رنو کپچر مدلی بر اساس کلیو هاچبک است و برای برخی شاید حتی ظاهر بسیار بهتری داشته باشد. البته ظاهر این خودرو تا حدّی فریبنده است. باید به خاطر داشت که کپچر به صورت دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ارائه نشده است. در همین حال، مهمترین مزیّتش نسبت به کلیو، ارتفاع بالاتر رانندگی و فضای بهتر و راحتتر داخل کابین است. قیمت کپچر از کلیو بالاتر است و باید هم کار کیفیت بهتری از خود نشان دهد. در عینحال، کپچر یکی از ارزانترین خودروها در نوع خود است.
فضای داخلی
کپچر کاملاً یک مدل جمعوجور است. طول آن ۴/۱ متر، ارتفاع آن ۱/۵۳ متر است و یک فاصله مناسب ۲۰۰ میلیمتری با زمین دارد. با یک فضای داخلی آراسته و یک ترکیب طراحی انعطافپذیر روبرو هستیم. افراد بلندقدی که در صندلیهای عقب مینشینند حتماً آرزو میکنند که اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال، در کپچر به اندازه کافی فضا وجود دارد که به یک بزرگسال با قد متوسط اجازه میدهد که بدون احساس خفگی در پشت یک راننده ۱۸۰ سانتیمتری در صندلی عقب بنشیند. به علاوه صندلیهای عقب میتوانند به راحتی کالسکههای بچه را در خود جای دهند. در همین حال، فضای درنظر گرفته برای صندلیهای عقب امکان افزایش فضای حمل وسایل را فراهم آورده است.
در صندوق عقب، با استفاده از یک کف تنظیمشونده، تطبیقپذیری بیشتری فراهم شده است؛ جای که شما میتوانید فضا را به دو قسمت تقسیم کرده و با بالا بردن سطح کف، اجسام سنگین راه به راحتی جابجا کنید. با این حال، شرایط برای قرار دادن وسایل در داخل کابین اندکی ناامید کننده است و جعبه داشبورد بسیار کوچک استفاده شده است.
راحتی
در سرعت زیاد، اندکی ناپایداری مشاهده میشود؛ ولی در همین حال، نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک آرامش و سکوت بیشتری حکمفرماست. صندلیهای کپچر کاملاً نرم هستند. در نتیجه، در ابتدا احساس راحتی خواهید کرد؛ ولی در مسافرتهای طولانی، احتمالاً تکیهگاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو در مسیرهای ناهموار، کمی ناپایدار نشان میدهد، ولی شرایط سواری وضعیت چندان بدی ندارد و سیستم تعلیق در پستی و بلندیهای خیابانهای شهر بسیار خوب عمل میکند.
هنگام سرعت، کمی نویز باد در داخل کابین شنیده میشود؛ ولی اگر کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا یتی مقایسه کنیم، شرایط بسیار ساکتتری دارد.
طراحی داشبورد
در مدلهای با قیمت بالاتر کپچر، کنترلهای از رابط کاربری بهتری برخوردارند. امّا کپچرهای ارزانقیمتتر شرایط پر از زحمتی از این لحاظ دارند. در همین حال، مدلهای «دینامیک»، یک سیستم کنترل با صفحهنمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسانتر میکند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحهای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفتهاند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.
مواد پلاستیکی به کار رفته در کپچر، اندکی حس سختی و ارزانقیمت بودن القا میکنند؛ ولی در همین حال، کنترلهای چرخشی سیستم تهویه، شرایط فریبندهای دارند.
رانندگی آسان
هنگام نشستن بر صندلی راننده، هم دید مناسبی از جلوی خودرو وجود دارد و هم موتورها برای ایجاد پیشرانه آماده هستند. فرمان کپچر در شهر بسیار سبک است؛ ولی در همین حال، اگر اشکودا یتی را درنظر بگیریم، این خودرو به خاطر دقت بیشتر پدالها و شیفت دندهها نسبت به کپچر، شرایط رانندگی راحتتری داشته باشد. همچنین در یتی، نمای بهتری از عقب در دسترس قرار میگیرد و این موضوع در پارکینگ کمک زیادی میکند. با این حال، نقطه کور کپچر چندان بزرگ نیست و بالا رفتن ارتفاع رانندگی نیز موجب بهتر شدن شرایط دید راننده در جلو شده است.
