رنو

اکراه رنو از بازگشت به آمریکا!

اتحاد رنو-نیسان هم‌اکنون با عرضه محصولاتی از نیسان، اینفینتی و میتسوبیشی حضور قدرتمندی در بازار خودروی آمریکا دارد. البته انتظار نمی‌رود محصولاتی با برند رنو به این زودی‌ها وارد بازار آمریکا شوند زیرا سخنان جدید کارلوس گوسن این نظریه را تأیید می‌کند.


گوسن در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز درباره حضور برند رنو در آمریکا گفت:

هم‌اکنون به این کار فکر نمی‌کنم. در برنامه میان‌مدت ما فرصتی برای حضور رنو در آمریکا دیده نشده است. ورود به آمریکا و فروش خودرو به تعداد کم کار آسانی است. شما باید استراتژی واقعی تولید و بازاریابی داشته باشید. ایالات‌متحده یک بازار بسیار رقابتی است.


گوسن بجای ورود به آمریکا روی بازار رو به رشد آسیا تمرکز خواهد داشت و هدف اصلی آن فروش ۱۴ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ است.


گوسن تصریح کرد:

بخش اعظم فروش ما به چین مربوط خواهد بود. همان‌گونه که می‌دانید نیسان در حال اتخاذ استراتژی تولید خود در چین بوده و رنو و میتسوبیشی نیز رشد مناسبی در این بازار دارند.

گوسن تلاش دارد با استفاده مشترک از ۴ پلتفرم در بین سه برند متحد خودروسازی جهان خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک سازد. همچنین قوای محرکه سه‌چهارم محصولات این سه کمپانی با یکدیگر مشترک خواهند بود.


اتحاد رنو-نیسان از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین خودروساز جهان بوده و بیش از ۵.۲ میلیون دستگاه خودرو در این بازه زمانی فروخته است که حدود ۴۰۰ هزار دستگاه بیشتر از فولکس‌واگن و ۶۰۰ هزار دستگاه بیشتر از تویوتا می‌باشد.

رقیب فرانسوی رنو یعنی پژو-سیتروئن نیز فرایند سخت ورود به بازار آمریکا را شروع کرده است. برای مثال، این کمپانی مدیر اجرایی خود در آمریکا را معرفی کرده است. همچنین برنامه اشتراک خودرو و دوچرخه این گروه خودروسازی نیز در سیاتل و واشنگتن عرضه شده است.

Renault Badge
پژو در سال ۱۹۹۱ بازار آمریکا را ترک کرد و سیتروئن نیز از دهه ۷۰ میلادی تاکنون در این بازار غایب بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3951 ديدگاه)

    تو این اتحاد واقعا نیسان نقش حیاتی رو داره

  2. sina

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    حال کرده نشوندنش پشت فرمون اینفینیتی :)

    1. #ali.m#

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ???اصلا تو اسموناست

  3. پرسپولیس

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    رنو نمی تونه بازارآمریکا بره این ور قضیه با ممنوعیت انواع خودرو و باز شدن درواردات به روی فرانسوی ها قیمتشان هم سربه فلک کشیده

  4. علیرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان کسایی که به حرفه ی مدیریت علاقه دارن
    در مورد کارلوس گوسن و شیوه ی مدیریت ایشون بخونن که واقعا یه انسان حرفه ای و هزینه کُشی هست.
    ملکه ی انگلیس به ایشون لقب شوالیه رو داده…

  5. #ali.m#

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    مدیریت درجه یک?
    تمام گروه های خودرو سازی رو لوله کرده .
    ?رنو_نیسان?
    ب امید موفقیت های همکاری تویوتا و مزدا .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا