در مقابل فراری ها دفاع کنه و همیلتون بتونه فاصله ایجاد کنه
خوب هم کارش رو انجام داد بوتاس
برخوردهاش هم به نظر اجتناب ناپذیر بود البته از منظر روحیه جنگندگی اش
وگرنه با اون لاستیک و بال جلو دفاع کردن ریکیاردو کمی غیر معقوله
به هر حال یه راننده دوم باید بخوبی راننده اول رو ساپورت کنه و صد البته بتونه امتیازهای خوبی جمع کنه و صرفا خودش رو فدا نکنه
سیامک . ص
۸ مرداد ۱۳۹۷استراتژی انتخابی تیمی فراری کلآ تو این گرندپری برای رایکونن بهتر از فتل بود . مخصوصآ پیت استاپ 4/2 ثانیه ای افتضاح فتل از پرسنل حرفه ای ترین تیم F1 بعید بود .
در مجموع فراریها اون نفس لازم رو در رقابت نشون ندادند ، البته کیمی بهتر از فتل بود به نظر من .
سیامک . ص
۹ مرداد ۱۳۹۷خوشم میاد از راننده های ویلیامز که این فصل بجای مسابقه دادن دارن تو پیستها با ماشینهاشون قدم میزنند !!
بیچاره سر ویلیامز که دیگه داره به حالت کما رفتن نزدیک میشه ! فقط خداکنه دخترش اقلآ از دست این نوابغی که بعنوان راننده استخدام کردند دق نکنه !؟ …