از لحاظ پیشرانه، حتی اگر ضعیفترین موتور انتخاب شود که یک موتور توربوی ۲ لیتری بنزینی است، قدرت لازم برای حرکت کپچر با یک خانواده کاملاً فراهم است. با این حال، اگر به دنبال یک قدرت بیشتر هستید، میتوانید از موتور توربوی ۱/۲ لیتری بنزینی یا موتور دیزل ۱/۵ لیتری استفاده کنید. یک سیستم گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد همراه با موتور قدرتمندتر بنزینی ارائه میشود و برای موتور دیزلی نیز به صورت یک آپشن درنظر گرفته شده است. این گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاجه EDC است.
لذت رانندگی
کپچر لزوماً یک خودرو با هیجان زیاد در رانندگی نیست، ولی در جایگاه خودش لذت مناسبی از رانندگی در اختیار قرار میدهد. شاید حتی در اشکودا یتی نیز شاهد لذت بیشتری از رانندگی باشید؛ ولی در همین حال، در کپچر شرایط ایمنی و قابل پیشبینی در کنترل شما قرار دارد.
مدل کپچری که از موتور دیزل استفاده میکند، با ۹۰ اسببخار قدرت، ۱۲/۶ ثانیه طول میکشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتورهای بنزینی ۰/۹ و ۱/۲ لیتری هر دو قدرتی به ترتیب برابر ۹۰ و ۱۱۶ اسببخار دارند که ۰ تا ۱۰۰ آنها نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۰/۹ ثانیه طول میکشد.
قابلیت اطمینان
ضمانتنامه و پوشش تعمیراتی تا ۴ سال ادامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی، رنو در مطالعات رضایت مشتری جی دی پاور شرایط چندان مناسبی ندارد و در مطالعه سال ۲۰۱۳ این مؤسسه، از نظر رضایت مشتری، در رتبه نوزدهم از ۲۷ خودروساز قرار گرفته است. در همین حال، عمر مدل کپچر برای شرکت در مطالعه به حدّ کافی نبوده است.
ضمانتنامه چهار سال کپچر، ۱۰۰ هزار مایل را پوشش میدهد. این در حلی است که نیسان و جوک تنها ۳ سال یا ۶۰ هزار مایل را پوشش میدهند.
مصرف سوخت
کپچر نسبت به بسیاری از مدلهای همردهاش، مصرف سوخت بهینهتری دارد. کپچر با موتور دیزل، در تستهای رسمی، مصرف سوخت ۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان داده است. البته مصرف سوخت در دنیای واقعی ۴/۲۸ لیتر است که بسیار واقعگرایانهتر است که این مصرف باز هم از معادلهای آن در نیسان جوک یا اشکودا یتی کمتر است.
به همین ترتیب، مدلهای با موتور بنزینی وضعیت بهتری در مصرف سوخت نسبت به رقبا دارند. هر دو موتور ارائه شده برای رنو کپچر، دارای متوسط مصرف سوخت ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تستهای رسمی هستند.
مقرون به صرفه
رنو کپچر نسبت به همتایانش قیمت کمتری دارد و هزینههای نگهداری آن نیز در سطح پایینتری قرار میگیرد. قیمتگذاری کپچر از بسیاری ۴×۴ ها، شامل نیسان جوک و اشکودا یتی کمتر است و در همین حال، کاهش قیمت کمتری، پس از چند سال استفاده خواهد داشت.
اگر در هنگام خرید کپچر از گزینه طرح اقتصادی رنو استفاده کنید، برای مدت یک سال یا ۴۸ هزار مایل (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتند) میتوانید از سرویس رایگان استفاده کنید. اگر هم تمایلی به این کار ندارید، میتوانی یک سرویس چهار ساله با قیمت ثابت ۳۰۰ پوند تهیه کنید.
ایمنی
کپچر احتمالاً شرایط مناسبی در یک تصادف دارد. در رنو کپچر، ۶ کیسه هوا استفاده شده که ۲ تای آن در طول کابین و در سطح پنجره حرکت خواهند کرد. همین موضوع به کپچر کمک کرده تا از تست تصادف مستقل بدنه Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند. البته از این حقیقت که اشکودا یتی ۷ کیسه هوا دارد و عملکرد بهتری در تست محافظت از سرنشین بزرگسال نشان داده نباید بگذریم. در همین حال، نتیجه تست ایمنی مراقبت از بچهها و عابران پیاده برای کپچر بالاتر است. رنو همچنین از لحاظ سیستم الکترونیکی تأثیرگذار بر نیروی ترمز و پایدا با اشکودا برابری میکند.
تجهیزات استاندارد
اگر ارزانترین کپچر را با عنوان «اکسپرشن» انتخاب کنید، تجهیزات استانداردی مانند چرخهای آلومینیومی، اتصال بلوتوث هندفری برای گوشی موبایل و یک درگاه USB برای ارتباط آیپاد به سیستم استریو در اختیار خواهید داشت.
در همین حال، توصیه میشود انتخاب خود را به «اکسپرشن پلاس» ارتقا دهید. در این حالت، مواردی مانند سیستم تنظیم هوا و رنگآمیزی پنل و دستگیره درها مطابق رنگ بدنه به کپچر اضافه میشوند.
در نسخه «دینامیک MediaNav» نیز تجهیزاتی مانند سیستم راهبری با نمایشگر لمسی، یک سیستم صوتی پرسرعت و برخی طراحیهای هوشمندانه داخل کابین در دسترس قرار میگیرند. در همین حال، مدل دینامیک S MediaNav دارای حسگرهای عقب پارکینگ و یک سیستم تنظیم هوای داخل کابین هوشمند است.
نظر نهایی
رنو کپچر در مقایسه با اشکودا یتی، دارای کلاس و هیجان رانندگی پایینتری است؛ با این حال، قیمت آن به اندازه قابلتوجهی ارزانتر است (شروع قیمت از ۱۹۹۸۶ دلار برای مدل اکسپرشن) و هزینههای مالکیت آن نیز در سطح پایینتری قرار میگیرند. به علاوه، کابین کپچر دارای محیط آرامتر و راحتتری در داخل کابین است. همینطور بسیاری از تریمهای آن، دارای تجهیزات مناسب زیادی هستند.
عباس
۲۲ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان
این خودرو تو ترکیه20هزار لیر بفروش میرسه
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۵تو سایت فروش ایران خودرو تجهیزات 2017 اضافه ای که نسبت به 2016 زده اینها هست:
اینم اسکرین شات از تجهیزات:
http://0up.ir/do.php?imgf=CAPTUR2017.png
1 -صندلی های چرمی
2 -گرمکن صندلی های جلو
3 -کنسول میانی صندلی های جلو
4 -شیشه های عقب و جانبی عقب تیره ( دودی )
موتور کپچرهایی که ایران وارد شده 1200 هست با 120 اسب بخار و شتاب 11 ثانیه و توربو از دور 2000 به بعد فعال میشه و این شتاب 11 ثانیه به این دلیل هست که توربو زیر 2000 فعال نیست و شتاب اولیه کمی داره ولی به محض این که توربو فعال میشه ماشین از این رو به اون رو میشه و کمتر ماشینی تو ایران هست که بتونه از سرعت 40 به بعد به کپچر برسه و همچنین تو سربالایی ها هم بسیار پر شتاب هست و هیچ ماشین 4 سیلندر تنفس طبیعی نمیتونه به گردش برسه
شتاب تیولی در بهترین شرایط 12 ثانیه هست چندین بار هم تستش کردیم با بنزین سوپر و تو سربالی هم کشش کمی داره
رنو تویوتای اروپا هست برندی که فروش زیادی تو اروپا داره و هزینه نگه داری پایینی داره کیفیت و دوام و عمر بالایی داره و همچنین قیمت منطقی و همینطور با این که تندر خودروی درجه دو رنو هستند کیفیتشو تو ایران اثبات کرده و با همین پشتوانه کیفیت ساندرو با اینکه قیافه قدیمی که داره وفیس لیفت جدیدش وارد ایران نشده و حدود یک سال هست وارد ایران شده ولی فروش زیادی داشته و هر دفعه که بری بیرون چند تا ساندرو هم میبینی
اگه خم شید زیر کپچرو ببینید کلا زیرش سینی هست حتی راوفور و لکسوس اگه خم هم نشید اگزو و دیفرانسیل ماشین رو خواهید دید که با زمین 15 سانت فاصله داره ولی در کچر هم برای پشت و هم برای زیر موتور سینی وجود داره و فاصله کف ماشین تا زمین 20 سانتیمتر هست روی اگزو و بین موتور و بدنه عایق بندی حرارتی و صوتی شده و اگه شیشه ها بالا باشه صدای موتور از دور به گوش میرسه و ماشین بسیار بی صدایی هست و دسته دنده هم برای P و R و N و D تو یک خط صاف تعویض میشه و مثل اکثر ماشینها جای قرار گیری حالات دنده اینقدر کج و موج و دردسرساز نیست و طراحی بسیار به روزی هم داره با این که ابعاد ماشین جمع و جور هست ولی فضای پا برای سرنشینان عقب خیلی خوب طراحی شده اگه فقط 1000 کیلومتر این ماشینو برونید عاشق این ماشن خواهید شد
قیمت این مدل که Renault Captur 2016 LE هست 68000 درهمه که میشه 66 میلیون که حدودا 1.6 برابر شده و تعرفه کمتری نسبت به ماشینهای وارداتی دیگه خورده و بسیار با صرفه هست.
http://uae.yallamotor.com/new-cars/renault/captur/2016/le/features
همین الان هم 2017 با پیش فروش 50 تومن تحویل در بهمن در سایت موجوده با سود 21% که حدودا 110 تومن میشه
http://ikco.iranecar.com
arman
۲۸ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز چرا بدون اطلاع یک حرفی میزنی جهت اطلاع این سایت فروش رنو در ترکیه است
https://www.renault.com.tr/araclar/binek-araclar/captur.html
قیمت پایه از 62750 هزار لیر در سبک ترین و بی آپشن ترین شروع میشه و فول آپشنش 76550 هزار لیره . واین قیمت خشک کمپانیه یعنی بیمه و مالیات هم بهش اضافه میشه .
reza
۱۶ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز اطلاع نداری نگئ نزذیک 65000 لیر هست هنوز مدل پایه مگه پرایده 25 ملیون فک کن ببین چی میگی
پارسا
۱۲ فروردین ۱۳۹۶در ضمن اون مدل تولیدی ترکیه هست.
دوستدار مملکت
۱۹ شهریور ۱۳۹۴باورم نمیشه ۱۱۶اسب بخار واقعا این حق این مملکته الان توبازارم۱۱۲تومنه
bah
۳۰ شهریور ۱۳۹۴این خودرو در این شرایط نبایستی قیمتی بالاتر از۸۵تومن داشته باشه.
شهرام
۱۵ آبان ۱۳۹۴رنو کپچر پرفروشترین شاسی بلند کوچک اروپا در سال 2014:
http://left-lane.com/european-sales-2014-small-suv-segment/
در سال 2015 هم هر ماه فروشش از سال پیش بیشتر بوده و احتمالا پرفروشترین امسال هم خواهد شد:
http://left-lane.com/european-car-sales-data/Renault/Renault-Captur
مصطفی
۱۹ آذر ۱۳۹۴واقعا که…
من یه تیپ ۵ مدل ۸۴ کم کار خریدم ۲۵ تومن که با گذشت بیش از یک دهه از طراحیش، یه چیزاییش از این سرتره. تهویه اتوماتیک، ترمز عالی، شتاب خیلی خوب ۹/۶، قدرت ۱۱۰ اسبی، مصرف مناسب و…
واقعا رو چه حسابی باید صد و خرده ای پول اینو بدم؟ آیا یه کم به روز بودن باید اینقدر هزینه داشته باشه؟
.
