رنو از کانسپت کیگر Kiger که پیشنمایشی از یک کراس اوور کوچک و جدید برای بازار هند است رونمایی کرد.
نسخه تولیدی کیگر که طولی کمتر از ۴ متر خواهد داشت گزینهای دیگر از این برند برای مشتریان هندی خواهد بود. این خودروساز قبلاً مدلهای کوئید، داستر و تریبر را در سبد محصولات خود داشته است.
از نظر بصری باید گفت کیگر کانسپت با چراغهای جلوی تمام LED، کاپوت عضلانی، شیشه جلوی خمیده و سقف نیمه شناور متمایز میشود. آینههای جانبی نیز طراحی مشابه بال های هواپیما دارند درحالیکه نمای عقب نیز پذیرای اسپویلر، خروجی اگزوز مرکزی و چراغهای C شکل شده است. البته فکر نمیکنیم آینههای این خودرو راهی نسخه تولیدی شوند.
لارنس فن دن آکر مدیر طراحی رنو میگوید:
همکاری خلاقانه طراحان فرانسوی و هندی بهترین راه برای برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتریان است. همانند تریبر، ما یکبار دیگر توانایی خود در نوآوری را به نمایش گذاشتهایم و این کار را با معرفی محصولی جدید که دارای دو کاراکتر شهری و خارج از آن است انجام دادهایم. کیگر کانسپت به مدل تولیدی آتی بسیار نزدیک است.
این خودرو همچنین با عناصر سبز رنگ بدنه و عناصر آلومینیومی همچون دستگیره دربها، سپرها و کالیپرهای ترمز متمایز شده است.
هدف از تولید کیگر جلب نظر مشتریانی است که به دنبال جذابیت و مدرنیته در کلاس خودروهای B هستند. این کلاس ۵۱ درصد از بازار خودروی هند را تشکیل میدهد.
نسخه تولیدی این کانسپت به بازارهای خارج هند هم صادر خواهد شد هرچند فعلاً جزئیات بیشتری از برنامههای رنو دراینباره منتشر نشده است.
زیزیگولو
۲۹ آبان ۱۳۹۹معمولاً تو ایران مردم از محصولات کمپانی رنو استقبال میکنن
مزدا
۲۹ آبان ۱۳۹۹مگه تو ایران چندتا برند اروپای و امریکایی هست!!؟همین رنو و پژو مونتاژ میشدند مردم هم به برند چینی اینا رو ترجیح میدادن
زیزیگولو
۲۹ آبان ۱۳۹۹رقابت بین ماشینای کلاس متوسط اقتصادی تو بازارای جهانی بالاست و حتی با ورود ماشینای چینی با ظاهرو آپشنای گول زننده به بازاری جهانی ولی اکثر خریدارای ماشین دنبال ماشینای باکیفیت تر هستن و از اونجایی که رنو یکی از کمپانیای با سابقه تو جهان و ایران هستش و تو سالای فعالیتش ماشینای مناسبی رو با قیمتای کاملاً مناسب واسه استفاده اقشار متوسط جامعه روونه بازارای جهانی کرده خُب حالا درسته که محصولات رنو در برابر بعضی از رقیبای تازه به دوران رسیده مثل ((برندای چینی)) آپشنای کمتری داره ولی در عوض تو بلند مدت عمر بالاتری داره و استهلاک خیلی پایینی داره و صد البته همینجوره که واسه خریدن یه ماشین کیفیت خوب و عمر بالاتر یکی از اصلیترین مزایاست که خریدارا بهش فکر میکنن
Aria
۲۹ آبان ۱۳۹۹واقعا زشته هند مثل ما ایرانی ها نمیتونن محصولات با کیفیت تولید کنند و محتاج شرکت هایی مثل سوزوکی رنو ان
واقعاا اووف بر هندی ها باد
میثم
۲۹ آبان ۱۳۹۹خیلی طراحی خوبی داره
خوشم اومد
تو هند با اون ترافیکهای بد این اندازه خیلی خوبه
ADAK
۳ آذر ۱۳۹۹قشنگ میشنن بررسی میکنن که کدوم بازار چه ماشینی میخواد…
قبلا هم رنو یه ماشین برا بازار هند طراحی کرد بنام کویید اگه اشتباه نکنم، اون موقع زمزمه های مونتاژش در ایران هم مطرح شد که با دسته گل های متعدد جنابان همه چی رفت رو هوا…
در پایان هر کامنتی باید نوشت :
” حیفی جوونیمون که دود شد “