بازار کراس اوورهای کوچک پیش از این کاملاً اشباع شده اما در یک سال آینده خریداران حتی با انتخابهای بیشتری روبرو خواهند بود. ما شاهد تازهواردهایی چون سئات آرونا و هیوندای کونا خواهیم بود که هر دوی آنها در سال جاری معرفی خواهند شد. ضمناً نسل جدید نیسان جوک نیز نباید فراموش شود. این خودرو در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید؛ اما همهی آنها باید خودرویی به نام رنو کپچر را شکست دهند. این خودرو سال پیش پرفروشترین مدل کلاس خود در اروپا بوده است.
به منظور مطمئن شدن از فاصلهی این خودرو با رقبا و همچنین بهروز کردن آن، رنو نسخه فیس لیفت کپچر را با تغییراتی کوچک به میدان فرستاده است.
چراغهای جلوی بازبینی شده کپچر را هماکنون میتوان بهصورت تمام LED سفارش داد. همچنین لامپهای روز روشن LED نیز به شکل C تعبیه شدهاند که شمهای از طراحی مگان جدید را نشان میدهند اما در بخش پایینی و داخل سپر جای گرفتهاند. تریم جلوپنجره کرومی، ورودی هوای بزرگ شده، رکابهای جدید و درب پشتی بازنگری شده از سایر تغییرات این خودرو هستند. همچنین رنگهای بیشتر بدنه و سقف باعث شخصیسازی بیشتر کپچر میشوند.
در داخل کابین داشبوردی و رودری های دو رنگی را میبینیم که به حس تجمل کابین افزودهاند. ما توصیه میکنیم طرح روشنتر را انتخاب کنید زیرا کابین کپچر با رنگ مشکی یا خاکستری بهصورت تیره دیده میشود. آپشن سقف پانورامیک جدید به روشن شدن و جادارتر نشان دادن کابین کمک میکند.
لیست تجهیزات خودرو نیز افزایش یافته است. نسخههای اروپایی Initiale Paris به تجهیزاتی چون عملکرد پارک خودکار جدید، سیستم صوتی Bose و سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link رنو مجهز هستند. این سیستم هماکنون دارای رادیو دیجیتال DAB و اندروید اتو است. هنوز سیستم اپل کارپلی در این خودرو تعبیه نشده است. صفحه لمسی خودرو در مدلهای بزرگتر این خودروساز نیز دیده میشود اما عملکرد آن به نرمی و سریعی سیستمهای موجود در رقبا نیست.
کابین کپچر مشابه نسخه موجود در کلیو است. همچنین پلتفرم این دو خودرو نیز مشابه هم بوده اما همانند قبل تعدادی از تجهیزات جدید به افزایش کاربردی بودن این خودرو کمک کردهاند. یک نیمکت عقب کشویی به مالکان اجازه میدهد تا فضای صندوق یا پا را افزایش دهند و از سویی محفظههای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود دارد. مدلهای اروپایی از داشبورد کشویی کابینت مانندی سود میبرند که در مدل سنیک جدید دیده میشود.
ما مدل dCi 110 مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری را آزمایش کردیم اما احتمالاً کپچر با پیشرانههای بنزینی توربو پرفروشترین مدل خواهد بود. همانند قبل این پیشرانه در مقایسه با پیشرانهی دیزلی ۱.۶ لیتری رنو کمی ناهنجار بوده اما عملکرد آن به حد کافی برجسته بوده و در شهر تمامی نیازهای شما را برآورده میسازد. مصرف سوخت خودرو نیز تغییری نکرده است.
از نظر سواری و هندلینگ، کپچر فیس لیفت شده بیش از آنکه هیجانی و درگیر کننده باشد مناسب و کافی باقی مانده است. ناهمواریهای کوچک به خوبی جذب میشوند اما دست اندازهای بزرگتر باعث انتقال لرزشهای بیشتر به کابین میشوند. با افزایش سرعت سر و صدای باد نیز به گوش میرسد. کنترل بدنه قابلاحترام بوده و سیستم فرمان نیز خوب و مستقیم است اما هنوز هم فاقد احساس میباشد. تعویض دندهها نیز با دقت کافی صورت نمیپذیرد.
اگرچه هیچیک از کراس اوورهای کوچک سواری درگیر کنندهای ندارند اما کپچر واقعاً در هیچیک از شاخصههای سواری نمیدرخشد. احتمال تأثیر این موضوع روی فروش کم است اما با وجود خیل عظیم رقبای تازهوارد، شاید کپچر با چالشهای سختی مواجه باشد.
بازنگریهای صورت گرفته در کپچر وسیع نبوده اما بهبود کیفیت و وجود تجهیزات بیشتر باب میل ماست. بهروزرسانیهای خارجی نیز باعث جذابیت بیشتر این خودرو شدهاند. تنها موضوع قابلذکر این است که رنو تجربه سواری این خودرو را بهبود نبخشیده است. خودروی فول حاضر در تست ارزش فوقالعاده را نشان نمیدهد و با ارائهی رقبای تازهنفس در آینده نزدیک شاید رنو کپچر تاج پادشاهی این کلاس را به دیگران واگذار کند.
مشخصات رنو کپچر dCi 110
قیمت: 23145 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 108 اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 3.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
یاسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶همونطور که تو پست CHR یکی از دوستان راجع به قدرت پرسید گفتم اینجا هم میگم این سگمنت کراس اور ساب کامپکت سگمنتیه که توش گشتاور خیلی مهمه تا اسب بخار چون واقعیت اینه ماشینهای این سگمنت وزن زیادی ندارن و چون ممکنه راننده گاهی با توجه به سگمنت ماشین قصد اینو داشته باشه که بزنه تو افرود مخصوصا اگه ماشینش
دو دف باشه(البته افرود که میگم در حد یه طبیعت گردی خیلی ساده نه رمل شنی)کشش لازم رو داشته باشه
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۰عزیز برادر من مهمان شما هستم از انگلیس امدم خواهش میکنم انقدر کلمات انگلیسی به فارسی ننویسید شما اگر معادل کلمات انگلیسی را به فارسی پیدا کرده و استفاده کنید هنرمند و دانشمندید وگرنه هرکسی میتواند چهار کلمه خارجی حفظ کند خواهش میکنم بگذارید زبان فارسی زنده بماند 🙏🙏🙏
amir
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
اصلا به این سگمنت ساب کامپکت علاقه ی خاصی ندارم. یه نگاه به عکس های این ماشین بندازید … آخه این دقیقا چیه ؟؟؟???
نه اینکه بگم شاسی بلند فقط فول سایز با موتور 5 لیتری 8 سیلندر و از این دری وری ها. دوره ی این حرفا گذشته و SUV فول سایز داخل شهر خیلی دردسر سازه
اما این کراس اوور های ساب کامپکت از بیرون که بهشون نگاه میکنی حس ناقص الخلقگی دارن.
سگمنت مورد علاقه ی من اول کراس اوور های کامپکت و بعد میدسایزه.
از کامپکت ها ماکان ، X3 ، CR-V ، و CX-5 رو دوست دارم
از میدسایز های غیرلوکس هم CX-7 و میتسوبیشی اوتلندر.
ROHAM
۲۲ خرداد ۱۳۹۶من این کلاس رو اصلا درک نمی کنم
به نظر من هاچبک خیلی گیراتر و بهتر از ایناست
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶من یکی 2016 دارم عزیزان واقعا عالیه موتورش با اینکه 1200 توربو هست اما به راحتی پرادو دو درب رو گرفتم شتابش فوق العادس با این حجم موتور
Terminator
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ماشین جمجور قشنگیه مخصوصا رنگ بدنه اش که ۲ رنگه ست شادش می کنه
منضور
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷3.7 لیتر اونم گازوییل؟
توروخدا شوخی نکنین
بابا این که نصف پرایدم نمیسوزونه هیچ حداقل سه برابر پراید وزن داره
واقعا واقعا واقعا متاسفم واسه رییس های ایرانخودرو و سایپا…….
AMG
۲۶ مرداد ۱۳۹۹موتور ۱۲۰۰ سی سی با گیربکس دوکلاچه !!!