رنولوتوس

دوئل لوتوس الیزه و آلپاین A110

در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی جذاب پدال، یکی دیگر از گروه‌هایی که باید به آن بپردازیم، گروه خودروهای اسپرت است. در دوئل قبلی این گروه، ب‌ام‌و Z4 در برابر آلفارومئو 4C قرار گرفت که این دو ماشین توانستند مجموعاً ۱۹۱۸ رأی را از شما دریافت نمایند. از این آراء، 4C با تصاحب ۱۰۴۰ رأی و به عبارتی ۵۴ درصد از کل آراء، موفق به پیروزی در این نبرد شد درحالی‌که Z4 با کسب ۸۷۸ رأی از گردونهٔ رقابت‌ها خارج شد. حال امروز در چهارمین و آخرین دوئل گروه خودروهای اسپرت، لوتوس الیزه و آلپاین A110 به میدان نبرد آمده‌اند.

پورشه کیمن

لوتوس اگزیج

آلپاین A110

لوتوس الیزه

پورشه کیمن

؟

آلفارومئو 4C

ب‌ام‌و Z4

لوتوس اوورا

مرسدس بنز SLC

آلفارومئو 4C

مرسدس بنز SLC

لوتوس الیزه

لوتوس برای نخستین بار مدل الیزه را به‌عنوان جایگزینی برای مدل قدیمی اِلَن در سال ۱۹۹۶ معرفی کرد. تولید نسل نخست این خودرو که یک اسپرت سبک‌وزن موتور وسط بود تا سال ۲۰۰۱ ادامه یافت درحالی‌که نسل دوم آن در اکتبر سال ۲۰۰۰ معرفی شد. در آن سال‌ها لوتوس در مالکیت جنرال موتورز بود و به همین دلیل این شرکت آمریکایی تصمیم گرفت یک رودستر اسپرت را بر اساس نسل دوم الیزه ساخته و آن‌را توسط برندهای اروپایی خود یعنی اوپل و واکسهال به بازار عرضه کند. این ماشین در سال ۲۰۰۱ معرفی شده و با نام اوپل اسپیدستر و واکسهال VX220 راهی بازار اروپا گردید. از سوی دیگر نسل سوم الیزه نیز برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شد و بدین ترتیب نسل دوم آن به پایان عمر خود رسید. نسل سوم این اسپرت بریتانیایی همچنان در حال تولید است اما لوتوس همواره آن‌را بروز نموده و نسخه‌های مختلفی از آن‌را معرفی کرده است. یکی از این نسخه‌ها، مدل Cup 250 است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد و ما نیز همین مدل را برای این دوئل برگزیده‌ایم. Cup 250 نسخه‌ای عملکرد بالا و سبک‌وزن از الیزه است که بیشتر از نسخه‌های استاندارد به استفاده در پیست تمرکز دارد. این مدل از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ ساخت تویوتا استفاده می‌کند که مانند تمامی الیزه‌ها در میانهٔ شاسی نصب شده است. این موتور ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی که بازهم ساخت تویوتا است به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

آلپاین A110

آلپاین یک شرکتی فرانسوی است که در زمینهٔ ساخت خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای فعال بوده و از پیشرانه‌ها و پلت‌فرم‌های رنو استفاده می‌کند. این شرکت کار خود را در سال ۱۹۵۵ با معرفی کوپهٔ اسپرت موتور عقب A106 آغاز کرد که روی پلت‌فرم رنو 4CV ساخته شده بود؛ اما معروف‌ترین محصول آلپاین A110 نام داشت که در سال ۱۹۶۱ معرفی شد. این خودرو هم مانند دیگر ساخته‌های آلپاین از پیشرانهٔ رنو استفاده می‌کرد و تولید آن تا سال ۱۹۷۷ ادامه داشت. سپس آلپاین در سال ۱۹۷۳ توسط رنو خریداری شد اما همچنان به فعالیت خود به‌عنوان یک زیر برند یا زیرمجموعهٔ رنو ادامه داد تا اینکه سرانجام با توقف تولید آخرین محصولش بنام A610 در سال ۱۹۹۵، فعالیت آلپاین به‌طور کامل خاتمه یافت؛ اما چند وقت پیش رنو اعلام کرد که تصمیم دارد برند آلپاین را احیا کرده و خودروی جدیدی توسط آن معرفی کند. بدین ترتیب سرانجام پس از معرفی کانسپت‌هایی، محصول جدید آلپاین پس از چندین سال غیبت در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. این خودرو به یاد مشهورترین محصول تاریخ آلپاین، A110 نام دارد و در طراحی هم از نسخهٔ کلاسیک خود الهام گرفته است. آلپاین A110 جدید همانند سلف خود، یک کوپهٔ اسپرت موتور عقب-وسط است. این کوپهٔ اسپرت فرانسوی، به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توسط گروه رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است. این پیشرانه ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیروی آن به چرخ‌های عقب هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

