رنو

جولان نسخه‌های گوناگون آلپاین A110 در ژنو

برند احیا شده‌ی آلپاین و محصول جدید آن یعنی A110 بازخوردهای مثبتی را از سوی کارشناسان و طرفداران دنیای خودرو دریافت کرده‌اند و این کمپانی همان‌گونه که قول داده بود نسخه‌های جدیدی از کوپه شیک خود را به نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ آورده است.


پیروی موفقیت مدل پریمیر ادیشن که تمامی مدل‌های آن به فروش رفته، A110 هم‌اکنون در تریم های پیور و لجند نیز عرضه می‌شود.


A110 پیور طرفداران لذت رانندگی را هدف قرار داده است. این خودرو دارای صندلی‌های اسپورتی است که تنها وزن ۱۳ کیلوگرمی داشته و البته به آن‌ها باید متریال سبک‌وزن را اضافه کرد. تمامی این تمهیدات باعث شده‌اند وزن خودرو کمتر از ۱۱۰۰ کیلومتر باشد. البته آلپاین اشرافیت را فدای پرفورمنس نکرده زیرا این تریم دارای تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع و ناوبری ماهواره‌ای می‌باشد.


خریداران همچنین می‌توانند ترمزهای برمبوی ارتقا یافته و سیستم اگزوز تطبیقی را سفارش دهند. البته صندلی‌های راحتی قابل تنظیم را نیز باید نام برد که در نسخه لجند به‌صورت استاندارد وجود دارد. این نسخه بیشتر روی رانندگی روزمره و گرند تورینگ تمرکز داشته و پوشش کابین چرمی دارد. مشتریان همچنین می‌توانند از بین دو سیستم صوتی فوکال و دو طرح رینگ یکی را انتخاب کنند.

هر دو نسخه مذکور از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت A110 برابر با ۴.۵ ثانیه بوده و سقف سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. بهای آلپاین A110 پیور از ۵۴۷۰۰ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که نسخه لجند بهای ۵۸۵۰۰ یورویی دارد.


آلپاین علاوه بر این نسخه‌های جاده‌ای از A110 GT4 جدید نیز رونمایی کرده است. این خودرو نسخه پیست بوده که توسط همکار مسابقه‌ای سیگنا تک توسعه یافته است.

مدل GT4 دارای قدرت و داون فورس بیشتر نسبت به مدل کنونی کاپ بوده از ترمزهای برمبو، لاستیک‌های مسابقه‌ای، گیربکس سکونشئال، آئرودینامیک مسابقه‌ای، رول کیج کامل، صندلی‌های مسابقه‌ای و… بهره می‌برد. اواخر سال جاری شاهد حضور A110 GT4 در چند رویداد مسابقه‌ای خواهیم بود. اولین نمونه‌های برای مشتریان در فصل آینده آماده خواهند شد و مالکان مدل‌های کاپ کنونی این شانس را خواهند داشت تا خودروهای خود را به نمونه GT4 ارتقا دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    یجورایی هم خاصه هم بامزه، پنل وسط بین راننده و سر نشین تلفیقی از مکلارن و آلفارمئو 4سی هستش که قشنگ از کار دراومده.

  2. Reza

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ساخت کدوم کشوره؟

  3. A.B

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اون دوتا مه شکن بزرگ اضافیه وگرنه طراحی جمع و جور و جذابی داره مخصوصا نمای پشت و کابین

  4. Amir

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از این ماشین بدم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا