مدیر ارشد مک لارن آقای زاک براون میگوید شرکتهای فراری و مرسدس احتمال تأمین پیشرانهی فرمول ۱ این تیم در فصل بعدی را رد کردهاند.
در سالهای اخیر این تیم بریتانیایی با پیشرانههای غیرقابلاعتماد هوندا مشکلات زیادی را تجربه کرده و به دنبال استفاده از قوای محرکهی شرکتهای دیگر برای فصل ۲۰۱۸ و سالهای بعدتر است.
براون گفت:
ما تیم فوقالعادهای هستیم. مک لارن نشان داده که توانایی برنده و قهرمان شدن را دارد؛ اما من فکر میکنم چندین تیم دیگر از دیدن جایگاه امروزی ما لذت میبرند. آنها از توانایی بازگشت ما میترسند، ترسی که قابلفهم است.
موتوراسپورت گزارش داده که شانس کمی برای تأمین پیشرانه مک لان از سوی رنو وجود دارد اما چنین معاملهای منعقد نخواهد شد زیرا رنو علاقهای به تأمین پیشرانهی ۴ تیم ندارد و از تأثیر منفی روی قابلیت اعتماد آنها هراس دارد.
راننده اصلی مک لارن یعنی فرناندو آلونسو گفته که انتخاب سریعتر تأمین کننده پیشرانه ضروری است بنابراین یک تیم غیررقابتی میتواند توسعه خودروی ۲۰۱۸ خود را آغاز کند.
براون درباره کار هوندا نیز گفته است:
ما با هوندا درباره سناریوهای مختلفی صحبت کردهایم. نهایتاً فکر میکنم که هوندا میتواند کار را انجام دهد.
ما باید مطمئن شویم که کارهای توسعهای سرعت بیشتری به خود میگیرند. ما در حال آغاز کارهای مربوط به خودروی ۲۰۱۸ خود هستیم و شما باید پیش از آن دانستن اینکه چهکاری انجام میدهید پیشبینیهای لازم را داشته باشید.
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۳۱ تیر ۱۳۹۶BMW و مکلارن
بهترین پیوند انگلیسی آلمانی .
من حاضرم برم با BMW صحبت کنم. پولم نمیگیرم.
Ferrari
۳۱ تیر ۱۳۹۶بی ام و که تو فرمول یک حضور نداره مکلارن و هوندا که چند بار باهم قهرمان شدن کارشون به اینجا کشید بی ام و که تو دوران حضورش موفقیت چشمگیری هم نداشت شایدم بتونه تولید کنه اگه بتونه و براش صرفه ی اقتصادی داشته باشه باید امادگیشو اعلام کنه
حیف شد که فراری به مکلارن پیشرانه نمیده
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۳۱ تیر ۱۳۹۶واسه قهرمانی علاوه بر انجین خیلی عوامل دیگه دخیله.
شاید BMW تو موارد دیگه ضعیف ظاهر شده بوده و مثل فراری قوی نبوده ولی تو انجین سازی حرف نداره. تا اونجا که خاطر دارم قوی ترین انجین فرمول 1 مال BMW هست.
از هر لحاظ میتونید به BMW خرده بگیرید ولی تو انجین سازی هرگز.
In the memory of enzo
۲۸ مرداد ۱۳۹۶انجین یکی از بخشای ماشینه و با قسمای دیگه کل ماشین رو تشکیل میدن.حتی اگرم حرفت درست و باقاعده باشه که نیست (اینکه میگی موتورای بی ام و برتر از فراری ان) ولی تکنولوژی ساخت ماشین فراری 100% بهتره از بی ام و
Reza.M
۳۱ تیر ۱۳۹۶مکلارن توانایی قهرمان شدن رو داره…فقط عرضه شو نداره…اگر هم بی ام دبلیو بخواد با کسی همکاری کنه …با یه کمپانی هم سطح خودش همکاری می کنه…چه بسا دوباره خودش بیاد تو فرمول 1…ولی جدا جای تعجب داره برای من شرکتی با این سابقه نمی تونه موتور بسازه..
فرشاد
۳۱ تیر ۱۳۹۶موافقم، قبلا هم گفتم که بهتره با ب ام و قرارداد بلند مدت ببنده.
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۳۱ تیر ۱۳۹۶فرشاد نمیدونم چقدر نظرم درسته ولی
اگه BMW بتونه مکلارن رو بخره با ی تیر 2 نشون میزنه.
فک کنم هم براش سودهی داشته باشه هم میتونه راحت وارد سطح سوپر اسپرت و هایپرکار بشه.
نتیجه همکاری این دو شرکت رو فک کنم هیچ دوستدار دنیای خودرویی نتونه فراموش کنه.
F1 افسانه ای.
ارش
۳۱ تیر ۱۳۹۶موافقم بی ام و مناسبه.
Amir Schumacher
۳۱ تیر ۱۳۹۶.
کاش سال بعد یک نماینده از فولکس واگن در اف1 داشته باشیم.
مثلا لامبورگینی ، پورشه یا آئودی !
مخصوصا پورشه که فکر کنم احتمالش بیشتره ! اما سال بعد …. راستش نمیدونم چقدر ممکنه.
کاش سال بعد پورشه بیاد فرمول 1 به مکلارن هم موتور بده !
مکلارن یه امسال رو با موتور های داغون هوندا تحمل میکرد و سال بعد … .
لعنت به دیزل گیت وگرنه امسال میشد دومین سال حضور آئودی در F1
آئودی هم که یک موتورساز بی نظیره.
یک تامین کننده ی موتور مهم دیگه به F1 اضافه میشد و چقدر این اتفاق خوب بود.
واقعا از وقتی مکلارن افول کرده حال و هوای F1 عوض شده.
هر وقت فرمول 1 رو از تلویزیون تماشا میکنم قبل از بوتاس ، هیلتون و فتل در حاشیه نمایشگر دنبال رنگ نارنجی و آلونسو میگردم.
حیفم میاد از مکلارن.
افول بزرگان برام ناراحت کنندست.
In the memory of enzo
۲۸ مرداد ۱۳۹۶گفته (از توانایی بازگشت ما میترسند)
اخه ادم چقدر پررو!
تیمی که حتی نمیتونه موتور ماشین تولید کنه تمام موفقیتاش رو بخاطر المانی ها و ژاپنی ها داره اینطور صحبت میکنه!
فک کنم اگر میتونستن اینجین تولیدکنن فحش هم میدادن!
توی دنیای واقعی ادعای رقابت با فراری و پورش رو دارن درحالی که تو فرمول یک باید التماس کنن برای موتور.
بعد قسمت خنده دارشم اینجاست که میگن از قدرت بازگشت ما میترسند!!!!!!
mehran911
۳۱ تیر ۱۳۹۶اینکه هوندا بدترین پیشرانه های تاریخ فرمول رو ساخته شکی نیست
مکلارن بخاطر استفاده از موتور های هوندا صدمه زیادی دیده
از طرفی لائودا هم اصلا مایل نیست که مرسدس به مکلارن موتور بده
خودم دوست داشتم حداقل فراری اینکارو بکنه اما تاریخ نشون داده فراری خیییلی سخت موتور هاشو در اختیار تیم های دیگه قرار میده
.
ناتوانی هوندا در ساخت موتورهای فرمول یک واقعا جدیه
فرشاد
۳۱ تیر ۱۳۹۶یعنی واقعا مکلارن با این همه سابقه و ادعا توانایی ساخت موتور فرمول ۱ رو نداره؟! آخه تا کی میخواد منت بقیه رو بکشه؟!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ تیر ۱۳۹۶فرشاد جان ساخت موتور فرمول وان مخصوصا الان ک خیلی پیچیده شده، هزینه خیلی زیادی داره و مکلارن توانایی مالی همچین کاریو نداره.ساخت شاسی و بدنه و گیربکس هم هزینه زیادی داره،از طرفی هوندا علاوه بر تامین موتور سالی 100میلیون ب تیم کمک میکنه چون مکلارن ب خاطر مشکل موتور هوندا چن تا از اسپانسراشو از دس داده.فعلا مکلارن تنهاست و تنها امیدش هوندا هس.
چن سال دیگه قوانین تغییر میکنه و موتور ها ساده تر و ارزون تر میشن.احتمالا یک موتور هیبرید 6سیلندر ساده تر جایگزین بشه.و از طرفی احتمال برگشت کازورث ب فرمول وان هم وجود داره،ب نظرم بهترین همکار برا مکلارن کازورث باشه و بتونن با هم یه تیم قوی تشکیل بدن.البته درصورت پیدا کردن حامی مالی مناسب احتمال حظور استون مارتین درفرمول وان هم وجود داره و کازورث رابطه خوبی با استون مارتین داره.
Amir Schumacher
۳۱ تیر ۱۳۹۶راستش فکر کنم دوره ی کازورث در فرمول 1 دیگه تموم شده.
کازورث در ساخت موتور های تنفس طبیعی استاد بود و یجورایی کازورث دیگه تموم کارت هاش رو بازی کرده.
دانش کازورث دیگه به درد فرمول 1 در سال 2018 نمیخوره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ تیر ۱۳۹۶مجید جان مشکل کازورث هیبرید و توربو بودن نیس ،مشکلش پیچیدگی و هزینه ساخت زیاد موتور هاست . یکی از قطعاتی ک قیمت و پیچیدگی زیادی داره سیستم بازیابی انرژی هس.
Amir schumacher
۳۱ تیر ۱۳۹۶.
بله دوست عزیزم
ولی کلا فکر میکنم کازورث دانش موتور های توربو و سیستم بازیابی انرژی که به درد بالاترین سطح رقابت در سال ۲۰۱۸ بخوره رو نداره.
اگر دقت کنی موتور هایپر استون مارتین هم تنفس طبیعیه. تولید سیستم بازیابی انرژیش رو هم کازورث انجام نمیده.
Hamid.Hellcat
۳۱ تیر ۱۳۹۶شرکت اتاقسازی برادران مک لارن!
فرشاد
۱ مرداد ۱۳۹۶ضمن عرض احترام به مکلارن، کامنت کاملا به جایی بود ? البته فقط در بحث فرمول ۱
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ مرداد ۱۳۹۶فک میکنی ساخت شاسی و بدنه و گیربکس کار آسونیه؟فعلا ک مرسدس و فراری از بدنه مکلارن خیلی میترسن و برا همین بهش موتور نمیدن!
Ahmad
۳۱ تیر ۱۳۹۶اون دوستانی که مکلارن بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا میدونستن و فراری رو میکوبیدن الام کجان؟؟؟
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ مرداد ۱۳۹۶مکلارن همین الانش هم کارشو خوب انجام میده در فرمول وان و توی مقالات مرتبط به فرمول وان بار ها ب آیرودینامیک و شاسی عالی مکلارن اشاره شده،مکلارن ب خاطر هزینه زیاد موتور نمیسازه ک اصلا چیز عجیبی نیس!
شاهین پسر
۳۱ تیر ۱۳۹۶چرا با لامبو شراکت نمیکنه؟
لامبورگینی هم دوست داره تو فرمولا شرکت کنه خو با مکلارن بریزن رو هم پیست رو بترکونن.خوب میگم یانه بنظرتون؟!
Ahmad
۱ مرداد ۱۳۹۶هیچکدام توانایی ساخت انجین فرمول یک رو ندارن کگرنه مطمئن باش تا الان فرصت نمیدادن
Kamran
۳۱ تیر ۱۳۹۶شاهین داداش مگه کشکیه پیست رو بترکونن ?
شاهین پسر
۱ مرداد ۱۳۹۶البته درحد نظر بود حرفم
ولی لامبورگینی نشونه هاشو داره بخواد توی پیست مانور بده.مثلا هوراکان gt3 خوب داره براش فروش میره چرا چون خوب راه میره توی پیست.الانم که هر ماشینی میسازه سریع میبره نوربرگرینگ تست میزنه و تایم خوبی از ماشیناش بجا میزاره.
پس چراکه نه با مکلارن شراکت داشته باشن.ولی خو وقتی شما میگید نمیشه حتما نمیشه دیگه.منم زیاد تو نخ فرمول نیستم
فرشاد
۱ مرداد ۱۳۹۶طرفداری مکلارن مثل طرفداری اپل هستن که LCD آیفونشون رو LG و شارپ میسازن، CPU رو سامسونگ و TSMC، حافظه رو سامسونگ، دوربین رو سونی، بدنه و مونتاژ رو فاکسکان و. . . آخرشم کلی ادعا دارن و کل کل می کنن، ولی مرسدس و فراری مثل سامسونگ هستن که صفحه نمایش، رم، حافظه داخلی. دوربین، CPU و. . . رو خودش برای خودش میسازه.
فرشاد
۱ مرداد ۱۳۹۶منظورم تو بحث فرمول وانه
mehran911
۱ مرداد ۱۳۹۶اول از هر چیزی بگم که اصلا اپل رو دوست ندارم
.
.
راستش درسته که اکثر قطعات محصولات اپل رو شرکت های دیگه تولید میکنن اما دقت کن اکثر این قطعات تحت پتنت اپل تولید میشن یعنی اپل هزینه سنگین توسعه تحقیقات رو می پردازه و فقط سفارش ساختش رو به شرکت های دیگه میده .
.
مکلارن هم توسعه کننده است و هم تولید کننده
.
مشکل مکلارن در تولید موتور علاوه بر هزینه ساخت تجربه ی ساخت موتور هم هست
مکلارن اگر مشکل مالی هم نداشت حداقل به دو یا سه فصل زمان نیاز داشت تا موتور خوب ورقابتی بسازه
Amir schumacher
۱ مرداد ۱۳۹۶.
هزار تایی شدنت مبارک بهترین دوست من.
تو بعد از ۴-۵ سال هزار تایی شدی و من بعد از ۲ سال ۸۰۰۰ تایی !!!
«کم گوی و گزیده گوی چون دُر» که میگن خود شمایی.
ما هم که« خشت میزنیم »
کاش پدال ۵ کاربر فعال مثل مهران داشت .
اگر پروفایلت تو اینستاگرام همون Werner Heisenberg هست (منظورم عکس پروفایلته) خوشحال میشم بهم بگی.
mehran911
۱ مرداد ۱۳۹۶ممنون دوست عزیزم
.
مجید جان همیشه گفتم وجودت برای سایت خیلی ارزشمنده
من شخصا چیز های زیادی از شما یاد گرفتم
.
مجید جان خیلی وقته اینستاگرام نمیرم حتی نرم افزارش رو غیر فعال کردم ولی اکانتم همون عکس ورنر هایزنبرگ ( پدر علم مکانیک کوانتومی ) هستش
راستش بیشتر تو تلگرام هستم
اتفاقا خیلی خوشحال میشم با هم در ارتباط باشیم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ مرداد ۱۳۹۶فرشاد جان چه منبعی برا حرفت داری؟ مکلارن موتورشو از بقیه میگیره چون تولیدش هزینه زیادی داره،گیربکس و بدنشو خودش میسازه.در مورد مرسدس هم توهم زدی! موتورشو ک ایلمور انگلیس میسازه.گیربکسشم با همکاری xtrac انگلیس ساخته میشه.خود خودرو هم توسط انگلیسی ها و در انگلیس ساخته میشه. مدیر فنی و رئیس بخش موتور و بیشتر اعضای تیمش هم انگلیسی هستن،این همه افراد کار بلد هم براون انگلیسی در یک تیم جمع کرده . حرف نزنی بهتره! برا منبع هم نمیخواد جای دوری بری،تو ویکیپدیا اسم ماشین امسال مرسدسو سرچ کن و موتور و گیربکسشو نگا کن.در مورد افراد کلیدی هم جدیدا سایت فرمول یک ایران یه مطلب گذاشته،برو ببین تا یکم اطلاعاتت زیاد شه،داری اعصابمو بهم میریزی.
فرشاد
۲ مرداد ۱۳۹۶اولا که من اسمی از انگلیسی بودن یا نبودن نیاوردم، دوما حرف زدن یا نزدن من یه موضوع شخصیه، شما به کار خودت برس دوست عزیز، سوما اگر مرسدس موتورش انحصاری نبود، مکلارن منتش رو نمیکشید که موتور ازش بگیره، چهارما هیچوقت ویکیپدیا تمام و کمال یه منبع کامل و معتبر نبوده، پنجما توصیه میکنم دیگه کامنتهای من رو نخونی تا عصبی نشی ❤ عزیزی ?
akrh78
۵ مرداد ۱۳۹۶جناب ویلیامز….
فکر کنم برای بار هزارم هست که این بحث توی پدال انجام میشه.آقا مرسدس اگه کارخونش تو انگلیس باشه دلیل نمیشه خودشون اومدن نشستن اونجا چایی نبات میخورن انگلیسی ها هم براشون ماشین میسازن
مرسدس قبلا داشته اونجا برا مکلارن انجین میساخته الان گفته چه کاریه پاشم برم مقر جدید تو آلمان بسازم،من که همینجا مقر دارم،از این به بعد همینجا برا خودم ماشین میسازم….
خیلی سادست خدایی
بچه ها اگه کسی دسترسی به توتو ولف داره بهش بگه جون مادرت جمع کن از انگلیس برو که اینقدر به اسم خودشون فاکتور نزنن
mohammad_fm480
۴ مرداد ۱۳۹۶واقعا دمت گرم اقا فرشاد .گل گفتی