آلپاین از هایپرکار مسابقهای که خود باید به جنگ تیمهایی همچون تویوتا و SCG برود رونمایی کرد.
این هایپرکار مسابقهای که A480 نام دارد از نظر ظاهری تقریباً مشابه ربلیون R-13 است که سال پیش در کلاس LMP1 مسابقات قهرمانی استقامت جهان حضور داشت. اگرچه کلاس هایپرکارهای لمانز در ابتدا فقط برای هایپرکارهایی طراحی شد که دارای نسخههای جادهای نیز بودند اما از آن زمان تاکنون مجوز حضور پروتوتایپ های مسابقهای که در کلاس LMDh نیز حضور خواهند یافت صادر شده است. تمامی خودروها باید با سیستم بالانس پرفورمنس هماهنگی داشته باشند.
نیروبخش آلپاین A480 پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری ساخت شرکت تکنولوژی گیبسون است و البته زیرساخت خودرو نیز با شاسی اورکا شکل گرفته است. آلپاین تنها با یک خودرو که راننده آن نیکولاس لاپیر، آندره نگارو و ماتیو واکسویر است در مسابقات حضور خواهد یافت.
فیلیپ سینالت مدیر تیم آلپاین گفته است:
این حقیقت که آلپاین برای این پروژه انتخاب شده مایه افتخار است. ما با علاقه فراوان وارد این برنامه شدیم و میخواهیم با عملکرد خوب تاریخساز شویم. یکبار دیگر با چالشی عظیم روبرو شدهایم و میخواهیم نام آلپاین و فرانسه را در موتور اسپورت جاودانه کنیم.
لائورنت روسی مدیر اجرای آلپاین نیز افزوده است:
تکامل قوانین این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا با علاقه وارد لمانز شویم و دانش و تجربه فنی خود را در چارچوب هزینهای مؤثر به نمایش بگذاریم.
اگرچه در کلاس هایپرکارهای لمانز امسال تنها تیمهای تویوتا، آلپاین و SCG حضور خواهند یافت اما شرکتهایی همچون فراری، پژو و ByKolles ریسینگ نیز در حال توسعه هایپرکارهای خود برای فصلهای بعدی هستند. پورشه و آئودی نیز وارد کلاس LMDh مسابقات خواهند شد.
GT
۲۸ اسفند ۱۳۹۹یکم زشته جلوش
آلپاین با حضور در فرمول یک و لمانز دوباره معروف میشه
AMIR / ARMI
۲۸ اسفند ۱۳۹۹واقعا این کلاس
با توجه به هزینه ای که برای توسعه خودرو میکنن
ارزش نداره
تویوتا برای خودروی خودش تو این کلاس بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده
این درحالی هستش که کلاس dpi
هزینه توسعه خودرو هاش کم تر از ۱۰ میلیون دلار هست
اما تو پیست وقتی مقایسه بکنید
تو پیست ۶ کیلومتری خودروی lmp1 فقط شش ثانیه سریع تر بوده
با توجه به هزینه اصلا به چشم نمیاد
و داخل مسابقه جوری نیست که برتری مطلق داشته باشه
من که از این کلاس خوشم نمیاد
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹من از قانون تولید نسخه جاده ای خوشم میاد ولی برا چی برش داشتند؟
حسین دهمرد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹تفاوت اینها با هایپرکارهای جاده ای چقدره؟
Farzad
۲۸ اسفند ۱۳۹۹این هیولا ها نهایت تلاش مهندسی کمپانی ها هستن . به نظرم مهم ترین تفاوت استقامت و دوامی هست که دارن ، بایدبه مدت ۲۴ ساعت باتمام سرعت توی پیست رونده بشن !
اگه فیلم Ford vs Ferrari رو ندیدی پیشنهاد میکنم حتما ببین .
حسین دهمرد
۳۰ اسفند ۱۳۹۹فیلمش رو دوبار دیدم خیلی جالب بود هنوزم اون هیجان اولین بار رو داره. قطعا اینها از هایپر کار های جاده ای بهترن. فقط واسم سوال پیش اومد که تفاوتش چقدره؟ یعنی جایی کنار هم مسابقه دادن؟ البته این رو هم درنظر بگیر اینها رو تقریبا لخت میکنن ولی هایپر کار جاده ای کلی امکانات رفاهی داره.
Farzad
۲۸ اسفند ۱۳۹۹پورشه با ۱۹ قهرمانی رکورد دار مسابقات لمانز هست و کاملا دست نیافتنی شده ، بی صبرانه منتظر شروع این مسابقات پرهیجان هستیم .
(Saeed(peugeot
۲۸ اسفند ۱۳۹۹پژو فصل بعد …..مگه هایپرکار پژو تو این فصل شرکت نمیکنه
برقیه جارو برقی BG
۲۸ اسفند ۱۳۹۹میگم مسابقات لمانز کی هست و کجا میشه نگاه کرد )منظورم اینه در چه سایتی در چه برنامه ای ممنون اگه کسی جواب بده)
دیگه مثل قبل کاربران جواب نمیدن
porsche
۲۹ اسفند ۱۳۹۹درسته? دیگه مثل قبل نیست که سوال رو نپرسیده جوابشو میشنوی
وقتی کسایی مثل مهران ۹۱۱ و رامین (چانگانیه نه ها اون یکی) با هم سر هیچ و پوچ بحث میکنن از بقیه چه انتظاری میشه داشت؟؟؟
ربطی به موضوع نداشت اما دیگه پدال اون پدال نیست کاری هم از کسی بجز خودمون بر نمیاد
Farzad
۲۹ اسفند ۱۳۹۹چندباری یه خاطر کرونا عقب انداختنش ولی فکرمیکنم در ماه اوت باشه .
شبکه ورزش خودمون که تو فرمول یک و موتوجی پی مونده عمرا هیچ وقت لمانز پخش نمیکنه ، اگه ماهواره دارین از شبکه های ورزشی میتونی ببینی ، یه سری سایت ها هم به طور زنده پخش میکنن مثل سایت رسمی فیا ، http://www.fiawec.com/live
و یا لمانز تی وی ، http://www.lemanstv.com
البته ویدیو خلاصه مسابقه هم بعدا بیرون میاد که اون هم جالبه چون مسلما هیچ کس نمیتونه تمام مسابقه رو ببینه : )
یانکی
۲۹ اسفند ۱۳۹۹تو فرانسه سالی یک بار.البته رولکس 12 یا دیتونا24 ه هست که شلوغتر و جذابتر شده
ارشیا
۲۸ اسفند ۱۳۹۹لامبورگینی و کوئنیگ زگ هم گفتن شاید بیان اگه شرایطش پیش بیاد.