آلپاین کمی پس از معرفی رسمی A110 جدید، در نمایشگاه ۲۰۱۷ ژنو مشخصات کامل آن را نیز منتشر کرد.
A110 برلینِته یک کوپه سبکوزن پیشرانه وسط فرانسوی است که برای رقابت با امثال پورشه کَیمِن و آلفارومئو 4C روی کار آمده و قصد دارد بخش اعظم مشتریان این گروه را به سوی خود بکشاند.
پلتفرم و بدنه بهمنظور حصول همزمان وزن کم و سختی و مقاوت هرچه بیشتر، تماماً از جنس آلومینیوم هستند و با پرچ و جوش به هم متصل شدهاند. نتیجه نهایی هم قابلتأمل است؛ وزن نهایی بدون در نظر گرفتن آپشنها، برابر با ۱۰۸۰ کیلوگرم میباشد که برای یک کوپه اسپرت عدد خوبی به نظر میرسد.
قلب ۱.۸ لیتری توربو A110 توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر تحویل میدهد که تماماً از طریق جعبهدنده هفت سرعته کلاچ مرطوب DCT (با نسبت دندههای اختصاصی این مدل) به چرخهای محرک میرسند. این کوپه جوان با تکیه بر نسبت قدرت به وزن بسیار خوب ۲۳۱ اسب بخار بر تُن میتواند ظرف مدت ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و تا سقف ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده بهصورت الکترونیکی) بتازد. از طرفی سه حالت رانندگی مختلف شامل عادی (Normal)، اسپرت (Sport) و پیست (Track) وجود دارد که با انتخاب هریک وضعیت پیشرانه، جعبهدنده، آستانه عمل ESC، صدای خروجی از سامانه اگزوز و چینش نمایشگر پشت فرمان تغییر میکند.
در بحث آئرودینامیک، با طراحی کاملاً صاف کف خودرو و تعبیه یک دیفوزر فعال درون سپر عقب تلاش شده تا در عین افزایش حداکثری نیروی رو به پایین (Down Force)، مقاومت بدنه در برابر جریان هوا نیز به کمترین حد ممکن برسد. بد نیست بدانید که A110 برلنِته با ضریب درگ ۰.۳۲ بهعنوان یکی از هواسُرترین خودروها در سگمنت خود شناخته میشود.
از دیگر ویژگیهای این فرانسوی جوان میتوان موارد زیر را نام برد. سامانه تعلیق از نوع بازوهای جناغی دوگانه (جلو و عقب) کالیپرهای ترمز ساخت شرکت برِمبو (Brembo) / مجهز به فناوری فعالکننده یکپارچه ترمز پارک که موجب کاهش وزن ۲.۵ کیلوگرمی خودرو شده است (برای نخستین بار در دنیا) رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده ساخت شرکت اتو فاش (Otto Fuchs) صندلیهای یکتکه متعلق به شرکت سابِلت (Sabelt) با وزن تنها ۱۳.۵ کیلوگرم (هرکدام)
تولید رسمی آلپاین A110 اواخر سال جاری میلادی (زمستان ۹۶) در نسخه تولید محدود پرِمیِر (Premiere) و با تیراژ کلی ۱۹۹۵ دستگاه آغاز میگردد. طبق اعلام کمپانی، هماکنون تمامی نمونههای چپ فرمان فروخته شده و تنها چند دستگاه از مدلهای راست فرمان برای بازار بریتانیا باقی ماندهاند. ثبت سفارش بازار ژاپن نیز بزودی انجام خواهد شد.
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۵من به شخصه پورشه کیمن را به این ترجیح میدم (البته با قضاوت از پشت مانیتور )
peyman
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه ولی اصلا با چراغ کوچیک جلوش حال نمیکنم. اگه نمیزاشتن بهتر بود
NOBLE
۲۴ اسفند ۱۳۹۵اون چراغ های گرد جلوش خیلی باحاله.
ASA
۲۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا دیفیوزر رو عالی کار کردن، مثل بعضیا نمای الکی نداره
رامتین
۲۴ اسفند ۱۳۹۵مشخصاتش خیلی شبیه آلفا 4c هست. اما به شخصه فکر میکنم کیمن و آلفا برتری دارند.
h112
۲۵ اسفند ۱۳۹۵تا قیمتش مشخص نشده با هیچی قابل مقایسه نیست…شاید 1 دلار باشه شاید 1 میلیون دلار تا اینجا که خیلی خوبه…
آرش آمار
۲۵ اسفند ۱۳۹۵58500 یورو در نسخه های Premier در فرانسه
حالا یکی
۲۵ اسفند ۱۳۹۵در نمای جلوی ماشین سعی کردن خشونت یک مار کبری رو طراحی بکنن و اون چراغهای کوچیک واقعاً در این امر نقش زیادی ایفا میکنه
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۵من خیلی از طراحیش خوشم میاداز اون بیشتر اون نمونه ی کلاسیک کناریش عالیه رنو افتخار فرانسه در خودروسازی هست
soroush
۲۵ اسفند ۱۳۹۵از نظر مهندسی و اصالت و زیبایی و طراحی عالیه
واقعا مهندسای خبره ی رنو فکر همه چیزو کردن و جای هیچ ایرادی باقی نذاشتن