ولی از قیمت گذشته، من پژو ۲۰۸ رو با موتور ۱۶۵ اسبی خیلی به این ترجیح میدم. پژو واقعا طراحیاش حرف نداره و یه سر و گردن از امثال رنو بالاتره.
داخل موتور اینو نگاه کنید، اصلا خود موتور معلوم نیست، بس که شلوغ و در همه.
اما انصافا ظاهر بیرونیش قشنگه.
مهدی
۱۷ خرداد ۱۳۹۵خواهشا اطلاعات غلط ندین پژو 2008 با دو موتور 1.2 و 1.6 با قدرت های 74 و 116 اسب بخار عرضه میشه و از سال 2013 برای رقابت با کپچر تولید شده و در سایتهای خارجی که خوندم از همون اول بدنه ماشین به سرو صدا مییو افته و صداگیری هم روش جواب نداده و از سرعت 90 به بالا ماشین به لرزه می افته و از نظر کیفت نتونسه با کپچر رقابت کنه.
رضا نوروزي
۲۵ شهریور ۱۳۹۶من دارم باهاش ۱۶۰ تا هم رفتم صدا نداره
بزدان
۳۰ دی ۱۳۹۵206رو با این ماشین مقایسه نکنید.206 مربوط به قرن گذشته س
شاهین
۵ تیر ۱۳۹۵به نظر من خیلی قشنگه و کاملا تو رنج قیمتایی که تو ایران هست می ارزه..
داخلش هم عالی بنظر میرسه و اگه پولشو داشتم حتما میخریدمش
امکانات و مصرف سوخت و زیبایی و راحتی رو همه با هم داره و فقط سانروف که من دوس دارم رو نداره که اونم قابل گذشته..
زینل
۹ تیر ۱۳۹۵فوق العاده هست و هم رده و رقیب سرسخت نیسان قشقایی هست حتی زیبا تر
سعید
۲۴ تیر ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان عزیز
آگه تمایل خرید رنو کپچر رو دارید یکم صبر کنید الان نمایندگی داره مدل ۲۰۱۷ تحویل مهر و ..ثبت نام میکنه و مدل های صفر۲۰۱۶ بازار افت شدیدی خواهند داشت.
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۵برنامه استارت رو از آپارات ببینید
هیچ زمان رنو رو با پژو مقایسه نکنید
پژوی باکیفیت تمام شد
توی صحرای آفریقا اولین خودرو یی که پا گذاشت نه لند روز بود نه جیپ بلکه پژوی ۵۰۴ همون پژو آخوندی خودمون
بعدش پژو ۲۰۵توربو که ۵سال قهرمان مسابقات رالی اروپا بود
ولی سیاست کثیف فرانسوی درپژو طوری رقم خورد که خودرویی کاملا مصرفی برای کشور های عقب مانده در صنعت خودرو سازی مثل ایران باشه
یعنی هرکی پژو داره سر۶۰۰۰۰تسمه تایم و تسمه دینام و تمام پولی ها بعدش سر کیلومتر پولی سر میل لنگ بعدش دینام و… هزار کوفت دیگه ببینید قطعه فروش ها بااینکه تعدادشون زیاده وضع همه خوب شده
تویوتا تسمه تایم زنجیریه ماشین از رده خارج هنوز تسمه فابریک داره هنوز مدل های قدیمی تویوتا دینام و فنر فابریک روشونه تویوتا زمان جنگ رو تو تو فیلمها که دیدین نیاز به توضیح بیشتر نیست
رنو کیفیتی مثل تو یوتا داره درسته تسمه و… نیاز به تعویض داره حداقل آمپر دماش بالا و پایین نمیشه تو جاده دل نمیزنی تا فن دیر روشن شد موتور پیاده کنی
همه پژو دارها میدونن باید همراشون رله فن داشته باشند اصلا پر فروش ترین قطعه همین رله فن کوفتیه
برا چی کارخانه پژو سیتروئن تهدید کرد که اگه ایران خودرو باهاش قراداد نبنده دست به افشاگری ….
این مطلب رو اخبار گفت بازم تو اپارت بزننین میاد
پارسا
۱۲ فروردین ۱۳۹۶شما مقایسه نکن،عین اینه که بگی بنز و بی ام و رو بگی با هم مقایسه نکنیم،خوب رنو و پژو رقیبن
Sasan
۹ مرداد ۱۳۹۵سلام
ماشین بسیار خوبیه من سوار شدم محشره ولی
بالاخره دلالان بازار شکست خوردنو قیمت ها نزدیک به نمایندگی شد.
آگه به سایتهای فروش هم سر بزنید قیمتا خیلی افت کرده تازه مدل ۲۰۱۷ هم داره میاد.کسایی که می خوان بخرن چند روزی صبر کنند.
علی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵این خودرو با این مشخصات خیلی گران است .اونهایی که توفکر خرید هستند صبر کنند ، چون کارخانه سایپا سیتروئن کاشان مشابه همین مدل رنو کپچر را با مشخصاتی کامل تر و قیمتی به مراتب پایین تر قراره تولید کنه . Citroen C3-XR SUV .
متین
۲۳ مرداد ۱۳۹۵این ماشین مشکل اساسی ترمز داره تو سرعتای کم با روشن بودن کولر یکدفعه ترمزتون چوب میشه
محسن
۲۶ مرداد ۱۳۹۵باسلام
این ماشین فقط به درد شهرهای بزرگ میخوره و اصلا به شهرستانی ها و کسایی که باهاش می خوان برن مسافرت به درد نمیخوره چون بنزین مصرفی اش باید خیلی با کیفیت باشه به خاطر موتور توربوش و حالا شما توی بیشتر شهر های کشور بنزین سوپر و یورو چهار نیست میخوایین چ کار کنید.ضمنا داخل دفترچه راهنمای خودرو نوشته در صورت استفاده از بنیزین با سرب بالا و بیکیفیت ماشین از گارانتی خارج میشه
Ehsan
۱ شهریور ۱۳۹۵سیستم دوال کلاج این اتومبیل به راننده اجازه میدهد شتاب صفر تا صدی بهتر از اسپورتیج 2400 سی سی و تقریباً معادل توسان 2400 بدست آورد(صفر تا صد 10/9 تا 11/1 ثانیه)که کاملاً قابل قبول است.
این خودرو به لطف موتور توربو و وزن کم در سرعتهای بالا هم کم نمیاورد و حداکثر سرعت خودرو 192 کیلومتر بر ساعت میباشد که بسیاری از رقبای خود (از جمله اسپورتیج و توسان که دو برابر حجم موتور و پنجاه اسب بیشتر دارند) بیشتر است.
این خودرو در سال 2014 پر فروش ترین کراس اور متوسط اروپا شد. در سال 2015 تا به حال نه تنها پرفروش ترین در اروپاست بلکه موفق شده است که با فاصله زیادی از رکود سال 2014 هم عبور نماید و در مجموع تجربه درخشانی برای رنو به شمار میرود.
مصرف کم این خودرو امتیازی بسیار عالیست و طول کم خودرو به شما اجازه پارک در فضاهای کوچک را میدهد.
و در نهایت اینکه این خودرو به تازگی در روسیه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده به نحوی که در تمامی بیلبورد های شهر مسکو و سن پترزبورگ میتوانید تبلیغات آن را مشاهده نمایید.
محمدكرمي
۱۴ آبان ۱۳۹۵من بین این ماشین و تیولی و جک اس ۵ مونده بودم و اس۵ رو انتخاب کردم، امیدوارم تحویل بدن بموقع(تحویل فروردین۹۶)
نگین چینیه و که خودم تا قبل از اومدن جک از ماشین چینی متنفربودم ،……..
انتخاب درستی داشتم++++++++
حامی
۲۹ دی ۱۳۹۵به نظر من تو این رنج قیمت ولوستر خیلی ماشین بهتری هستش
هم واقعا زیباتره هم 138 اسب بخار قدرت موتور
از نظر امکانات رفاهی هم سرتره