 

مشخصات فنی

 

آلپاین A110

لوتوس الیزه

ترکیب موتور عقب-وسط موتور وسط
پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ سوپرشارژ
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۲۴۵ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه ۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۱۸ متر ۳.۸۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۲ متر ۲.۳۰ متر
وزن ۱۰۸۰ کیلوگرم ۹۳۱ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۰,۰۰۰ پوند ۴۵,۶۰۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9817039]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من به لوتوس الیزه رای میدم. به تجربه ی فرمول 1 و مشخصات فنی برترش.

    1. PaRHaM

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      منم?✋?

      1. Amir_R18

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        با احترام به کسانی که به آلپاین رای دادن… ،

        متاسفانه باز لوتوس داره حذف میشه ????

        اون همه عشق به نوستالوژی و‌ گیریکس دستی که‌ در کامنت ها موج میزد کجا رفته؟؟???

        گیربکس دستی لوتوس و موتور سوپرشارژش یعنی هیچ ارزشی نداره؟ شتابی که نیم ثانیه کمتره و‌ با همین گیربکس دستی در مقابل دوکلاچه آلپاین به دست آمده چی؟

        1. پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          منم به لوتوس رای ندادم.
          شتاب کمترشم بیشتر به خاطر وزنشه که حدود 140 کیلو سبک تره.
          وگرنه با وزن یکسان احتمالا آلپاین تنها نقطه ی قوت لوتوس((البته به جز هندلینگ و قیمت)) هم به چالش میکشید.
          حتی با انجین های یکسان هم باز لوتوس حرفی برای گفتن نداره.
          کاری به افتخارات و ابداعات لوتوس در فرمول یک ندارم.
          گذشته ها گذشته.
          مهم اینه که الان چه حرفی برای گفتن داره.
          یه زمانی لوتوس انجین هم میساخت و طراحی میکرد.
          ولی الان داره از تویوتا میگیره که تو بحث پرفورمنس اصلا خوب عمل نکرده.
          حداقل تو این رده که اینطوریه.
          امید داشتم لوتوس با مک لارن یه اتحاد تشکیل بدن که نشد و چین جهان خوار باز هم شرکت دیگه ای رو خریداری کرد.
          لوتوس خیلی خوب بودی و دوست داشتم ولی وقتی افتادی دست چینی های جهان خوار و میخوان روند ساخت لوتوس رو به کشورشون منتقل کنن،چاره ای ندارم جز اینکه بگم:
          خدانگهدار دوست من.??

        2. Amir_R18

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خوب خودت رو لُو دادی!!!
          البته قبلا هم کاملا شناخته بودمت اما هیچ وقت خودت این طوری خودت رو لو نداده بودی.

          کاملا معلوم بود و حالا بیشتر معلوم شد عاشق کشور هستی و نه خودروسازش .
          یعنی اگر انگلستان پراید هم بسازه احتمالا برای پراید یک تاریخچه از افتخارات درست می‌کنی و پراید میشه بهترین خودرو ، بهتر از رقبای آلمانی!!! ?????

          لوتوس تا وقتی انگلیسی بود پرافتخار و تاریخ ساز بود الان یک دفعه همه ی افتخاراتش بی ارزش شد ‌ ????

          فرق من و شما دقیقا همینه. چون مکلارن انگلیسیه شما از مکلارن خوشت میاد ، انگلیسی نباشه به درد نمیخوره.
          ولی من آلمان رو به خاطر خودروسازانش دوست دارم.
          ایتالیا رو به خاطر فراری و لامبورگینی دوست دارم نه این که فراری و لامبورگینی رو به خاطر ایتالیا دوست داشته باشم ‌.
          شما دقیقا برعکسی.

          .

          در ضمن دوست عزیز صفتی که برای چین استفاده کردی هیچ تناسبی با واقعیت داره.
          وقتی زحمت کشیدن و پول به دست آوردن باید به جا سرمایه گذاری کنن.
          نمیتونن کار کنن پول به دست بیارن بعد پولشون رو آتیش بزنن‌ که.

        3. ونوم اف ۵

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          البهلوان مکلارن منم مثل شما علاوه بر خودرو عاشق کشور سازنده هم هستم و الان درکت میکنم ولی نمیشه تاریخچه لوتوس رو بی ارزش دونست

        4. پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          داداش همچین اولش گفتی خوب خودته لو دادی ترسیدم آخرش بگی جاسوسی چیزی هستی??
          شما ام فراموشی داریا.
          یادت نیست یه بار با هم بحث کردیم من گفتم کشور انگلستان رو دوست دارم و کلا از صنعت و مهندسیش خوشم میاد و هرکسی ممکنه از کشوری یا شخصی یا …. خوشش بیاد و باید به سلیقه های هم احترام بزاریم
          گفتم این دلیل نمیشه که من آدم وطن فروش و از اینطور حرفا باشم.
          بعدش هم شما گفتی من میدونم و اینطوری گفتم کسایی که از بیرون میبینن بفهمن و…..
          زود یادت رفته!!!!!!
          انگلیس اگه پراید هم بسازه برای من با ارزشه؟؟؟؟؟!!!!!
          عزیزم علاقه باعث نمیشه که من واقع بین نباشم.
          دوستان دیدن و میدونن از خیلی از خودروسازان انگلیسی هم من انتقاد کردم.
          دوست من خیلی از کشورها هم تاریخ و افتخارات زیادی داشتن.
          مثل همین ایتالیا.
          من از شما سؤال میکنم آیا الان به ایتالیا مثل دوران امپراطوریش توجه میشه و اصلا کسی میگه:ای ایتالیا ما با شما به خاطر گذشتتون رابطه داریم؟؟؟!!!!!
          گذشته ی پرافتخار میزارن تو موزه و ازش یاد میکنن و هیچ ارزش خاصی نداره.
          باور کن اگه آمریکا جایگاه الانشو نداشت کسی تره هم براش خورد نمیکرد.
          مهم الانه.
          آره یکی از دلایل خوب بودن لوتوس انگلیسی بودنشه.
          که حالا بخوام بگم چرا بحث طولانی میشه.
          امیر جان اون تفاوتی که گفتی من و شما باهم داریم اونی که گفتی نیست.
          اینه:
          من واقعیت هامو میگم و ترسی هم از دیسلایک و …. ندارم.
          ولی شما یه مقداری میپیچونی.
          از هزار فرسنگی معلومه که شما از پورشه و آئودی و ب ام و مرسدس و فولکس به خاطر آلمانی بودنشون خوشتون میاد
          ولی این رو کتمان میکنی.
          اگه غیر از این بود میومدی از کمپانی بورگوارد هم تو پستاش تعریف میکردی.
          تعریف هم نمیکنی به خاطر اینکه دیگه آلمانی نیست.
          عینه ام جی و همین لوتوس.
          بله یکی از دلایلی که مک لارن رو دوست دارم انگلیسی بودنشه.
          ولی با آشنایی که من ازش پیدا کردم تو این چند سال دلایل دیگه ای هم داره.
          دیدی گفتن واقعیت اصلا سخت نیست?
          در ضمن زحمت که چینی باشه میخوام صد سال نباشه.
          با خرید شرکت های مطرح بدون هیچ زحمتی به دستاوردها و مهندسی اونا دست پیدا میکنن.
          شما به این میگی زحمت؟؟!!!!!
          همه چی پول نیست..
          در ضمت بارها گفتم بازم میگم.
          اینکه من از چی یا کی خوشم میاد به کسی ربطی نداره.
          بهتره سرتون تو کار خودتون باشه.

        5. Amir_R18

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز کسی سرش تو کار شما نیست. مردم الان دردسر زیاد دارن و کار شما یا من براشون کوچکترین اهمیتی برای کسی نداره.
          وقتی شما زیر کامنت من reply میکنی منم جوابت رو دادم. در ضمن شما اگر در صفحه ی لامبورگینی بحث المکلارن رو وسط نکشی هیچ بحثی نخواهیم داشت.
          این 1

          2 :
          قصدم از این که گفتم شما خودت رو لو دادی و عاشق کشور خاصی هستی نه صنعت خودروسازی اصلا دخالت در کار شما نبود ، چون کوچکترین علاقه و حوصله‌ای برای تجسس در علایق شما به هیچ عنوان ندارم ، از طرف دیگه وقتش رو هم اصلا ندارم.

          قصدم فقط روشن کردن یک موضوع برای خودم و شما بود و اونم اینکه بحث کردن با کسی مثل شما هیچ فایده ای نداره و دفعه ی بعد اگر با شما بحث نکردم دلیلش رو با توجه به حرفایی که در این صفحه زدم بدونی و فکر نکنی جوابی نداشتم که باهات بحث نکردم.

          کسی که اینقدر تعصب کودکانه داره و یک خودروساز رو به خاطرآلمانی یا انگلیسی بودنش دوست داره هرگز حاضر به قبول حرف طرف مقابل نمی‌شه و بحث کردن باهاش فقط و فقط اتلاف انرژی و زمانه.
          اگر استون یا المکلارن بدترین خودروی تاریخ رو هم بسازن ، شما ازشون دفاع میکنی و هزار جور بهونه و صغری‌کبری میچینی تا عملکردشون رو توجیه کنی ، چون عاشق انگلیسی بودنشون هستی نه عملکردشون. از طرفی هرگز حاضر به قبول برتری طرف مقابل هم نمیشی.

        6. Amir_R18

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در مورد Borgward هم حرفت به قدری خنده داره که نمیدونم چی بگم!
          (((اگه غیر از این بود میومدی از کمپانی بورگوارد هم تو پستاش تعریف میکردی.
          تعریف هم نمیکنی به خاطر اینکه دیگه آلمانی نیست )))
          ???
          آخه بورگوارد بیچاره پستش کجا بود ??? پدال تا الان بیشتر از 3 مقاله در موردش ننوشته.
          از طرفی بورگوارد سال 1340 شمسی ورشکست شده ???
          خودروسازی که 56 سال قبل روشکست شده و فقط اسمش مونده.
          واقعا درک این موضوع borgward که شما بهش گیر دادی احتیاج به ضریب هوشی بالای 65 نداره.

          بورگوارد تحت مدیریت جدیدش اگر خوب کار کنه بدون شک دوستش خواهم داشت. درست مثل Volvo که اندازه ی بنز دوستش دارم.

        7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دانیال جان گفته شده تولید لوتوس در انگلیس ادامه پیدا میکنه،درکنارش خط تولید جدید در چین احداث میشه

        8. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید این تو هستی ک بحث کردن باهات هییچ فایده ای نداره ، مطمئنا هیچ دلیلی نداره ک من و دانیال بیخودی از انگلیس خوشمون بیاد، ب شخصه این خودروسازای انگلیسی بودن ک باعث علاقه من به انگلیس شده و این علاقه ب مرور زمان بیشتر شده،باید اینو هم اضافه کنم ک قسمتی از این علاقه ب خاطر رفتار افرادی بوده ک آلمان رو پرستش میکردن! برام هیچ اهمیتی نداره ک حرفمو باور کنی یا نه!

        9. پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          آره اگه یادت باشه خودت بحث مک لارن و لامبو رو پیش کشیدی و منم بهت گفتم تو یه پست دیگه جوابتو میدم.
          بعدشم خودت گفتی تا مک لارن رو تو سر لامبو نزنی باهات بحث نمیکنم.
          که منم کاری رو که خواستی کردم.
          ……………..
          اصلا کی گفته من فقط از ماشین های انگلیسی خوشم میاد؟؟؟؟!!!!!
          من از ماشین هایی مثل چلنجر خوشم میاد ولی عینه شما نیستم که یه روز از یه خودروسازی تعریف کنم بعدش جای دیگه منافعم حکم کرد بیام بکوبونمش.
          آمریکایی بازها میدونن من چی میگم.
          عینه شما نیستم که صدای یک ماشین آمریکایی رو با ((الاغ)) مقایسه کردین و هزار جور توهیت دیگه.
          من کم تعریف میکنم ولی حداقلش به خودروسازی لقب صدا الاغی هم نمیدم!!!!
          بیخودی نمی خواد خودت رو روشن فکر نشون بدی و بقیه رو کوته فکر.
          …………………………..
          تعصب کودکانه!!!!!!
          من همونطور که بالا گفتم به خیلی از خودروسازها هم علاقه دارم.
          اتفاقا تو همین دوئل ها من به خودروسازان غیر انگلیسی هم در مقابل رقبای دیگشون رای دادم.
          اسم این تعصبه؟؟؟؟!!!!
          البته امثال شما حق دارین باور نکنین.
          ……………………….
          بارها کامنت هایی ازتون دیدم که آلمان رو بت صنعت و خیلی چیزای دیگه کردین.
          ولی من همیشه پیش خودم گفتم اشکالی نداره هرکسی از یه حقی برخورداره بزار هرچقدر دوست داره نعریف کنه من اصلا چیکاره ام.
          ولی شما..
          دیگه فکر کنم از این به بعد برای گذاشتن کامنت هم قبل ار تاییدیه پدال. باید از شما اجازه بگیریم.
          اصلا هم معلوم نیست که شما کشته مرده ی آلمان هستین.
          خیالت راحت.?

        10. پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          بنتلی جان امیدوارم اینطور باشه.
          و لوتوس دوباره جون بگیره.
          امیدوارم سرنوشت لوتوس مثل ولوو بشه نه ام جی.

        11. جلالى

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (90 ديدگاه)

          على جان
          این ضرب المثل رو که زدى خىلى وقتها بکار مىبرم
          از جمله ضرب المثلهاى پر معنا و پر محتوا هستش که وجود داره

        12. mohammad_FM 480

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          آقای مک دانیال آلمان خدای خودروسازی هست و نیازی نیست کسی اونو بت کنه…

        13. mohammad_FM 480

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          درود zenvo جان .
          دمت گرم
          (یه دست صدا نداره ) ین از ضرب المثل هایی هست که خیلی پر محتواست ????

        14. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          جناب mohammad_FM 480 عزیز.
          خدا موجودیتی هست که به هیچ کسی یا چیزی هیچ نیاز یا احتیاجی نداره.
          آیا واقعا شما آلمان رو در این حد بی نیاز میدونید؟؟؟
          اگر میدونید که من واقعا برای خودم متاستفم.

        15. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          احمد باقری یه بار اومد یه کامنت منفی زیر پست پورشه گذاشت انقد باهاش بد برخورد شد ک لج کرد و از پورشه متنفر شد، ایشون ب طراحی مینی هم ایراد گرفتن ولی هیچ وقت این موضوع رو ادامه ندادن، علی نوا هم بعد چن تا مطلب درمورد خودروهای آمریکایی که زیرش کامنتای بی محتوا و منفی«نه نقد منطقی» گذاشته شد حساس شد و نحوه کامنت گذاشتنش تغییر کرد،خود من هم اگه گاهی عصبی شدم ب خاطر کامنت های بی ارزش و متعصبانه امثالی مثه شایان ،خسته شده و علی با تچکر بوده، هر تغییر رفتاری یک دلیلی داره،در ضمن مجید جان خودت هم چن تا اکانت داری ک! اونا حساب نیستن؟!

        16. Amir_R18

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ویلیامز و پَلِوون مک‌دانیال
          به خدا حوصله ی تایپ کردن ندارم. سریع این بحث رو تموم میکنم تا دوباره مهمان ناخوانده ای واردش نشه

          1
          من هیچ حساب دیگه ای ندارم ، 2 سال پیش یک اکانت باز کردم و 28 کامنت کذاشتم. رمزش یادم رفت و دیگه برای همیشه تموم شد. در شان خودم نمیبینم بزدل و ترسو باشم و پشت اکانت دیگه ای قایم بشم و با اسم جعلی به بقیه و علایقشون توهین کنم ، به جان خودم قسم میخورم.

          2
          وقتی من اون صفت رو به کوروت نسبت دادم قبلش 2 هفته پشت سر هم از بعضی دوستان بی‌ادبی شنیدم و هیچ چی نگفتم تا اینکه دیگه مجبور شدم یه چیزی بگم. اون واژه که به یک ماشین نسبت دادم در مقابل لفظ ” زالو ” که توسط یکی از دوستان ” بی نَوا” به خودم نسبت داده شد هیچه.
          من از لحظه لحظه دیدن و شنیدن صدای کوروت لذت میبرم و اون حرف رو فقط به خاطر دفاع از خودم زدم.
          دیگه گذشته رو نبش قبر نکن و اعصاب بقیه رو به هم نریز.
          هر چی گفتم در جواب بی ادبی هایی بوده که به خودم شده.
          من شخصیت خودم رو نشون دادم و به جای اینکه به ” شخص” توهین کنم به ” ماشین ” توهین کردم. اگر ساکت میموندم معلوم نیست تا کجا پیش میرفتن و بی‌فرهنگیشون رو چقدر نشون میدادن .

          3
          دیگه بحثی ندارم. خدانگهدارتون تا بعد .

        17. Moein

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          اتاق لوتوس نقطه ضعفشه

        18. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان چن وقت پیش بود ک توی یکی از بحث ها اشتباهی با یه اکانت دیگت کامنت گذاشتی و بعدش اومدی گفتی من چن تا اکانت دارم ولی ازشون استفاده نمیکنم!!!

        19. AMIR SCHUMACHER

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یادم نیست.
          اگر هم بوده اون اکانت روی یک سیستم یا مرورگر دیگه log on بوده و بعدش دیگه تمام شده.

          به هر حال هیچ وقت با یک اکانت دیگه در بحث ها شرکت نمیکنم.

          همین کامنتی که با نام جلالی در بالا گذاشته شده مطمئنا مال یکی از دوستان پرسابقه ی پدال هست که از لحن جمبه بندی کاملا مشخصه ، ما این جور کاری نمی‌کنیم.

        20. آرش آمار

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (316 ديدگاه)

          تلفظش آلپین هست نه آلپاین
          سایت های انگلیسی( مثل اتواکسپرس) هم به تبعیت از فرانسویش ، آلــپـــــــیــــــن میگویند

        21. MehdiTurbo

          ۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          فرض کن ۲۰۰ میلیون میدی داخل ماشینت عین پرایده،حالا کاری به کیفیت ندارم از نظر طراحی،میدونم به خاطره کم کردن وزن اما من ترجیح میدم ی خودروی شهری اسپرت داشته باشتم ک طراحی جون داری داره،ک الپین واقعن طراحیش خیلی شیک مخصوصن عقب و داخل.به هر حال دلیل رای و پدال نوشته ارجحیت ن برتری.یعنی شخصی

  2. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دوشون خوب و سرگرم کننده هستن، فقط به خاطر کابین خیلی بهتر آلپاین A110، بهش رای میدم.

    1. PaRHaM

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      کابینش و گشتاورش یکم آدمو میکشه سمت آلپاین
      ولی طراحی خارجیش کاملا آدمو منصرف میکنه!

      1. فرشاد

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        طراحی خارجیشم بد نیست، اما اگه چراغ‌های دایره‌ای وسط رو نداشت، بهتر هم میشد، البته همین‌ها نماد آلپاین هستن. در عوض تو کابین که خیلی برای من مهمه، یه سر و گردن بالاتر از لوتوسه‌؛ سبک سازی لوتوس همراه شده با لخت کردن کابین.

        1. Kaveh

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (91 ديدگاه)

          اگه چراغای گرد وسطو نداشت ک تقریبا شبیه پورشه میشد از جلو
          بعد همه رای میدادن ب لوتوس

      2. ونوم اف ۵

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        من به لوتوس رای دادم بخاطر شتاب بهتر و هندلینگ که سلطانشه ولی طراحی الپاین رو خیلی دوست دارم

  3. مهران

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آلپاین طراحی عقب و داخلی خیلی خوبی داره ولی جلوش خیلیییی تو ذوق میزنه انتخاب من لوتوس .

  4. kamran cooper

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    ویژگی ها تقریبا یکسانه با این تفاوت که آلپاین خودروی خیلی خاص تر و کمیاب تریه.از نظر طراحی بیرونی هم که یک بحث سلیقه ایه من آلپاین رو ترجیح میدم
    در ضمن اگه اون چراغ های دایره ای شکل رو نداشت از نمای کناری خیلی شبیه پورشه میشد وجودشون ضروری بوده بنظر من

  5. علی

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کابین لوتوس سوژه خندس.دریچه کولرش ال نودیه.خخخخخ

  6. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    طراحی بیرون لوتوس خیلی بهتره اما تو طراحی داخلی الپاین هرچند طراحی داخلی لوتوس به سیاست سبک سازی و مسابقه ای بودنش برمیگرده ولی در کل چون الپاین جدیدتر و فعلا خاص تر هستش به الپاین رای دادم

  7. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به خاطر حذف BMW Z4 واقعا نمیدونم چی بکم.

    حذف Z4 مصداق بارز ” رای دادن از روی جدول ، به خصوص 0تا100″ هست
    یعنی اگر موتور بنز روی پراید نصب بشه و در دوئل های پدال بنز در مقابل اون پراید قرار بگیره قطعا شکست میخوره و بدون شک کاربران به پراید رای میدن !!! چون به خاطر وزن سبکترش سرعت ، شتاب و مصرف سوختش از بنز کمتر شده و قیمتش هم خیلی کمتره !!!! پس طبیعتا پراید بهتره دیگه !!
    * البته مردم ما از پراید متنفرن. شما فرض کنید پراید وارد ایران نشده باشه و پیش ما آبروش نرفته باشه.
    ____________________________________________________
    سایتی هست که من بهش سر میزنم و در مورد هر ماشینی بخوای توش چندین مقاله هست. به اسم cars.usnews
    اونجا Z4 خدابیامرز هنوز هست. جالبه تنها نقطه ضعفش سریع نبودن به اندازه ی کافیه و این تنها چیزیه که در جدول به چشم کاربران میاد. غیر از این هیچ نقطه ضعفی برای Z4 وجود نداره.
    اما در مورد 4C گفته :
    1- این ماشین فقط به درد جاده و پیست میخوره ، واسه شهر اصلا خوب نیست
    2- کابین پر سر و صدا و بی‌کیفیت
    3- سواری سفت
    4- صندوق عقب بسیار کوچک
    Z4 از 10 نمره ی 7/8 گرفته و آلفا 7/6. آلفا موتورش به شدت پراستهلاکه.
    ____________________________________________________
    اصلا این حرف ها رو واسه اینکه Z4 آلمانی و محصول BMW هست نمیزنم. آئودی R8 که جزو 5 ماشین مورد علاقه ی منه اگر در مقابل فراری 488 حذف بشه ، این تفاوت سلیقه رو کاملا درک میکنم و اصلا برام مهم نیست R8 که حذف شد ماشین مورد علاقم و محصول آئودی بوده . چون 488 هم دقیقا به اندازه ی R8 لیاقت پیروزی داره و فقط سلیقه این وسط تعیین کنندست.
    ____________________________________________________
    اما در مقابل 4C واقعا به Z4 ظلم شد.
    ____________________________________________________
    عاجزانه از سایت پدال میخوام این دوئل ها رو کامل تر کنن. الان پربازدید ترین بخش سایت هستند و ارزشش رو داره . مخصوصا برای مراحل بعد که رقابت سخت تر میشه. یکی از پیشنهادات من استفاده از مطالب همین سایت cars.usnews هست. قشنگ به هر خودرو از 10 امتیاز داده ، رده بندی کرده ، و نقاط ضعف و قوت رو گفته.
    اون چند خطی که واسه هر ماشین مینویسن رو عملا هیچ کس نمیخونه چون یه بخشش تاریخچه هست که اهمیت چندانی نداره و بخش دیگه هم همون مطالب جدوله. در اصل فقط دو تا جدول گذاشتین و کاربرا با همون جدول رای میدن. این بخش رو با خلاصه ای از نقد خودرو که شامل نکات مثبت و منفی باشه جایگزین کنید.
    الان شکر خدا برای هر ماشینی حداقل 4-5 مقاله ی تحلیلی خوب در اینترنت هست. خلاصه ی تمام این مقالات هم در اون سایتی که معرفی کردم هست.
    اینطوری دوئل ها به یک بخش کاملا فنی ، تخصصی و باارزش درسایت تبدیل میشن و حتی میشه ازشون به عنوان یک refrence در خرید خودرو استفاده کرد.

    .

    اگر بخواین حاضرم یک دوئل رو من براتون بفرستم ببینید کاربران خوششون میاد یا نه.

    1. نوید جهرمی

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      امیر جون. بارها مدیر پدال گفته این دوئل ها برای سنجش سلیقه مخاطبین و طرفداری اون دوخودرویی ک در دوئل قراردارنه. نه سنجش بهتر یا بدتر بودن اونا.بارها شده خود بنده هم از نتایجش متعجب شدم. اما یه بخش خیلی خوب و با طرفدار سایته.
      باهات موافقم در صورتی که بشه چند آیتم برای هردو خودرو در نظر گرفت و به هر دو امتیاز داد، میتونه دقیق تر مورد آمارسنجی قرارداد اما نمیدونم تا چ حد قابل اجراس.
      به علاوه سایت میتونه انتخاب خودروی سال رو هم بر همین اساس امتیاز بندی داشته باشه.

      1. Amir_R18

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بله نوید جان حرف شما درسته.

    2. پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      خیلی خیلی ببخشید این تقریبا آخرین بحثمونه.
      فقط ای کاش از تمام خودروسازانی که اینطوری حذف میشن هم دفاع بکنید نه فقط از خودروسازان آلمانی.
      منم از حذف مک لارن 570s ناراحتم ولی دیگه گذشته اینطوری هم نمیام نبش قبر کنم برای دفاع.
      چون فایده ای نداره.

      1. Amir_R18

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        بذار بحثی که بالا کردیم آخرین بحثمون باشه

  8. ارش

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    لوتوس الیزه رای دادم سابقه چندین قهرمانی در فرمول 1 رو داره.آلپاین عددی نیست

  9. Hosein

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    قطعا از نظر طراحی آلپاین سرتره ولی لوتوسم جثه ی جمع و جور تر و فرزی داره.آلپاین یجورایی مثل پورشه بهبود یافتس از نظر ظاهری.

  10. amirhosein

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    من به الپاین رای دادم طراحی داخلی و خارجی الپاین رو بیشتر دوست دارم البته فراموش نکنید شتاب بهتر 0.5 ثانیه ای لوتوس به خاطر سبک بودن 149 کیلوییش به نسبت الپاین هست وگرنه پرفومنس الپاین خیلی بهتره

  11. کوشا

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آلپاین چرا دسته دنده نداره؟ :| :D

    1. amirhosein

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      دسته دنده نداره اما دکمه N D R داره و شیفتر های پشت فرمون یه جا خوندم حذف دسته دنده و گذاشتن دکمه به جای اون به خاطر الهام گرفتن از کابین هواپیما هست مثلا توی مکلارن P1 هم همینطوری هست دسته دنده نداره اما دکمه داره و چند تا سوپر کار و خودرو خاص دیگه

      1. کوشا

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (118 ديدگاه)

        جالب بود.

  12. حمیدرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مشخصات فنی لوتوس خیلی بهتر بود در کل ولی من به خاطر قدرت بیشتر و همین طور کابین خیلی زیبا تر به الپاین رای دادم با اینکه نظرم کلا رو لوتوس بود ولی به نظرم کابینش در حد لوگان هست ولی هم رخ هم داخل الپاین بسیار مد روز و چشمگیره مشخصاتشم خوبه به نظرم به قیمت می ارزه

  13. Roham

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من چهره آلپاین رو بیشتر دوست دارم

  14. Hemichan

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    چند دقیقه
    یک رفرش
    12 دیسلایک
    —————
    لوتوس

  15. mohammad_FM 480

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آلپاین واقعا طراحی زیبا تر جالب تری داره از نظر فنی هم که بهتره .

  16. مک میسل

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    کلا با چهره آلپاین کنار نمیام،انگار یه تیکه رو از کامیونای بنز قدیمی برداشته یه تیکه رو از پورشه عقبشم که میکس911 ومزدا ام ایکس5 هست.
    ولی ماشین خوبیه،البته من به لوتوس رای دادم.

  17. Gelare

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    من که به لوتوس رای دادم این الپاین هر کاری بکنه نمیدونم چرا دلم میخواد به لوتوس رای بدم خیلی زیبا تره واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا