رنو

نسخهٔ سدان نسل جدید رنو مگان رونمایی شد

رنو مگان سدان جایگزین فلوئنس شد

درحالی‌که در نسل‌های اول و دوم مگان، نسخهٔ سدان آن‌هم ساخته می‌شد اما در نسل سوم خبری از مدل سدان نبود و رنو سدان کامپکت فلوئنس را به‌عنوان جایگزین مگان سدان به بازار فرستاد. اما در نسل چهارم مگان مجدداً نسخهٔ سدان آن بازگشته و جایگزین فلوئنس خواهد بود. به‌تازگی رنو به‌طور رسمی از مگان سدان به‌عنوان عضو سوم خانوادهٔ نسل چهارم مگان پس از مدل‌های هاچبک و استیشن رونمایی کرده است. البته در اواخر ماه گذشته با درز دفترچه راهنمای مگان سدان، اطلاعاتی از آن منتشرشده بود اما در حال حاضر این خودرو به‌طور رسمی معرفی‌شده و جزئیات کامل آن اعلام گردیده است.

Renault-Megane_Sedan-16

ازلحاظ طراحیْ مگان سدان از طراحی آشنای نسخهٔ هاچبک مگان که خود برگرفته از زبان طراحی جدید رنو و مدل تالیسمان است بهره می‌برد. در جلوی خودرو چراغ‌هایی زیبا که با LEDهای دی لایت C شکل آرایش‌شده‌اند و لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کنند. در قسمت عقب هم چراغ‌هایی که مشابه تالیسمان هستند بکار رفته و تا نزدیک لوگوی رنو امتدادیافته‌اند. یک برش C شکل بر روی ستون C خودرو نیز وجود دارد که موجب شده این ستون منحصربه‌فرد و درعین‌حال عجیب باشد. به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، وسعت و فضای صندلی‌های عقب خودرو بسیار عالی است و صندوق بار وسیعی به حجم ۵۰۸ لیتر را نیز به مالک هدیه می‌کند که با سیستم Hands Free دسترسی به آن بسیار راحت است.

مگان سدان درست مانند نمونهٔ هاچبک و استیشن، با دو موتور بنزینی و سه نمونهٔ دیزل عرضه می‌شود. موتورهای بنزینی شامل یک واحد ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربوشارژ می‌شود. در کنار موتورهای بنزینی یک موتور توربودیزل ۱.۵ لیتری با دو سطح قدرت وجود دارد که نمونهٔ اول یا dCi 90 قدرتی معادل ۹۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر دارد درحالی‌که نمونهٔ دوم dCi 110 قدرت و گشتاوری معادل ۱۱۰ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. موتور دیزل سوم نیز از نوع ۱.۶ لیتری dCi 130 است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

Renault-Megane_Sedan-17

بسته به نوع موتور یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی، یک ۶ سرعتهٔ دستی، یک نمونهٔ CVT، یک ۶ سرعتهٔ اتوماتیک و یک ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه برای خودرو قابل سفارش است. تیپ‌های مختلف آن نیز یک نمایشگر ۷ اینچی رنگی TFT یا یک نمونهٔ ۸.۷ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link 2 به همراه نمایشگر سربالا و انتخاب‌گر حالات رانندگی در ۵ گزینه را ارائه می‌کنند. همچنین رنو ادعا می‌کند که سقف پانوراما به همراه سانروف کشویی برای اولین بار در یک سدان کلاس C در مگان سدان عرضه‌شده است.

Renault-Megane_Sedan-12

مگان بر اساس همان پلت فرم مقرون‌به‌صرفهٔ CMF C/D که با مدل‌های اسپیس و تالیسمان مشترک است ساخته‌شده است و مجهز به آخرین سیستم کمک‌راننده، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم پارک خودکار است. این سامانهٔ پارک خودکار حتی می‌تواند خودرو را به صورتی عمودی و یا مورب نیز پارک کند.

رنو مگان سدان جدید در کارخانهٔ Bursa رنو در ترکیه تولیدشده و به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر خواهد شد که عبارت‌اند از الجزایر، عربستان سعودی، استرالیا، بلغارستان، کرواسی، مصر، امارات متحدهٔ عربی، استونی، مجارستان، ایتالیا، اسرائیل، لتونی، ایرلند، لبنان، لیتوانی، مراکش، لهستان، جمهوری چک، رومانی، صربستان، اسلوونی، تونس و اوکراین.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Dr.Zahed

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ظاهرن دوتا ایرلند نوشتید…
    کاش به ایران هم بیاد

    1. مانی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (143 ديدگاه)

      با توجه به عرضه فلوئوس در ایران به احتمال زیاد اینم تو ایران عرضه میشه

  2. اشكان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    رنو یه زبان طراحی جدیدی پیدا کرده و داره تو تمام فیس لیفت ماشیناش اونو اجرا میکنه که واقعا زیباست…..ولی بااین قیافه خدایی حیفه یه موتور بالای 200 اسب روی این ماشین نباشه….

    1. نیما ناصری

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (345 ديدگاه)

      قراره یه ماشین اقتصادی باشه به خاطر همینه.
      امیدوارم فولش زیر 120 باشه

    2. علي

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      خوشم میاد فرانسه سیاست چینو در پیش گرفته و صد البته با سابقه طولانی خیلی بهتر اجرا میکنه. مثلا چینیها به این نتیجه رسیدن برای گرفتن بازارها به ظاهر ماشین خیلی اهمیت بدن و بجاش از نظر فنی خیلی هزینه نکنن یعنی موتور گیربکس ضعیف. عامه مردم الخصوص کشورهای ضعیف وتوسعه نیافته عقلشون به چشمشونه و جیباشون که خالی. پس شگرد ظاهر خوب و باطن پایین تر از معمولی خیلی خوب جواب میده. هر چند خودروهای فرانسوی این کارو خیلی بهتر و با کیفیت بالاتر ارائه میدن و متخصص تولید خودروی اکونومی و باب میل بلوک شرقی هستن.

      1. نیما ناصری

        ۲۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (345 ديدگاه)

        برای یه ماشین خانوادگی چقدر قدرت لازم است؟ این ماشین اسپرت نیست که 115 براش کم باشه. خیلی هم عالیه

        1. علی

          ۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (67 ديدگاه)

          الان دیگه الانترا هم قدرت موتورش 150 اسبه حداقل یک موتور 2 لیتری بنزینی هم براش میذاشتن بد نبود. البته قدرت موتور 1.2 لیتری توربو رو اینجا ننوشته.

      2. حسین

        ۲۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        این ماشین از طراحی اروپایی سود میبره!
        حالا هر جا تولید شه اما گروه طراح ها و زبان طراحی اش اروپایی هست ،مخصوصا در بخش فنی!
        تو اروپا موتور کم مصرف مهمتر از پرقدرت هست!

  3. Amirenault

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بسیار زیبا ، مدرن و به روز.
    دیگه حرفی برای گفتن نیست.

  4. Sina

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کلا طراحی جدید رنو خیلی خوشگله…مخصوصا این و مکسون شاسی بلند جدیده تا ببینیم قیمتش رقابتی هست یا نه
    ولی یه چیزی مگان جدیده داره بغل دست خودمون تولید میشه به لیتونی صادر میشه بله واسه برادران ظلم و ستم دبده لبنانی هم میره تا استرالیا هم میره ولی به ایران نه!!! ***

  5. مجید

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای کاش تو ایران میومد و موتور قوی تری داشت!

    1. حسین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      تو ایران با همین موتور دوهزار مگان های مونتاژ ایران و یک گیربکس پیشرفته بیاد،خوبه!
      البته یه خورده موتور رو هم اپگرید کنند،حداقل نرم افزاری، بهتره!

  6. نیما ناصری

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (345 ديدگاه)

    عجیبه که قرار نیست تو ایران بیاد.

  7. <<<<<

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    انگار طراحان خودرو هم کم آوردند تمامی مدلها داره شبیه هم میشه
    بنز بی ام و رنو
    چقدر بد
    خیلی هم زود تکراری میشه
    حالا دوستان هر چقدرهم میخوان منفی بدن!

  8. shahin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    موتورش افتضاحه…1.2 لیتر حتی توربو هم که باشه واسه این وزن مناسب نیست.مگان فقط واسه مردای بالای 50 ساله.کاری به ظاهرش که جدید شده و امکاناتش ندارم اما ضعیفه.باید 2000 توربو یا 1800 توربو میزاشتن روش تا بتونه جلو ژاپنی ها کم نیاره.ولی الان نابوده.حتی فرانسوی هم نیست.ترکیه ایه..

    1. حسین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      تو اروپا و ترکیه،ماشین های این کلاس موتور کم مصرف دارن!
      چون خریدارهاش خیلی پولدار نیستن و سوخت گرونه!

    2. Lord Cezar

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      وقتی شما هم مثل ترکیه بنزینت بشه لیتری 4 لیره ( 4600 تومن) اونوقت از این حجم گلایه نمیکنی که هیچ چندین بار هم تشکر میکنی.

  9. فقط آمریکایی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    شنیدم توربو های رنو تاخیر زیادی داره
    با این حساب موتور هاش چنگی به دل نمی زنه

  10. نبی خی لو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر میاد اون موتور 115 اسب بخاریش مشابه مگان1600 دنده ای ایران باشه گشتاورشون هم یکسانه

  11. بهزاد رضایی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکلی که ماشینهای فرانسوی دارن اینه که موتور با بدنه هیچ هم خوانی نداره و زود ازچرخه خارج میشه مثلاc5…سیتروئن چند سال پیش تو ایران جلوی ژاپنیها کم اورد وحتی قابل قیاس با کره ای ها نبود..ولی واقعا طراحی جدید رنو به روز و عالیه…

  12. علی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تفاوت مگان جدید 2017 با رنو تالیسمان 2016 چی هست ؟!
    از لحاظ قیمت، کلاس و امکانات؟!
    آخه تو عکسها خیلی شبیه هم هستند

  13. فخرالدين

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که شبیه سوناتا هست آن هم سوناتا 2015

    1. AMIR

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا شب بخیر برادر ،این کجاش شکل سوناتا می ده

  14. هادی

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور1.6 لیتریش سیستم توربو نداره؟

  15. ایمان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش بالای ۱۵۰ میلیونه. بازم از دسترس ما خارجه. نمیدونم چرا نظارتی رو قیمت خودروهای وارداتی نیست؟!!! هرکی هرچی دلش بخواد میندازه به ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا