مسابقات

گرندپری آذربایجان و آقایی مجدد مرسدس

مسابقه فرمول یک باکو در حالی آغاز شد که رانندگان مرسدس توانسته بودند خط اول و دوم مسابقه را از آن خود کنند. رقابت دو هم‌تیمی در خودروهای نقره‌ای خود در این فصل جذاب‌تر و نزدیک‌تر شده است. بوتاس توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند و همیلتون صدرنشین را پشت سر بگذارد.


در سوی دیگر امیدها به خودروهای فراری مخصوصاً راننده جوان و تازه‌وارد این تیم یعنی لکلرک نیز فزونی یافته بود و انتظار می‌رفت تا رقابتی نزدیک بین این تیم و مرسدس شکل بگیرد.


استارت خودروها بدون تغییر خاصی در ترتیب مسابقه‌دهندگان آغاز شد و بوتاس توانست با پیشتازی به‌خوبی مسابقه را مدیریت نماید. این موضوع تا اواخر مسابقه نیز ادامه یافت تا جایی که در دو دور مانده به انتهای مسابقه، همیلتون توانست خود را به فاصله بسیار نزدیک و در محدوده دی آر اس بوتاس قرار دهد. اما یک اشتباه از سوی خود همیلتون باعث شد تا تماشای یک نبرد نفس‌گیر در ثانیه‌های پایانی را از دست بدهیم. درنهایت بوتاس و همیلتون جلوتر از فتل، ورشتاپن و لکلرک از خط پایان رد شدند.


تلاش‌های لکلرک نیز تا انتها ادامه داشت اما با وجود عدم کسب سکو، یک امتیاز سریع‌ترین دور مسابقه را در همان لحظات پایانی به نام او کرد و البته از دید تماشاگران نیز به‌عنوان راننده برتر این مسابقه انتخاب شد. او مسابقه را از جایگاه نهم آغاز کرده بود و البته ترتیب چهار خودروی برنده نیز همانی بود که در ابتدای مسابقه و در خط استارت قرار گرفته بودند.


درمجموع گرندپری آذربایجان امسال بدون هیجان خاصی به پایان رسید و مرسدس همچنان با کسب یک-دوی دیگری توانست فاصله امتیازی خود را با تعقیب‌کنندگانش بیشتر کند.


در صدر جدول رانندگان جای بوتاس و همیلتون با نتایج این مسابقه تغییر کرد و مجدداً بوتاس با ۸۷ امتیاز و یک پوئن بیشتر صدرنشین شد. فتل هم توانست با یک رتبه صعود جای مکس ورشتاپن را بگیرد.


این مسابقات دو هفته دیگر در کاتالونیای اسپانیا پیگیری خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دیگه جذابیت خاصی نداره هر بار بنز یک_دو فراری ۳_۴
    خیلی تکراری و بی مزه شده کاش اون رقابت همیشگی برگرده به f1

    1. یانکی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      خجالت نمیکشن با برگزاری همچین مسابقه کذایی.چرا انقدر اختلاف تو ماشینها وجود داره.ناسکار ایندی500 رالی wrc اول راننده هستش که تعیین کنندس بعد ماشین.زمانی که موتورها تنفس طبیعی و دور بالا بود بنز تو باقالیا بود.

      1. Reza

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        ?????

        اشکال نداره یانکی جون شما خودتون رو ناراحت نکنین.
        میدونم واقعیت تلخه ???

    2. امیرحسین

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      امسال 3 و 4 هم نمیکنه ? مکس با موتور هوندا هم از اینا قوی تر کلا سناریو فرمول 1 تقرییا این شده:
      تمرین اول : لکلرک با فاصله نفر اول میشه تو تایم گیری
      تمرین 2 : بازم سناریو تمرین 1 تکرار میشه و توتو و لویس و والتری و ورشتپن میان و مصاحبه میکنن و میگن فراری سریع ترین و سرعتشون وحشتناک و….
      تمرین 3 :اینجا اختلاف مرسدس و فراری به شدت کم میشه!
      روز تعیین خط: مرسدس خیلی راحت 1 و 2 میکنه
      روز مسابقه : راننده های مرسدس انقد از 1 و 2 مطمعنا که وسط مسابقه با خودشون میگن این بنده خدا های پشت سری گناه دارن کاش ماشین یه اکو مودهم داشت که این همه بنزین حیف و میل نشه!
      خداییش به جز بحرین هیچ کدوم از مسابقه های امسال برا من مرسدس فن هم جذابیت نداشت حتی امروز فراری دستور تیمی هم نداد که باز به این قرمزا بخندیم

      1. Ferrari SFXSuperFast

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (263 ديدگاه)

        همین ک زودتر نیاوردنش پیت تا بقیه رو کند کنه بدتر از هر دستوری بود
        البته لکلرک بدشانسی هم اورد ک ویرچوال سیفتی کار بعد اینکه رفت پیت اتفاق افتاد

        فرراری اگر همون اوایل و وقتی تو رده اول بود بهش میگفت گور بابای تایرا ۲دور سریع بزن بیا پیت جلوتر از همیتلون خارج میشد و با تایرای نرم تر و نوتر میتونست از بوتاس هم بگذره و همونطور ک توی اخر مسابقه تایر عوض کرد،یه بار دیگه تایر عوض میکرد(البته زودتر) حداقلش سکو میگرفت!و اخر مسابقه میتونست همه رو به شدت اذیت کنه و حتی شاید با فاصله ای ک میتونست قبل از پیت بندازه ببره مسابقه رو…
        فرراری از اول مسابقه تصمیم گرفته بود این بدبختو تک پیت استاپه تا اخر مسابقه ببره
        ولی به شرایط مسابقه توجه نکرد به همین دلیل بود ک وقتی اواسط مسابقه تایر عوض کرد با تایرای جدیدش کند بود چون میخاست با نرم ترین تایرا تا ته مسابقه بره(تیما مجبورن حداقل از دو کامپاند تایر تو هر مسابقه استفاده کنن)
        خلاصه که ضعف استراتژی و مسابقه کم افت و خیز(اگر سیفتی کار میومد وسط مسابقه لکلرک میرفت پیت) باعث شد که فرراری انقد ضعیف عمل کنه
        به هر حال فتل یه کاری باید بابت لکلرک بکنه!!!وگرنه سال آخرشه تو فرراری! تو همه مسابقات امسال درخشان تر از فتل بوده!

        1. امیرحسین

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (7 ديدگاه)

          با چه منطقی تایر و عوض می کردن؟ وقتی یا باید سافت می انداختن یا هارد اگه هارد می انداختن که لکلرک باید واسه خودش رانندگی می کرد چون هیچ امیدی نداشت اگرم سافت می انداختن تهش 12/13دور بعد بازم باید میومد پیست که بازم اوتش می کرد اتفاقا استراتژی فراری این یه دفعه عالی بود که حتی به شانس هم فکر کردن اما نشد در ثانی کلا فراری با سافت مشکل داشت شاهد این ادعا هم مشکلات سب قبل پیت لین و کم شدن سرعت لکلرک بعد از پیت لین کلا فراری امسال خوب نیست اصلا خوب نیسا

    3. charger

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (396 ديدگاه)

      اگه بوتاس تا آخر فصل همینجوری با لوییس رقابت کنه جذابه

    4. - A M I R -

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من جزو جذاب ترین ها بود ، پیست باکو واقعا هیجان مسابقه رو چندبرابر کرده بود و به شخصه انتظار داشتم لکلرک بتونه ورق بازی رو برگردونه و انصافا عملکرد خوبی هم داشت اما خیره کننده نبود ، ولی خب به نظر میرسه تیم هماهنگ مرسدس فعلا نمیخواد جایگاهو بده به سباستین :)

  2. F22RAPTOR

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بی ربطه
    ولی اینا اگه الان هنو جزو ایران بودن

    1. جی کلاس مرسدس

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      خدا رو شکر جدا شدن بعدم اگر بودن هیچوقت رنگ مسابقه فرمول یک و که هیچ فرمول سه رو هم نمیدیدن

    2. سامان اذری

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اون موقع بدبخت بودن
      دقیقا مثل ما

  3. Amin

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دیگه وقتی بهترین خودروساز دنیا باشی همین میشه دیگه

  4. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کوبیکا ۳ بار رفته پیت استاپ ????

  5. Mohammadreza

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    فکر میکردم رنو خیلی بهتر از این عمل کنه
    نمیدونم ریکیاردو چرا رفت رنو

  6. ممد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من نمیدونم مرسدس خیلی قوی شده یا تیم ها دیگه تلاش نمی‌کنند ؟؟!!!

  7. ارش

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس که تکه یه دونست ولی حواستون به رد بول با موتور هوندا هست بعد از فراری سومه. ??

    1. Hamid...Audi

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (713 ديدگاه)

      ردبول اگه ریکیاردو رو نگه میداشت الان مطمئنا بالاتر از فراری بود. موتور هوندا تا اینجای فصل برای ردبول فوق‌العاده بوده و بی لیاقتی گسلی باعث شده ردبول سوم باشه.

  8. دانیال_Surrey،England

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    یانکی…
    دقیقا از چی خجالت بکشن؟؟
    فراری هم تقریبا به اندازه مرسدس خرج میکنه، اینکه نمیتونن به اونا برسن مشکل خودشونه.
    این سطح از مسابقات برای ثروتمندانه هرکسی هم نمیتونه خرج کنه یا دوست نداره بهتره به فکر رفتن باشه.
    آخه نسکار رو رو داری با اف1 مقایسه میکنی!!!!!!!!!!((این چندمین باره))
    میشه چندتا از تکنولوژی ها و نوآوری هایی که از نسکار به خودروهای جاده ای در طول تاریخ راه پیدا کرده بگی؟؟؟((تو یه دونه بگو من با ازای هر یکی که بگی ده تا از اف1 بهت میگم))
    حرفت عینه این میمونه که بگی برای چی آمریکا اقتصاد اول دنیاس و این همه اختلاف برای چیه و…….
    مرسدس زحمت میکشه نتیجشم میبینه،تیمی که لیاقت داره امیدوارم 20 سال پشت سر هم قهرمان بشه،حالا چه فراری چه مرسدس و….

    1. محمد حسین

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      مقایسه نسکار با فرمول 1 مثل مقایسه فوتبال تشتک سازی کابل با قندشکن سازی قندهار می مونه در مقابل ال کلاسیکو

      1. عرفان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (480 ديدگاه)

        نژاد پرست ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا