لوئیس همیلتون با کسب صدمین پول پوزیشن خود برای مسابقه فرمول یک اسپانیا، اسب خود را زین کرده بود. با این وجود، رقیب سایه به سایه او، مکس ورشتاپن هم رده دوم را به دست آورده بود و پشت سر آنها بوتاس قرار داشت.
استارت مسابقه با اشتباه همیلتون در دفاع همراه بود و ورشتاپن بهراحتی او را پشت سر گذاشت. بوتاس هم کمی بعد رده خود را به لکلرک تقدیم کرد.
اولین حادثه مسابقه خاموش شدن موتور خودروی تسونودا بود که باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد.
باوجود پیتاستاپ بد و طولانی ورشتاپن، او توانست پیشتازی خود را حفظ کند. در این زمان حتی باوجود حملات گاهوبیگاه همیلتون، مکس در حال اداره مسابقه بود.
در دور ۴۳، مرسدس تصمیم گرفت تا تایرهای همیلتون را تعویض کند. موضوعی که از سوی ردبول جواب داده نشد. باوجود فاصله بیش از ۲۳ ثانیهای این دو رقیب اما تایرهای تازهتر و نرم همیلتون، شانس او را برای جبران فاصله افزایش میداد.
همیلتون در یک نمایش تماشایی در هر دور بیش از یک ثانیه خود را به رقیب نزدیکتر کرد و سرانجام در دور ۶۰ توانست در سبقتی بدون دردسر ورشتاپن را پشت سر بگذارد. بعد از این سبقت ورشتاپن به پیتاستاپ آمد تا با تایرهای سافت، شانس خود را برای کسب امتیاز سریعترین دور پیست بیازماید. با این حال این موضوع، استراتژی اشتباه و مهلک ردبول را تحت شعاع قرار نمیدهد.
سرانجام لوئیس همیلتون در مسابقهای که جذابیتهای اندک آن تنها در نیمه دوم آن خلاصه میشد، قهرمان شد. ورشتاپن و بوتاس و لکلرک هم در پشت سر او از خط پایان گذشتند تا همان ترتیب شروع مسابقه در انتها نیز تکرار شود.
بدین ترتیب در چهارمین مسابقه فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، لوئیس همیلتون سومین پیروزی خود در این فصل را جشن گرفت تا اجازه نزدیک شدن بیشتر در جدول امتیازات را به ورشتاپن ندهد. این نود و هشتمین پیروزی همیلتون در گرندپریهای مختلف نیز به شمار می رود. راننده برگزیده تماشاگران هم لوئیس همیلتون شناخته شد. امتیاز سریعترین دور هم به ورشتاپن رسید. نکته تاسفبار هم جایگاه دو قهرمان محبوب و تاریخی فرمول یک یعنی فرناندو آلونسو و سباستین فتل است که حتی در بین ۱۰ راننده برگزیده این مسابقه هم قرار نگرفتند.
[دانلود ویدئو]
Farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه نتونستم مسابقه رو ببینم ، اما آفرین به لکلرک این نابغه آینده فرمول یک .
R@m!n
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا این فراری نمی خواد یه سکو بگیره ؟؟ ?
Farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا خارج از شوخی من به همین چهارمی هم راضی ام اگه تو هر مسابقه تکرار بشه فوق العادس .
شما حساب کن مرسدس و ردبول کاملا ماشینهاشون برتر از بقیه تیمهاست این میشه چهارتا ماشین ، ماشینهای مکلارن هم قوی تر از فراری هستن این میشه ۶ تا .
R@m!n
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم مک لارن و فراری هم سالای بعد بهتر شن تا این رقابت یه طرفه هم جذاب تر شه.
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس و همیلتون تازه اوایل راهشونن ، زمانی که همیلتون بازنشست شه ، مطمئن باشین اون روز رکورد فراری مال مرسدس و رکورد سنا و شوماخر و استرلینگ ماس مال همیلتونه
SF90 STRADALE
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا رامین
فراری سکوهاشو گرفته الآن در حال استراحته
وقتی تیم ها برای دوم شدن می جنگیدن رو نباید یادتون رفته باشه ؛ زمان شوماخر افسانه ای
بلاخره این آتش زیر خاکستر هم دوباره شعله ور میشه
?? با اقتدار پُر افتخار ترینیم ??
GT
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰فعلا که پشت سر مرسدس هستین?
چقدر زود یادت رفت مرسدس با هفت قهرمانی پر افتخار ترین تیم فرمول یک شد؟!
R@m!n
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بر منکرش لع..نت ولی ای کاش این آتیش تو این چند ساله که مرسدس تو اوج بود شعله ور میشد تا یکی از جذاب ترین دوره های تاریخ مسابقات فرمول 1 می دیدیم مثه رقابتای دهه 70 80 فراری – مک لارن یا فراری – ویلیامز یا رنو – مک لارن و … .
SF90 STRADALE
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای GT
هفت قهرمانی دیگه هم بزار روش که میشه ۱۴ قهرمانی ، بازم ۲ قهرمانی کم میارین
برای همین هست که میگم با اقتدار پُر افتخار ترینیم و پرچم خیلی خیلی بالاست ????
