در آوریل سال ۲۰۱۷ هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه در نوربرگرینگ و غلبه بر فولکسواگن گلف کلاباسپرت S، رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی این پیست را از آن خود کرد؛ اما رکورد هوندا در جهنم سبز دقیقاً دو سال پابرجا ماند زیرا حالا مشخص شده که رنو مگان RS تروفی R با رانندگی «لاورنت هورگان» یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه طی کرده و با شکستن رکورد سیویک تایپ R، رسماً سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز لقب گرفته است.
ماه گذشته بود که پروتوتایپ مگان RS تروفی R در حال آزمایش در نوربرگرینگ دیده شد و حالا معلوم شده این هاچبک اسپرت فرانسوی برای ثبت رکورد جدیدی برای خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو به جهنم سبز رفته بوده است؛ بنابراین هرچند این رکورد حالا توسط رنو اعلام شده اما در ماه آوریل صورت گرفته یعنی دقیقاً دو سال بعد از ثبت رکورد هوندا سیویک تایپ R. نکتهٔ جالب اینکه آقای هورگان در سال ۲۰۱۴ نیز با نسل قبلی مگان RS تروفی R زمان ۷ دقیقه و ۵۴ ثانیه را در نوبرگرینگ ثبت کرده بود. مگان RS تروفی R در تاریخ ۲۴ می یعنی جمعهٔ آینده در گرند پری فرمول یک موناکو هم حضور پیدا خواهد کرد و رانندگان تیم فرمول یک رنو یعنی دنیل ریکیاردو و نیکو هالکنبرگ با آن به رانندگی خواهند پرداخت.
تروفی R مثل نسخهٔ معمولی تروفی از همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری استفاده میکند اما ۱۳۰ کیلوگرم وزن کمتری داشته و آئرودینامیک آنهم بهبود یافته است. علاوه بر این، مهندسان رنو روی شاسی خودرو هم کار کردهاند تا تروفی R در پیستها از نسخهٔ معمولی سریعتر باشد. مگان RS تروفی R بهعنوان نسخهای تولید محدود تا پیش از پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و تنها چند صد دستگاه از آن توسط عموم مردم قابل خریداری خواهد بود.
ایمان
۲ خرداد ۱۳۹۸مبارک رنو باشه با این ماشین زیبا و دوست داشتنیش
محمد
۲ خرداد ۱۳۹۸چقدر رقابت خودروسازان واسه زدن رکورد نوربرگ رینگ رو دوست دارم
هم واسه خودشون امتیاز مثبتیه و زدن رکوردش افتخاره
هم واسه خود نوربرگ رینگ اعتباره که بهترینها رو باهاش میسنجن
sina
۲ خرداد ۱۳۹۸واقعا دستاورد بزرگیه
دمش گرم
ایشالا سیویک برمیگرده
(saeed(peugeot
۲ خرداد ۱۳۹۸واقعا زنده باد رنو با این حرکت
آرش وان
۲ خرداد ۱۳۹۸رکوردهای مشابه زمان 7:40:10 مگان تروفی R
997 پورشه ۹۱۱ توربو : ۷:۳۹
شورلت کامارو ZL1 ؛ ۷:۴۱:۲۷
منبع evo.co.uk
sina
۲ خرداد ۱۳۹۸البت اون رکوردا مال سالهای 2009 و 2011 هستن ولی خب از رکوردهای اخیری که زده شده مثلا میشه به 7:42 Porsche Cayman سال 2015یا رکورد
7:44.42 Mercedes-Benz SLS AMG سال 2016 اشاره کرد.
آرش وان
۲ خرداد ۱۳۹۸✴️ 10 هاچبک آتشین دیفرانسیل جلو با رکورد سریعترین زمان در پیست نوربرگ رینگ ??آلمان?? به همراه رکورد آنها:
The top 10 fastest hot
hatchbacks around the Nurburgring Nordschleife
_______
10. Ford Focus RS – 8:26
9. Renault Megane RS R26.R – 8:16.9
8. Renault Megane RS Trophy – 8:08
7. Ford Focus RS – 8:06.3
6. SEAT Leon Cupra – 7:58.4
5. Renault Megane RS 275 Trophy-R – 7:54.4
4. Honda Civic Type R – 7:50.6
3. Volkswagen Golf GTI Clubsport S – 7:47.2
2. Honda Civic Type R – 7:43.8
1.Renault Megane RS Trophy-R – 7:40.1
منبع_________
tiny.cc/b6516y
ارش
۲ خرداد ۱۳۹۸دم هوندا و رنو گرم هردو موتورسازای قهارین که در فرمول ۱ بخوبی رقابت میکنن. واقعا نمیدونم این فرانسویها چرا یه سوپر کار درجه یک درست نمیکنن هم پژو و هم رنو توانائیش رو دارند دیگه گدا بازی هم حدی داره پولش رو هم که دارند ؟!!??
سروش
۲ خرداد ۱۳۹۸رنو شاید. ولی پژو در ده دوازده سال اخیر به جز موتور ep6 چه موتوری ساخته؟؟؟ رنو قبل از اینکه سهام نیسان رو بخره چند تا گیربکس و پلتفرم داشت؟
(Saeed(peugeot
۲ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز ساخت موتور واسه شرکتی مثل پژو که خودش اولین موتور درون سوز رو ۱۲۳ سال پیش (۱۸۹۶) ساخته ..فکر نکنم کاره سختی باشه… اگر هم یه شرکتی کاری میکنه بر مبنای سود دهی و صرفه اقتصادیش هستش نه اینکه نمیتونه…..
__ موتور پژو ۲۰۸ t16 مسابقات پایکس پیک ۳/۲ لیتری توئین توربو ۸۷۵ اسب بخار که بعد ۵ سال فولکس اونم با موتور الکتریکی تونست رکورد پژو رو جابجا کنه….
__موتور ۳ لیتری توربو دوقلو ۶ سیلندر ۳۵۰ اسبی پژو ۲۰۰۸ داکار …که باهاش چند قهرمانی پیاپی داشت…
___ موتور ۳ سیلندر ۱/۲ لیتری ۱۰۰ و۱۳۰ و۱۵۵ اسبی که روی محصولات دی اس هستش.
۱/۵ و ۲ لیتری توربو دیزل روی محصولات دیزلی
و ….۱/۶ لیتری توربو که از ۱۲۰ تا ۲۷۰ اسب بخار رو پوشش میده و میشه با تغیرات ازش گرفت.
مهدی
۲ خرداد ۱۳۹۸شاید علتش اینه که قشر خریدار خودروهای این دو خودروساز براشون اهمیتی نداره
رنو 5 زرد قناری
۲ خرداد ۱۳۹۸همین آلپاین A 110 با این پیشرفتهایی که کرده در آینده جزو سوپرکارهای درجه 1 خواهد شد این رنو مگان هم واقعاً عشقه .
mehdi turbo
۲ خرداد ۱۳۹۸تو خودرو های فرانسوی همیشه هاچ بکاشونو دوست داشتمو عاشقشون بودم حتی هنوز که هنوز من طراحی 206 خیلی دوست دارم.