رنو

رنو کجار، خویشاوند جدید نیسان قشقایی

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: رنو از کراس‌اوور جمع‌وجور کجار که روی پلتفرم CMF ساخته می‌شود، در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این همان پلتفرمی است که رنو همراه با نیسان توسعه داده و خودروهایی نظیر نیسان قشقایی را میزبانی می‌کند.

2015 Renault Kadjar
۲۰۱۵ Renault Kadjar
سازنده ای که بیشتر آن را با هاچ بک‌ها و MPV هایش می‌شناسیم، این روزها خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند را جدی گرفته است. کجار جانشین خودروی کولئوس خواهد شد. در عین حال بزرگ‌تر، چابک‌تر و امروزی‌تر از ان می‌باشد.
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
طراحی کجار مخلوطی از رنو کلیو و مینی کراس‌اوور کپچر است. چراغ‌های کشیده، فرم منحصر به فرد جلوپنجره با فوکوس روی نشان بزرگ رنو، نوار کرومی در بالای جلوپنجره برای افزودن بصری عرض خودرو، نوارهای LED دور چراغ‌ها، بدنه عضلانی با موج برجسته در نمای جانبی و سقف با شیب ملایم همگی دست به دست هم داده‌اند تا طرحی زیبا و جذاب را برای این خودرو خلق کنند.
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
Renault Kadjar at 2015 Geneva Motor Show
برخلاف طراحی بیرونی، فضای کابین ساده و به دور از هیجان است. صندلی سرنشین جلو را می‌توان به یک میز کوچک تبدیل کرد. صندلی‌های نیمکتی عقب هم با نسبت ۶۰/۴۰ تا می‌شوند. رنو متخصص تطبیق‌پذیری فضای داخل است و انواع پیکره‌بندی داخلی را می‌توان در آن امتحان کرد.
Renault Kadjar
Renault Kadjar
در مرکز کنسول یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی قرار گرفته است. رنو از سیستم ناوبری، سیتم تشخیص صدا، تلفن و رادیو و سیستم سرگرمی در نسل جدید سیستم R-Link خود بهره جسته است.
Renault Kadjar
Renault Kadjar
رنو کجار از نیسان قشقایی اندکی بزرگ‌تر است. طول آن ۴.۴۵ متر و عرض آن ۱.۸۴ متر و ارتفاع آن به ۱.۶ متر می‌رسد. افزایش ابعاد بدنه به کجار کمک کرده تا ظرفیت بار را به ۴۷۲ لیتر برساند که ۴۲ لیتر بیش از همتای خود در نیسان است. در جای‌جای کابین هم مجموعاً ۳۰ لیتر فضا برای حمل و ذخیره‌سازی اشیای کوچک پیش‌بینی شده است.
Renault Kadjar interior
Renault Kadjar interior
فاصله کف این خودرو از زمین به ۱۹ سانتی‌متر می‌رسد که به نظر برای خارج شدن از جاده و ناهمواری‌های سطحی، کافی باشد. کجار را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل خریداری نمود. بنابراین بسته به توقعات، می‌توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در قسمت جلو و عقب خودرو از سینی‌های ویژه ای از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده که حفاظت کافی در مسیرهای ناهموار از قسمت‌های کف خودرو را پدید می‌آورد. برای پیشرانه می‌توان موتور ۱.۵ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۰۸ اسب بخار را انتخاب کرد و یا موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسبی و یا موتور بنزینی توربوی ۱.۲ لیتری ۱۲۸ اسبی را انتخاب نمود. انتقال نیرو بسته به پیشرانه انتخابی می‌تواند از نوع شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه باشد. رنو کجار از تابستان ۲۰۱۵ با قیمت پایه حدود ۲۰ هزار یورو برای فروش در اروپا و سپس در آفریقا، حوزه مدیترانه، انگلستان و چین راهی بازار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ويكي

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست ولی من قشقایی رو بیشتر ترجیح میدم به این

    1. RETOLEX

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      هر دو در یک سطح هستند ولی قشقایی کیفیت بیشتری داره
      کیفیت ژاپنی

    2. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      بدترین خودرو نمایشگاه ژنو

  2. saleh.cars.motorcycles

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    Nissan Qashqai ظاهر زیباتری داره

    1. سجاد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      و البته اسم برازنده تر . . .

  3. RETOLEX

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    قدرتش واقعا برای یه کراس اوور کمه
    به نظر من این ماشین پلتفرم قشقایی رو نداره شاید مثل اون کشیده به نظر بیاد ولی شباهت خاصی بین این دو خودرو نیست
    قیمتش هم مناسب هست در کل رنو ماشین های ارزون و اقتصادی میسازه

    1. حامد.س.61

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      چیزی در مورد رنو-نیسان شنیدی شما؟ این دو شرکت خیلی وقته با اشتراک گذاری تکنولوژی در زمینه های مختلف همکار هستند در این مورد هم پلت فرم یکی هست…راستی پلت فرم در ظاهر زیاد نمودی نداره…

  4. میثم

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    قیمت پایه 20000 یورو! بیاد ایران حداقل میشه 150 میلیون. برای یه ماشین با این قدرت کم باید انقدر پول داد!! همین چند ماه پیش با این پول میشد تویوتا کمری خرید.

  5. armin

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    شاسی بلند و ۱.۵ لیتر؟؟؟

    1. شهریار

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      منتظر باشید…..کراس اوور بیاد تو بازار با دو یا سه سیلندر
      تو این بازار هر چیزی امکان داره

  6. P.G

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    پس چند وقت پیش که تلویزیون و سایت ها میگفتن رنو نیسان بعد از استفاده از نام هاى ایرانى مثل تیانا و قشقایى از نام قاجار براى یکى از محصولات جدیدش استفاده خواهد کرد همین ماشین بود…
    باید دید کدوم ایرانى دلاور پر نفوذى تو این مجموعه هست که نام هایى که براى محصولات جدیدشون انتخاب میکنن از نام هاى ایرانخودرو و سایپا ایرانى تره!
    احتمالاً چند وقت دیگه خط تولیدشون هم منتقل میکنن به ایران!:)

  7. Zora

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    زیباست
    ولی امیدوارم وقتی پا به دنیای واقعی میذاره مثل داستر و کولئوس بی روح به نظر نیاد

    رینگ های کجار در مدل نارنجی (عکس بالای پیج) : وقتی در اروپا عرضه میشه
    رینگ های کجار در مدل قهوه ای (عکس بالای پیج) : وقتی در ایران عرضه میشه !!!!!!!! :) !!!

  8. حامد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کانسپت رنو همینه..ما چون تو ایران از همون ابتدا برند نداشتیم مفهوم اصالت برند برامون نامفهومه.ولی نمیدونم چرا تو طراحی خودرو اینقد خسته عمل میکنن. ولی در مجموع ی برند اصیل و جا افتاده ست. ایراداتی هم که تو طراحی به قول دوستمون بی روح کولیوس بوده تو این مدل تا حدودی رفع شده و ظاهر جوان پسندی به خودش گرفته.با این حجم موتور اگه قیمتش نهایتا 120 میلیون باشه میتونه فروش خوبی داشته باشه.

  9. mohsen

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا از علم غیبی که بعضیها دارن ادم کم مونده شاخ در بیاره.
    ماشین هنوز توی بازار اروپا هم نیومده بعد اینجا طرف داره راجب کیفیت این خودرو میگه که مثلا قشقایی کیفیتش از این بهتره.
    مدیران این مرز وبوم خوب مردم ایران را شناختن که مثلا فلان خودرو را که هنوز توی بازار نیومده پیش فروش میکنن و این ملت هجوم میارن برای خرید.
    خودروسازا تمام دغدغشون فروش محصولاتشونه خب حالا مشتری بدون این که ماشینو حتی دیده باشه خرید کرده پس کمپانی دیگه هر اشغالی که بخواد به مردم میندازه چون جلو جلو خودروشو فروخته.

  10. h112

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    همون طور که قبلا گفتم به جز یه مورد هیچ ایرادی بهش وارد نیست….آرم جلوش خیلی بزرگه…..
    بعد دوستان اشتباه نکنند ………..شاید موتوروهاش اسب بخار کمی دارند ولی گشتاور بالایی تولید میکنند…
    1.2 TCe Energy 130cv 205Nm
    1.5 dCi Energy 110cv 260Nm
    1.6 dCi Energy 130cv 320Nm
    در آخر به نظر من تا یه خودرو رو از نزدیک نبینیم نمیتونی قطعی در بارش نظر بدیم….

  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    واسه این اندازه راو4 تویوتا رو به دیگه ماشین ها ترجیح میدم.با اینکه خوشکل نیست اما دوستش دارم

  12. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عقبش شبىه اسپورتىجه

  13. مجتبی(ساروی)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با این که خودم یه سال مگان داشتم وواقعا نرم بیخرج و راحت جادار و شیک بود و کلا خاطره خوبی ازش تو ذهنم مونده ولی واقعا واسی یه شاسی بلند اسب بخارش کم که هست هیچی یه جورایی اشک ادمو در میاره بابا جان مادرتون 128اسب بخار دیگه چی میگه این وسط .با این اهن و تلپ لااقل 170تا 190رو باید داشته باشه که حداقل تو کشور ما بفروشه هرچی هم بگن گشتاورش بالاست ولی به نظر من واقعا نقطه ضعف عیانیه .شایدم من نابلد و غیر حرفه ای دارم نظر میدم .البته اونا جایی نمیخوابن اب زیرشون بره مطمنا اول یه بازار هدفی رو واسه خودشون در نظر گرفتن بعد اومدن ماشینو ساختن ولی اینو قاطع میگم اون بازار هدف اصلا ایران نیست گزینه های کره ای میتونه انتخاب بهتری تو بازار بلوشوی ایران باشه

  14. ارمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    ماشین باحالی هست اگه قیمتش از ایکس ترییییل کمتر باشه به نسبت تعداد انتخاب موتور باید موفق باشه ای کاش چراغهای عقبو بیشتر میکشیدن

  15. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عقبش شبىه اسپورتىج هست!

  16. سعید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ظاهرش قشنگه مخصوصا رینگاش؛ولی قدرت کمی داره،حداقل یه مدل قویتر بین 150 تا اسب نیاز داره

  17. عل اصغر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتما پس فردا نیسان “شاهسون” و رنو “آق قویونلو” هم میخان بدن بیرون!!!

  18. یاسین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من سانتافه تایرش به این ها می ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا