توئینگو GT با ۱۱۰ اسب بخار قدرت ، دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی معرفی شد
نسل سوم هاچبک کوچک شهری رنو یعنی توئینگو، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما این خودرو در نسل سوم دستخوش تغییر بزرگی شده بود. نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساختهشده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخهای عقب منتقل میشود. حال رنو نسخهٔ قویتری از هاچبک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.
مهندسان رنو اسپرت، موتور سه سیلندر ۰.۹ لیتری توربوشارژ توئینگو را موردبازنگری قرار داده و قدرت و گشتاور آن را از ۹۰ به ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ به ۱۷۰ نیوتن متر افزایش دادهاند. این همان موتوری است که در نسخهٔ تیونینگ شدهٔ اسمارت توسط برابوس نیز مورداستفاده قرارگرفته است. این افزایش توان با بهروزرسانی سیستم هوا رسانی موتور و ایجاد تغییراتی در واحد کنترل ECU بهدستآمده است. علاوه بر این، در گیربکس دستی خودرو نیز تغییراتی ایجادشده که احساس اسپرتی را به توئینگو GT میبخشد.
درحالیکه توئینگوی استاندارد با موتور ۰.۹ لیتری TCe در ۱۰.۸ ثانیه از صفر بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دستیافته و درنهایت به حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت میرسد، اما هنوز مشخصات عملکردی توئینگو GT اعلامنشده است. بااینحال عملکرد توئینگو GT بسیار شبیه به اسمارت برابوس خواهد بود که شتاب صفرتا صدی معادل ۹.۵ ثانیه دارد.
در توئینگو GT شاسی مورد تجدیدنظر و بهروزآوری قرارگرفته، ESP بهصورت ویژه تنظیمشده، سیستم فرمان سرعت متغیر بکار رفته و از رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی خاص استفادهشده است که مجموع این تغییرات بهوضوح هندلینگ بهتر و بازخورد و پاسخگویی بالاتر فرمان را برای این هاچبک اسپرت دیفرانسیل عقب فراهم میآورد. ضمن اینکه به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از هندلینگ و مانور پذیری بهتری نسبت به همتایان دیفرانسیل جلوی خود برخوردار است.
ازلحاظ طراحی خارجی نیز توئینگو GT با کیت بدنهٔ تهاجمیتر، دریچهٔ هوای جانبی و یک رنگ نارنجی Piment جدید از مدلهای معمولی متمایز میشود. همچنین ارتفاع کمتر و استفاده از اگزوز دوگانه به هرچه بیشتر اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک کرده است.
هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو منتشرنشده است اما رنو میگوید توئینگو GT به یک تریم نارنجی، روکش آلومینیومی پدالها، سر دندهٔ اسپرت و روکش رکابهای ویژه با برند رنو اسپرت مجهز خواهد بود. نسخهٔ استاندارد توئینگو با استقبال مناسبی در بازار اروپا روبرو شده است و انتظار میرود این نسخهٔ اسپرت نیز خریداران بیشتری را بهسوی این هاچبک کوچک فرانسوی جذب کند. رنو توئینگو GT برای اولین بار در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ ژوئن در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درخواهد آمد.
farhad
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساغول رنو
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۸ خرداد ۱۳۹۵یاشا!
علي
۱۸ خرداد ۱۳۹۵از اینکه موتور ماشین وسط باشه یا صندوق عقب الخصوص موتورهای دیزل و بنزینی متنفرم و حس خوبی نداره . البته اگر موتور الکتریکی باشه بحثش جداست.
Hitler
۱۸ خرداد ۱۳۹۵از پورشه و فولکس بیتل متنفری؟
پیام
۳۰ شهریور ۱۳۹۵دقییییقاً!!!
فقط به درد مناطق سردسیر اُروپا و آمریکا و شمال روسیه می خوره که موتور نیاز زیادی به سردشدن ندارد.
ضمناً دود و بخارات موتور داخل اتاق ماشین میره و آدم دچار دودزدگی و بنزین زدگی میشه.
در کل پلت فرم خوبی به نظر می رسد که ای کاش یا الکتریکی یا موتور جلو بود و مونتاژ ایران.
احسان(احسان سابق)
۱۸ خرداد ۱۳۹۵این نوه خوانده ی رنو 5 خودمونه
DODGE
۱۸ خرداد ۱۳۹۵اگه بخوام رنو رو توصیف کنم میگم :یه شرکت خوش شانس و دزد!!
وقتی موسسان شرکت رنو یعنی برادران رنو دستگیر شدن رنو در استانه ی ورشکستگی بود ولی به دستور دولت فرانسه بدست پژو احیا شد
اگه الان پیشرفت هایی رو از رنو میبینیم به خاطر همکاری های گسترده ایه که با شرکتای مختلف و تاپ در کلاس خودشون هستن داره
تویینگو—-اسمارت
اکثر خودروهاش و مخصوصا شاسی بلنداش با پلتفرم مشترک با—-نیسان
ماشینای سنگین—-ولوو
فرمول 1—-لوتوس
و…
پس این رنو عملا خودش پوچه!!
DODGE
۱۸ خرداد ۱۳۹۵میشه دلیل دیسلایک هاتونم بگید.ممنونم
omid
۱۸ خرداد ۱۳۹۵چون این یه تفسیر شخصی و مغرضانه است، وگرنه هم رنو و هم پژو هردوشون دولتی بوده اند. اما رنو همیشه در حوزه خودروهای کوچک شهری پیشتاز بوده و به خصوص در کنار ولوو از شرکت های برتر در زمینه ” تحقیقات ایمنی و کاربرد اونها ” در خودروهای تولیدی اش محسوب می شده. ضمن اینکه این شرکت رنو هست که سهام نیسان رو خریده و باعث توسعه اش شده و با اجرای پروژه هایی مثل لوگان و توسعه اون در کشورهای جهان سوم توسط شرکت داشیا و خود رنو تحول بزرگی در بازار خودروهای” ارزان قیمت اقتصادی باکیفیت ” به وجود آورد.
شما به وضعیت رنو توی ایران نگاه نکنید که داره لوگان با طراحی دوازده سال پیش رو هنوز مونتاژ میکنه و تازه ساندروی نسل اول رو آورده، چون درگیر انحصار دولتی خودروسازهای وطنیه !
DODGE
۱۸ خرداد ۱۳۹۵هیچوقت دید من نسبت به یک کمپانی محدود به خودروهایی که در ایران عرضه میشه نبوده نیست و نخواهد هم بود ولی شما نمیتونید منکر موارد بالا باشید و منظور حرف بنده هم معرفی بد ترین کمپانی دنیا نیست بالاخره رنو هم در زمینه هایی برتری خودشو داره!
در ضمن اگه بخوام یه مقایسه انجام بدم افتخارات پژو به نظر من از رنو بیشتر بوده و هست کافیه فقط به همین سال اخیر نگاه کنیم که البته این افتخارات سال های قبل هم بوده
در ضمن من هنوزم بر اعتقاد خودم مبنی بر مشترک بودن پلتفرم و در موارد اندک حتی پیشرانه رنو بانیسان پایدارم
کانسپت رنو اسپورت—-پیشرانه ی گودزیلای ژاپنی
رنو KADJAR——نیسان قشقایی
و…
ایران فرانسه
۱۸ خرداد ۱۳۹۵رنو شرکت بزرگ و نوآوریه با این حرفای توهم توطئه کوچک نمی شود الان چند سالیه علاوه بر کیفیت توجه به زبان طراحی جدید را در دستور کار قرار داده مخالفان رنو و خودروهای فرانسوی دو دسته اند دسته اول به ستوه آمده از دست خودرو سازهای داخلی که تولیدات بیست سی سال پیش فرانسه را ول نمی کنند و دسته دوم دارندگان خودروهای چینی و کره ای که ماشین های اقتصادی و با قیمت رقابتی فرانسوی را مزاحم ترقی قیمت ماشین ها شون میدونن
DODGE
۱۹ خرداد ۱۳۹۵باید بگم من هم میتونستم با لفظ شما اینجا پیام بذارم و باید بگم من تو هیچ کدوم از دسته بندی های شما نیستم !
رنو بعد از اینکه کانسپت رنو اسپورت رو عرضه کرد طراحی اونو داره تو اکثر خودروهاش میبره و این از نظر شما یعنی نوآوری!!
هر کدوم از خودروهاش در کلاس خودشون اگه بخوان با رقیباشون مقایسه بشن ساده ترین طراحی داخلی رو ارائه میدن و این از نظر شما یعنی زیبایی!!
تصمیم گیری با خودتونه که البته باید بگم سلیقه بیشتر از همه ی این پارامترا موثره.
amirhosein
۱۸ خرداد ۱۳۹۵داداش این حرف هایی که گفتی فیلم hd ش هم هست ؟؟؟!!!!!!
محمود
۱۸ خرداد ۱۳۹۵مگه ایرانه که یه شرکت بدون هیچ نواوری و بهینه سازی و رضایت مشتری ،صرفا با حمایت دولتی و ….سرپا بمونه برادر و البته اکثر شرکت ها به صورت دایم یا موقت سرمایه گذاری مشترک یا دایمی دارند
حميد
۱۸ خرداد ۱۳۹۵بیشتر به درد خانومها میخوره
ولی خیلی هم جالب نشده پشتش شبیه این ام وی ام جدیدا هست
اشکان
۱۸ خرداد ۱۳۹۵همین بیاد ایران استاد نعمت زاده 150 قیمت میزنه روش!!!!تو برا خانومت بگیر!!!اینجا ایرانه هااا!!!هیشکی حق نداره راحت زندگی کنه جز بعضیا!!!
داج توماهاک
۱۸ خرداد ۱۳۹۵این خودرو قدرت 110 اسب بخار براش کافیه
asa
۱۸ خرداد ۱۳۹۵خیلی خوشگله. مخصوصا جلوشو چراغای عقب.
احمد باقری
۱۸ خرداد ۱۳۹۵در حد خودش متوسط هست.
علیرضا4225
۱۸ خرداد ۱۳۹۵تو این رده خودرو فقط اسمارت با تکنولوژی آلمان بقیه همه مقلد هستند