در ادامهٔ برگزاری رقابتها و دوئلهای خودروی پدال، امروز به دیدار کلاس سدانهای بزرگ نیمه لوکس رفتهایم. خودروهایی که تقریباً بین کلاسهای سدانهای متوسط پریمیوم سگمنت E، سدانهای بزرگ و سدانهای بزرگ پریمیوم سگمنت F قرار میگیرند. در این کلاس خودروهای زیر حضور دارند که البته یکی از آنها صرفاً مخصوص بازار چین است:
شورلت SS
شورلت ایمپالا
بیوک لاکراس
کادیلاک XTS
کرایسلر ۳۰۰
دوج چارجر
فورد تاروس
لکسس ES
تویوتا آوالون
نیسان ماکسیما
سیتروئن C6
رنو لتیتود
کیا کادنزا
هیوندای آزرا
برای اولین دور از رقابتهای این گروه، یک نماینده از ژاپن و یک نماینده از فرانسه را انتخاب کردهایم یعنی لکسس ES به مصاف رنو لتیتود رفته است.
رنو لتیتود
این خودرو یک سدان سگمنت E لوکس است که در سال ۲۰۱۰ بهنوعی برای جایگزینی مدل ولساتیس و بهعنوان پرچمدار رنو به بازار آمد تا در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گیرد. لتیتود روی پلتفرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان نیمه لوکس فرانسوی در کرهٔ جنوبی نیز با برند و نام سامسونگ SM5 عرضه میشود درحالیکه در برخی بازارها نیز با نام سافران به فروش میرسد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد که البته به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه نمود که قسمت جلویی آنرا متفاوت از قبل کرد. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این ماشین هم این بار با نام سافران در کشورمان با پیشرانههای ۲ و ۲.۵ لیتری ارائه شد که هماکنون بالاترین مدل آن با موتور ۲.۵ لیتری در بازار ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته لتیتود در حال حاضر کمی پا به سن گذاشته است و به همین دلیل رنو در سال ۲۰۱۵ مدل جدید تالیسمان را بهعنوان جایگزین هر دو مدل لاگونا و لتیتود معرفی کرد اما بااینحال تولید لتیتود هنوز ادامه دارد. این سدان بزرگ فرانسوی با قویترین پیشرانهٔ خود به این نبرد آمده است که یک واحد ۳.۵ لیتری V6 با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
لکسس ES
سری ES به همراه سری LS از نخستین محصولات برند لکسس است که در سال ۱۹۸۹ در ابتدا بهعنوان یک سدان لوکس کامپکت به بازار آمد. سپس در نسل دوم که در سال ۱۹۹۱ معرفی شد، ES به یک سدان متوسط لوکس تبدیل شد که روی پلتفرم تویوتا کمری ساخته شده بود. این رویه همچنان ادامه داشت و لکسس ES همچنان در نسلهای سوم، چهارم و پنجم که به ترتیب در سالهای ۱۹۹۶، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ معرفی شدند، در قامت یک سدان متوسط لوکس و بر پایهٔ کمری ساخته شد؛ اما در نسل ششم که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی گردید، ES بازهم افزایش ابعادی را تجربه کرده و به کلاس سدانهای فول سایز نیمه لوکس نقلمکان کرده و این بار بر روی پلتفرم تویوتا آوالون ساخته شده است. ES تنها سدان دیفرانسیل جلوی لکسس بوده و در سبد محصولات این برند لوکس ژاپنی بین مدلهای GS و LS قرار میگیرد. برای این دوئل مدل ES350 را انتخاب کردهایم تا با رقیب فرانسوی همخوانی داشته باشد. این سدان لوکس ژاپنی درست مانند لتیتود از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 استفاده میکند که البته ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مدل ES250 هماکنون در بازار کشور ۳۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.
مشخصات فنی
لکسس ES350 | رنو لتیتود | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۵ نیوتن متر | ۳۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۵ ثانیه | ۸.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر | ۱۰.۵ لیتر |
وزن | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۱ متر | ۴.۹۰ متر |
قیمت پایه | ۳۹,۸۷۰ دلار | حدود ۳۰ هزار دلار |
قیمت در ایران | ۳۲۵ میلیون تومان | ۱۶۰ میلیون تومان |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9730517]
Mehdi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اخه نمیشه گفت،الان ما قیمت ۳۹ هزار دلاریشو در نظر بگیریم ک مال خارج ایران کلن،یا قیمت ۳۲۰ میلیونیشو ؟؟؟ اگ ۳۹ هزار دلاری باشه لکسوس ولی ۳۲۹ میلیونی اصن توجیحی نداره،من مگان دوستمو سوار شدم با این ک قدیمی تر بود خیلی نرم بود هنوزم ک هنوز صدا نمیداد این ک جزوه نسلای جدید رنو بماند،هر چند تالیسمان یا مگان جدید از نظر طراحی بهتر میتونه رقابت کنه،اما قیمت خیلی مشخص کنندست.ی سوال رنو لتیتود تو ایران هنوز صفرش عرضه میشه ؟؟ قیمتش به صرفست ارزون تر اپتیما و سوناتاست،اما خب فک کنم بازار دست دو خوبی نداشته باشه تو ایران.ایرانیا خیلی ظاهر گراند،همونجور ک از این خودرو استقبال نشد ولی از تالیسمان شد.
آریا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶الان نه ولی چند ماه پیش میفروختن.
با مدل 2 لیتری و low option قیمتش 124 میلیون بود که واقعا میرزید.
TRX
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶الان ۲.۵ اش ۱۲۵ تومن میشه خرید واقعا بصرفست اما ریسک داره
از لحاظ فنی به صرفست از لحاظ بازاری نه
بهنام طیبی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶چرا اینقدر قیمت ها در ایران فرق داره
در ایران اگه بخوایم قیمت در نظر بگیریم رنو خوبه
ولی لکسس کلا خوبه هم کیفیت هم برند
آریا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ES در این کلاس بهترینه.
فيصل.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶عاشق قیمتهای ریالی پدال شم، ۳۰-۴۰ نفر هم در مورد قیمتهاش نظر میدن و انتخاب میکنن.
۱) جناب دهقانی عزیز قیمت لتیتیود مدل ۲۰۱۳ (اخرین سالی ک وارد شد بخاطر محدودیت حجم موتور) با کارکرد ۳۰-۴۰ هزارکیلومتر تو ایران ۱۳۰ تومنه.
۲) es350 با موتور ۳.۵ لیتری بخاطر همون قانون کذایی حجم موتور هم تا ۲۰۱۳ وارد شد و کارکرده ش حدود ۲۸۰ تومنه.
۳) قیمتی که شما نوشتید ۳۲۰ ملیون تومن قیمت es250 با موتور ۲.۵ لیتری هست که ۲۰۱۶ هم وارد میشد و قیمت دلاریش کمتر از ۳۹۰۰۰ تاست و فقط در کشورهای همسایه پیدا میشه و ایرتویا.
اگر منظورتون قیمتهای کارکرده ۲۰۱۳ هست که ریالی نوشتید با ۱۰٪ اختلاف درست نوشتید اما هیچ جا ندیدم برای مقایسه ۲ خودرو قیمت کارکرده بنویسن همون دلاری کافی بود
تو این کلاس وقتی آکورا و لکسس نماینده دارن پسر چرا اینفینیتی Q50 نیست. اگه نیمه لوکسه پس چرا آوالون نیست ولی ماکسیما هست
پ.ن: قدرت es350 در سایت لکسس کانادا هم ۲۶۸ اسب بخاره
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز قیمتهای ذکر شده هر دو متعلق به نمونههای صفر کیلومتر 2016 هستند و از سایت ایران جیب گرفته شدن
در این سایت قیمت ES250 مدل 2016
325 میلیون و قیمت رنو سافران 2.5 لیتری 2016
160 میلیون ذکر شده
http://www.iranjib.ir/showgroup/46/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/
در مورد سوال دوم هم اینفینیتی Q50 در یک کلاس پایینتر قرار داره و در گروه سدانهای کامپکت لوکس با خودروهایی چون مرسدس بنز C کلاس، لکسس IS و بامو سری 3 مقایسه خواهد شد.
