نام تجاری آلپاین، شصتمین سالگرد خود را همزمان با برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز فرانسه با نمایش یک خودروی کانسپت مسابقه ای جشن گرفت. خودرویی که پیشنمایشی از مدل اسپرت تولیدی این برند در سال آینده خواهد بود.
کوپه دونفره کانسپت آلپاین Celebration با رنگ آبی و قسمتهای نارنجی و سفید روی بدنه، اشاره ای به مدلهای مسابقهای آلپاین در لمانز سالهای دور دارد. با اینکه رگه هایی از خودروی آلپاین A110-50 مفهـومی دراین خودرو نیز به چشم میخورد اما بهوضوح، طراحی آن محافظهکارانه و عملگرایانهتر شده است. طراحان به شدت به دنبال ایجاد شباهتهایی بین این مدل و مدل A110 آلپاین متعلق به ۶ دهه پیش بودهاند. هرچند چنین رویکردی، آن را از جذابیت و هیجان تا حدودی دور کرده است. برای بدنه خودرو از ویژگیهایی عملی نظیر اسپویلرها و دیفیوزر یا منتشرکننده هوای پشت و قاب آینههای آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن استفاده شده است. سقف با شیب ملایم و گنبدی فرمی به شیشه عقب متمایز آن ختم میشود. چرخها نیز از سبک چرخهای مدل A310 دهه ۷۰ میلادی الگوبرداری شدهاند. در پشت این چرخهای آلومینیومی براق تکمهره ای، کالیپرهای ترمز نارنجیرنگ نیز به چشم میخورند. هواکشهای دایره ای روی پنجره عقب، بیانگر این نکته میباشند که موتور در میانه خودرو و درست جلوی محور عقب نصب گردیده است. هنوز از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده و باید تا جشنواره گوودوود و رونمایی رسمی آن منتظر ماند. سؤال مهمتر، هدفی است که رنو با آلپاین به دنبال آن است. آیا این خودرو رقیبی برای اسپرتهای آلمانی و ایتالیایی نظیر پورشه کیمن و آلفارومئو 4C خواهد بود؟ ظاهراً آلپاین میخواهد با یک گام بزرگ و شروع رقابت با بزرگان، خود را وارد عرصه ای دشوار نماید.
الوند
۲۴ خرداد ۱۳۹۴عجب چیزی شده به نظرم میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه
huayra
۲۴ خرداد ۱۳۹۴من باید اینجا ب 2 مورد اشاره کنم:
اول اینکه آلپاین خاک پای آلفا ی ایتالیایی هم نمیشه.
دوم من از رنو متنفرم واس خاطر تحریم بازیاش
Xman
۲۵ خرداد ۱۳۹۴خاک پارو خوب اومدی لوتی!!!!!!
Xman
۲۵ خرداد ۱۳۹۴شاید بتونه با سمند یا دنا یا تیبا رقابت کنه اما با خودروهای المان وایتالیا اصن حرفشو نزن!!!!!!!!!!
محمد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴کانسپت کلاسیک!
علي رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۴قیافش جالب نیست زیاد..
datsun
۲۴ خرداد ۱۳۹۴کسی از مسابقه لمانز که در حال برگذاریه خبری داره ؟
فکر کنم دیگه چیزی به پایان مسابقه نمونده باشه
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴درود داتسون جان.
الان حدود 22 ساعت از این مسابقه گذشته و نتایج تا این لحظه اینطور بوده؛
در کلاس p1 دو خودروی پورشه رده ی اول را دارند وشماره 19 این شرکت با 360 دور در صدر قرار داره.
در کلاس p2 خودروی نیسان oreca در رده ی اول هست.
در کلاس GT پرو فراری 458 اول هست و کوروت زرد رنگ cr7 با اختلاف 40 ثانیه ای قرار داره و یک دستگاه 458 دیگر با 5 دور فاصله سوم هست.
خودروهای نیسان GTR هم هر سه تاشون در گاراژ هستند و فکر نکنم برگردند. البته GTR لمانز که دیف جلو بود.
خودروی لمانز تویوتا هم یکیش ششم و اون یکی هشتم و به نظر نمیرسه مقامی بیارند و حدود 8 دور فاصله دارند.
datsun
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ممنون بهزاد جان
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴علاقه مندان MOTOGP هم ساعت 16:30 میتونند امروز مسابقه کاتالونیا رو از tv مشاهده کنند.
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴خودرو فراری 458 که در GT پرو اول بود براش مشکلی پیش آمده و وارد گاراژ شد و فعلا کوروت در رده ی اول قرار گرفت.
در کلاس p2 هم خودروی نیسان ligier فاصلشو با oreca که اوله کمتر کرده و شاید بتونه بهش برسه.
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴فراری GT پرو بعد از تعمیر در رده ی سوم وارد پیست شد و اختلافش با کوروت 6 دور هست.
در کلاس p2 نیسان گیبسون توانست به رده ی دوم برسه.
خودروهای audi بسیار سریع هستند ولی مشکلی براشون پیش اومده در بدنشون هست به این شکل که با وصله های چسبی جداشدگی یا لقی اونهارو میگیرند و همین عامل سبب شده چندین بار وارد پیت بشن و زمان از دست بدن.
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴رنو نسبت به دو اشغال ساز دیگه فرانسوی ماشینای بهتری میزنه ولی عمرا به پورشه و الفا بتونه برسه.
کانسپت الپاین چندسال پیش خیلی قشنگ تر بود این از جلو پورشه ست از عقب هم آئودی!
Xman
۲۵ خرداد ۱۳۹۴فرانسه فقط بلده بوگاتی بزنه و بس ………اعتبار فرانسه به بوگاتیشه… خودایی ماشینای تکی میده بیرون!!!!!!! در ضمن داش رضا با واژه ی اشغال خیلیییییییییییییییی هال کردم.
نوید جهرمی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بوگاتی هم که زنده به نفس فولکس واگنه. صاحب قدیمیش ک ایتالیایی الانم ک زیرمجموعه آلمانی . بجز این که توی خاک فرانسه تولید میشه هیچ بویی از فرانسه نبرده. اگه فرانسوی بود که خفن نبود.
هر چند به شخصه از بوگاتی هم خوشم نمیاد و پاگانی رو با ده تا بوگاتی عوض نمیکنم. کوئنیگزگ هم بهتر از بوگاتیه
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بوگاتی که عملا هر قسمتش از یه جای اروپاست ولی فقط اتلیه ساختش تو فرانسه ست.کل کار مهندسی و پیشرانشم که فولکس واگن بزرگ و آلمانیها انجام دادن
Xman
۲۵ خرداد ۱۳۹۴درسته ماشین معروفی نی اما عجب رینگایی داره لا کردار!!!!! جون من یه بار دیگه برو تو عکس ببین. ینی کل ماشین یه طرف رینگاش یه طرف !!!!