جولان فراری در سپانگ، گزارش تمرین دوم جایزهبزرگ فرمول 1 مالزی
در تمرینی که در هوای خشک انجام شد، فتل و رایکونن سریعترین رانندگان بودند، مرسدسها هرکدام یکبار از پیست خارج شدند و تصادف رومن گروژان، باعث تمام شدن زودتر از موعد تمرین شد.
فتل زمان 1 دقیقه و 31 ثانیه و 261 هزارم ثانیه را با لاستیکهای سوپرسافت پیرلی به ثبت رساند و بالاتر از همتیمی خود و رانندگان ردبول، در رده اول قرار گرفت. رایکونن با اختلاف 604 هزارم ثانیه دوم شد، و ریکاردو و ورستپن با فتل حدود 0.85 ثانیه اختلاف داشتند. فرناندو آلونسو در ادامه عملکرد خوب خود در تمرین اول، در رده پنجم و بالاتر از رانندگان مرسدس بنز ایستاد و لوئیس همیلتون و والتری بوتاس ششم و هفتم شدند.
برخلاف تمرین اول که به دلیل بارش باران دیرتر شروع شد، تمرین دوم در هوای کاملاً خشم انجام شد و رانندگان با لاستیکهای مدیوم، سافت و سوپرسافت کار خود را شروع کردند. فتل اولین زمان خود را با تایرهای سافت ثبت کرد. بوتاس در پیچ 11 تعادل خود را از دست داد و به خارج از پیست رفت اما با دیوار برخورد نکرد. چند لحظه بعد همیلتون در پیچ 8 کنترل قسمت عقب خودروی خود را از دست داد، اتوموبیل او چرخید و به داخل سنگریزهها رفت. سپس هر دو راننده مرسدس به پیت رفتند تا خودروی آنها بازبینی شود و لاستیکها را عوض کنند.
مکس ورستپن اولین رانندهای بود که لاستیکهای خود را به سوپرسافت تغییر داد و به فاصله 0.283 ثانیهای فتل پیشتاز رسید. سپس ریکاردو سریعترین زمان را ثبت کرد و بازمان 1:32.099 در صدر ایستاد. اما بهسرعت رایکونن و فتل این مقام را از او گرفتند.
مرسدس، دو راننده خود را دوباره به پیست فرستاد. بوتاس با فاصله 1.459 ثانیه نسبت به فتل در رده پنجم قرار داشت. سپس همیلتون زمانی سریعتر از همتیمی خود ثبت کرد و در رده پنجم ایستاد. اما فرناندو آلونسو که رابطه خوبی با پیستهای شرق آسیا دارد، این عنوان را با اختلاف 1 دهم ثانیه از او گرفت و در رده پنجم ایستاد.
فورسایندیا خوشحال بود که هر دو راننده خود را در بین 10 نفر برتر میدید. آنها در ردههای هشتم و دهم بودند و نیکو هالکنبرگ در رده نهم قرار داشت.
هاس از دیسکهای ترمز جدیدی استفاده میکرد و هر دو راننده از کم فرمانی ناشی از استفاده از آنها نارضایتی داشتند.
حدود 15 دقیقه مانده به پایان تمرین، رومن گروژان تصادف شدیدی کرد. درب یکی از قسمتهای تخلیه آب پیست که بر روی کِربهای کنار آسفالت در پیچ 12 پیست قرار داشت در اثر محکم نبودن و عبور اتوموبیل والتری بوتاس از روی آن، باز شده بود، این برآمدگی باعث پاره شدن لاستیک عقب سمت راست گروژان در سرعت بالا شد و او با ازدستدادن تعادل بهصورت شدید با دیوار برخورد کرد.
مشکلات به وجود آمده برای پیست توسط مارشالها برطرف شد. چارلی وایتینگ، رئیس فرمول یک FIA شخصاً با اتوموبیل ایمنی به محل حادثه رفت تا خسارت و نحوه برطرف شدن آن را نظارت کند. درنهایت تصمیم بر این شد که پایان تمرین اعلام شود و به دلیل این مشکل ایمنی پیست از ادامه تمرین صرفنظر کردند.
جدول ردهبندی تمرین دوم جایزهبزرگ مالزی
رده | راننده | تیم | زمان | فاصله | تعداد دور |
1 | Sebastian Vettel | FERRARI | 1:31.261 | 23 | |
2 | Kimi Räikkönen | FERRARI | 1:31.865 | +0.604s | 19 |
3 | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING TAG HEUER | 1:32.099 | +0.838s | 19 |
4 | Max Verstappen | RED BULL RACING TAG HEUER | 1:32.109 | +0.848s | 11 |
5 | Fernando Alonso | MCLAREN HONDA | 1:32.564 | +1.303s | 14 |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:32.677 | +1.416s | 15 |
7 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:32.720 | +1.459s | 21 |
8 | Sergio Perez | FORCE INDIA MERCEDES | 1:32.862 | +1.601s | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | RENAULT | 1:33.060 | +1.799s | 24 |
10 | Esteban Ocon | FORCE INDIA MERCEDES | 1:33.096 | +1.835s | 24 |
11 | Jolyon Palmer | RENAULT | 1:33.381 | +2.120s | 26 |
12 | Felipe Massa | WILLIAMS MERCEDES | 1:33.394 | +2.133s | 20 |
13 | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | 1:33.673 | +2.412s | 15 |
14 | Lance Stroll | WILLIAMS MERCEDES | 1:33.818 | +2.557s | 16 |
15 | Pierre Gasly | TORO ROSSO | 1:34.043 | +2.782s | 22 |
16 | Carlos Sainz | TORO ROSSO | 1:34.104 | +2.843s | 19 |
17 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | 1:34.118 | +2.857s | 18 |
18 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:34.343 | +3.082s | 17 |
19 | Pascal Wehrlein | SAUBER FERRARI | 1:35.246 | +3.985s | 29 |
20 | Marcus Ericsson | SAUBER FERRARI | 1:35.697 | +4.436s | 27 |