پس از بازداشت کارلوس گوسن در ژاپن و زیر سؤال رفتن عملکرد او، وزیر اقتصاد فرانسه میگوید دیگر علاقهای به حضور گوسن در مدیریت رنو وجود ندارد.
برونو له مایر در مصاحبه با اصحاب رسانه اعلام کرده گوسن دیگر در جایگاه مدیریت و هدایت رنو قرار ندارد. شایان ذکر است دولت فرانسه مالک ۱۵ درصد سهام رنو است.
هیئتمدیره رنو طی چند ساعت آینده جلسهای برگزار خواهند کرد تا دربارهی جایگزین احتمالی گوسن به عنوان مدیر اجرایی بحث کنند. بنا به گفتهی له مایر، مدیر ارشد عملیات رنو آقای تیری بولور شاید به این سمت گمارده شود.
له مایر گفته است:
ما باید در سریعترین زمان ممکن ساختار مدیریت موقتی را انتخاب کنیم.
با این وجود رنو همچنان گوسن را به عنوان مرد شماره یک خود و لااقل به عنوان رئیس و مدیر اجرایی موقت حفظ میکند. چند روز پیش بهطور ناگهانی خبرهایی دربارهی بازداشت گوسن در ژاپن به خاطر گزارش نادرست درآمد خود منتشر شد. رسانههای ژاپنی ادعا کردهاند او حدود ۴۴ میلیون دلار از درآمد خود در طی ۵ سال گذشته را گزارش نکرده و همچنین برخی قوانین مالی ژاپن را نیز نقض کرده است. یکی از اعضای هیئتمدیرهی نیسان آقای گرگ کلی نیز به خاطر همکاری با گوسن و کم اظهاری درآمد بازداشت شده است.
نیسان در بیانیهای اعلام کرده است:
بررسیها نشان داد در طی چند سال گذشته گوسن و کلی گزارش نادرستی دربارهی درآمدهای خود به مقامات بازار بورس ژاپن ارائه کردهاند تا به این منظور رقم واقعی درآمد گوسن مشخص نشود.
گوسن نفر اول نیسان و میتسوبیشی هم بوده اما این دو خودروساز در حال اخراج او از این سمتها هستند. گزارش اقدامات خلاف قانون گوسن پس از بررسیهای داخلی نیسان که پس از یک افشاگری شروع شد به بیرون درز کرده است.
فورد
۱ آذر ۱۳۹۷فرانسوی ها کلا ذاتشون مشکل داره یه مدیر ژاپنی بزارین حالشو ببرین
Ferrari
۱ آذر ۱۳۹۷دوست عزیز سال ۱۹۹۰ همین اقای مشکل دار نیسان رو از ورشکستگی نجات داد.کارش جای دفاع نداره اما شاید ماهم بودیم همینکارو میکردیم .حتی مسی و رونالدوهم از مالیات دادن فرار میکنن.
انصافا مالیات تو کشورهای پیشرفته هم بالاست فرض کنید تو امریکا زندگی میکنی و مدیر یه کمپانی هستی و سالی ۲۰ میلیون درامد داری باید هرسال ۵تا ۶میلیون دلار مالیات بدی
datsun
۱ آذر ۱۳۹۷خود رنو هم اون موقع وضع درست حسابی نداشت اینو چند بار قصن گفته بود و به کمک نیسان اوج گرفت
Ferrari
۱ آذر ۱۳۹۷بله درسته هردو برند رو نجات داد. کارلوس گوسن برای من قابل احترامه بابت کارهایی که برای هردو برند کرده.
..::Majidio Lamborghini::..
۱ آذر ۱۳۹۷چی میگی دوست عزیز؟
سال 1999 که رنو 38 و سپس 45 درصد از سهام نیسان رو خرید ، نیسان به قدری به ورشکستگی نزدیک بود که حتی پول خرید 15 درصد از سهام رنو رو هم نداشت ، رنو اول به نیسان کمک کرد که بدهی هاش رو پرداخت کنه ، 3 سال بعد نیسان با همون پولی که رنو قبلاً بهش کمک کرده بود بر طبق توافقی که با هم داشتن 14 درصد از سهام رنو رو خرید
به دلیل همین کمک هایی که رنو به نیسان کرده ، نیسان با وجود 14 درصد سهامی که داره هیچ حق رای و مدیریتی در رنو نداره ، یعنی سهام نیسان در رنو بدون هیچ حق رای و قدرت اختیاریه (non-voting) ، نیسان فقط یه سرمایه گذاره.
در حالی که 45 درصد سهام رنو در نیسان با حق رای و قدرت اختیار تمام و کماله (fully voting) و نیسان هیچ تصمیمی نمیتونه بگیره ، مگر با موافقت و تایید رنو
فرامرز
۱ آذر ۱۳۹۷مالیات دادن برای کسی که ۲۰۰۰ دلار درآمد داره و ۵۰۰ دلار مالیات میده سخت تره یا برای کسی که ۲ میلیون دلار درآمد داره و ۵۰۰ هزار دلار میده؟ به نظرم اگه قانونی هست باید برای همه باشه و اینکه مطمئناْ ثروتمندان تو نظام سرمایه داری مالیات به نسبت کمتری میدن و از نظام مالیاتی سودمند هم میشن چرا که به پیشرفت اقتصاد کشور کمک میکنه. فرض کنید شما یه کارمند هستید که سالی ۵۰ هزار دلار درآمد دارید و از این ۵۰ هزار دلار ۲۰ هزار دلار مالیات و بیمه از حقوقتون کسر میشه. شما آخر سال ۳۰ هزار دلار دارید و اگه یه خودروی 15 هزار دلاری بخرید ته حسابتون 15 هزار دلار هست برای خرج های دیگه زندگی. حالا فرض کنید که شما یه شرکت (با مسئولیت محدود) دارید و این شرکت تو یک سال ۵۰ هزار دلار سودآوری داشته. شما ۲۰ هزار دلار واسه مالیات و بیمه نمیدین بلکه میرید به نام شرکت یه خودروی ۱۵ هزار دلاری میخرید و بعد میرید سراغ بیمه و مالیات. یعنی شما از ۳۵ هزار دلار باقیمانده حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار بیمه میدین و آخرش براتون ۲۳ تا ۲۵ هزار دلار میمونه (البته اگه شرکت بدهی بالا بیاره خودرو رو باید به طلبکارا بدین در حالیکه اموال شخصی شما که مالیاتش رو تمام و کمال دادید توسط قانون محافظت شده است). این کار حداقل تو اروپا کاملاْ قانونی و رایج هست. حالا فرض کنید شما یکی مثل مدیر نیسان باشید. دستتون برای کاهش قانونی مالیات کاملاْ بازه ولی یه کارمند نیسان قبل از اینکه خودش بدونه مالیات از حقوقش کسر شده!!!
..::Majidio Lamborghini::..
۱ آذر ۱۳۹۷کارلوس غصن در برزیل متولید شده و اصالت لبنانی داره ، لبنان در یک دوره ای تحت فرمان فرانسه اداره میشد واسه همین لبنانی ها تسلط زیادی به زبان فرانسه دارن و خیلی راحت میتونن به این کشور مهاجرت کنن. کارلوس غصن هم از این دسته افراد بوده ، از لبنان به برزیل و از برزیل به فرانسه
sina
۱ آذر ۱۳۹۷همین الان هم تموم کتاب های درسی تو لبنان برای دانش اموزا به زبان فرانسه هستن
datsun
۱ آذر ۱۳۹۷مجید جان تمام اطلاعاتت در مورد حق رای نیسان اشتباه بود کمی مطالعه لطفا
..::Majidio Lamborghini::..
۱ آذر ۱۳۹۷The Alliance is a strategic partnership based on the rationale that, due to substantial cross-shareholding investments, each company acts in the financial interest of the other—while maintaining individual brand identities and independent corporate cultures. Renault currently has a 43.4 percent (fully voting) stake in Nissan and Nissan holds a 15 percent (non-voting) stake in Renault effectively giving Renault control. Although more companies have adopted such an arrangement, it remains controversial. Some business journalists have speculated that the companies should be joined in a conventional merger in order to make a “bold” move …. while other interested parties have said that the companies should separate.
داتسون جان اینو بخون
Landscape
۱ آذر ۱۳۹۷تو فرانسه باید 75 درصد از درآمدت مالیات بدی
کلا هر کاری کنی باید مالیات بدی منم بودم همین کار می کردم
فرار مایاتی همه جای دنیا هست ربطی به فرانسه، گوسن نداره اگرم فرار کرده نوش جونش ??
فرامرز
۱ آذر ۱۳۹۷بالاترین نرخ مالیات بر درآمد (شامل سایر کسورات) رو بلژیک داره با ۴۷ درصد (به صورت تصاعدی با حقوق بالا میره تا به این عدد برسه). البته مالیات تو بقیه کشورها مثل آلمان و فرانسه هم شاید ۲-۳ درصد کمتر باشه. منتها شما اگه کارمند باشید مخصوصاْ کارمند دولت (شامل اساتید و کارکنان دانشگاه های دولتی)، هر تصمیمی که دولت بگیره بدون رضایت شما رو حقوقتون اعمال میشه. مثلاْ اگه تصویب کنن همه بیمه درمانی و بازنشستگی تکمیلی داشته باشن اون موقع یه دفعه میبینین دارین ۱۰ درصد بیشتر از کارمند شرکت خصوصی با درآمد یکسان کسورات میدین. تو اروپا که جمعیت مسن خیلی زیاد شده این خیلی رایجه که شما سالی ۱۰ درصد حقوقتون رو فقط برای بیمه درمانی میدین و کلاْ اندازه یک درصد حقوقتون هم نیاز به دکتر ندارین (در حالیکه کلینیک ها شده محل دید و بازدید افراد سالخورده). یعنی هزینه درمان و حقوق بازنشستگی افراد سالخورده از همه کسر میشه.
NAVID۰۰۹۸
۱ آذر ۱۳۹۷غیر از این هم انتظاری نمیره از فرانسویها و کلاً اروپائیان .
خَرِشون از پل گذشته و حالا شرکت پُکیده رنو تبدیل شده به واسطه مدریت ناب این آقا به یک شرکت سود ده ، ناب و باقی ماجرا…
datsun
۱ آذر ۱۳۹۷اگه قصن از اتحاد بره به زودی شاهد جدایی اتحاد هستیم مدیر اجرایی نیسان با اون سخنرانی که کرده ۹۰ درصد حرفاش ساز جدایی میزد رنو بعد از جدایی دقیقا به ۱۷ سال پیش باز میگرده
datsun
۱ آذر ۱۳۹۷آقایی قصن بزرگترین ضربه رو به خودش زد اون تفکراتی که بهش داشتن عوض شد حیف شد
کوروش
۱ آذر ۱۳۹۷قطعا رنو ، نیسان و شاید میتسوبیشی در صورت ادامه همین روند حتی بدون گوسن قطعا موفق خواهند بود منتها شکستن این اتحاد بنظر من اوضاع نیسان بسیار خراب تر از رنو خواهد شد رنو معمولا پشتیبانی دولتی را داشته ولی نیسان با وجود داشتن بازار بزرگ امریکا بعیده بتواند به این صورت ادامه بدهد چون حجم بسیار زیاد قطعات این دو برند هم مشترک هست اگر این اتفاق بی افتد اوضاع کاملا به نفع تویوتا و فولکس خواهد شد
ahmad
۱ آذر ۱۳۹۷نیسان دوباره ورشکست خواهد شد .
سروش
۱ آذر ۱۳۹۷جدایی رنو نیسان میتسوبیشی کاملا به ضرر رنو تموم میشه. نیسان و میتسوبیشی پلتفرم ها، موتور،گیربکس و در تمام مسائل فنی کاملا خودکفا هستند. این اتحاد با پول رنو و دانش فنی نیسان ایجاد شد. نیسان. به پول و سود دهی رسیده و به پول دیگه احتیاج نداره. اما رنو شدیدا به دانش فنی نیسان وابسته است
..::Majidio Lamborghini::..
۱ آذر ۱۳۹۷باید بندازنش بیرون تا دیگه دزدی نکنه
اگه شرکت خصوصی بود کارش غیر قابل بخشش بود
چه برسه به اینکه بخش قابل توجهی از سهام رنو-نیسان مال مردم فرانسست ،
این آدم از جیب مردم و اموال عمومی دزدی کرده.
رنو هیچ نیازی به غصن نداره ،
sina
۱ آذر ۱۳۹۷کاش این مقدمه ای بشه به جد ایی نیسان میتسو از رنو
NAVID۰۰۹۸
۱ آذر ۱۳۹۷زالویی که نیسان به خودش چسبونده بود ، خدادوشکر داره جدا میشه .
فقط میخوام بدونم که رنو برای نیسان چه کرده ، غیر از اینه که تمام خودروهای پرفروشش از شاسی ، موتور و گیریبکس نیسان استفاده میکنن ،،،،، غیر از اینه که نیسان باعث شد یه دستی به طراحیهای ضایعش بکشه و از اون حالت بیریخت بیرون بیاد .
تا وقتی که من خاطرم هست ، نیسان همیشه بهترینها را ارائه میداده و برای اینکه به بازار اروپا وارد بشه ، دست به این اتحاد زد ، ولی رنو خیلی خیلی خیلی بیستر نَفع برد .
Emad
۲ آذر ۱۳۹۷حرف هاتو کاملا سطحی و بدون تحلیله. تو دنیای تجارت جهانی خیلی مسائل هست که ما حتی قادر به درکش نیستیم، و نیسان و رنو و داچیا هردو بینهایت در افزایش درآمد ها و کاهش هزینه ها بهم کمک کردن.