رنو

رنو توئینگو GT، هاچبک دیفرانسیل عقب تندوتیز

توئینگو GT با ۱۱۰ اسب بخار قدرت ، دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی معرفی شد

نسل سوم هاچبک کوچک شهری رنو یعنی توئینگو، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما این خودرو در نسل سوم دستخوش تغییر بزرگی شده بود. نسل سوم توئینگو بر روی پلت فرم مشترکی با اسمارت ساخته‌شده و موتور آن برخلاف رویهٔ متداول، در عقب خودرو قرار دارد. بدین ترتیب نیروی پیشرانه نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال رنو نسخهٔ قوی‌تری از هاچبک شهری خود را با پسوند GT و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

Renault Twingo GT 05

مهندسان رنو اسپرت، موتور سه سیلندر ۰.۹ لیتری توربوشارژ توئینگو را موردبازنگری قرار داده و قدرت و گشتاور آن را از ۹۰ به ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ به ۱۷۰ نیوتن متر افزایش داده‌اند. این همان موتوری است که در نسخهٔ تیونینگ شدهٔ اسمارت توسط برابوس نیز مورداستفاده قرارگرفته است. این افزایش توان با به‌روزرسانی سیستم هوا رسانی موتور و ایجاد تغییراتی در واحد کنترل ECU به‌دست‌آمده است. علاوه بر این، در گیربکس دستی خودرو نیز تغییراتی ایجادشده که احساس اسپرتی را به توئینگو GT می‌بخشد.

درحالی‌که توئینگوی استاندارد با موتور ۰.۹ لیتری TCe در ۱۰.۸ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست‌یافته و درنهایت به حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما هنوز مشخصات عملکردی توئینگو GT اعلام‌نشده است. بااین‌حال عملکرد توئینگو GT بسیار شبیه به اسمارت برابوس خواهد بود که شتاب صفرتا صدی معادل ۹.۵ ثانیه دارد.

Renault Twingo GT 01

در توئینگو GT شاسی مورد تجدیدنظر و به‌روزآوری قرارگرفته، ESP به‌صورت ویژه تنظیم‌شده، سیستم فرمان سرعت متغیر بکار رفته و از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی خاص استفاده‌شده است که مجموع این تغییرات به‌وضوح هندلینگ بهتر و بازخورد و پاسخگویی بالاتر فرمان را برای این هاچبک اسپرت دیفرانسیل عقب فراهم می‌آورد. ضمن اینکه به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از هندلینگ و مانور پذیری بهتری نسبت به همتایان دیفرانسیل جلوی خود برخوردار است.

Renault Twingo GT 08

ازلحاظ طراحی خارجی نیز توئینگو GT با کیت بدنهٔ تهاجمی‌تر، دریچهٔ هوای جانبی و یک رنگ نارنجی Piment جدید از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. همچنین ارتفاع کمتر و استفاده از اگزوز دوگانه به هرچه بیشتر اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک کرده است.

هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو منتشرنشده است اما رنو می‌گوید توئینگو GT به یک تریم نارنجی، روکش آلومینیومی پدال‌ها، سر دندهٔ اسپرت و روکش رکاب‌های ویژه با برند رنو اسپرت مجهز خواهد بود. نسخهٔ استاندارد توئینگو با استقبال مناسبی در بازار اروپا روبرو شده است و انتظار می‌رود این نسخهٔ اسپرت نیز خریداران بیشتری را به‌سوی این هاچبک کوچک فرانسوی جذب کند. رنو توئینگو GT برای اولین بار در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ ژوئن در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درخواهد آمد.

renault_twingo_35

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. farhad

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ساغول رنو

    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      یاشا!

  2. علي

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    از اینکه موتور ماشین وسط باشه یا صندوق عقب الخصوص موتورهای دیزل و بنزینی متنفرم و حس خوبی نداره . البته اگر موتور الکتریکی باشه بحثش جداست.

    1. Hitler

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      از پورشه و فولکس بیتل متنفری؟

    2. پیام

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقییییقاً!!!
      فقط به درد مناطق سردسیر اُروپا و آمریکا و شمال روسیه می خوره که موتور نیاز زیادی به سردشدن ندارد.
      ضمناً دود و بخارات موتور داخل اتاق ماشین میره و آدم دچار دودزدگی و بنزین زدگی میشه.
      در کل پلت فرم خوبی به نظر می رسد که ای کاش یا الکتریکی یا موتور جلو بود و مونتاژ ایران.

  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    این نوه خوانده ی رنو 5 خودمونه

  4. DODGE

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اگه بخوام رنو رو توصیف کنم میگم :یه شرکت خوش شانس و دزد!!
    وقتی موسسان شرکت رنو یعنی برادران رنو دستگیر شدن رنو در استانه ی ورشکستگی بود ولی به دستور دولت فرانسه بدست پژو احیا شد
    اگه الان پیشرفت هایی رو از رنو میبینیم به خاطر همکاری های گسترده ایه که با شرکتای مختلف و تاپ در کلاس خودشون هستن داره
    تویینگو—-اسمارت
    اکثر خودروهاش و مخصوصا شاسی بلنداش با پلتفرم مشترک با—-نیسان
    ماشینای سنگین—-ولوو
    فرمول 1—-لوتوس
    و…
    پس این رنو عملا خودش پوچه!!

