شرکت آلپاین یک خودروساز فرانسوی است که به ساخت خودروهای اسپرت و مسابقهای میپرداخت و فعالیت خود را از سال ۱۹۵۵ آغاز کرد. این شرکت برای ساخت خودروهای خود از موتور و دیگر متعلقات مکانیکی رنو استفاده میکرد و تمامی خودروهای تولیدی آن بهصورت موتورعقب بودند. اولین محصول این شرکت، A106 نام داشت که بر اساس رنو 4CV ساخته و در سال ۱۹۵۵ معرفی شد. شرکت آلپاین در سال ۱۹۷۳ توسط رنو خریداری شد اما همچنان به تولیدات خود ادامه داد تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۹۵ با توقف تولید آخرین محصولش بنام A610، فعالیتش پایان یافت.
اما چند وقت پیش رنو اعلام کرد که برنامههایی جهت احیای برند آلپاین دارد. بدین ترتیب اوایل سال جاری کانسپتی بنام Alpine Vision توسط رنو رونمایی شد و اعلام گردید که بهزودی به تولید انبوه خواهد رسید. این کانسپت نمونهای مدرن از خودروی اسپرتِ خاطرهانگیز و دوستداشتنی آلپاین A110 است که در دههٔ ۶۰ میلادی تولید میشد. گفته شده است که نسخهٔ تولیدی این کانسپت خودرویی موتور وسط، سبکوزن و دونفره است که با لوتوس اگزیج، پورشه کیمن و آلفارومئو 4C به رقابت خواهد پرداخت. نسخهٔ تولیدی این خودرو تا پیش از پایان امسال معرفی میشود و اولین محصول تولیدی جدید آلپاین پس از ۲۱ سال خواهد بود.
رئیس شرکت آلپاین «Michael van der Sand» به «Automotive News» گفته است که نسخهٔ تولیدی این خودروی اسپرت طی رویدادی تا پیش از پایان امسال رونمایی میشود. البته معرفی این ماشین در یک نمایشگاه خودرو انجام نمیگیرد. انتظار میرود محصول تولیدی آلپاین تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت شبیه باشد. گفته میشود این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر متعلق به هاچبک اسپرت رنو کلیو RS خواهد بود که حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی خود را توسط یک گیربکس دوکلاچه انتقال میدهد. وزن سبک یکی از اولویتهای آلپاین در ساخت این خودرو بوده است بهگونهای که بین ۱۰۵۰ تا ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. رئیس آلپاین در ادامه گفته است اگر این مدل اسپرت موفق باشد یک SUV هم توسط آلپاین ساخته خواهد شد.
بااینکه این محصول ساخت آلپاین ماشینی اسپرت، موتور وسط و سبکوزن است اما قابلیت استفاده بهعنوان خودرویی روزانه را هم دارد و بهطور خاص آلفا، لوتوس و پورشه را هدف قرار داده است؛ اما جالبترین خبر در مورد نسخهٔ تولیدی Alpine Vision این است که احتمال عرضهٔ آن در آنسوی اقیانوس اطلس یعنی در بازار ایالاتمتحده نیز وجود دارد. اوایل سال جاری Michael van der Sand دراینباره گفته است بازار ایالاتمتحده یک اولویت فوری و مهم برای آلپاین نیست اما اگر اولین محصول تولیدی دوران جدید این شرکت موفق عمل کند احتمال عرضهٔ آن در بازار ایالاتمتحده هم وجود خواهد داشت. بدین ترتیب آلپاین میتواند زمینهساز حضور رنو پس از سالها غیبت در آمریکا شود.
حسین
۲۶ مهر ۱۳۹۵بنظرم طرحش اصالت نداره ، شبیه میکس چند تا ماشین هست…
حميد
۲۶ مهر ۱۳۹۵به نظر منم درسته تلفیقی از پورشه و ا یو دی شده
ولی. به هر حال شریک خودرو سازی کشورمون شده باید ازش حمایت کنیم
???
farzad
۲۶ مهر ۱۳۹۵خوبه عکس A110 رو بالا گذاشته بعد میگی اصالت نداره
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵قشنگ به نظرم
احسان
۲۶ مهر ۱۳۹۵آلپاین ۱۰۶ از پورشه ۹۱۱ قدمتش بیشتره بعد میگن اصالت نداره؟!
مجید
۲۶ مهر ۱۳۹۵دو تا چیز خیلی خوشحالم کرد اول احیای این برند بعد از مدت ها و دوم اینکه از روی یک مدل خاطره انگیز ایده گرفتن امید وارم مشخصات خوبی داشته باشه و تو فروش موفق باشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵نظر قشنگی نوشتی
مسعود
۲۶ مهر ۱۳۹۵یه زمانی وقتی میومدیم پدال ، هر کامنت تقریبا 100 لایک داشت و حداقل دو صفحه کامنت بود. بخاطر این که پدال مشکلاتشو درست نکرد ، اینجوری شد.:-(
صادق
۲۶ مهر ۱۳۹۵آقا مسعود مشکل اصلی به خاطر پدال نیست
یه زمانی وقتی میومدی پدال رو باز میکردی فقط کامنت علمی و به دردبخور میدیدی، هر کامنتی حداقل یه نکته مثبت رو داشت
ولی کامنتای الان رو ببین:
“خیلی خوبه”
“دوستش دارم”
“این خوبه”
“اون بده”
“عجب چیزیه”
“چیز عجیبیه”
و….
با این کامنتا دیگه کسی هم که اطلاعی داشته باشه، حوصله ی کامنت گذاشتن رو پیدا نمیکنه
(خیلیا فک کردن اگر تعداد کامنتاشون رفت بالا مدال المپیک میگیرن…!!)
نوید جهرمی
۲۷ مهر ۱۳۹۵(به دوستانی که کامنت میزارن امیدوارم بر نخوره)
کاملا باهات موافقم صادق جون. یه عده از بچه های قدیمی پدال خیلی وقته آنلاین نشدن(شاید هم با حساب کاربریشون آن نشدن) اما خیلی از رفقا هنوزم که هنوزه پاتوق همیشگشون پداله.
شخصا مشکلی با نظرات کوتاه و … ندارم. مشکلم با نظر دادنای تعصبی و بی دلیله.کار از بحث راجب مدل ماشین و برند فراتر رفته به کوبیدن یا بالابردن کشورا رسیده.ی جوری هم بحث میشه که چیزی که یادنمیگیری هیچ، اعصابتم خورد میشه.
ب هر حال امیدوارم هر روز گرم تر و صمیمی تر بشه و در کنارش چیزای بیشتری یاد بگیریم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵درود ویژه به صادق و نوید عزیز
موافقم باهاتون
مدال المپیک خوب گفتی صادق جان
REVENTоN ?
۲۷ مهر ۱۳۹۵یه مدالم باید بدن بشما!
÷
۲۶ مهر ۱۳۹۵شبیه کیمن شده
GOD BLESS AMERICA
۲۶ مهر ۱۳۹۵اگه رنو در قیمت گذاری این محصول دقت کنه و این محصول رو با قیمت شدیدا رقابتی عرضه کنه میتونه به آینده این برند تازه احیا شده امیدوار باشه.
madjid911 GT2
۲۶ مهر ۱۳۹۵کیمن بیشتر دوست دارم.
بنتلی
۲۶ مهر ۱۳۹۵طراحی کانسپتش خوبه…چیزی ک از نمونه تولیدی درحال تستش میشه فهمید اینه ک خیلی شبیه کانسپتش هس…خیلی خوشحالم ک رنو دوباره آلپاینو زنده کرده و تو ساخت کانسپتش از مدل بسیار موفق A110الگو گرفته…وقتی ک پدال درمورد کانسپتش مطلب گذاشت بعضی دوستان گفتن این خودرو اصالت نداره…همون موقع گفتم این خودرو اصالتشو حفظ کرده ولی کسی زیاد توجه نکرد ب حرفم…البته تو اون مطلب عکس مدل کانسپت درکنار مدل کلاسیکش نبود…ولی متأسفانه تو این مطلب با اینکه عکسشم هس بازم…!
احمد باقری
۲۶ مهر ۱۳۹۵طراحی خوبی داره.
امیرحسین
۲۶ مهر ۱۳۹۵این مدل قدیمیش خوراک رالی بود اینکی هم خیلی خوبه فک کنم رقیب خوبی برای 4cالفا باشه
-=امیر=-
۲۷ مهر ۱۳۹۵سلام دوستان
لازم به ذکر که رنو (آلپاین) سه کانسپت دیگه هم در سال های 2012 و 2015 معرفی کرده بود
Alpine Vision Gran Turismo Concept 2015
Alpine Celebration Concept 2015
و بهترین کانسپتش (از نظر من !!!)
***Renault Alpine A 110-50 Concept 2012***