خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های ۲۰۱۳ داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!
لوگان ۲۰۱۳ که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.
در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!
بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو ۲۰۱۳ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم 898cc قادر به تولید ۹۰ اسب بخار در ۵,250rpm و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف آن معادل ۵.۲ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است.
دومین پیشرانه این خودروها موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت ۷۵ اسب بخار و مصرف ۵.۹ لیتر است که ۱۳۷ گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.
حال به سراغ موتور ۱.۵ لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ ۷۵ اسب بخار با ۲۰۰ نیوتن متر در دور ۱,750rpm یا ۹۰ اسب بخار با ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور و مصرف ۳.۸ لیتر.
داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.
Shahin
۲۸ شهریور ۱۳۹۱واقعا آبروداری کردن دمشون گرم!
این ایرانیش بیاد برا فروش چقد درمیاد؟ 21 میلیون؟25؟28؟ 30؟ نبود؟؟؟؟؟!!!
داریوش
۲۸ شهریور ۱۳۹۱خیلی بهتر شده
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴ولی هنوزم خیلی زشته
rahim
۲۸ شهریور ۱۳۹۱سلام
واقعا خیلی بهتر شده ای کاش از همون اول این شکلیش میومد … .
داخلشم خیلی بهتر شده واقعا ماشین خوبیه از لحاظ متوری و مصرف … .
ابی
۲۸ شهریور ۱۳۹۱بهتر شده
الان تندر تو بازار ازاد 22 تومنه
چه برسه به این یکی
بعید بدونم زیر 20 تومن باشه
ولی موندم چرا سقفش رو اینقدر بلند میزنن
ariya
۲۸ شهریور ۱۳۹۱چون این ماشین تو رومانی تولید میشه و افراد رومانیایی قد بلند هستند
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه دوستان یه سوال داشتم میخواستم بدونم ایا این مدل ممکنه در اینده تو ایران بیاد یا نه؟ و اگر قراره بیاد ممکنه چقدر طول بکشد؟
سهیل 561
۱۷ مهر ۱۳۹۱سعید جان ایران ما مدلی که تولید میکنه دیگه به تولیدات جدید کار ندارن وگرنه مدل 2010 باید الان تولید میشد
قرار بود تندر 90 اتوماتیک تولید بشه ولی بعد از چند سال هنوز خبری توی ایران نیست
parham 15
۲۸ شهریور ۱۳۹۱به این میگن تندر نه اینا که توایرانه معلوم نیست ماشینه یا….
alireza
۲۸ شهریور ۱۳۹۱این تندرای تو ایران مال2005!یعنی 12 سال عقب تریم.پس با این حساب انشاا.. این مدل سال2025 با افتخار وارد ایران می شود و با قیمتی نجومی به فروش خواهد رسید…
hesan
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اگه واسه 2005 باشه میشه واسه 7 ساله پیش نه 12 سال.
لطفا یکم ریاضی بخونید بد از ماشین حرف بزنید.
alireza
۲۹ شهریور ۱۳۹۱آره ببخشید،انقدر ذهنم مشغول اقتصاد ایران بود که یه جمع و تفریق ساده رو اشتباه نوشتم!
میلاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱درود.شما هم برو یخورده دیکته و کلمه کار کنید تا بنویسید بعد. نه بد
saeid
۲۹ شهریور ۱۳۹۱شماکه محاسبه میکنی این ماشین مال سال 2005چند ساله که توایران اومده؟
hesan payeh
۲۹ شهریور ۱۳۹۱برو خودت تحقیق کن ببین چه سالیه.
نوکرت اقات نیستم که/
آرش
۲۸ شهریور ۱۳۹۱وای چه قدر زیباست واقعا به این میگن فیست لیفت نه این چیزی که ایرانیاساختن خدایش خجالت نمی کشن نشان دادن تو طراحی هم ضعیف
اگه به ایران بیاد هم مدل قدیمی میزنن هم مدل جدیدش مدل جدیدشم 50 میلیون حساب این مردم بدبخت که خودم هم جزوشون هستم
محسن
۲۸ شهریور ۱۳۹۱این فیس لیفته یا مدل جدیده ؟ از نظر موتوری چه تغیری کرده ؟ تست ایمنی چند ستاره آورده؟
اینکه تو ایران بیاد همین مدل قدیمی هم به زودی تو ایران درش تخته میشه چه برسه به این.به زودی دوباره پیکان مهمان ما خواهد بود با چراغهای LED .ABS.AIR BAG
مهرداد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱فیس لیفت به تغییراتی گفته می شود که در ظاهر خودرو و بعضاً باطن آن صورت می گیرد تا مشکلات یک خودروی دو تا سه سال ساخته شده را مرتفع و ظاهر آنرا برای فروش بیشتر جذابتر سازد. معمولاً این تغییرات با افزایش قیمت خودرو همراه نیستند، بماند که جاده مخصوصی ها با اعمال این تغییرات دو سه ملیونی هم می کشن روش! تازه کاشکی جذابتر می شد!!
اما آنچه در تصاویر می بینید نسل دوم داچیا لوگان است نه فیس لیفت.
مشخصات فنی اش هم در زمان رونمایی در نمایشگاه پاریس 2012 منتشر می گردد.
اصولاً خودروهای نسل جدید با نسل گذشته خودشان اختلاف قیمت چندانی ندارند، حتی خودروهایی بودند که در نسل جدید خودشان قیمتی کمتر از نسل قبلی خود داشته اند پس قاعدتاً نباید انتظار داشت که لوگان جدید نسبت به لوگان قبلی خیلی گرانتر باشد.
ولی نه در خاک ایران،
همانطور که می دانید:
اینجا ایران است، صدای جمهوری اسلامی!
مهدی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱آقا یکم توی نوشته رعایت کن تا یه وقت این سایت رو فیلترش نکن بابا!
amir
۲۸ شهریور ۱۳۹۱اخرش همون تندر زشته و بی قوارس با این همه تغییرات
میلاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱درود.هرچی باشه. تو این اشفته بازار داخلی ایران از تمام مشین های همردش.هم با کیفیت تره و هم مصرف کمتری داره.مشکل ما اینجاست که قیافه اهمیت میدیم تا به کیفیت.من حاضرم سوار ماشین جدید یا قدیمیه با کفیت بشم. تا سوار لگن تاریخ مصرف گذشته ی بی کیفت.و در تمام خودروهای زیر 20 تومان بالاترین رضایت رو در کیفیت داره.وی8
ناصر
۲۹ شهریور ۱۳۹۱تندری که توی ایرانه تنها مزیتش این بود که ماشین روز اروپا بود و همزمان اونجا هم تولید میشد و الا چندان خودروی خوبی نیستخصوصا اون قیافه ضایعش………..ولی خداییش این به نسبت خیلی قشنگتره
میلاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱درود.مزیت های دیگه هم داره.مصرف کم.خرج کم.کیفیت بالا.من حاضرم با یک فردی که تیپ و قیافه ی قشنگی نداره بگردم تا بایک فرد خوش تیپ و قیافه که ذات خوبی نداره.وی8
hesan
۲۹ شهریور ۱۳۹۱ال 90 تو این بحران مالی عالیه.
هرچی باشه از 206 و ریو بهتره.
amir
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اصلا تندر ارزش خریدن نداره مگه جنگه که تندر بخریم شبیه نفر بر میمونه
میلاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱درود اره جنگه.
اونم جنگه کیفیت.امنیت.مصرف سوخت.وی8
دوست
۲۹ شهریور ۱۳۹۱ببین چه راحت ظاهرش رو عوض کردند حالا اگه ایران بود 34سالی طول می کشید!
سياوش
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اگه حتی با مشخصات فنی قبلیش باشه و ظاهرش هم به اینصورت باشه ، به نظر میرسه تو ماشینهای زیر سی میلیون ایران نامبر 1 باشه
ژاکوبی
۲۹ شهریور ۱۳۹۱فقط میتونم بگم خراب بمونه این دو شرکت فرقون ساز ایرانی که خون مردم رو تو شیشه کردن
بابا مگه ما تا کی جوونیم و میتونیم ماشین سوار شیم؟
کیفیت آشغال های تولیدی به کنار
طراحی افتضا داخل و خارجشون به کنار
مصرف بشکه ای بنزین شون به کنار
دردسرهایی که برای این ایرانی های بدبخت از روز اول خریدن دارن هم به کنار
اما این یکی رو چکار میکنید:
آمار کشته های جاده ای که تعدادشون از کشته های جنگ بیشتر شده رو کجای دلمون بذاریم؟
واقعا با جون گوسفند هم اینطور رفتار نمیکنند!
آخه چرا دره این دوتا فرقون ساز رو گل نمیگیرید بره؟
لابد میگید چند هزار نفر بیکار میشه؟
آیا میدونید خسارتی که به مردم ایران می زنید و تبعات اجتماعی این مرگ و میرهای جاده ای چند صد برابر حقوق و دستمزد این کارکنان هست؟
مگه کشورهای عربی نمیتونن مثل شما خودرو مونتاژ کنن و به خورد ملتشون بدن،پس چرا این کار رو نمیکنن؟
به جای این ۲تا فرقون ساز باید شرکتی که محصولات اصیل ایرانی رو به دنیا معرفی میکنه(مثل صنایع فرش)ساخته شه تا هم اقتدار ایران رو نشون بده هم رقابت در سطح جهانی باشه،آخه برادر من هرکاری رو باید به کاردونش سپرد.