    1. DODGE

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (279 ديدگاه)

      میشه دلیل دیسلایک هاتونم بگید.ممنونم

      1. omid

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        چون این یه تفسیر شخصی و مغرضانه است، وگرنه هم رنو و هم پژو هردوشون دولتی بوده اند. اما رنو همیشه در حوزه خودروهای کوچک شهری پیشتاز بوده و به خصوص در کنار ولوو از شرکت های برتر در زمینه ” تحقیقات ایمنی و کاربرد اونها ” در خودروهای تولیدی اش محسوب می شده. ضمن اینکه این شرکت رنو هست که سهام نیسان رو خریده و باعث توسعه اش شده و با اجرای پروژه هایی مثل لوگان و توسعه اون در کشورهای جهان سوم توسط شرکت داشیا و خود رنو تحول بزرگی در بازار خودروهای” ارزان قیمت اقتصادی باکیفیت ” به وجود آورد.
        شما به وضعیت رنو توی ایران نگاه نکنید که داره لوگان با طراحی دوازده سال پیش رو هنوز مونتاژ میکنه و تازه ساندروی نسل اول رو آورده، چون درگیر انحصار دولتی خودروسازهای وطنیه !

        1. DODGE

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (279 ديدگاه)

          هیچوقت دید من نسبت به یک کمپانی محدود به خودروهایی که در ایران عرضه میشه نبوده نیست و نخواهد هم بود ولی شما نمیتونید منکر موارد بالا باشید و منظور حرف بنده هم معرفی بد ترین کمپانی دنیا نیست بالاخره رنو هم در زمینه هایی برتری خودشو داره!
          در ضمن اگه بخوام یه مقایسه انجام بدم افتخارات پژو به نظر من از رنو بیشتر بوده و هست کافیه فقط به همین سال اخیر نگاه کنیم که البته این افتخارات سال های قبل هم بوده
          در ضمن من هنوزم بر اعتقاد خودم مبنی بر مشترک بودن پلتفرم و در موارد اندک حتی پیشرانه رنو بانیسان پایدارم
          کانسپت رنو اسپورت—-پیشرانه ی گودزیلای ژاپنی
          رنو KADJAR——نیسان قشقایی
          و…

      2. ایران فرانسه

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (21 ديدگاه)

        رنو شرکت بزرگ و نوآوریه با این حرفای توهم توطئه کوچک نمی شود الان چند سالیه علاوه بر کیفیت توجه به زبان طراحی جدید را در دستور کار قرار داده مخالفان رنو و خودروهای فرانسوی دو دسته اند دسته اول به ستوه آمده از دست خودرو سازهای داخلی که تولیدات بیست سی سال پیش فرانسه را ول نمی کنند و دسته دوم دارندگان خودروهای چینی و کره ای که ماشین های اقتصادی و با قیمت رقابتی فرانسوی را مزاحم ترقی قیمت ماشین ها شون میدونن

        1. DODGE

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (279 ديدگاه)

          باید بگم من هم میتونستم با لفظ شما اینجا پیام بذارم و باید بگم من تو هیچ کدوم از دسته بندی های شما نیستم !
          رنو بعد از اینکه کانسپت رنو اسپورت رو عرضه کرد طراحی اونو داره تو اکثر خودروهاش میبره و این از نظر شما یعنی نوآوری!!
          هر کدوم از خودروهاش در کلاس خودشون اگه بخوان با رقیباشون مقایسه بشن ساده ترین طراحی داخلی رو ارائه میدن و این از نظر شما یعنی زیبایی!!
          تصمیم گیری با خودتونه که البته باید بگم سلیقه بیشتر از همه ی این پارامترا موثره.

    2. amirhosein

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (92 ديدگاه)

      داداش این حرف هایی که گفتی فیلم hd ش هم هست ؟؟؟!!!!!!

  5. محمود

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مگه ایرانه که یه شرکت بدون هیچ نواوری و بهینه سازی و رضایت مشتری ،صرفا با حمایت دولتی و ….سرپا بمونه برادر و البته اکثر شرکت ها به صورت دایم یا موقت سرمایه گذاری مشترک یا دایمی دارند

  6. حميد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بیشتر به درد خانومها میخوره
    ولی خیلی هم جالب نشده پشتش شبیه این ام وی ام جدیدا هست

    1. اشکان

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      همین بیاد ایران استاد نعمت زاده 150 قیمت میزنه روش!!!!تو برا خانومت بگیر!!!اینجا ایرانه هااا!!!هیشکی حق نداره راحت زندگی کنه جز بعضیا!!!

  7. داج توماهاک

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    این خودرو قدرت 110 اسب بخار براش کافیه

  8. asa

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    خیلی خوشگله. مخصوصا جلوشو چراغای عقب.

  9. احمد باقری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در حد خودش متوسط هست.

  10. علیرضا4225

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تو این رده خودرو فقط اسمارت با تکنولوژی آلمان بقیه همه مقلد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا