نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: رنو از کراساوور جمعوجور کجار که روی پلتفرم CMF ساخته میشود، در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این همان پلتفرمی است که رنو همراه با نیسان توسعه داده و خودروهایی نظیر نیسان قشقایی را میزبانی میکند.
سازنده ای که بیشتر آن را با هاچ بکها و MPV هایش میشناسیم، این روزها خودروهای کراس اوور و شاسیبلند را جدی گرفته است. کجار جانشین خودروی کولئوس خواهد شد. در عین حال بزرگتر، چابکتر و امروزیتر از ان میباشد. طراحی کجار مخلوطی از رنو کلیو و مینی کراساوور کپچر است. چراغهای کشیده، فرم منحصر به فرد جلوپنجره با فوکوس روی نشان بزرگ رنو، نوار کرومی در بالای جلوپنجره برای افزودن بصری عرض خودرو، نوارهای LED دور چراغها، بدنه عضلانی با موج برجسته در نمای جانبی و سقف با شیب ملایم همگی دست به دست هم دادهاند تا طرحی زیبا و جذاب را برای این خودرو خلق کنند. برخلاف طراحی بیرونی، فضای کابین ساده و به دور از هیجان است. صندلی سرنشین جلو را میتوان به یک میز کوچک تبدیل کرد. صندلیهای نیمکتی عقب هم با نسبت ۶۰/۴۰ تا میشوند. رنو متخصص تطبیقپذیری فضای داخل است و انواع پیکرهبندی داخلی را میتوان در آن امتحان کرد. در مرکز کنسول یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی قرار گرفته است. رنو از سیستم ناوبری، سیتم تشخیص صدا، تلفن و رادیو و سیستم سرگرمی در نسل جدید سیستم R-Link خود بهره جسته است. رنو کجار از نیسان قشقایی اندکی بزرگتر است. طول آن ۴.۴۵ متر و عرض آن ۱.۸۴ متر و ارتفاع آن به ۱.۶ متر میرسد. افزایش ابعاد بدنه به کجار کمک کرده تا ظرفیت بار را به ۴۷۲ لیتر برساند که ۴۲ لیتر بیش از همتای خود در نیسان است. در جایجای کابین هم مجموعاً ۳۰ لیتر فضا برای حمل و ذخیرهسازی اشیای کوچک پیشبینی شده است. فاصله کف این خودرو از زمین به ۱۹ سانتیمتر میرسد که به نظر برای خارج شدن از جاده و ناهمواریهای سطحی، کافی باشد. کجار را میتوان بهصورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل خریداری نمود. بنابراین بسته به توقعات، میتوان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در قسمت جلو و عقب خودرو از سینیهای ویژه ای از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده که حفاظت کافی در مسیرهای ناهموار از قسمتهای کف خودرو را پدید میآورد.۲۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
ويكي
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ماشین بدی نیست ولی من قشقایی رو بیشتر ترجیح میدم به این
RETOLEX
۱۸ اسفند ۱۳۹۳هر دو در یک سطح هستند ولی قشقایی کیفیت بیشتری داره
کیفیت ژاپنی
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۹ اسفند ۱۳۹۳بدترین خودرو نمایشگاه ژنو
saleh.cars.motorcycles
۱۸ اسفند ۱۳۹۳Nissan Qashqai ظاهر زیباتری داره
سجاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳و البته اسم برازنده تر . . .
RETOLEX
۱۸ اسفند ۱۳۹۳قدرتش واقعا برای یه کراس اوور کمه
به نظر من این ماشین پلتفرم قشقایی رو نداره شاید مثل اون کشیده به نظر بیاد ولی شباهت خاصی بین این دو خودرو نیست
قیمتش هم مناسب هست در کل رنو ماشین های ارزون و اقتصادی میسازه
حامد.س.61
۲۱ خرداد ۱۳۹۴چیزی در مورد رنو-نیسان شنیدی شما؟ این دو شرکت خیلی وقته با اشتراک گذاری تکنولوژی در زمینه های مختلف همکار هستند در این مورد هم پلت فرم یکی هست…راستی پلت فرم در ظاهر زیاد نمودی نداره…
میثم
۱۸ اسفند ۱۳۹۳قیمت پایه 20000 یورو! بیاد ایران حداقل میشه 150 میلیون. برای یه ماشین با این قدرت کم باید انقدر پول داد!! همین چند ماه پیش با این پول میشد تویوتا کمری خرید.
armin
۱۸ اسفند ۱۳۹۳شاسی بلند و ۱.۵ لیتر؟؟؟
شهریار
۲۶ اسفند ۱۳۹۳منتظر باشید…..کراس اوور بیاد تو بازار با دو یا سه سیلندر
تو این بازار هر چیزی امکان داره
P.G
۱۸ اسفند ۱۳۹۳پس چند وقت پیش که تلویزیون و سایت ها میگفتن رنو نیسان بعد از استفاده از نام هاى ایرانى مثل تیانا و قشقایى از نام قاجار براى یکى از محصولات جدیدش استفاده خواهد کرد همین ماشین بود…
باید دید کدوم ایرانى دلاور پر نفوذى تو این مجموعه هست که نام هایى که براى محصولات جدیدشون انتخاب میکنن از نام هاى ایرانخودرو و سایپا ایرانى تره!
احتمالاً چند وقت دیگه خط تولیدشون هم منتقل میکنن به ایران!:)
Zora
۱۸ اسفند ۱۳۹۳زیباست
ولی امیدوارم وقتی پا به دنیای واقعی میذاره مثل داستر و کولئوس بی روح به نظر نیاد
رینگ های کجار در مدل نارنجی (عکس بالای پیج) : وقتی در اروپا عرضه میشه
رینگ های کجار در مدل قهوه ای (عکس بالای پیج) : وقتی در ایران عرضه میشه !!!!!!!! :) !!!
حامد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳کانسپت رنو همینه..ما چون تو ایران از همون ابتدا برند نداشتیم مفهوم اصالت برند برامون نامفهومه.ولی نمیدونم چرا تو طراحی خودرو اینقد خسته عمل میکنن. ولی در مجموع ی برند اصیل و جا افتاده ست. ایراداتی هم که تو طراحی به قول دوستمون بی روح کولیوس بوده تو این مدل تا حدودی رفع شده و ظاهر جوان پسندی به خودش گرفته.با این حجم موتور اگه قیمتش نهایتا 120 میلیون باشه میتونه فروش خوبی داشته باشه.
mohsen
۱۸ اسفند ۱۳۹۳واقعا از علم غیبی که بعضیها دارن ادم کم مونده شاخ در بیاره.
ماشین هنوز توی بازار اروپا هم نیومده بعد اینجا طرف داره راجب کیفیت این خودرو میگه که مثلا قشقایی کیفیتش از این بهتره.
مدیران این مرز وبوم خوب مردم ایران را شناختن که مثلا فلان خودرو را که هنوز توی بازار نیومده پیش فروش میکنن و این ملت هجوم میارن برای خرید.
خودروسازا تمام دغدغشون فروش محصولاتشونه خب حالا مشتری بدون این که ماشینو حتی دیده باشه خرید کرده پس کمپانی دیگه هر اشغالی که بخواد به مردم میندازه چون جلو جلو خودروشو فروخته.
h112
۱۸ اسفند ۱۳۹۳همون طور که قبلا گفتم به جز یه مورد هیچ ایرادی بهش وارد نیست….آرم جلوش خیلی بزرگه…..
بعد دوستان اشتباه نکنند ………..شاید موتوروهاش اسب بخار کمی دارند ولی گشتاور بالایی تولید میکنند…
1.2 TCe Energy 130cv 205Nm
1.5 dCi Energy 110cv 260Nm
1.6 dCi Energy 130cv 320Nm
در آخر به نظر من تا یه خودرو رو از نزدیک نبینیم نمیتونی قطعی در بارش نظر بدیم….
h112
۱۸ اسفند ۱۳۹۳http://uploadax.ir/images/7czdph087vj39510lgnm.jpg
احسان(احسان سابق)
۱۸ اسفند ۱۳۹۳واسه این اندازه راو4 تویوتا رو به دیگه ماشین ها ترجیح میدم.با اینکه خوشکل نیست اما دوستش دارم
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳عقبش شبىه اسپورتىجه
مجتبی(ساروی)
۱۹ اسفند ۱۳۹۳با این که خودم یه سال مگان داشتم وواقعا نرم بیخرج و راحت جادار و شیک بود و کلا خاطره خوبی ازش تو ذهنم مونده ولی واقعا واسی یه شاسی بلند اسب بخارش کم که هست هیچی یه جورایی اشک ادمو در میاره بابا جان مادرتون 128اسب بخار دیگه چی میگه این وسط .با این اهن و تلپ لااقل 170تا 190رو باید داشته باشه که حداقل تو کشور ما بفروشه هرچی هم بگن گشتاورش بالاست ولی به نظر من واقعا نقطه ضعف عیانیه .شایدم من نابلد و غیر حرفه ای دارم نظر میدم .البته اونا جایی نمیخوابن اب زیرشون بره مطمنا اول یه بازار هدفی رو واسه خودشون در نظر گرفتن بعد اومدن ماشینو ساختن ولی اینو قاطع میگم اون بازار هدف اصلا ایران نیست گزینه های کره ای میتونه انتخاب بهتری تو بازار بلوشوی ایران باشه
ارمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ماشین باحالی هست اگه قیمتش از ایکس ترییییل کمتر باشه به نسبت تعداد انتخاب موتور باید موفق باشه ای کاش چراغهای عقبو بیشتر میکشیدن
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳عقبش شبىه اسپورتىج هست!
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش قشنگه مخصوصا رینگاش؛ولی قدرت کمی داره،حداقل یه مدل قویتر بین 150 تا اسب نیاز داره
عل اصغر
۲۰ اسفند ۱۳۹۳حتما پس فردا نیسان “شاهسون” و رنو “آق قویونلو” هم میخان بدن بیرون!!!
یاسین
۱۵ مرداد ۱۳۹۴به نظر من سانتافه تایرش به این ها می ارزه