به این کلاس هم شاید تویوتا آوالون و شورلت ایمپالا رو اضافه کنیم.
فيصل.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶خب شما که داری میگی سفران ۲.۵ لیتری ۱۶۰ تومن مدل ۲۰۱۶.پس چرا این قیمت رو برای لتیتیود نوشتین اینجا. خیلیا دارن سر قیمت انتخاب میکنن الان. یه نگاه تو بازار بندازین قیمت لتیتیود ۲۰۱۳ کارکرده چنده. اصلا ماشینی که صفر ۲۰۱۶ نمیتونه وارد ایران بشه چ لزومیه قیمتشو بنویسین.
بهترین کار اینه تشریف ببرین قیمت منطقه آزاد هر دو رو دربیارید و بنویسید
منظورم اینفینیتی q70 بود که دقیقا سدان میدسایز excecutive ) هست مث لکسس es350
فيصل.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶راجب قیمت es250 ک نوشتین ۲۳۵ تومن. یا شما دارین شوخی میکنین یا اون سایته.لکسس es250 قیمتش ۳۲۵ ملیون تومانه نه ۲۳۵ ملیون. مث اینکه خبر ندارین کمری هیبرید ۲۳۰ ملیونه ها. از شما دیگه بعیده.
اینم لینک قیمت ایرتویا برای es250 دی ماه ۹۴
http://www.javankhodro.ir/13085/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DB%8C-94/
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست گرامی سافران و لتیتود در اصل یه ماشین هستن که تو بعضی بازارها با نام لتیتود و تو بعضی جاها با نام سافران عرضه میشن، این ماشینی که در این مقایسه بررسی کردیم دقیقاً همون ماشینیه که با نام سافران با موتور ۲.۵ لیتری تو کشور عرضه شده. این ماشین تا سال ۲۰۱۳ یعنی قبل از فیس لیفت تو ایران با نام لتیتود عرضه شد و بعد از فیس لیفت با نام سافران عرضه شد.
اینفینیتی Q70 رو هم تو بخش سدانهای متوسط لوکس همراه با لکسس GS، مرسدس E کلاس و… بررسی کردیم
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶در کامنت اشتباهاً ۲۳۵ میلیون نوشته شده.
قیمت صحیح همون ۳۲۵ میلیونه که تو جدول ذکر شده.
Mehdi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶رنو.کجا لکسس کجا؟
ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶چشم بسته لکسوس…
حسن
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مقایسه ی دله با تنبک بندری . بقول دوستان میتونه ولی نمیسازه خوب بذارید بسازه بعد اونی را که ساخت باES مقایسش کنید
Milad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶رنو لتیتود رو باید با سوناتا و اپتیما مقایسه کنین نه با این غول. میگن غاز با غاز، لگن هم با لگن
samurai
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶:)
سهيل
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسوس یا هر خودرو آسیایی دیگه حداکثر نصف رنو لتیتود ارزش داره
فقط تویوتا و هوندا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶باشه بهش میگم
just bentley continental
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶پدال جان مقایسه ها به نظرم یه کم بعضی جا هاش مشکل داره مثلا فک کنم اینجا لکسوس خودرو پریموم است و از رنو بالاتره و تو دوعل قبلی واقعا جگوار و کامارو تو یه کلاس نبودن و جگوار باید باamg gt و ائودی r8و gt4 مقایسه میشد نه با کامارو
حمیدرضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم نباید لکسوس وارد این رقابت میشد چون این ماشین واقعا لوکس محسوب میشه البته شاید من اشتباه میکنم و این مدلش کمی سطح پایین تر از جی اس و ال اس هست ولی من به شخصه مصرف سوخت کمتر قدرت بیشتر و اطمینان یه تویوتا رو به رنو ترجیح میدم هرچقدر میخاد گرون تر باشه
سهيل
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶چون تویوتا میگه این لوکسه دلیل نمیشه لوکس محسوب بشه حتی تا همین چند سال پیش ادعا میکردن لکسوس از بنز سرتره ولی کم کم فهمیدن باید فیتیله رو بیارن پایین
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶معلومه دوست عزیز که لکسوس از بنز سرتره هم از لحاظ فروش ، کیفیت ، قیمت و استهلاک ، همین که در عرض کمتر از 26 سال از اولین تولیدش (عمر شرکت لکسوس که شعبه لوکس کارخانه معظم تویوتاس تازه 26 سال شده) 5 ساله که به عنوان با کیفیت ترین خودرو شناخته میشه این یعنی عظمت این برند رو نشون میده
بنیامین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام به نظرم کیفیت فوق العاده لکسس کاملا قیمت بیشترشو توجیه میکنه.
در ضمن قیمت به دلار مهم است .
روزبه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من لتیتوده . چون این لکسوس با این قیمت مطلقا ارزش خرید نداره …
saied
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ظاهر لکسوس خیلی قوی تره. به نظر من با تالیسما بهتر میشه مقایسش کرد
مسعود
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من در مورد لکسس با وجود قیمت تقریبا دوبرابر باز هم ارزش خرید داره. کیفیت بالا، اصتحلاک پایین وجود بازار دست دوم بهتر و فکر کنم با وجود نماینگی رسمی خدمات گسترده تر از مزایاش هستن.
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶آقای دهقان انصافا روچه حسابی این دو خودرو را باهم مقایسه کردید؟؟
ایا این دو در یک سگمنت قرار می گیرند؟
هم قیمت هستند؟
اخه رو چه حسابی ؟؟؟
آهان چون هر دو حجم موتور یکسانی دارند؟ عجب!!!!
خب پس روی این حساب پژو ۴۰۵ باحجم موتور ۱۸۰۰cc هم قابل مقایسه با مرسدس c200 باحجم موتور ۱۸۰۰cc می باشد.!!!!!!!!!
رنو هنوز اجازه ورود به بازار امریکارا نداره .ولی لکسس دومین برند پرفروش بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ بعد از مرسدس است.
بقول یک عزیزی :
((آقای دهقان خودتون که میدونین این مقایسه ای که کردید اشتباهه شما خودتون که میدونید؟
این مقایسه ها ماله بی سواداس شما که خودتون اطلاع دارید.
ببین : Lexus luxury Brands .(برند لوکس لکسس) .
احتمالا اون سایتی که این مقایسه را انجام داده نمی دونه .شما که می دونید اصلاح کنید آقای دهقان.اصلا برند لوکس با برند قشر متوسط قابل مقایسه نیست.
دوما لکسس es از سال ۲۰۱۳ پلت فرم مشترک با gs دارد نه با کمری .
لکسس is دارای پلت فرم مشترک با کمری دارد.
این همان بد اخلاقی هاییه که گفتم!!!))??????
هرکی تیکه بالا را فهمید از کجا اقتباس شده خیلی کارش درسته.
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جالب بود.
در جواب شما باید بگم :
من تاریخچه لکسس را دو بار از اول تا آخر خواندم☺☺☺
power active
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسس از نظر کیفی خیلی بالاتره.
جواد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶پدال این مقایسه هایی که گذاشتی تاحالا خیلی ایراد داشته. یکیش همین. آکورا rlxقیمش50هزار دلاره و رقیب لیتیود 30هزار دلاری نیست و رقیب بنز eکلاس حساب میشه. تویوتا آوالون/آریون رو تو این سگمنت قرار ندادی در حالی که از ماشین های پرفروش این سگمنت هست.
توی ماشین های اسپورت جگوارf-typeرو با شورلت کامارو مقایسه کردی در حالی که قیمت این ماشین دوبرابر کامارو هست و رقیب پورشه911 حساب میشه.
تو شاسی بلند های فول سایز آیودی q7 رو با کادیلاک اسکالید مقایسه کردی در حالی که آیودی رقیب بی ام x5هست و تو یه کلاس دیگه ای قرار داره.
ممنون
pooya
۸ اسفند ۱۴۰۰من از لتیتود و تلیسمان و کولیوس خیلی خوشم میاد . البته مگان هم ماشین بدی نیست هاچ بک های توربوش خیلی خوبه