بس کنین این کشتار فله ای مردم ایران رو تو جاده ها تورو خدا.
امیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۱از قبل از انقلاب مشغول صنعت خودرو سازی هستیم، الان کجا هستیم و آخرش چی می خواهیم بشیم؟؟؟!!! همون صنعت فرشی که ژاکوبی گفت داریم از دست می دیم که هیچ، کنارش نفت و فولاد و محصولات کشاورزی و دامپروری و… بذار روش. آقای وزیر صنعت و معدن دوست دارین خودرو ساز باشین اشکال نداره بیا قطعات و لوازم جانبی خودرو بطور تخصصی تولید کن نه خود خودرو به صورت افتضاح و مضحک. سرمایه خودرو سازی بیارین توی صنعت نفت تا حداقل بنزین و محصولات جانبی خودمون تولید کنیم.
رامی
۲۹ شهریور ۱۳۹۱تندرایران مثل جعبه دستمال کاغذیی میمونه خیلی ساده اس
امیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۱هنوزم طراحیش در حد یه خودروی 2013 نیست.به نظر میرسه مدیران طراحی لوگان قبلا تو سایپا و ایران خودرو کار میکردن!!!
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۱تندر کلا ماشین خوبی
ولی این مدل معلوم نیست چند قیمتش هست
alireza
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اگه دقت کنی تفاوت این با ساندرو فقط در اندازشه پس تقریبا 8 هزار یورو می شه!
hesan
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اقا حسین منظورش قیمت داخل کشور بود باهوش من.
کماندار
۲۹ شهریور ۱۳۹۱همون شاسی هست اینطور که اط عکسا بر میاد حتی درها هم خیلی شبیه هستند!
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۱من خودم یه ال90 دارم که خیلی هم راضی ام و اگر این یکی توسط پارس خودرو تولید بشه حتما” میخرم چون نسبت به نسل قبلی بسیار زیباتر و از داشبرد و کنسول جذابتری برخورداره اما بعید به نظر میرسه با سیستهای خودرو سازان داخلی تولید بشه چون با اون فیس لیفت زشتی که هردو خودروساز روی ال90 کردن ممکنه بهشون بربخوره
sina
۲۹ شهریور ۱۳۹۱من206 دارم.به نظرم از ال 90 بهتره کولر اتومات داره
میلاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱درود.خیلی.پس معلومه هنوز از ماشین و کیفیت سر در نمیاری.وی8
عماد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱بهره دل خوش نکنیم چون هیچوقت این عکسی ک میبینید رو تو خیابونامون نمی بینید!
اگه هم بیاد اینقد از سر و تهش میزنن که باز میشه همین ال90
علی قضایی
۲۹ شهریور ۱۳۹۱تازه اینجورش کردن میگن فیس لیفت اگه بخوان مدل جدید بدن چی میشه دیگه !!.
masoud
۴ مهر ۱۳۹۱هیچی. مثل 206+ اسمش رو میزارن 207i و به قیمت خدا تومن میدن به ملت.
مردم چرا یه بار جمع نمیشن در اعتراض به این دو فرقون ساز برن جاده مخصوص راهپیمایی؟؟؟؟!
Mustang Shelby
۲۹ شهریور ۱۳۹۱نسبت به مدل قدیمی قشنگ تر شده
مدل قدیمی جلوش قشنگ بود اتاق و عقب ماشین زیادی به سمت بالا کشیده شده اگر کشیدگی نداشت خیلی قشنگتر میشد و چراق عقبشم زیادی بلند اینها مربوط به مدل قدیمی میشه تو مدل جدیدش عیبی ندیدم من خودم طراحی اتومبیل خیلی دوس دارم تندر بدن دست من یه تندر طراحی میکنم که پوز این تندر قیس لیفت ایران خودرو
بماله به خاک ولی در کل مدل 2013 خیلی قشنگ شده
احسان
۲۹ شهریور ۱۳۹۱از مدل قبلیش بهتره اما هنوز زشته……………
احسان
۲۹ شهریور ۱۳۹۱در باکش هم بزنم به تخته در هستا……ولی باز خوبه قفل در رانندش بالای دستگیره درش نیس…
amir
۳۰ شهریور ۱۳۹۱خداییش اخرت ماشینه نسبت به ماشین های زیر 30 میلیون بهترین ماشینه
امیرعلی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱واقعا اینا از معدود برندهای خارجی هستن که به ظاهر ماشین اهمیت نمیدن.