بعضی از افراد، کارها را به گونه ای متفاوت انجام میدهند و نتیجه آن هم موفقیت پشت موفقیت است. نه اینکه کار اشتباه نداشته باشند، اما در میانگین عملکردشان، موفقیتها بیشتر نمود پیدا میکنند.
کارلوس گون در سال ۱۹۵۴ در شهر ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. اصلیت پدر و مادر کارلوس لبنانی است، اما از آنجایی که پدربزرگش سالها قبل برای کار از لبنان به برزیل مهاجرت بود و پدر و مادرش هم در برزیل به دنیا آمده بودند، همهجا خود را یک برزیلی معرفی میکند. او تا شش سالگی در برزیل بود، تا اینکه برای تحصیل همراه پدر و مادرش به لبنان آمد. بعد از گذراندن دورهی دبیرستان، به فرانسه میرود تا ادامهی تحصیل خود را آنجا بگذراند. او پس از دریافت مدرک مهندسی در سال ۱۹۸۱ در شرکت تایرسازی میشلن فرانسه استخدام میگردد. کارلوس با مهندسی خوب و مدیریت قوی توانست نظر مدیران میشلن به خود جلب کند تا مسئولیتهای بزرگتری را به او واگذار کنند. تایرسازی میشلن با توجه به سرمایهگذاری ۳۰۰ میلیون دلاری که در سال ۱۹۸۰ در آمریکای جنوبی انجام داده بود، نتوانسته بود با گذشت ۵ سال کارخانه را به سودآوری که میبایست برسد، نزدیک کند. از همینجا بود که وظیفههای سنگین کارلوس در کارخانهی تایرسازی میشلن استارت خورد و به دستور مدیران میشلن راهی برزیل شد. یکی از مشکلاتی که کارلوس در چند روز اول حضور خود به آن پی برد، تضاد فرهنگی بین فرانسویها و برزیلیها و عدم همکاری آنها با یکدیگر بود. کارلوس با استفاده از شناختی که نسبت به برزیلیها داشت، درگذر زمان این مشکل را حل کرد و بعد از دو سال کارخانه را از زیان خارج و به سودآوری رساند. این مهم باعث شد که ارتقای درجه بگیرد و به سمت مدیرعاملی میشلن در آمریکای جنوبی منصوب شود. موفقیتهای گون ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۶ یک پیشنهاد کاری از سوی خودروسازی رنو دریافت کرد و عضو خانوادهی رنو شد. کارلوس که به سن ۴۲ سالگی رسیده بود و سابقهی درخشانی در مدیریتهای بینالمللی داشت، وارد قسمتهای مختلفی از جمله تحقیقات پیشرفته، نیروی محرکه، مهندسی و و توسعهی خودرو، خرید و برند رنو در کمپانی شد. کارلوس گون علاوه بر مدیریت رنو در آمریکای جنوبی، توانست مقداری از سهام نیسان را در سال ۱۹۹۹ در اختیار رنو بگذارد. نیسان در سال ۱۹۹۹ وضعیت خوبی نداشت، همین عامل باعث شد که گون برای بیرون کشیدن نیسان از این مشکل راهی ژاپن شود. کارلوس گون در بدو ورود به ژاپن به عنوان مدیرعامل شرکت نیسان انتخاب شد.
قبول کردن یک مدیر فرانسوی در رأس یک شرکت ژاپنی برای کارکنان نیسان بسیار سخت و دردناک بود.
کارلوس هم با توجه به برخورد ژاپنی نسبت به سمت او، به آنها قول داد که تلاش خود را دو چندان میکند و در کمترین زمان روزهای خوش را برای نیسان باز میگرداند و همینطور هم شد. او در عرض یک سال نیسان را از باتلاق ضرر ۶.۱ میلیارد دلاری بیرون کشید و مزهی سود ۲.۷ میلیارد دلاری را تقدیم نیسان کرد . کارهایی که کارلوس برای خارج کردن نیسان از ضرر دهی کرد، اخراج ۲۱ هزار تن از کارگران و دستور توقف تولید مدلهای زیان ده بود.
مبلغ دریافتی به بیش از ۱ میلیارد ین میرسد. این رقمها در حالی است که رییس تویوتا در سال ۲۰۱۲، ۱۸۴ میلیون ین و رییس هوندا موتورز ۱۴۵ میلیون ین دریافت کردهاند. در ادامه حقوق کارلوس را با سایر مدیران اروپایی و امریکایی مقایسه میکنیم:
- آلن مولالی مدیر کمپانی فورد: ۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
- ماری باررا مدیر جنرال موتورز: حدود ۱۴.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
- مارتین وینتر کورن مدیر فولکسواگن: ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
- پروفسور دیترزچه مدیر مرسدس بنز: ۱۱.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳.
iman mclaren p1
۱۴ تیر ۱۳۹۳به به. نکته جالب توش زیاد داشت.مرس میلاد.
Ehsan
۱۴ تیر ۱۳۹۳یک مدیر خوب یعنی همه چیز ، همه چیز بدون یک مدیر خوب یعنی هیچ چیز
Sadjad97
۱۴ تیر ۱۳۹۳شما میدونی که 10 مدیر برتر خودروسازی در سال 2013 چه کسانی هستند؟
k1
۱۵ تیر ۱۳۹۳من میدونم اول هاشم یکه زارع بود
میدونید چرا به این عنوان رسید
چون با کمترین هزینه بیشترین سود رو نصیب ایران خودرو کرده
خودرو 10 میلیونی رو میفروشند 35 میلیون
و حساب کنید 800000خودرو درسال ضرب در 25میلیون سود میشه
20000میلیارد تومان یا به عبارتی
با دلار 3000 تومانی میشه حدود 7میلیارد دلار اونم تو شرکتی که ارزشش 1 میلیارد دلار براورد شده
مک میسل
۱۵ تیر ۱۳۹۳بابا اینا که چیزی نیستن پیش مدیران ایران خودرو.
ماشاالله اینقدر این مدیران ایران خودرو باهوشن اصن من همینجوری موندم به خدا
[…]
آرش
۱۵ تیر ۱۳۹۳اینا اگه یه سر بیان ایران میفهمن هیچی نیستن و مجنون میشن و سر به کوه و بیایون میزنن، مدیریت یعنی این که تو سال 2014 اتومبیل مدل دهه 80 بفروشی و مردم برای خریدنش سر و دست بشکونن.
JAGUAR
۱۴ تیر ۱۳۹۳یه مدیر موفق یه فضای مساعد و مناسب برای کار میخواد
وگرنه توی 75 میلیون نقر حتما مدیر موفق و با فکر زیاد پیدا میشه
sj
۱۴ تیر ۱۳۹۳به نظر من مدیری موفق که تو شرایط بد بتونه موفق بشه
سعید
۱۵ تیر ۱۳۹۳“مدیری موفق که تو شرایط بد بتونه موفق بشه…”
واقعا با شما موافقم و چه جمله قشنگ و سنگینی …!!!
سياوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳همه چیزو از خارج وارد میکنن هر چیزو که یه ذره نیازش باشه
من موندم چرا نمی خوان بفهمند که اقا مشکل ما ضعف مدیریته در مرحله اول بیاید و یه مدیر درست و حسابی بیارید داریم نابود میشیم…
altima3600
۱۹ تیر ۱۳۹۳اول باید مدیریت را بسوی مردم فهموند تا نروند ازاین آشغالای تولید داخل بخرند مردم سواد آچنانی ندارند که حالیشون بشه دارند کلاه سرشون میذارند و دارند ماشین از رده خارج تولید میکنند وبهشون می اندازند
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳ممنون از میلاد عزیز به خاطر این مطلب آموزنده.
واقعا برای یک ذهن خلاق و برای یک فرد با اراده محدودیت و ناممکنی وجود نداره.یه مثال برای خلاقیت و طرز فکر متفاوت:
“هنگامی که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون جاذبه کار نمیکنند. (جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمییابد و روی سطح کاغذ نمیریزد.) برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخابکردند. تحقیقات بیشاز یک دهه طولکشید، 12میلیون دلار صرف شد و در نهایت آنها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه مینوشت، زیر آب کار میکرد، روی هر سطحی حتی کریستال مینوشت و از دمای زیرصفر تا 300 درجه سانتیگراد کار میکرد.
روسها راهحل سادهتری داشتند: آنها از مداد استفاده کردند!”
سياوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳یعنی کامپیوتر نبوده که اینقد خودشون و کشتن؟!؟!؟
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳توی عصری که فضانورد به فضا می فرستادن حتما کامپیوتر بوده! ولی هدف این مطلب ابن بود که چجوری میشه با یه مساله برخورد و اونو حل کرد.خیلی وقتا بی جهت بعضی مسائل رو برای خودمون پیچیده میکنیم.نمونه هاش توی نظرات خودمون توی پدال هم زیاده متاسفانه.
Ehsan
۱۵ تیر ۱۳۹۳ولی به نظرم آمریکائیها خیلی اختراعشون خفن بوده :-D
شاهین
۱۵ تیر ۱۳۹۳آره خفن بوده ولی کلی وقت و سرمایه گذاشتن تا این مساله رو حل کنن! اینجاست که ذهن خلاق و کلی نگر خودشو نشون میده! داستان و روایت از این دست زیاده ولی خب اینجا سایت خودرویی هستش و اگه زیاد مثال بزنم شاید یعضیا بهم خرده بگیرن! ;)
ارادت
سياوش
۱۵ تیر ۱۳۹۳شاهین جان من یقین دارم این داستان کذب ۱۰۰٪
شاهین
۱۵ تیر ۱۳۹۳سیاوش جان راست و دروغش پای خودشون ولی نفس مطلب یه چیز دیگه اس.
پیچیده کردن مسائل یه آفت هستش.منظورم این بود.
Zonda R
۱۵ تیر ۱۳۹۳@.F
دمه داداش شاهین گرم
عالی بود
بسیار بسیار باعث خرسندی من شد
شاهین
۱۵ تیر ۱۳۹۳خواهش می کنم زوندا جون.خوشحالم که مورد توجهت قرار گرفت.
راستی داداش آواتارت خیلی قشنگه.
خاوری مزراتی
۱۵ تیر ۱۳۹۳آواتار خودت شاهین جون از همه خوشگل تره..چه طرح قشنگی
شاهین
۱۵ تیر ۱۳۹۳مخلصم داداش خاوری.خودم خیلی ازش خوشم اومد! شاهینه دیگه!
آرش آمار
۱۵ تیر ۱۳۹۳خودکار امریکایی یا مداد روسی؟ مسئله این است!
************************************************
شـــایــــــــــعــه:
در جریان رقابت فضایی آمریکا و شوروی در دههی ۶۰ میلادی، ناسا با یک مشکل بزرگ مواجه شد. خودکارها به دلیل شرایط خلأ و عدم وجود جاذبه در فضا نمینوشتند! ناسا فوراً دست به کار شد و توانست طی یک پروژهی یک و نیم میلیون دلاری خودکاری بسازد که در فضا هم مینوشت. شورویها نیز با همین مشکل دست به گریبان بودند، اما راه حل دیگری برایش انتخاب کردند. آنها از مداد استفاده کردند…
************************************************
ادامه در …
http://www.gomaneh.com/398/%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D8%9F-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
VAHID JINPACHI
۱۴ تیر ۱۳۹۳مدیر فقط مدیر ایرانخودرو و سایپا!!!!!
من خیلیییییییییییی قبولشون دارم!
مجتبی(ساروی )
۱۵ تیر ۱۳۹۳اقای اقا وحید یه چیزی بهت بگم درمورد سود اوری .مدیران این دو شرکت توی سود اوری از اقای گون خیلی خفن ترن فقط اون ملحد جهنمی که از حمیم دوزخ خواهد نوشید با ارایه ی خدمات بهتر نگاه به نیاز بازار و براورده نمودن نیاز های مشتری ارایه ی فناوری های جدیدتر و در یک کلام با خلق ماشین های کاربردی با قیمت مناسب و خدمات عالی فروش و سود اوری را بالا می برد
اما دوستان با ……همهی اون چیزهایی که منم میدونم تو هم میدونی اونا میدونن و….در کل همه میدونیم و کسی نیست کاری بکنه سود اوری رو بالا میبرن .والا لعنت اله علی القومالظالمین و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون
VAHID JINPACHI
۱۵ تیر ۱۳۹۳خدا به دادمون برسه….
قول می دم قیمت ها باز هم بالاتر می رن…
مک میسل
۱۵ تیر ۱۳۹۳میلاد دستت درد نکنه.مطلب خوبی بود
mahdi
۱۴ تیر ۱۳۹۳مدیری تیزبین وباانگیزه آلن مولالی هم پستشو واگذار کرد وبازنشسته شد
صفا
۱۴ تیر ۱۳۹۳21 هزار نفر رو اخراج کرده بعد خودش به اندازه کل اونها حقوق گرفته !!!
زیگما
۱۴ تیر ۱۳۹۳الن مونالی رییس سابق فورد
همین چند وقت پیش بازنشست شد
بهترین و قوی ترین روسای خودرو سازی در کل تاریخ، روسای تویوتا در دهه 70 و 80 و 90 بودن
بی نظیر بودن
نواوری های فراوان در ذهنشون بود
PEUGEOT
۱۴ تیر ۱۳۹۳جا داره به این مدیر موفق و لایق تبریک بگم
همچنین جا داره به دوست بسیار بسیار عزیزم میلاد بابت نویسندگی پدال تبریک بگم
امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود .
ممنون پژو جان . امیدوارم که هرکسی در زندگیش موفق باشه . همه به عشق
ماشینیشون برسن .
امیدوارم که هرکسی سوار عشقش بشه . عشقشو در خیابان های ایران ببینه .
چ مثل چاپلو.
۱۵ تیر ۱۳۹۳من عاشق شدم میلاد.
کاش دوباره تو خیابون ببینمش تا شماره رو بهش برسونم.
راسی یه سر به جیمیلت بزن
Ahmad..F12
۲۰ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان خیلی مطلب خوبی بود ممنون داداش
Ehsan
۱۴ تیر ۱۳۹۳میلاد جان من هم بابت اولین مطلبت در پدال بهت تبریک میگم ، مطلب جالب و نوآورانه ای بود
من چرا جدیدا اسم نویسنده رو نگاه نمیکنم ، نه واقعا چرا ؟ :-D
Ehsan
۱۴ تیر ۱۳۹۳شاید به این دلیل بود که مطلب خیلی برام جالب بود و مستقیم رفتم داخل متن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود .
ممنونم احسان جان . ولی بهت پیشنهاد میکنم بری مطلب مرسدس بنز 450 را هم
بخوانی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳راستی اولین مطلب نیست .
غول های 16 سیلندر و سمند دیزل را هم پارسال نوشتم . برو بخون .
اسماشونو سرچ کن .
Ehsan
۱۵ تیر ۱۳۹۳ممنون میلاد جان ، اولین مطلبی که من نظر دادم ، الان فکر کنم که درست شد حتما اون ها رو هم میخونم
مجتبی(ساروی )
۱۵ تیر ۱۳۹۳راستی 21هزار نفرو اخراج کرد خداییش سامورایی ها رو قلع و قمع کرده.داش میلاد فداییییییییییییییییییی دارییییییییییییییییییی
Saeed
۱۵ تیر ۱۳۹۳آقا میلاد دمت گرم
مارو نگاه چسبیدیم به خارجیا همین آقا میلاد خودمون کلی استعداده
صادق
۱۵ تیر ۱۳۹۳میلاد، خیلی مطلب جذاب و زیبایی بود، خیلی آقایی
ما هم امثال اینا رو داریم، ولی خب به جاش عدالت نداریم
“وقتی که ارزش ها عوض میشن، عوضی ها با ارزش میشن”
توفیقی
۱۵ تیر ۱۳۹۳ممنون میلاد بر خلاف مطللب قبلیت این خیلی خوب بود از حال و هوای عتیقه اومدی بیرون.
موفق باشی فامیلیتو هم فهمیدیم
سعید
۱۵ تیر ۱۳۹۳با درآمد خوبی که داره وسوسه شدم برم مدیر بشم … کسی مدیر نمی خواد ..!!!؟
ارمان
۱۵ تیر ۱۳۹۳جالب ترین نکتش ::: 21هزار نفرو اخراج کرد تا جلوی ضرر رو بگیره ! تو ایران بود احتمالا باید 100هزار نفر از ایران خودرو اخراج می کرد ، اخرش با 1000 نفر کار می کرد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود .
ضمن تشکر از همه ی دوستان .
ما مدیران خوبی داریم . ولی نا شناخته هستند . بهشون میدان و بها داده نمیشه .
علیرضا
۱۵ تیر ۱۳۹۳میلاد دمت گرم داداش خیلی مفید بود
مسعود
۱۵ تیر ۱۳۹۳اخراج 21 هزار تن از کارگران دقیقا” نشون دهنده چگونگی عملکرد یک مدیر موفق و واقع بینه . متاسفانه در دنیای مادی تمام منابع محدودند و قطعا” مدیری که میتواند با بیرحمی تمام دستور اخراج خیل عظیمی از کارگران را بدهد قطعا” به انتخاب ارزشمندی برای کمپانیهای بزرگ تبدیل میشود.
آرش آمار
۱۵ تیر ۱۳۹۳کارل گوسن در سال های بعد با بهبود وضعیت اقتصادی نیسان
خیلی از پرسنل اخراجی را به سر کار برگرداند.
زیگما
۱۵ تیر ۱۳۹۳متاسفانه بدی دنیای سرمایه داری همین چیزاست مسعود جان
کمپانی هایی که درگیر بحران میشن مثل رنو، برای اینکه بتونن ادامه بدن و ورشکست نشن مجبور میشن دست به تعدیل نیرو بزن….
ali
۱۵ تیر ۱۳۹۳شخصا اصلا حال نمیکنم نیسان مقداری از سهامش دست رنو هست … نیسان بعد از تویوتا و هوندا سومین شرکت بزرگ خودرو سازی ژاپنه و حیفه تمام شرکتش دست خوده ژاپنی ها نباشه.رنو باید خوشحال باشه و متشکر باشه از کارلوس گون که تو شرایط نامناسب تونست مقداری از سهام نیسان رو تصاحب کنن. اینو میگم چون نیسان واقعا از رنو از همه لحاظ بهتره… نیسان رو بی ام و ژاپنی میدونن…
امید
۱۶ تیر ۱۳۹۳باید درس گرفت از اینجور ادما تا پیشرفت کرد
مونا
۱۶ تیر ۱۳۹۳با سلام، اسم این آقا کارلوس غصن ghosn است.
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳جالب بود ممنون