چند روز پس از انتشار تیزر، داچیا از محصول جدید خود که جاگر (Jogger) نام داشته و یک کراس استیشن سه ردیفه است پردهبرداری کرده است. جاگر اشتراکات زیادی با ساندرو استپوی دارد تا جایی که میتوان آنرا نسخهٔ استیشن و هفتنفره از این کراس هاچبک محبوب دانست. داچیا این محصول جدید را خودرویی توصیف کرده که ترکیبی از طول و کارایی یک استیشن، جاداری یک مینیون و ظاهر و اطمینان یک کراساوور را ارائه میکند. جاگر بر اساس نسخهٔ کشیدهای از پلتفرم CMF-B ساخته شده که در نسل جدید ساندرو و لوگان به کار رفته است.
جاگر ۴,۵۴۷ میلیمتر طول، ۱,۷۸۴ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۲ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۷ میلیمتری آن ۲۹۳ میلیمتر از ساندرو بیشتر است. طول کلی این خودرو نیز ۲۰۶ میلیمتر از داستر بیشتر است که این یعنی جاگر حداقل تا زمان آمدن مدل جدید بیگستر بهعنوان پرچمدار داچیا، کشیدهترین محصول این شرکت رومانیایی محسوب میشود. فاصلهٔ این کراس استیشن از سطح زمین نیز عدد قابلتوجه ۲۰۰ میلیمتر است تا برای حرکت در مسیرهای ناهموار مشکلی نداشته باشد.
بدنهٔ جاگر تا ستون B کاملاً با ساندرو استپوی یکسان بوده و از همان ویژگیهای کراساوور مانند و چراغهای Y شکل LED بهره میبرد اما از اینجا به بعد شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که نمایی مناسب یک استیشن بلندقامت را ایجاد کردهاند. درب صندوق بزرگ و تقریباً عمودی، اوورهنگ عقب کشیده و چراغهای الهام گرفته از استیشنهای ولوو ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری خاص جاگر هستند. این خودرو همچنین به ریلهای سقفی ماژولار هم مجهز شده که میتوانند از حالت طولی به عرضی تبدیل شوند و تا ۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.
اما اصلیترین ویژگی جاگر برای جذب خریداران، کابین جادار با سه ردیف صندلی است. به گفتهٔ داچیا، این خودرو میتواند تا هفت بزرگسال را در خود جای دهد و برای سرنشینان ردیف سوم ۸۵۵ میلیمتر فضای سر و ۱۲۷ میلیمتر فضای زانو خواهد داشت. همچنین صندلیها را هم میتوان در بیش از ۶۰ ترکیب مختلف تنظیم کرد. بسته به موقعیت این صندلیها، در صورت باز بودن هر هفت صندلی، فضای بار بین ۱۶۰ تا ۲۱۳ لیتر و با پنج صندلی بین ۷۰۸ تا ۸۴۲ لیتر خواهد بود. با تا کردن صندلیهای ردیف دوم و سوم هم حداکثر فضای بار به ۱۸۲۰ لیتر میرسد.
در جلو اما داشبورد جاگر کاملاً با ساندرو یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد سه نوع نمایشگر مختلف برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود که از جایگاه اتصال گوشی هوشمند بجای نمایشگر در پایینترین تیپ گرفته تا صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی در بالاترین تیپ را شامل میشود. بالاترین تیپ همچنین از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، ناوبری، سیستم صوتی با شش بلندگو و دو پورت USB هم برخوردار خواهد بود.
جاگر در بخش ایمنی از شش ایربگ و طیف گستردهای از سیستمهای کمکراننده مثل ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار شروع حرکت در سراشیبیها، کروز کنترل و محدودکنندهٔ سرعت برخوردار است و تجهیزاتی مثل گرمکن صندلیهای جلو، نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، برفپاککن اتوماتیک و ترمز پارک برقی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
داچیا برای جاگر یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید را در نظر گرفته که با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور، کمی از نمونهٔ ارائهٔ شده در ساندرو قویتر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. برای این خودرو همچنین یک پیشرانهٔ ۱ لیتری دوگانهسوز LPG هم ارائه میشود که ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه به لطف برخورداری از یک باک سوخت ۴۰ لیتری و یک مخزن گاز ۵۰ لیتری و همینطور مصرف سوخت ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر، با هر بار سوختگیری کامل مجموعاً میتواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.
هرچند برای جاگر از پیشرانهٔ دیزلی خبری نیست اما به گفتهٔ داچیا، در سال ۲۰۲۳ یک نسخهٔ هیبریدی برای آن ارائه خواهد شد که ارزانترین خودروی هیبریدی هفتنفرهٔ بازار خواهد بود. این نسخه همچنین اولین محصول هیبریدی داچیا هم محسوب میشود. در این نسخه از تکنولوژی هیبریدی گروه رنو استفاده خواهد شد و قوای محرکهٔ آن از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس اتوماتیک و یک پکیج باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی تشکیل میشود.
هرچند باطریهای جاگر هیبریدی به میزان قابلتوجهی از مدلهای پلاگینهیبریدی E-Tech رنو کوچکتر است اما همچنان میتواند در ۸۰ درصد از رانندگیهای شهری از حالت تمام الکتریکی استفاده کند تا ۴۰ درصد مصرف سوخت کمتری داشته باشد. داچیا پذیرش سفارشات خرید برای جاگر را از نوامبر امسال آغاز خواهد کرد و اولین در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ اولین نمونههای آنرا به خریداران تحویل خواهد داد. اولین نمایش عمومی این کراس استیشن نیز چند روز دیگر در نمایشگاه مونیخ صورت خواهد گرفت.
میثم
۱۳ شهریور ۱۴۰۰خیلی خوشم اومد
بشدت برای ایران همچین ماشینی لازمه
محمدرضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۰در واقع ظارش بیشتر به مینی ون میخوره .وتو ایران فروشی نخواهد داشت.چون تو ایران مهم ترین چیز ظاهره.
امیرحسین
۱۳ شهریور ۱۴۰۰کاملا خودروی خانوادگی هست
به نظرم ایرانی ها از چنین خودرو هایی استقبال میکنند
و اینکه یه خودروی شهری و مسافرتی خوبی به حساب میاد مخصوصاً به خاطر تعداد سرنشینان و مسافتی که میتونه طی کنه از لحاظ مصرف سوخت هم به صرفه است
با همه ی این تفاسیر چطور خودروی خوبی واسه ایرانیا نباشه
Porsche
۱۳ شهریور ۱۴۰۰محصولات داچیا خیلی به صرفه و با ارزش هستن نسبت به پول پرداختی
مثلا داچیا ساندرو جدید که فوق العاده مناسب و عالیه با قیمت خیلی خوبش
قطعا هم این ماشین همینطوره
و میتونه فروش خوبی رو تجربه کنه
میثم
۱۳ شهریور ۱۴۰۰البته من از نظر کاربردی بودن گفتم واقعا برای شرایط امروز ایران خیلی مناسبه
ولی حرف محمدرضا هم درسته چون تو ایران یکی از کاربردهای ماشین درآوردن چشم بقیه است و ماشینی که این ویژگی رو نداشته باشه هرچقدر هم خوب باشه نمیتونه موفق بشه
Muty
۱۴ شهریور ۱۴۰۰H30 کراس با اون ظاهر داغونش اینقدر فروخت
این نفروشه ؟!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ولی دیگه گذاشتنش کنار چون چیز آشغالی بود…
محمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۰این ماشینای با ارتفاع کم و سه ردیفه بنظرم در سم چپ باید ریلی باشه
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۴۰۰گیرم خودروی خوبی باشه . کی دیگه بیشتر از دوتا بچه میتونه بزاد !!!
با چشم خودم دیدم پسره به زنش گفت سومی 🐣هم بیاد خوبه ها . چنان زنه گذاشت تو گوش مرده کلش عین جغد 🦉یدور چرخید و گفت مگه من مرغم . 🐓مرغ میخوای برو مرغ دونی . بعدشم طلاق و ….
خلاصه روزگار بدی شده خانوما بخاطر کرونا اعصاب ندارن 😔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰جناب الان این کامنت چه ربطی به مقاله داشت؟زنـا کلا نمیدونن با خودشون چند چندن بعد انتظار همچین چیزی رو نداری! عجب! خیلی وقته دیگه رو اونا باید خط کشید♀️❌✖️
Porsche
۱۴ شهریور ۱۴۰۰آفرین دقیقا👌
زنا اگه الان میدونستن چیکارن که وضعیت این همه پسر و مرد مجرد این نبود
واقعا فعلا باید روشون خط کشید❌❌❌
HamiD
۱۳ شهریور ۱۴۰۰دهنت سرویس پسر
اینا چیع میگی!!!
رامتین
۱۳ شهریور ۱۴۰۰این چه حرفیه؟ اولا خیلیها بیش از 3 بچه دارند. بعد اینکه اون مرد کی بوده که زنش زده تو گوشش؟ احتمالا اون مرد نبوده. البته اگر شما بتونی درامد خوبی داشته باشی، بعد میبینی چطور زن دور مرد میچرخه!
Ninja
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ایران اولن باید داچیا وارد کنه دوم هم باید یه چند تا ماشین اسپورت وارد کنه برای جوانان
Ninja
۱۳ شهریور ۱۴۰۰داچیا و اشکودا
اشکودا هم مثل داچیا خیلی خوب و اقتصادیه
منظورم از اسپرت هم تویوتا یاریس جی ار جی ار ۸۶ یا حتی نیسان زد و …… حیف لمریکایی نمیشه وارد کرد مگرنه حتی موستانگ چلنجر هم هستن اون موقع باید اشغالای ایرانی جمع بشن یا این که سایپا و ایران خودرو به خودشون بیان و ماشینای خوب تولید کنن که غیر ممکنه بنابراین متوجه میشیم اگه واردات ازاد بود سایپا ایرانخودرو نابود میشدند
Karl Benz
۱۳ شهریور ۱۴۰۰امیدوارم این شرکت های داخلی به خودشون بیان چیه از کره و چین عقب مونده تریم ؟
امیر
۱۳ شهریور ۱۴۰۰بسیار زیبا و کاربردی بدرد ایران می خوره. کلا داچیا یه جورایی یه ولوو ارزون تره.
Ali_x76
۱۳ شهریور ۱۴۰۰فاصله محوری ۲۹۰ سانتی واقعا عدد بزرگیه
ولی موتور برای همچین ابعاد و کاربری ای واقعا تعطیله. کاش حداقل همون موتور ۲ لیتری داستر روش میذاشتن یا ۱.۳ لیتری توربو
Amard
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا هیچ ماشین استیشنی تو ایران موفق نبوده از جمله پراید و پژو استیشن ایرانیا از صندوقدار خوششون میاد و شاسی بلند حالا میخواد کراس اور باش یا شاسی مستقل این محصول داچیا هم به درد اروپا میخوره که استیشن دوستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا بعد از ۵۷ به استیشنا بها نمیدادن و قطعات یدکی شون کم بود وگرنه قبل از ۵۷ پیکان استیشن،رامبلر استیشن و جیپ آهو و… فروش خوبی داشتن…
♦SHAHRUKH♦
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ایران با قیمت مناسب بیاد همه میخرن
Sina
۱۳ شهریور ۱۴۰۰همه چیز عالی بود واقعا خوشم اومد ازش
جادار ۷ نفره قیمت مناسب
تا اینکه رسیدیم بخش موتوری که کلا حال گیری و احمقانه بود
۳ سلیندر یک لیتری اونم واسه ۷نفره بعدشم توربو بودن اصلا با ماهیت کم خرج بودن ماشین نمیخونه
یه موتور چهار سیلندر۱.۸ یا۲لیتری تنفس طبیعی واقعا کارو تمام میکردو یه چیز بی نقص میشد
با این اوصاف تویوتا راش منطقی تره
چی تو سر مهندسهای این شرکتها میگذره که واسه هاچ بک موتور تو لیتری میکذارن واسه شاسی بلند موتور فسقلی مثل جیپ که ورداشته واسه کماندر برزیل موتور۱.۳ گذاشته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰دقیقا همونی بود که حدس میزدم،یه چیزی برپایه لادا لارگوس(همون ال۹۰ استیشن) منتها یه مقداری فاصله محوریش رو بیشتر کردن،بنظرم برای ایران مخصوصا قشر کم درآمد خیلی خوب میتونه باشه،امکانات خوبی هم دراختیار راننده میزاره انتظار چیزایی مثل هشدار نقطه کور و دستیار پارک رو نداشتم مصرف سوختشم خیلی خیلی خوبه با یه باک پر میشه دور ایرانو چرخید! حیف ضعیفه،دیگه توی این دوره ۱۱۰اسب خیلی کمه واقعاً…
Ali
۱۳ شهریور ۱۴۰۰از استیشن خوشم نمیاد اما داچیا همه محصولاتش ارزش دارن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ شهریور ۱۴۰۰خیلی ماشین کاربردی و به صرفه ای ولی وقتی اومدم تو قسمت نظراتو دیدم چقد دوستان دوسش دارن احساس کردم اگر یه دوئل بین این و مولسان انجام بشه همه به جاگر رای میدن 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰برای ما که اگه بیاد با قیمت منصفانه توان خریدشو ممکنه داشته باشیم اما مولسان چی؟؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۳ شهریور ۱۴۰۰میتونه ماشین کاربردی باشه برای خانواده های پرجمعیت یا سفر رفتن ولی موتورش چنین چیزی رو تضمین نمیکنه!
حسین دهمرد
۱۳ شهریور ۱۴۰۰خب این هفت نفر وسایلشون رو کجا بزارن؟ اگر قیمتش منطقی باشه که خوب میفروشه ولی از نظر ظاهری تو ایران زیاد کسی نمیپسنده.
Irani
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ساندرو اونا و ساندرو ما
استپ وی اونا و استپ وی ما
اقتصادی اونا و لوکس ما
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰درسته با ماشین های داچیا قیمت کمی دارند ولی با همون قیمت میشه یم خودروی کلاسیک خرید با حدود 15 هزار دلار میشه آلفارمئو 124 CS نسل قدیمی و اول خرید