رنو اعلام کرده است که نسخهٔ RS از هاچبک کوچک توئینگو را نخواهد ساخت و نسخهٔ GT این خودرو که بهتازگی معرفیشده بهعنوان قویترین و اسپرتترین مدل این خودرو باقی خواهد ماند. در حال حاضر قویترین و سریعترین نسخهٔ توئینگو مدل GT است که از یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ ۰.۹ لیتری با ۱۰۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند. دلیل اصلی رنو برای عدم تولید توئینگو RS این است که فضای موتور این خودرو واقعاً تنگ بوده و امکان نصب موتور بزرگتر در آن وجود ندرد چراکه نسل جدید توئینگو خودرویی موتورعقب است. این را رئیس رنو اسپرت «Patrice Ratti» در مصاحبه با Autocar اعلام کرده است.
وی در ادامه گفته است:
«ما فکر میکنیم مدل GT تعادلی بین قدرت، چابکی و هزینهبرقرار کرده است چراکه این خودرو با تغییراتی در تعلیق و فرمان واقعاً برای رانندگی سرگرمکننده است و ما تمام اقداماتی را که بدون افزایش چشمگیر هزینهها میتوانستیم بر روی توئینگو GT انجام دهیم، انجام دادهایم. یک مدل RS نیاز به قدرتی در حدود ۱۵۰ اسب بخار دارد که رسیدن به این توان در خودروی کوچک و موتورعقبی مثل توئینگو چالشهای زیادی به همراه دارد زیرا فضای کافی برای نصب یک موتور چهار سیلندر که ارزانترین راه برای دستیابی به قدرت ۱۵۰ اسب بخار است در توئینگو وجود ندارد. بعلاوه برای دریافت ۱۵۰ اسب بخار قدرت از یک موتور ۳ سیلندر، به طراحی مجدد موتور نیاز است که بسیار هزینهبر خواهد بود آنهم برای یک خودروی سگمنت A».
در شاسی توئینگو GT تجدیدنظر شده و تغییراتی نیز در تعلیق، برنامهریزی ESP و فرمان آن ایجادشده که تمامی این تغییرات و بهسازیها با کمک رنو اسپرت انجامگرفته است. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس دستی به چرخهای عقب انتقال میابد. بااینحال هرچند اعداد و ارقام فنی و عملکردی رنو توئینگو GT چندان چشمگیر نیست اما این خودرو کاملاً برای رانندگی سرگرمکننده است.
احمد باقری
۱۳ مرداد ۱۳۹۵اگر قرار بود نسخه قویتری تولید بشه، باید از قبل براش برنامه ریزی کرده و در طراحی، لحاظ می کردند.
M4 Sherman(مجید)
۱۳ مرداد ۱۳۹۵آخ آخ آخ آخ… راست میگی ها… اشتباه کردن. خدا نبخششون!
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مرداد ۱۳۹۵150 اسب بخار برای این مدل ها خیلی خوبه
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۵رنو رو به پیشرفت هست
این کره ای ها همه خودرو سازها رو بیدار کردنند