داچیا ساندرو استپوی قبلاً فقط یک کراس هاچبک ارزانقیمت بود اما حالا به خودرویی تبدیل شده که حتی در مقایسه با رقبای گرانتر هم میتواند جدی گرفته شود.
داچیا ساندرو بهعنوان ارزانترین خودروی اروپا، طی چند سال اخیر افزایش قیمت قابلتوجهی داشته اما به لطف فیسلیفت ملایم اخیر و خصوصاً در نسخهٔ بلندقامت استپوی، هنوز هم در قیاس بار رقبای سابکامپکت خود ارزش خوبی دارد. این روزها هاچبکهای سابکامپکت کراس بسیار اندک هستند و معدود گزینههای باقیمانده مثل فورد فییستا اکتیو و آئودی A1 سیتیکارور هم بهزودی از بازار کنار خواهند رفت. استپوی اما از ساندروی معمولی فروش بیشتری دارد و به همین دلیل، داچیا همچنان این کراس هاچبک را حفظ کرده است.
مثل دیگر محصولات داچیا، ساندرو استپوی هم برای تجهیز به لوگوی جدید این شرکت، بازنگریهایی را تجربه کرده است. همچنین تیپهای خودرو هم تغییراتی را تجربه کرده و استپوی حالا در سه تیپ مختلف بنامهای اسنشال، اکسپریشن و اکستریم ارائه میشود که خودروی آزمایشی ما از تیپ میانی اکسپریشن است. این تیپ با قیمت ۱۶,۲۹۵ پوند، ۱۰۰۰ پوند گرانتر از اسنشال و ۱,۳۵۰ پوند ارزانتر از اکستریم است ولی از دید ما، بهترین تعادل از لحاظ قیمت و تجهیزات را دارد.
تیپ اکسپریشن با مه شکنهای جلو، پنجرههای برقی عقب، سیستم ورود بدون کلید و دوربین دید عقب، نسبت به اسنشال برتری قابلتوجهی دارد. همچنین فضای کابین این تیپ هم به لطف غربیلک فرمان نرم و روکش پارچهای داشبورد و پانل درها، بسیار دلپذیرتر از کابین پلاستیکی تیپ اسنشال است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو که از طریق نمایشگر لمسی هشت اینچی ارائه میشود، بسیار ابتدایی است که بسته به میزان علاقهٔ خریداران به تکنولوژی میتوان مثبت یا منفی باشد اما وضوح تصویر مناسب است و در تیپ اکسپریشن اندروید اتو اپل کارپلی را هم ارائه میکند.
کابین خودرو حتی در قسمتهایی که کمی ارزانقیمت به نظر میرسد، کاملاً بادوام جلوه میکند و هرچند قطعات بزرگی از پلاستیک خشن روی درها و کنسول مرکزی کار شده اما دکمهها و کنترلهای سیستم تهویه زیر نمایشگر لمسی خوشساخت هستند. فرم نسبتاً جعبهای شکل ساندرو به معنای ارائهٔ فضای زیاد در داخل است تا جایی که بزرگسالان در صندلیهای جلو عقب هیچ نگرانی نخواهند داشت و صندوق بار ۳۳۰ لیتری هم برای این کلاس مناسب است. استپوی در بیرون هم به ریلهای روی سقف، روکشهای پلاستیکی رکاب و دهانهٔ گلگیرها و صفحات محافظ تزئینی جلو عقب مجهز است تا ظاهری شبیه کراساوورها پیدا کند.
موقعیت رانندگی در این ماشین به لطف ارتفاع بیشتر از زمین چیزی بین یک هاچبک معمولی و یک کراساوور است. در دید رو به بیرون عالی است و فضای کلی برای گذراندن چند ساعت پشت فرمان بهاندازهٔ کافی راحت خواهد بود. ساندرو همچنین سواری نرمی را هم ارائه میکند و بهراحتی با دستاندازها و چالههای بزرگ کنار میآید هرچند که در رانندگیهای شهری کمی لرزش و تکان خواهد داشت؛ اما هرچند کیفیت سواری استپوی در حد با هاچبکهای سابکامپکت گرانتر است اما به نظر میرسد مواد عایق صدا در این خودرو نسبت به رقبا کمتر است زیرا در سرعتهای بالا سروصدای زیادی از باد و جاده در داخل به گوش میرسد.
همچنین فیسلیفت اخیر داچیا شخصیت رانندگی استپوی را تغییر نداده و قطعاً از پشت فرمان بهترین گزینهٔ کلاس خود نیست ولی بااینحال، ساندرو خالی از جذابیت هم نخواهد بود. ترکیب پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو گیربکس شش سرعتهٔ دستی بهمراتب بهتر از گیربکس CVT است که قبلاً آزمایش کردیم و هرچند موتور تنها ۹۰ اسب بخار قدرت دارد اما وزن استپوی کمی بیش از یک تن است و بنابراین، پرفورمنس خودرو تقریباً کافی خواهد بود. بااینحال، به نظر میرسد بار اصلی بر دوش توربوشارژر است چون در زیر دور ۲ هزار rpm، موتور کند احساس میشود و افزایش دور تا ردلاین ۶ هزار rpm نیز تلاش بیثمری خواهد بود؛ بنابراین، باید از گیربکس شش سرعتهای که بهطور شگفتانگیزی دلپذیر است، استفاده کرد و موتور را در بازهٔ قدرتی مطلوب نگه داشت.
جمعبندی
داچیا جدیدترین استپوی را بهگونهای تولید کرده که مثل یک گزینهٔ رقابتی واقعی در بخش سابکامپکت احساس میشود بجای آن که صرفاً به قیمت ارزان خود متکی باشد و در تمام قسمتهای دیگر کوتاهی کند. با کنار رفتن رقبای ارزانقیمت از این بخش بازار نیز ظاهر کراس حالا به یک ویژگی منحصربهفرد برای استپوی تبدیل شده است که به جذابیت آن میافزاید.
مشخصات فنی
Dacia Sandero Stepway | |
پیشرانه | ۱ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۲۷ گرم/کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۶,۲۹۵ پوند |
امتیاز | ۴.۵ از ۵.۰ |
فرهاد
۵ شهریور ۱۴۰۲ساندرو و ساندرو استپ وی های تو ایران دقیقا همون ال نود هستن که هاچبک شدن ( با این تفاوت که قیمت استپ وی دو برابر ال نود هست ) 😒
پیام
۶ شهریور ۱۴۰۲سگش شرف داره به ماشینای داخل ایران
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۲یکی از بهترین اقتصادیهایه دنیا !
Shahab
۵ شهریور ۱۴۰۲نمیدونم چرا از عقب خیلی شبیه تیبا ۲ خودمونه 😂
ولی در کل پیشرفت خوبی داشته
علی جردن
۵ شهریور ۱۴۰۲موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی TU5 رانا پلاس از موتور ۳ سیلندر یک لیتری ساندرو کم دردسر تره مخصوصا با بنزین ایران اگر بخواییم استفاده کنیم
Amir
۵ شهریور ۱۴۰۲دیگر نفرستید تا زنده بمانیم
علی
۵ شهریور ۱۴۰۲سلام دوست عزیز
من خودم همین مدل ماشین رو دارم ولی باور کن اینجوری تبلیغ کردن بیشتر اثر منفی داره روی مخاطب تا تاثیر مثبت. لطفا تعصب نداشته باشیم.
علی جردن
۵ شهریور ۱۴۰۲یک سری عاشق لامبورگینین تبلیغ نمی کنن اما همه جا لامبو لامبو می کنن هرکی پشت فرمون برقی راناپلاس بشینه دلش می ریزه مثل من
دوما نگهداری موتور تنفس طبیعی ۱۵۰۰cc چهار سیلندر از نگه داری موتور ۱۰۰۰cc توربو سه سیلندر راحتره هیچ کجا اغراق و تبلیغی هم نیست علمی ثابت شده است
.
۶ شهریور ۱۴۰۲صندلی عقب رانا اندازه ۲۰۶
Muty
۶ شهریور ۱۴۰۲لیاقت دلت همین رانا+ هست که بشینی پشتش و دلت بریزه براش :-) :-) :-) :-)
آقا من به نمایندگی از تمام بچه های پدال اعلام میکنم رانا پلاس شما ( یا پدر شما) بهترین خودرو در مقام قیاس با هرگونه خودروی داخلی و علی الخصوص خارجی می باشد.
حله ؟
ساییدی ما را با این حلبی ات که داری…
بقرآن خوده ایرانخررو اینقده اعتماد بنفس داشت وضعش الان این نبود..!!!
Python
۶ شهریور ۱۴۰۲اقا
از ایرانی حرف بزنی همینه وضعیت
باید بگی موتور سه سیلندر خوبه تی وی فایو بده تا لایکت کنن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا همین ماشین ارزون قیمت سگ شرف داره به اون تی یو فائو و امثال این ات و اشغال های به درد نخور
نویدی
۶ شهریور ۱۴۰۲توی برنامه دیوار یا گوگل یه سرچ بزن بنویس رانا پلاس تصادفی،وضعیت امنیتشو ببین تا متوجه واکنش منفی مردم به این آت و آشغالا بشی…پلتفرمش تو خالیه،مثل قوطی پپسی مچاله میشه.
محمد ایرجی
۷ شهریور ۱۴۰۲در مچاله شدن ماشین های آشغال داخلی هیچ شکی نیست .
ولی کمپانی رنو هرچی آشغال تو انبار داشت رو از ۱۹۸۰ به اسم ساندرو و استپ وی تو پاچه پارس خودرو کرد ملت ما هم مثل پشکل خریدن خودم با چشم خودم دیدم تو جاده اصفهان h30 کراس از عقب به ساندرو زد تا صندلی راننده اتاق سوراخ شد.در حالی که h30 فقط نوک کاپوت جمع شد زیر سپر ساندرو فقط یه فنر کمکه بعدم صندلی عقبه .
۱۰۰ البته که کمپانی های خارجی عالین ولی نه رنو.
کمری کرولا
سورنتو سوناتا و…
Muty
۷ شهریور ۱۴۰۲ایرجی جان
چینی شما هم برترین ماشین دنیاس
حله داداش ؟!
دیگه حال بحث نداریم ولله
بعدشم خوده رنو که تو کل دنیا علی الخصوص اروپا داره خوب میفروشه ، داچیا هم تو اروپا خییلی خوب میفروشه
بعد تو فکر میکنی 4تا ساندرو که ابران خریده ازشون چه تاثیری در فروش کلان شون داره!!!
مشکل شماها اینکه که ایران را همه مدله مرکز دنیا می بینین :-)
یک نفر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲جناب ایرجی بدنه h30 کراس هم همچین وضعیت جالبی نداره یه بار به گلگیر عقب یکیش تکیه دادم و خیلی راحت رفت تو
احتمالا اون موقعی که شما این صحنه رو دیدی یه مرغ اون طرفا روپایی نمی زده؟
محمد
۲۸ شهریور ۱۴۰۲مگر فقط به اینه که چند سیلندر داره ؟ کدوگ رانایی میتونه شتاب ۱۲ ثانیه بزنه ؟؟؟
CAR BUG
۵ شهریور ۱۴۰۲نمونه اکستریم که مدل آپشنال هست
935 تومنه باتوجه به اینکه ساندرو های از رده خارج داخلی که تمیز ترینشون با عمر 3 یا 4 ساله تو قیمتای 700 ، 800 معامله میشن مفته
اشکان
۵ شهریور ۱۴۰۲۱ پوند ۶۲,۰۰۰ تومن…این میشه ۱ میلیارد اونجا…🤦🏻♂️
مردیم از خوشی
۵ شهریور ۱۴۰۲این نسخه اروپاست اونم انگلیس که از همه جا گرون تره
نسخه های هند و چین برا ایران مناسبه
Anti Tesla
۵ شهریور ۱۴۰۲الان سایپا انگیزه میگره براساس تیبا ۲ خودرو بسازه!
Enzo Ferrari 2008
۵ شهریور ۱۴۰۲خیلی جالبه
ایرانی
۵ شهریور ۱۴۰۲فیس لیفت خیلی بهتر شده خیلی قدرت 90اسب افتضاحه .استپ وی موجود ایران بالای صد اسب هست و شتاب و قدرت مناسبی با ترکیب گیربکسش ارائه میده 90اسب به نظر با توجه با مسیرهای کوهستانی جوابگوی ایران نیست. گرچه قرار هم نیست دیگه قشر کارمند همچین ماشینایی داشته باشه
۵ شهریور ۱۴۰۲سلام بیاریدش ایران لطفاً
داچیا لوگان ۲۰۲۳ هم بیارید
جون هرکی دوست داری با قیمت اصلی بیارش
😐😭😭😭😭
Viper
۵ شهریور ۱۴۰۲یه ماشین خوب برای واردات در ایران
آرمان
۵ شهریور ۱۴۰۲۴ سال ساندرو استپ وی نسل اول سوار شدم که این خودرو همون ال نود بزک شده است.معایب استپ وی نسل اول:فرمان ماشین نرم نیست. تعادل ماشین درپیچها مطمئن نیست و زود چپ میشه صندلیها کمر درد میاره و قدیمی هست. وقتی کولر روشنه شتاب ماشین افت محسوس داره.فضای پا بین صندلی جلو و عقب کم هست. مصرف سوخت در داخل شهر بالاست.جک اس۵ مدل ۹۴ یه سرو گردن بهتر و برتر از ساندرو استپ وی ۹۸ هست و میشه گفت بسیار ارزنده هست نسبت به ساندرو فاقد امکانات و قدیمی.
رضا
۶ شهریور ۱۴۰۲خوب اولا این که این استپ وی های ایرانی که یه خودروی اقتصادی خوب و بی دردسر محسوب میشن و مواردی و عیوبی که شما شمردی مال خودروهای گرون تر مثل همون جک اس5 هست که خود شما گفتید ، من چند سال یه مدل 96 داشتم که واقعاً عالی و بیدردسر بود و همه جوره هم باهاش تازوندم و هیچ چیزش حتی جلوبندیش آخ نگفت ، گیربکس و تیپ ترونیک و موتورش واقعاً عالی و مثال زدنی بودن ، بعد از نزدیک به شش سال یه قطره آب هم کم نکرد ، فقط باید بنزین میریختم و روغن عوض میکردم و تمام . واقعاً همیشه دلم براش تنگ میشه ساده و بی آلایش ولی قدرتمند و مطمئن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۶ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز انتظار رولز رویس رو از ساندرو داری؟
محمد ایرجی
۷ شهریور ۱۴۰۲دقیقا درست میگین رنو زورش آورده حتی یه دسته دنده کوچیک تر بذاره آدم یادم ترمز قطار میفته
پشت کیلومتر و داشبورد همون پلاستیک ال نود گیربکس برمیگرده به دهه ۸۰ میلادی که بعضا رو رنو ۲۱ می ذاشت .اصلا ایستایی نداره و آپشن تعطیل شاسی و اتاق بسیار ضعیف دوستانی که می گن مطمئن هست تصادف نکردن بهتره یه بار سپر جلو و عقب رو باز کنین اون موقع چهرشون دیدنیه.
نما
۶ شهریور ۱۴۰۲من ساندرو استپ وی دارم در شهر واقعان عالیه چون اتومات هستش و پشت ترافیک و.. جاده هم عالیه حیفم میاد ازش استفاده کنم چون ماشین دیگه ای هم دارم
نما
۶ شهریور ۱۴۰۲من ساندرو استپ وی دارم در شهر واقعان عالیه چون اتومات هستش و پشت ترافیک و.. جاده هم عالیه حیفم میاد ازش استفاده کنم چون ماشین دیگه ای هم دارم
ب
۱۹ دی ۱۴۰۲خوب میکنی که ازش استفاده نمیکنی.بذار نو بمونه. حیف نیست سوارش بشید. ما هم یه آشنا داریم ده ساله یکیشو گرفته هنوز پلاستیکاشو باز نکرده. بدون اتیکت و پلاستیکش که حال نمیده. اصلا کلاس نداره
@.@
۸ بهمن ۱۴۰۲دوستان سلام
رانندگی با ساندرو خیلی نرم وصندلی راحتی داره
آدم زیاد خسته نمیشه
قبلا مزدا نیو داشتم باشم هاش هم زیاد بود ولی وصندلی هاش و ماشین اسپرت ولی خشک بود مسافرتها صندلی هاش راحت نبودن
@.@
۸ بهمن ۱۴۰۲دوستان سلام
رانندگی با ساندرو خیلی نرم وصندلی راحتی داره
آدم زیاد خسته نمیشه
قبلا مزدا نیو داشتم باشم هاش هم زیاد بود ولی وصندلی هاش و ماشین اسپرت ولی خشک بود مسافرتها صندلی هاش راحت نبودن
@.@
۸ بهمن ۱۴۰۲دوستان سلام
رانندگی با ساندرو خیلی نرم وصندلی راحتی داره
آدم زیاد خسته نمیشه
قبلا مزدا نیو داشتم آبشن هاش هم زیاد بود ولی وصندلی هاش و ماشین اسپرت ولی خشک بود مسافرتها صندلی هاش راحت نبودن