رنوسوزوکی

دوئل سوزوکی XBee و رنو کوئید

با عرض تبریک سال نو خدمت شما مخاطبین عزیز، در نخستین روز از سال ۱۳۹۷ با قسمت دیگری از دور یازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه کراس‌اوورهای کوچک اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه فیات پاندا کراس و سوزوکی ایگنس در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت درمجموع تعداد ۱۱۷۳ رأی به ثبت رسیده است که ایگنس توانست با دریافت ۸۲۷ عدد از آن‌ها و کسب ۷۰ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که پاندا موفق به دریافت ۳۴۶ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه کراس‌اوورهای کوچک، یکی دیگر از نمایندگان سوزوکی در این کلاس یعنی XBee در برابر رنو کوئید قرار گرفته است.

سوزوکی ایگنس

فیات پاندا کراس

هوندا WR-V

فولکس‌واگن کراس فاکس

سوزوکی ایگنس

؟

داچیا ساندرو استپ‌وی

فورد کا اکتیو

سوزوکی XBee

رنو کوئید

؟

؟

سوزوکی XBee

کی کارها خودروهای بسیار کوچک و کم‌توانی هستند که توسط خودروسازان ژاپنی صرفاً برای عرضه در بازار داخلی این کشور تولید می‌شوند و در ژاپن بسیار محبوب و پرفروش هستند. این خودروهای کوچک در انواع مختلفی از هاچ‌بک و پیکاپ گرفته تا کوپه و کراس‌اوور تولید می‌شوند. دراین‌بین سوزوکی بیشترین سهم بازار کی کارها را در اختیار دارد و انواع مختلفی از این ماشین‌ها را تولید می‌کند. این شرکت از دسامبر سال ۲۰۱۳ کی کار کراس‌اووری بنام هاستلر را به بازار عرضه کرد که به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کی کارهای بازار ژاپن تبدیل شد. هاستلر کراس‌اووری بسیار کوچک با ظاهری جعبه‌ای شکل است. سپس سوزوکی در نمایشگاه توکیوی ۲۰۱۷ کراس‌اوور کوچک جدیدی بنام XBee را معرفی کرد که بر اساس هاستلر ساخته شده است. این کراس‌اوور جدید در ظاهر کاملاً نشان می‌دهد که بر اساس هاستلر ساخته شده و همچنان فرم جعبه‌ای شکل و همین‌طور چراغ‌های دایره‌ای جلوی خود را حفظ کرده اما بااین‌حال با اعمال تغییراتی از هاستلر متمایز شده است. همچنین طول XBee نیز با افزایش قابل‌توجهی نسبت به هاستلر به ۳.۷۶ متر رسیده و بنابراین از کلاس کی کارها خارج شده است چراکه طول کی کارها باید کمتر از ۳.۴۰ متر باشد. با توجه به اینکه XBee از کلاس کی کار خارج شده است، دست سوزوکی را برای ارائهٔ پیشرانهٔ قدرتمندتر از هاستلر باز گذاشته و بنابراین بجای موتور ۶۶۰ سی‌سی هاستلر، برای آن موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوی آشنای خود را در نظر گرفته شده که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. برای XBee سیستم هیبریدی خفیف سوزوکی هم ارائه شده است.

رنو کوئید

رنو در ماه می سال ۲۰۱۷ کراس‌اوور ارزان‌قیمتی با نام کوئید را برای بازار هند رونمایی نمود. کوئید اولین خودرویی محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم جدید CMF-A گروه رنو-نیسان ساخته شده است. بعداً از همین پلت‌فرم در داتسون ردی‌گو هم استفاده شد. کوئید در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سی‌سی سه سیلندر در هند عرضه گردید که ۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. رنو اما علاوه بر هند، تصمیم داشت کوئید را در بازار برزیل هم عرضه کند اما پس از عملکرد بسیار ضعیف آن در آزمون‌ها تصادف، سازندهٔ فرانسوی تغییرات سنگینی را در این کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمت اعمال کرد. این تغییرات به‌منظور افزایش ایمنی در کوئید اعمال شد و افزایش وزن را هم برای آن به همراه داشته است (حدود ۹۰ کیلوگرم)؛ اما علاوه بر این تغییرات، رنو برای کوئید در بازار برزیل، یک پیشرانهٔ قوی‌تر ۱ لیتری سه سیلندر را ارائه کرد که البته بعداً این پیشرانه در هند هم ارائه شد. این موتور ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۱ نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال این نیرو علاوه بر گیربکس پنج سرعتهٔ دستی سابق، یک گیربکس پنج سرعتهٔ AMT هم ارائه شده است. البته قیمت نسخهٔ برزیلی کوئید نیز به میزان قابل‌توجهی از نسخهٔ هندی آن بیشتر است. تولید نسخهٔ برزیلی این کراس‌اوور کوچک فرانسوی از سال ۲۰۱۷ توسط شعبهٔ برزیلی رنو آغاز شد. همچنین چند وقتی است که اخباری در رابطه با عرضهٔ رنو کوئید در کشورمان مطرح شده و گفته شده است که در ایران هم نسخهٔ برزیلی کوئید با پیشرانهٔ قوی‌تر ۱ لیتری عرضه خواهد شد. در این دوئل نیز به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، نسخۀ برزیلی کوئید را با پیشرانهٔ ۱ لیتری و گیربکس اتوماتیک انتخاب کرده‌ایم.

مقایسه مشخصات فنی

سوزوکی XBee

رنو کوئید

پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ۱ لیتری ۳ سیلندر
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۰۰ اسب بخار ۶۷ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر ۹۱ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته AMT
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۵.۴ (ترکیبی)
طول ۳.۷۶ متر ۳.۶۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۳ متر ۲.۴۲ متر
وزن ۷۹۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۵,۶۰۰ دلار ۹,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9965128]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    این ماشینای کلاس kei car ژاپن خیلی گرونن
    یبار هوندا N one رو دیدم گفتم برا ایران چقد خوبه
    رفتم مشخصات دیدم
    قیمتش اندازه الانترا پایه بود:/

    1. peyman

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      داداش بر ما گرونه وقتی اینجا میاد گرون میشه اونجا با درامد و اقتصاد قوی ژاپن برای بیشتر مردم راحته

      1. SS

        ۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (818 ديدگاه)

        فکر نمیکنم خیلی ربطی داشته باشه
        وقتی یه ماشین مینی هم قیمت سدان خانوادگی باشه یعنی گرونه
        ولی کی کار ها تو ژاپن معافیت مالیاتی و همیچنین نیاز به جای پارک کمتر دارن و به همین علت قیمت بالای اون ها توجیه میشه

  2. حامد

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    یه سلامی هم بکنیم به طراح کابین سوزوکی?✋
    انتخاب من کوئید فقط بخاطر قیمت کمتر ?

    1. محمد

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با این قیمت، سوزوکی واقعا کابین و مخصوصا داشبورد جالبی نداره
      اما فرم بیرونی خاصی داره و تا حدودی شبیه بچه تویوتا fj میمونه
      اینکه انتخاب من باشه با این قیمت و کابین و موتور هم بعید میدونم

  3. F۲۲RAPTOR

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    سلام ،سال نو همه مبارک
    انتخاب من کوئید

  4. سپیدرود

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام سال نو همگی مبارک ☺ انتخاب من 100% سوزوکی Xbee?

  5. الف.ی

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    عید مبارکی باشه
    پدال جان اول سالی دوئل بهتری نداشتی برامون؟؟؟؟؟؟!!!!

  6. امیر رضا

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    XBEE!!!
    چون طراحیش عجیب و جالبه…قدرت و گشتاور و گیربکسشم بهتره ولی بیشتر بخاطر طراحیش بهش رای میدم…
    یکم شبیه مینی کوپره،یکمی هم شبیه FJ…بخاطر فرم کلی بدنش و بدنه دو رنگش…

    1. AK_007

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (562 ديدگاه)

      قیمتش ی چیزی تو مایه های دوبرابره!!!

  7. فرامرز

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    با پول سوزوکی میشه فولکس پولو (شروع قیمت ۱۲۵۰۰ یورو) خرید. آخ ببخشید یادم رفت اینا مثلاْ شاسی بلند هستن!!!

  8. reza-a

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (455 ديدگاه)

    من از کی کارها خوشم میاد اینجا سوزوکی نسبت به قیمتش می ارزه به هر حال ماشینی هست که برای بازار ژاپن طراحی شده ولی بین این دوتا به خاطر طراحی کوئید رو انتخاب میکنم

  9. AK_007

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (562 ديدگاه)

    من با این پول ترجیح میدم یه کمری با کارکرد ۶۰ یا هفتاد تا بگیرم!!!

  10. ahmad

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    انتخاب من سوزوکی به دلیل کیفیت بهتر و ایمنی بیشتر.

  11. Madjid

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سوزوکی

  12. ونوم اف ۵

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    سوزوکی انتخابمه فقط قیمتش یه مقدار زیاده

  13. حمیدرضا

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سوزوکی ماشین پرامکانات تری هست و قطعا طراحی ناب ژاپنی رو داره ولی رنو قیمت کمتری داره و البته از نظر فنی و احتمالا ایمنی نتایج خوبی نخواهد داشت
    انتخاب خیلی سختی هست باید یکم فکر کنم بعد رای بدم

  14. هادی

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی شک سوزوکی هم فنی قدرتمندی داره هم ظاهر ش قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا