بخش خودروهای تجاری رنو طی روزهای اخیر بسیار فعال بوده زیرا بهطور همزمان چهار محصول جدید یا فیسلیفت شده را معرفی کرده است. این خودروهای جدید شامل کانسپت کانگو ZE، فیسلیفت پیکاپ آلاسکان و فیسلیفت ونهای ترافیک و مَستر میشود که در این مطلب به دو خودروی آخر میپردازیم. هردوی این ونها بهروزرسانیهای جامعی را تجربه کردهاند.
ترافیک و مَستر جدید هردو از ظاهر جدیدی برخوردار شدهاند که طبق چهرهٔ جدید خانوادهٔ محصولات تجاری رنو شکل گرفته است. ازجملهٔ مهمترین تغییرات ظاهری این دو ون میتوان به چراغهای جلوی جدید با امضای منحصربهفرد رنو، جلوپنجرهٔ جدید و سپر جلوی جدید اشاره کرد. ترافیک و مستر در داخل نیز به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link Evolution مجهز شدهاند.
در بخش تکنولوژی، ون بزرگتر مَستر به سیستمهای کمکرانندهٔ جدیدی مثل سیستم دید عقب، سیستم کمکی باد جانبی، سیستم کمک پارک جلو و هشدار نقاط کور مجهز شده است درحالیکه سیستم ترمز اضطراری فعال نیز برای تمامی تیپهای آن قابل سفارش است. در همین حال برای ون ترافیک هم سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و سیستم کمکی تریلر در نظر گرفته شده است.
هردوی این ونها در بخش پیشرانهها نیز بهروزرسانیهایی را تجربه کردهاند. برای مَستر طیف جدیدی از موتورهای ۲.۳ لیتری dCi دیزلی در نظر گرفته شده که همگی با استاندارهای آلایندگی Euro6d-Temp مطابقت دارند و مصرف سوخت آنها نیز بهطور میانگین تا یک لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. این موتورهای جدید حداکثر تا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه میکنند و برای انتقال نیروی آنها نیز گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ رباتیک در نظر گرفته شده است.
اما علاوه بر پیشرانههای دیزلی، برای مَستر یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم ارائه شده که مَستر EZ نام دارد. این مدل به یک موتور الکتریکی با ۷۶ اسب بخار قدرت مجهز است که از هاچبک Zoe گرفته شده است. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط نسل جدید باطریهای لیتیوم یون با ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعت تأمین میشود. رنو ادعا کرده است که مَستر EZ در شرایط رانندگی واقعی بَردی برابر با ۱۲۰ کیلومتر را ارائه میکند.
همانطور که اشاره شد، پیشرانههای ون ترافیک هم بروز شده است و حالا این ون با نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی با قدرتهایی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ اسب بخار عرضه میگردد. گیربکس استاندارد ترافیک از نوع دستی است اما برای اولین بار برای بالاترین پیشرانهٔ آن یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هم قابل سفارش خواهد بود. موتورهای این ون نیز با استانداردهای آلایندگی Euro6d-Temp مطابقت داشته و مصرف سوخت آنها تا ۰.۶ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.
khan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کاش از این ونا ایرانم زیاد بشه خودمون واقعا نیاز داریم بهش
فولکس وگن کدی که یه ون معمولی باربری هست رو اوردن روش صندلی گذاشتن و تو فرودگاه ازش استفاده میکنن. اینقدر فناه. اینقدر تباه.
البته ترکیه هم استفاده میکنه خودم رفتم دیدم. ولی فرقش اینه که تو ترکیه دنبال باکلاسی نیستن. چون ون کدی مسافرکشی یه ماشین معمولیه. ولی اینجا به عنوان یه ماشین لوکس استفاده میکنن.
حمیدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸برای ماشین های تجاری گشتاور اهمیت بیشتری داره تا قدرت قرار نیست سرعت زیادی بره فقط باید بتونه بار سنگینی رو جا به جا کنه
این ماشین ها برعکس اونچیزی که حس میشه خیلی گرون قیمتن و بی نهایت به درد بخور منتهی تو این سبک برند فیات و فورد خیلی معروف و با کیفیتن و کار رنو رو سخت می کنن
ارش
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قشنگن.