اگه بخوام یک مثال ویرانگر دیگه بزنم اینکه جمع قهرمانی های مرسدس بنز و مکلارن از فراری هم کمتره و این جمله کمر شکنه
بدو تا برسی ?♂️?♂️?♂️?♂️
GT
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰باشه مجلات خودرویی یه مشت نفهم هستند و موتور اسپورت آمارهاش همه غلط و از رو هوا هستند و فقط شما آمار ها را میدونی
اگه قراره کسی بدو بدو کنه اون فراریه که سر چهارم شدن با مک لارن درگیره و همیلتون تو آینه بقلش یا اصلا فراری نمیبینه و یا لکلرک داره پشت سر بوتاس دست و پا میزنه
SF90 STRADALE
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای GT
مجلات خودرویی میگن مرسدس بنز و مکلارن پُر افتخار تر از فراری هستن ؟؟؟؟
شما دقیقاً کدام مجله خودرویی رو خوندین که این حرف رو می زنید ؟؟؟؟
از شما زشته بیایید در این سایت که اکثر دوستان اطلاعات بالایی دارن و آمار و ارقام رو به خوبی میدونن همچین حرفی بزنید
الآن به خودِ طرفداران مرسدس بنز هم بگی افتخارات شما بیشتر از فراری هست از خنده غش میکنن ????
البته حدس میزنم شما یه چیزایی شنیدی و اونی که بهتون آمار غلط داده مقصر هست
لطفاً با سند و مدرک صحبت کنید و با حرفاتون باعث خنده دیگران نشوید ؛ با تشکر
GT
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰منظور بنده پیروزی های پی در پی هست
فراری از ۱۶ پیروزی، ۶ تا پی در پی و ۱۰ تا با فاصله داره، اما از نظر پیروزی متناوب مرسدس با ۷ فصل پیروزی پشت سر هم اول هست
دوم اینکه قدمت مرسدس در برابر فراری تو فرمول یک خیلی کمتره و نیاز به فرصت داره تا بتونه از فراری پر افتخار تر بشه به عنوان کل پیروزی ها.
و مطمئن باش تو زمان خیلی کمتری مرسدس به ۱۶ برد میرسه، قهرمانی فراری در فرمول یک تموم شده، نزدیک به یک دهه هست که فرمول یک پادشاه جدید داره
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعاً عملکرد مماسبی داره چارلز
تو نسل جدید فقط با اونه ک تونستم ارتباط بگیرم
Farzad
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰استعداد خالصه
Amin
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰همیلتون خیلی خوب رفت ، باتوجه به اینکه سریع ترین ماشین دست ردبول هست تلاشش تقدیر داره،ولی کار لک هم خوب بود و مکس هم که سریع ترین دور و فراری هم اگر اشتباه نکنم سریع ترین تایر رو زد 2.2
JANGI
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰قوای محرکه مرسدس بنز کاملا دست بالاتر رو داره
بالاترین تعادل و 1.5 ثانیه ی کامل سریعتر در مجموع میانه ی زمانگیری ها
برترین سیستم کولینگ و خنک کنندگی طوری که بیشترین مقاومت زمانی و دور حداکثری رو برای سبقت و شتاب گرفتن داره حتی گاهی بدون نیاز به استفاده از drs اونم با فاصله ی زیاد در صورتی که تیم های دیگه بخاطر سیستم کولینگ سطح پایین تر به هیچ عنوان مقاومت انجین های مرسدس تو دور های حداکثر رو ندارن و بخاطر بالا رفتن دما خیلی زود پا پس میکشن
نکته ی مهم تر طبق آمار هایی که اعلام شده ماشین های مرسدس توی پیچ ها معمولا 4 تا 8 کیلومتر سرعت کمتری دارن ولی در عوض هنگام خروج از پیچ بطور محسوس سرعت بسیار بالاتری دارن که بخاطر انجین قدرتمند تر و بهتر که عملا این قضیه باعث میشه حدود 20 درصد یا بیشتر ساییدگی لاستیک ها کاهش پیدا کنه
تمامی این شرایط رو که گفتم منظورم روز مسابقه هست نه روز ست کردن و کوالیفای
در ضمن انجین های مرسدس بخاطر نحوه ی قرارگیری توربین و کمپرسور ینی قرارگیری توربین جلوی خروجی اگزوز و کمپرسور جلوی بلوک سیلندر ها که در نهایت سیستم توربو رو تشکیل میده(برعکس تمامی خودرو های دیگه) بهترین تقسیم و تعادل وزنی رو داره
البته این سیستم خیلی مزیت های دیگه ای هم داره که از حوصله خارجه
دلیل اینکه ماشین ردبول بعضی وقت ها توی تک دور سریعتر هستن بخاطر ستاپ و تنظیمات تعادل محور مرسدس بنزه که با ستاپ مشابه ردبول حتی میتونه به راحتی رکورد تک دور ها رو هم بزنه
در هر صورت بالاترین سطح موتور اسپرت در اختیاره مرسدسه و تا 3 یا 4 سال دیگه بعید میدونم رقیبی داشته باشه مگر اینکه قوانین بطور کلی عوض بشه
ورشتاپن هم راننده ی کم اشتباهی نیست البته شاید بشه اینو به پای کم تجربه بودنش گذاشت
علی turbo s
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون جنگی جان ٬عجب اطلاعاتی!!!!!!!!
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰قوی ترین پاور یونیت که امسال گویا مال هونداس
و قوانینم از سال اینده خیلی خیلی تغییرات دارن
ALI
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تو جدید ترین بررسی ها از گراف هایی که منتشر شده مشخص شد که هنوزم قوی ترین پاور یونیت از مرسدسه تو شرایط مسابقه و تو مسیر مستقیم و هنگام شتاب گیری سریعتره فراری هم حد اکثر سرعت بالایی داره ردبول هم باوجود اینکه یکی از مهندسای باسابقه بخش پیشرانه مرسدس به تیمشون ملحق شده و کمک زیادی هم بهشون کرده ولی هنوز به پای خود مرسدس نمیرسه ولی از نظر آیرودینامیکی شرایط به نفعش شده و تو پیچ ها سریعه جالب تر اینکه شرایط تنظیمات و ستاپ آیرودینامیکی قوانین این فصل طوریه که اجازه اصلاح و تغییر رو نمیده و این شرایط میتونه ادامه پیدا کنه مرسدس هم که از ریک پایین استفاده میکنه و ردبول با ستاپ ریک بالا خود ردبول هم از طراحی مشابه مرسدس در سیستم تعلیق عقب استفاده میکنه ولی اگه اجازه تغییرات میدادن بازم به احتمال زیاد مرسدس مثل بخش های دیگه میتونست تو این مورد هم جلوتر باشه ولی گردانندگان مسابقات بطور هدفمند خواستن برای رقابتی تر شدن شرایط و هیجان بیشتر ؛ تیم ها به هم نزدیک تر باشن که نتیجه هم خوب شده و امسال هیجان و رقابت بیشتر شده.
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خبر بی پایه اساس مثل نقل و نباته که پراکنده میشه
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰سریع ترین پیت استاپ این فصل مال رد بوله با ۱/۸۲ ثانیه
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار نفس گیر و عالی بود.همیلتون و ورشتاپن خیلی نزدیک بهم هستند و اگه یکی اشتباه کنه اون یکی حتما ازین فرصت استفاده میکنه و درنهایت پادشاه این رقابت ها لوییس همیلتونه.با وجود ورشتاپن جان تازه ای به فرمول 1 بخشیده شده و ازون یکنواختی و همیشگی درومده.
علی turbo s
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس تیم فوق العاده ای داره ازهرلحاظ
ماشین ٬رااننده ها و تیم استراتژی فوق العاده به رهبری توتو ولف.
با این که مرسدس فنم اما کاش فراری به روزهای خوبش برگرده .
رقابت مرسدس و فراری خیلی جذابتره تا مرسدس و ردبول.
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اره علی جان فراری خودش یک اسطوره هست و خیلی دوست دارم به روزای اوجش برگرده البته الان وضعش خیلی خوبه .ماشین هاش اگه به خوبی بنز و ردبول میبودن رقابت نفسگیر میشد.
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰رقابت به هر شکلیش جذابه واقعا
اما امید فراری فنا به فصل ایندس
BenzSLR
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دور دور بنزه
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب استراتژی خوبی انجام داد مرسدس
گربه سرابی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰همیلتون عالی داره پیش میره ???
Amirreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم مرسدس فنم و واقعا طرفدار همیلتونم ، ولی از وقتی همیلتون رو دور افتاده دیگه فرمول جدولش از نفر دوم شروع میشه چون نفر اول ثابته
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ایمولا?
ارشیا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کل فرمول یک یه طرف
اسم رئیس مرسدس تو f1. یه طرف
توتو ولف????
ایران
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من که همشو دیدم کیف کردم که همیلتون تو ۱۵ دور ۲۲ ثانیه اختلاف رو جبران کرد و سبقت گرفت و اول شد
Ahmedreza2002
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰البته ردبولم نه نخواد استراتژی مشابه مرسدس ب کار بگیره
تایر مدیوم دیگه نداشت
الف.ی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تبریک میگم به تمام طرفدارای همیلتون و مرسدس
چقدر این مجموعه کامل و برازنده اس!
از همه نظر عالی
تکرار تاریخ
بازم اشتباه ردبول مثل مجارستان 2019. البته هیچ تضمینی هم نبود که در صورت تعویض لاستیک ردبول برنده میشد
و متاسفم برای فرمول یک که باید با این ماشینا و این قوانین تو این پیست های اعصاب خورد کن مسابقه بدن
جناب مکس هم که دیگه پرت کردن بقیه بیرون از پیست عادتشه
Philipp
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰هفتاد درصد قهرمانی های همیلتون بخاطر خودش نیست بخاطر جناب توتو ولف هستش
mm.y@rlou
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اول مسابقه موقع استارت هر کی نگاه میکرد ضربان قلبش میرفت رو هزار