مسابقه در کاتالونیا این بار هم همانند سایر مسابقات این فصل بهگونهای استارت خورد که از همان ابتدا قدرت مرسدس را به رخ رقبا میکشید. والتری بوتاس توانسته بود رکورد این پیست را از آن خود کند و پول پوزیشن را نیز در اختیار بگیرد. در پشت سر او همتیمیاش لوئیس همیلتونی جای داشت که دیگر از این رقابت و مخصوصاً اینکه در اینجای فصل پشت سر همتیمی جوان خود قرار گرفته به ستوه آمده و لب به شکایت باز کرده بود. همیلتون قبل از مسابقه اعلام کرده بود که بوتاس از ستاپ خودروی او استفاده میکند.
شروع مسابقه اما بوتاس نتوانست اولی خود را حفظ کند و این جایگاه به سرعت در اختیار همیلتون قرار گرفت. فتل نیز جای خود را به ورشتاپن و در ادامه به لکلرک داد. مشکل فتل با تایرهایش باعث شد تا زمان زیادی را از دست بدهد و نهایتاً او را روانه پیت نماید. فتل بعد از این پیت استاپ در رده دهم بیرون آمد. با این وجود مبارزه او برای پس گرفتن جایگاه چهارمیاش تا دور ۳۷ ادامه یافت.
برخورد نوریس و استرول رانندگان مک لارن و ویلیامز هم باعث ورود خودروی ایمنی به پیست و حضور آن تا ۵ دور بعد شد. موضوعی که باعث کاهش فاصله خودروها با هم شد. انتظار میرفت در ۱۳ دور پایانی شاهد رقابتی هیجانانگیزتر از پیشتازان باشیم. موضوعی که تحقق نیافت.
مکس ورشتاپن سکوی سوم را به دست آورد. اتفاقات اول مسابقه و شاید مشکل استراتژی فراری هم دست این تیم و سباستین فتل را از کسب سکو خالی گذاشت.
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸مسابقه بی مزه و بی روح
یانکی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸انصافا با فاصله احمقانه ترین مسابقه دنیاست.راننده هیچ نقشی در تعین تیم برتر نداره.رایکونن تا پارسال با فراری همیشه بالا نشین بود ولی الان قعر جدوله.تمام رانندها در یک سطح هستن.همین الان آخرین راننده جدول بره تو بنز میره رو سکوی اول یا دوم.دلم برا فراری و مکلارن میسوزه که ادعاشون میشه در اصل یه برند مسابقه ای هستن.
مرتضی مقدم
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان توجه کنن که مسابقه دو و میدانی نیست.پای ماشین در میونه و نمایش تکنولوژی و توانایی فنی شرکت ها.این همون چیزیه که همه از ی ماشین انتظار دارن.یعنی با سطح متناسبی از مهارت راننده بتونه از تمام توانایی های ماشین استفاده کنه.مرسدس قدرت بلامنازع جهان فناوری خودرو بوده وهست.کسایی که میگفتن با تغییر قوانین دیگه امسال شاهد قهرمانی مرسدس نیستیم دیدید که امسال هم مرسدس قهرمانه.سطوح پایین تری از مسابقات وجود داره که تمام شرکت کننده ها از ی تیپ خوددرو استفاده میکنن.کسایی که علاقه کمتری ب فناوری دارن براشون فرمول 1 گزینه جذابی نیست
Ahmadreza 2002
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸باید قبول کنیم دیگه سبقت سخت شده به شدت
Aran
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام به کاربران خوب سایت پدال کسی میدونه بجز شبکه ورزش چه شبکه ای مسابقه فرمول 1 رو پخش میکنه شبکه ورزش بازم پخش نکرد احتمال داره از کانال های غیر کارتی خارجی پخش بشه ؟
Amir Machine
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸شبکه MBC پرشیا بصورت رایگان، زنده و با گزارش فارسی کل مسابقات از تمرین و زمانگیری گرفته تا گرند پری اصلی رو پخش میکنه
کلاً دیگه باید قید شبکه ورزش رو برا فرمول یک زد، همهش شده فوتبال فوتبال فوتبال
دلخوشی ما علاقهمندان فرمول یک هر دو هفته یه بار یه گرند پری دو ساعته هست که اونم پخش نمیکنن فقط بلده هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فوتبال پخش کنه، همۀ دنیا فقط باید فوتبال دوست داشته باشن انگار
BMW
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸آخ گفتی امیر جان من اهل آه و ناله کردن در انظار عمومی نیستم حتی اگه بدترین زندگیو داشته باشم اما خیلی جالب اینو بگم که کشور ما تو همه زمینه ها سیاهو سفید حتی تو دیدن ورزش فقط فوتبال میزارن این همه ورزش وجود داره اما…..
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸من خودم مرسدسیم ولی دوست دارم هیجان داشته باشه مسابقات
مهران
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸نمیدونم چرا چندین سال هست فراری از کسب قهرمانی عاجز مئنده
وحید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اگر این مسابقه رو تماشا میکردید، براحتی جواب سوالتون رو میگرفتید!!!
ماشینهای فراری به شدت ضعیفتر از مرسدس بودن… فراری که هیچ، تمامی تیمها از جمله ردبول هم ماشینهاشون به شدت ضعیفتر از مرسدس بود…
از طرفی، اصلا فراری تیم باثباتی نداره توی F1 و از نظر استراتژی به شدت داغونن
Mad.z.Max
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸بخاططر اینکه هرسال قوانین مسابقات تغییر کرده، قوانینی که مستقیما رو بخش فنی و مخصوصا انجین های ماشینا تمرکز داره، و خب خیلی از کمپانی ها بخاطر این تغییرات قید مسابقات فرمولا وان رو زدن، یکسری هم مثل رنو در آستانه ی رفتن هستن. همین داستان باعث شده تیم های قهرمان گذشته مثل فراری، الان دور از مقام مونده باشن. گویا هماهنگی با قوانین براشون سخته خیلی.
امیرحسین رادفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸فرمول 1 برخلاف تصور خیلیا فقط مهارت راننده و ماشین خوب نیست!! این مسابقه به شدت به گاراژ و کار تیمی و امادگی جسمی و روحی همه تیم بستگی داره کوچکترین اشتباه از کوچیکترین عضو تیم سرنوشت مسابقه رو عوض میکنه حالا میرسیم به مقایسه فراری و مرسدس که فعلا با توجه به بودجه ای که هزینه می کنن و محبوبیتی که دارن مدعی های اصلی این ورزش اند( در حال حاضر) فراری چندین سال ثبات مدیریتی و اتاق فکر درست درمون ندارن در کنار این فشار هوادار روی تیم باعث اشتباهات ناشیانه هم شده و هرروز این فشار رو تیم و راننده ها داره بیشتر میشه در کنارش مرسدس و ردبولی و میشه تصور کرد که این سال ها به یه ثبات نسبی و شناخت کامل از همه ویژگی های خودشون و راننداه و ماشین رسیدن و هر سال دارن تقویت میشتن اما فراری..
Ahmadreza 2002
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸مرسدس زیادی قوی بود
لوییس به نظرم عالی بود (همونی که امسال منتظرش بودم)
و دلم برا فتل سوخت فتل راننده بزرگیه الان باید با همیل بجنگه سر قهرمانی نه سر پودیوم
البته من به ادامه فصل امید وارم
راستی بازم حیف دنی ریکاردو
معامله دوسر ضرر
وحید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸چقدررر ماشینهای مرسدس قوی بودن! اصلا فراری و ردبول که هیچ، فکر نکنم اگر مرسدس هیچچ تغییری هم توی ماشینهاش برای فصل بعد بده، دوباره کسی بتونه نزدیکشون بشه!!!
فراری هم که امسال به شدت پسرفت کرده ماشینهاش نسبت به سال گذشته، طوری که ردبول راحت میتونه با موتور هوندا باهاشون رقابت کنه… حتی تیم دوم ردبول با اون همه ضعف هم قدرت ماشینهاشون نزدیک به فراری هست…
یه قضیه جالب دیگهای هم که بود، مربوط به فتل میشد!
نمیدونم چرا هرررر بار یه بهانه برای این راننده درست میکنن که بخاطر فلان قضیه، نتونست همچین کارهایی انجام بده، درحالیکه توی این مسابقه براحتی میشد دید که دیگه تواناییهاش تَه کشیده و اون دوران اقتدارش خیلی خیلی وقته به سر اومده… اونقدر نمایشش ضعیف بود که راننده جوان فراری اگر تنها کمی بیشتر با تجربه بشه، براحتی میتونه ازش جلو بزنه…
Amir Machine
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸بعنوان یه طرفدار دو آتیشۀ مرسدس با اینکه واقعاً خوشحالم که تو این فصل تیم مورد علاقهم دست نیافتنی شده ولی باید اعتراف کرد که قهرمانیهای پیدرپی مرسدس از جذابیت مسابقات کم کرده، دیگه یه جورایی نتیجۀ همه گرند پریهای فصل از قبل معلومه و باقی تیمها باید برای سکوی سوم بجنگن
مثل فصلهای 2010 تا 2013 که قهرمانیهای پشت سر هم ردبول با سباستین فتل واقعاً کسلکننده شده بود
BMW
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸بنظر من مرسدس دوران هایبرید رو فقط پورشه و آئودی میتونن شکست بدن…..
خیلی خیلی دوست دارم یه رقابت جانانه بین اشتوتگاردیا ببینیم دوست دارم بدونم تو موتوراسپورت پورشه بهتر یا مرسدس فعلا که تو بالاترین سطح باهم رقابتی ندارند…حیف!
بی ام و هم که گداست ??? امیدی بهش نیست.
عرفان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸سال 2021 اکثر این شرکت کننده های اف وان یا کنار میکشن یا میرن فرمول ای
جایی که الان سلطان بی ام و وخیلی از همون آلمانیایی که گفتی دارن تجربه کسب میکنن..
Ardalan
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸تماشای سیبیلای دیتر زیچه هیجانش از مسابقات این فصل بیشتره
Elmiraj
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸مسابقه بی نهایت بی روح و کسل کننده بود…..
.
همه ش بر می گرده به ضعف تیم فراری در یکی دو سال گذشته ، از کم آوردن ماشینها ش در مقابل مرسدس و ردبول گرفته تا عدم هماهنگی تیم تعویض لاستیک…!!!! در این مسابقه دو بار تعویض لاستیک ها بالای ۴.۵ ثانیه صول کشید !!! کاری که باید زیر ۲.۵ ثانیه انجام بشه……
در این مسابقه دو نماینده فراری بجای رقابت تنگاتنگ با مرسدس و ردبول همه ش در حال سبقت گرفتن از همدیگه بودن……!!!!
.
.
به نظر من فراری و شوماخر مکملی تکرار نشدنی در دنیای فرمول یک بودن که نظیرش را نخواهیم دید……
Abbas
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط اونجاش که بعد از اتمام مسابقه حین مصاحبه ی مجری با راننده ها وشتاپن به ماشین همیلتون خیره شده بود(: