رنو کلیو RS مدل ۲۰۱۴، نسل چهارم از کلیو اسپرت است، نسبت به نسلهای قبلی خود، سرسختانه به جنگ قیمت رفته است. مدل پایه ۲۸ هزار و ۷۹۰ دلار است (کاهش قیمت نزدیک به ۸ هزار دلار) و چنین قیمتی، آن را در رقابت با خودروهای هاجبکی مانند فورد فیستا ST با قیمت ۲۵۹۹۰ دلار، فولکس واگن پولو GTI با قیمت۲۷۹۹۰ دلار و پژو ۲۰۸ GTi با قیمت۲۹۹۹۰ دلار قرار خواهد داد. در واقع، رنو انتظار دارد تا این مدل بتواند جایگاهی در بازار پیدا کند. بدنه کلیو، تغییرات جزئی زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده است. طراحی لبه زیرین سپر جلو، طرح مشکی براق در حاشیههای بدنه، چراغهای رانندگی LED، یک جفت اگزوز بزرگ و چرخهای ۱۸ اینچی، از ویژگیهای ظاهری بدنه رنو کلیو اسپرت ۲۰۱۴ هستند.
اول از همه، سیستم گیربکس رنو کلیو اسپرت، از حالت دستی به ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه تغییر کرده است. سیستم ۶ دنده اتوماتیک EDC خوشایند همهی افراد نیست. امّا در همین حال، افرادی هستند که به خاطر همین سیستم، کلیو را تهیه میکنند. کلیوی جدید در جاده، سواری بسیار لذتبخشی دارد. با موتور سه سیلندر در مدل پایه و یک شاسی سبک و بدنهای با پنج در. موتور با عملکرد پایین ۲ لیتری قدیمی کنار گذاشته شده و موتور ۱/۶ لیتری توربو جایگزین شده است که قدرتی برابر ۲۰۰ اسببخار و گشتاوری برابر ۲۴۰ نیوتنمتر تولید خواهد کرد. همچنین در نسل جدید، از ترمزهای بزرگتر استفاده شده و شاهد نیروی رو به پایین بیشتری هستیم. موتور جدید، حالتی فروتنانه به خودرو بخشیده، ولی در همین حال، و در عین ناباوری، گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، به نقطه پیک خود میرسد. با وجود سیستم گیربکس اتوماتیک، کلیو، خودرویی کُند به نظر میرسد. با این حال، انتخاب حالت اسپرت یا مسابقه، شرایط را بهتر میکند. دیفرانسیل الکترونیکی در جلو، با تنظیم داخلی سرعت چرخها، شرایط مناسبی را هنگام عبور از پیچ به وجود میآورد و در برخی مواقع، حس یک خودروی دیفرانسیل عقب را به راننده میدهد. در واقع، این سیستم دیفرانسیل، امکان مانور و حرکات در رانندگی را با اطمینان بالا، فراهم میکند. رنو کلیو ۲۰۱۴ از طراحی نسبتاً خوبی در داخل کابین برخوردار است. طرح قرمز رنگ زیبایی در چرخ فرمان، درها و شیفتر دندهها به کار رفته و در کنار طراحی چرم سطوح، جلوهای بینظیر در داخل پدید آورده است. کلیو همواره از دکمههای بزرگ استفاده کرده و در کلیو اسپرت ۲۰۱۴ نیز همین ویژگی را حفظ کرده است. طرح پلاستیک به کار رفته نیز نسبتاً خوب است و میتوان گفت به استانداردهای فولکسواگن نزدیک شده است. بهعلاوه، تمام مدلهای کلیو RS از سیستم راهبری ماهوارهای sat-nav و صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده میکنند. همچنین سیستم با چهار اسپیکر کار گذاشته که میتواند از راههایی مانند بلوتوث، USB یا کارت حافظه SD ورودی داشته باشد. در تریم تروفی، دو اسپیکر اضافی، یک تجهیزات اضافی با نام «باس رفلکس» و ویژگی صدا برای سیستم راهبری ماهوارهای، برای خریدار عرضه میشود. البته در این سیستم ویژگی کنترل مسابقه بر پایه سیستم داده وبسایت رنو اسپورت عرضه میگردد. اگر یک پیست در این پایگاه داده وجود نداشت، این امکان وجود دارد که با استفاده از GPS و حرکت در تمام مسیر پیست، یک پیست جدید به این پایگاه داده اضافه کنید. تجهیزات بسیار جالبی است؛ هنگامی که در پیست حرکت میکنید، وضعیت سرعت، دنده و حتی درجه پدال گاز نیز در هر لحظه نمایش داده میشود. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۷۸۳۲″] برای رنو کلیو اسپرت، شتاب نسبتاً مناسبی دارد و در عرض ۶/۳ ثانیه میتواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو، طبق شرایطی که برای رنو کلیو اسپرت اعلام شده، در ترکیب جاده و شهر، ۶/۳۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. با این وجود، در بررسی که انجام شد، این مقدار، ۹/۸۱ لیتر مشاهده شد.۵۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۲8 هزار تا کاهش قیمت!!!
من دیگه حرفی ندارم..
محمد حسین
۱۸ دی ۱۳۹۲نمیدونم چرا رنو یه جوریه که آدم نگاش می کنه دوست نداره بخره
carbonado aventador
۱۸ دی ۱۳۹۲قسمت فنی اش بسیار عالی هست . طراحی زیباش مخصوصا از پشت و کنار همراه با رینگ پنج پر دوبل خیلی عالی هستند!!!!!!!!!!
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲اتفاقا آدم دوس داره بخره. خیلیم خوشگله. بهتر از یابوسازان ایرانی هستن بدون شک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zondar
۱۸ دی ۱۳۹۲F.A
کلیو بهترین محصول رنو هستش
رنو از تکنولوژی فرمول 1 روی محصولاتی که پسوند rs دارند استفاده میکنه(مگان rs هم همین طوره)
در کل از گلف gti بهتر نیست ولی خودروی خوبیه
km
۱۸ دی ۱۳۹۲ببخشید که بی ربطه ولی اخیرا انواکسپرس یه درگ بین Ferrari FF,Aventador, C63 ,E63 , 911 turbo, M3 GTS و … منتشر کرده همین الآن دانلود کردم، لطفا روی سایت برای بقیه دوستان هم قرار بدید. ممنون
حمزه
۱۸ دی ۱۳۹۲من خودم یکی از طرفدارای قدیمیه کلیو هستم. خوبه. ماشین وحشییه. با توجه به مشخصات فنیش و قیمتش، می ارزه بخریم.
Yashar
۱۸ دی ۱۳۹۲برای ما ایرانیها هر ماشینی که از ال 90 و 206 بهتر باشه وسوسه کنندست!!
تو بازار آزاد و رقابتی مثل اروپا شهامت می خواد که هر ماشینیو بخری…
حداقل بیشتر از 10 برند تو هر کلاسی ، اونم با انواع آپشن ، تیپ و با قیمتهای واقعا رقابتی برای انتخاب وجود داره که حتی انتخاب کردن بین اون همه گزینه آدم رو کلافه میکنه…
احسان(احسان سابق)
۱۸ دی ۱۳۹۲8 هزار دلار.مگه قبلش چقدر رنو سود میکرده سر این ماشین که اینجور تخفیف میده؟
راستی چرا اخرین عکس واسه من فیلتره؟بقیه هم همین مشکل رو دارن؟
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲درود.
بله من هم این مشکل رو دارم.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲آخه آدم فولکس واگن GTI و فورد فیستا رو بذاره کنار، اینو بخره ؟؟!!
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲منم فورد فیستارو به این ترجیح میدم
جهانگير
۱۸ دی ۱۳۹۲۲۸ هزار دلار تقریبأ قیمت تموم شدش ۱۱۵ میلیون میشه آخه مگه دیوانه ایم اینقدر پول بدیم به این میری یه میتسوبیشی لنسر میگیری اینو میخوره
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲من یکمم میزارم رو این پول شورلت ارس پلاک میگیرم بجای اینه
توروخدا مقایسه کنین رنو و شورلت
zondar
۱۸ دی ۱۳۹۲F.A
خانم مهسا
اونوقت دقیقا میشه بگید کدوم شورلت هم تیپ اینه؟!؟!؟!!!!!
فرامرز
۱۸ دی ۱۳۹۲اول این که این نسخه حرفه ای هست. بعد لنسر که شما میگی تقریباْ هیچ آپشنی نداره و فقط ۱۱۵ اسب بخار قدرت داره. طراحیش هم که از این بهتر نیست! بعد میتسوبیشی هم حال و روز بهتری از خودروسازهای فرانسوی نداره و آزمایشات فنی اش اون رو خیلی پایین تر از لکسوس، تویوتا، نیسان و هوندا قرار میده.
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲تیپ این نیس اما قرار باشه من 120 ملیون پول برا ماشین بدم بجای این شرولت میخرمرا
ستش مدلشو نمیدونم اما قیافش این شکلیه که شبیه شورلت کامارو اس اسه بااین تفاوت که سقفش چرمیه و بازشو و از نظر من رنگ مشکیش که از وسط کاپوتش یه نوار قرمز رد شده خیلی خوشگل تر از رنگای دیقشه
شما هم اگه این ماشینو از نزدیک ببینید با این وجود که شورلت و رنو هیچ نقطه ی تشابهی با هم ندارن بازهم حرف منو تصدیق میکنید
من این حرفارو فقط از لحاظ قیمت گفتم و خودم بهتر میدونم که ایندو اصلا هم تیپ نیستن
Saied
۱۸ دی ۱۳۹۲اگه بدون تعرفه دولتی بیاریش فکنم ۹۰ میلیون تموم بشه!!! یه زمونایی با این پول میشد یا وراکوروز و یه ۲۰۶ تیپ دو خرید!
جهانگير
۱۸ دی ۱۳۹۲راستی از عقب هم یه کم شبیه مزدا ۲ نیست
sorena330
۱۸ دی ۱۳۹۲به نظر من فرم چراغ های عقب رو از رندر های تیبا2 تقلید کردن…
یه نگاه سئات ایبیزا بندازین واقعا انگار سئات رو گذاشتن جلوی یه بچه،نقاشی از روش کشیده شده تیبا2
http://www.netcarshow.com/seat/2013-ibiza/800×600/wallpaper_0f.htm
http://www.netcarshow.com/seat/2013-ibiza/800×600/wallpaper_19.htm
http://www.netcarshow.com/seat/2013-ibiza/800×600/wallpaper_10.htm
mory
۱۸ دی ۱۳۹۲محسن.د راست میگه فولکس واگن و فورد رو ول کنی اینو بگیری البته من خیلی رنو رو دوست دارم
انتخاب من با این پول مرسدس CLA میبود
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲من هم میخواستم همینو بگم.درسته که موتورش ضعیف تره.
ولی برندش یک چیز دیگست میان این ها.
البته بنز یک موتور 1.6 لیتری برای GLA داره که 156 اسب بخار قدرت
داره.اگر این موتور روی CLA و A کلاس باشه که بنز بهترین انتخابه.
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲رنگش بسیار زیبا.فوکوس اس تی هم یه رنگ زرد مات مثل این داره….
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲وای زیگما از تو بعیده این کامنتا چه اتفاقی برا تو افتاده
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲سرم به سنگ خورد از جبهه ملیت اومدم بیرون و واقعیت گرا شدم :D ;)
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲اما اگه تو زیگما باشی من مطمئنم این شرایط خیلی ناپایداره و همه چیز زود برمیگرده به سر جای اولش
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲راستی چارخونه نارنجی وسبز ارم کدوم کمپانیه
شرمنده خودم قبلا میدونستما ولی یادم رفته
تو شهر ماشینا با ارم خیلی زیاده
کسی میدونه؟
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲درود.
مهسا خانوم
یکخورده بیشتر راهنمایی کن.
((( ایران و المان )))
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲چهارخونه 6تایی یکی در میان نارنجی و سبز ماشینیه که بین ارس پلاکا مثل فوردو شورلت ↳پرفروشه دیگه چیزی نمیدونم تو گوگل هم سرچ کردم چیزی پیدا نکردم
پویا
۱۵ بهمن ۱۳۹۲همین جوری میگم شاید آلفا میگه
مصطفی
۱۸ دی ۱۳۹۲ولستر بهترشه و قیمتشم کمتره از اینه
zondar
۱۸ دی ۱۳۹۲F.A
مصطفی عزیز
من به شخصه عاشق طراحیه ولسترم
ولی
Dna سواری این ماشین قابل مقایسه با ولوستر نیست.
مصطفی
۱۸ دی ۱۳۹۲بله گفته شما متین.ولی اخه سواری اینا مثل خوب و خوب تر هست که ما بخاطر قیافه زیبا ولستر خوبو انتخاب میکنیم.پول کمتری هم میدیم
sorena330
۱۸ دی ۱۳۹۲208 gti خاص تره و البته زیباتر
امین
۱۸ دی ۱۳۹۲داخلش یه جوریه،انواع اشکال هندسی رو میشه دید!!!!
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲طراحی داخلیش خیلی ناموزونه!!! معلوم نیست طراحش دقیقا میخواسته چیکار کنه!
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲:-D
توفیقی
۱۸ دی ۱۳۹۲مهسا کریستال خودرو رو میگه.یه شرکت چند ملیتی که ماشینهاش از 16 هزار دلار شروع میشن
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲نه این نیس
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲خیلی گشتم چیزی پیدا نکردم از این ببعد همچین ماشینیو دیدم میپیچم جلوش اسم و مشخصات ماشینو ازش میپرسم
zondar
۱۸ دی ۱۳۹۲F.A
این برند نااشنا برات
Brilliace چینه
arash1354
۱۸ دی ۱۳۹۲دور موتور 1750 ماکزیمم گشتاور . بنظرم این دیگه خیلی پایینه . البته با توجه به کلاس شهری ماشین میتونه نقطه قوت هم محسوب بشه . ولی در مجموع با این مقدار هزینه میتوان ماشین بهتری خرید
Kurosh
۱۸ دی ۱۳۹۲فرانسویا هم تو این چند روزه خوب مدل هایی دادن بیرون…
حامد MASERATI GT
۱۸ دی ۱۳۹۲قرار بود ایرانخوردرو مونتاژ کنه کلیو رو اما …………..
Hooman
۱۸ دی ۱۳۹۲آقا شرمندم میخواستم ببینم این جز پلاک منطقه آزاد پلاک میشه؟اگه آره قیمتشو کسی نمیدونه؟
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲هومن جان طبق محاسبات من باید یه چیزی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ملیون بشه البته با دلار ۲۵۰۰ میشه تا ۱۵۰ هم پایینش اورد
قیمتای بازار هم همینطوری تقربیه بستگی داری فروشنده عشقش چی بکشه و چطوری بفروشه
اما اینکه پلاک داعمشم هس یا نه حتما دوستان بهتر میدونن
Hooman
۱۹ دی ۱۳۹۲ممنون از توجهتون…
رامتین
۱۹ دی ۱۳۹۲جلوش کمیی زشته. 208 جی تی ازین قشنگتره ولی همونطور که دوستمون گفت فورد یه چیز دیگست. اصلا قابل مقایسه نیست.
ضمنا ولوستر که آشغاله. آخه چرا فقط به ظاهر توجه میکنید، ماشین کره ای به چه درد میخوره! دانشگاههاش که داغونن، جز کپی کردن و البته آوردن طراحان قوی از جاهای مختلف دنیا کار دیگه بلد نیستند. البته هر کی دوس داره ولوستر بخره، به ما چه.
پویا
۱۵ بهمن ۱۳۹۲دیگه اومدی نسازی رامتین یک نگاه به دوروبرت بنداز ببین چقدر از وسایلت کره ای هست البته اون موقع که اروپا ماشین میساخت اینا غاز میچروندند اما شیب پیشرفتشون بالاست خیالت تخت 15 سال دیگه ماشین میسازند بهتره اروپایی
داود
۳۰ مرداد ۱۳۹۳سلام کسی هست قطعات رنو را برام ادرس بده.دسته موتور ماشینم خرابه گیرم نمیاد.۰۹۳۷۳۳۵۳۵۶۰ قشم
Nima4Game
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
مدل rs وارد ایران هم میشه ؟
ممنون.