مسابقه فرمول یک آمریکا با خط استارتی به فرماندهی والتری بوتاس شکل گرفت. درحالیکه در پس او، فتل، ورشتاپن، لکلرک و همیلتون قرار داشتند.
استارت برای فراریها و بهطور اخص سباستین فتل، خوشیمن نبود و او از رقبای خود کاملاً جا ماند. اندکی بعد مشخص شد که فتل باید با مشکلی فنی دستوپنجه نرم کند. رویدادی که سرانجام به شکلی کابوسوار در دور هشتم او را از مسابقه خارج کرد. این مشکل مربوط به شکستگی سیستم تعلیق عقب فراری بود که باعث شد خودروی او از ادامه مسابقه جا بماند.
الکس آلبون هم در همان ابتدای مسابقه با ساینز برخورد کرد و ناچار به پیت استاپ رفت و مسابقه را دوباره از انتها پی گرفت. البته او با جنگندگی خاصی در انتهای مسابقه نتیجهای بهمراتب چشمگیر را از آن خود کرد.
اوضاع برای دیگر راننده فراری یعنی چارلز لکلرک نیز چندان مساعد پیش نرفت و خودروی او هم در رقابت با سایرین کاملاً کندتر نشان میداد. لکلرک حتی در پیت استاپ هم بدشانسی آورد و ۷.۷ ثانیه معطل شد.
استراتژی همیلتون برای این مسابقه تنها یک پیت استاپ بود و به همین دلیل بیشتر از حد انتظار در پیست باقی ماند. بوتاس و ورشتاپن هر کدام با دو پیت استاپ، نقشه دیگری داشتند. در این زمان همیلتون در حال از دست دادن زمان و دیدن نزدیک شدن رقبا با تایرهای نوتر بود و به نظر هم نمیرسید که تایرهای او هم بتوانند تا آخر مسابقه دوام آورند.
هرچه به آخر مسابقه نزدیک میشدیم، بوتاس فشار خود را روی همتیمیاش بیشتر میکرد و از سویی به نظر نمیرسید که همیلتون هم بتواند سد راه او شود. بوتاس سرانجام از همیلتون عبور کرد. اما ورشتاپن فرصت زیادی برای رقابت با همیلتون پیدا نکرد و هرچند در دو دور پایانی توانست به فاصله دی آر اس راننده مرسدس برسد اما سرانجام با پرچم زردی که در این دورها نشان داده شد به مقام سومی قناعت نمود.
این مسابقه بهجز همان صحنههای رقابت همیلتون و بوتاس در اواخر مسابقه، فاقد هیجان بود. شاید بزرگترین مشکل این مسابقات، فاصله بسیار زیاد سه تیم اول با سایر تیمها باشد که در این مسابقه تمام آنها لپ شدند.
همیلتون با این امتیازات توانست قهرمانی زودهنگام این فصل خود را نیز مسجل نماید که ششمین قهرمانی او محسوب میشود و تنها یک قهرمانی با مایکل شوماخر محبوب فاصله دارد.
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۸جونم همیلتون. با این قهرمانی یه قدم به مایکل شوماخر نزدیک تر شد تبریک به هواداران مرسدس و همیلتون . فصل بعد مهم ترین فصل برای همیلتونه چون با توجه به بالا رفتن سنش و اضافه شدن رقبایی مثل لکلرک و ورشتاپن باید سال بعد هم قهرمان بشه وگرنه احتمال شکستن رکورد شوماخر کمتر میشه
محمدرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۸نصف جذابیت قدرت جسارت ومهارت وتلم نداره ولی چون ماشین مرسدس عالیه این چند سال وفراری داغون این همه قهرمانی اورد بدون رقیب جالبه بوتاس درجه سه دوم شد فاجعه رو ببینید
Abbas
۱۴ آبان ۱۳۹۸دلم میخواد یجا برم و این نظرای دوزاری رو نبینم،چرا نمیگین استراتژی های فراری همیشه در مقابل مرسدس در حد بوقم نیستن،چرا نمیگین طرز رانندگی همیلتون و اون مدیریت لاستیکش عالیه؟در ضمن اینم ببینین که ماشینای فراری با چه سرعتی تو خط مستقیم پیش میرن و فاصله میگیرن!!!پس نگین همش ماشینه
Sourena
۱۳ آبان ۱۳۹۸همیشه اولین گفتگوی رادیویی فراری: بریم روی پلن B
همیشه در حال گند زدن
واقعا استراتژی نا امید کننده، چند باری هم که ماشین گند زده،
همش نا امیدی برای طرفدارا
مهدی ۹۱۱
۱۳ آبان ۱۳۹۸قطعا نقش ماشین از راننده بیشتر بود چون بوتاس هم دوم شد
مهدی ۹۱۱
۱۳ آبان ۱۳۹۸اواخر بوتاس بهتر کار کرده احساس میکنم اگه مرسدس عادل بود بین راننده هاش میتونس قهرمان شه درواقع یه قهرمانی فصل بهش بدهکارن
Ferrari
۱۳ آبان ۱۳۹۸مرسدس و همیلتون لایق قهرمانی بودن و من تبریک میگم. اگه مرسدس نبود فراری سالهای ۲۰۱۵_۲۰۱۷_۲۰۱۸و ۲۰۱۹ قهرمان میشد ولی وجود یک رقیب قدرتمند باعث میشه یه تیم به نقاط ضعفش پی ببره و مرسدس تو این سالها خیلی از ضعفهای فراری رو نشون داد امیدوارم مرسدس همیشه در فرمول یک بمونه.
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸همه از بودن مرسدس بنز در F۱ خوشحالن
ولی برای چندمین بار حرفم رو تکرار میکنم
دو عامل قهرمان نشدن فراری در سال های گذشته
۱. استراتژی های غلط
۲. بد شانسی
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۸وقتی ماشین های فراری مدام مشکل فنی پیدا میکنن دیگه نمیشه گفت فراری بدشانسه .حتی داغون ترین تیم ها مثل هاس هم اینقدر توی این دوسال خراب نشدن
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸تعداد قهرمانی تیم ها رو هم می گذاشتین
فاصله به شکل وحشتناکی زیاده
فراری ۱۶ _ مرسدس بنز ۶
بیشتر گاز بده ….
Kamy
۱۳ آبان ۱۳۹۸یه دورانی هم بود که تیم فوتبال ایران هفده تا گل به مالدیو میزد !
محمد حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۸فراری بدون حضور مرسدس قهرمانی هاش رو بدست اورده
ولی مرسدس با وجود فراری داره قهرمان میشه
یانکی
۱۳ آبان ۱۳۹۸مسخره ترین مسابقه موتور اسپذت همین الان سال بعد رو پیش بینی میکنم حالا هر کی میتونه نتایج سال بعد نسکار ایندی رالی wrc و dtm رو بگه.
Ali Keyhani
۱۳ آبان ۱۳۹۸تبریک به هواداران همیلتون
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۸من کلا طرفدار فراری هستم اما خب ادم منطقیی هم هستم… قدیم فرمول وان قوانین بازتری داشت و خب فراری ها مشخصا سریعترین بودن اما الان قوانین خیلی دست و پا گیره ماشینها خیلی بعم نزدیکن هیچکس نمیتونه بگه مرسدسها سریعترن یا فراری ها و اینجا راننده ها مشخص کننده میشن واسه همین از نظرم پیروزی های همیلتون با ارزشتر از شوماخر هست
نوید جهرمی
۱۴ آبان ۱۳۹۸اتفاقا نظر من راجع به همیلتون و شوماخر عکس شماست.
همیلتون در تیم قوی و دراوج ارنندگی کرده و این قهرمانی ها رو به دست آورده. اما شوماخر تا اونجا که یادمه وقتی به تیمی میرفت که تیم درب و داغون بود و جمع و جورش میکردن و قهرمانش میکردن.
نمونه اش همین مرسدس اوایلی که شوماخر اومد ماشینای مرسدس با سلام و صلوات به آخر خط میرسید. چه برسه بخواد قهرمان شه.
محمدامین
۱۶ آبان ۱۳۹۸تبریک به بهترین راننده جهان. عالی پسر عالی. با وجود تمام محدودیت هایی که فیا برای مرسدس اعمال کرد، بازم تو فک اونا رو شکوندی و اول شدی. عااااااااالی پسر. کاری ندارم این طرفدارای فراری چی می بافن و میگن. اما مرسدس عالی بود. به قول این عزیزان زمان 16 قهرمانی فراری مرسدسی نبود اگه هم بود تو اوج نبود. اما الان در زمان قهرمانی مرسدس فراری هست، قوی و تو اوج هم هست و جز ماشین های برتر پیسته. پس ساکت شین و گوش بدین که صدای جشن و شادی مرسدسیا میاد.