کدام شرکت بیشترین خودروی الکتریکی را در دنیا میفروشد؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۵
۱۲ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
نیمی از خودروهای الکتریکی که بدون ایجاد هر نوع آلایندگی در جادههای سراسر دنیا در حال رفت و آمد هستند از کمپانیای نیستند که خیلیها فکر میکنند. گروه رنو-نیسان در بیانیهای اعلام کرد “این شرکت که بزرگترین تولیدکننده انواع خودروهای الکتریکی در دنیاست، از دسامبر ۲۰۱۰ و با آغاز فروش نیسان لیف تاکنون ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته است. هم اکنون بیش از نیمی از خودروهای الکتریکی فروخته شده در دنیا متعلق به گروه خودروسازی رنو-نیسان میباشد. میدانم، شما هم مانند من تعجب کردهاید.
چیزی که شاید بیشتر متعجبتان کند: در حالی که همه در مورد این بحث میکنند که آیا تسلا خواهد توانست امسال به رکورد فروش ۹۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی برسد یا نه، گروه خودروساز رنو نیسان در سکوت خبری کامل طبق ادعای مقامات خود توانسته رکورد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در یک سال، بین آگوست ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۱۶ را بشکند. این در حالی است که طرفداران ماسک و تسلا ماه قبل در مورد این صحبت میکردند که میزان فروش نیسان لیف رو به سقوط گذاشته است.
این گروه خودروسازی فرانسوی-ژاپنی رکورد جهانی فروش خودروهای الکتریکی را در حالی به خود اختصاص داده که مجموعهای مختلف از انواع خودروهای الکتریکی را در بین مدلها خود دارند و فقط نیسان لیف و رنو Zoe نیست که این روزها خوب میفروشند. نیسان خودروی تجاری سبک e-NV۲۰۰ را میفروشد، رنو ون کانگو Z.E، سدان SM۳ Z.E. و مدل توئیزی، یک خودرو دو سرنشین کوچک شهری را در بین محصولات خود دارد. چیزی که به نظر میرسد نادیده گرفته میشود تلاشهای تسلا برای حضوری فعال در دو بازار مهم و استراتژیک خودروهای الکتریکی دنیا، اروپا و چین میباشد. در هر دو منطقه، قوانین سفت و سخت زیادی از نظر میزان آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. چین سرمایه گذاری زیادی روی خودروهای الکتریکی کرده است و جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری خود را بیش از پیش برای خرید خودروهای الکتریکی تحت فشار قرار میدهد. اگر سوبسیدها و مشوقهای دستودلبازانه دولت نتواند آنها را برای خرید خودروهای الکتریکی متقاعد کند، قطعاً قوانین سفت و سخت خواهد کرد. هر روز که میگذرد شهرهای چینی بسیاری پشت سر هم قصد دارند روش پکن را تقلید کنند و به نظر میرسد در آیندهای نزدیک مالکیت خودروهای بنزینی و دیزلی در بسیاری از شهرهای این کشور ممنوع خواهد شد. میگویید چین زیرساخت مناسب برای شارژ خودروهای الکتریکی ندارد؟ یک بار به پکن سفر کنید و خواهید دید که محلهای شارژ خودروهای الکتریکی همه جای شهر، در کوچه و خیابان و حتی آپارتمانها وجود دارد. اروپا برای تبعیت از قوانین سفت و سخت آلایندگی و میزان تولید کربن دی اکسید سرمایهگذاری بالایی روی خودروهای دیزلی انجام داده است. بحث رسوایی آلایندگی موتورهای دیزلی فولکس واگن مشکلات زیادی برای این برنامه اروپاییها ایجاد کرد و به طور ناگهانی، خودروسازهای اروپایی که در مورد خودروهای الکتریکی با شک و تردید حرف میزدند اکنون برای آنها سر و دست میشکنند. میزان فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا رشدی منفی را تجربه کرده است و هنوز خیلی از چین و اروپا در این زمینه عقب است. فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا بین ماههای ژانویه تا جولای امسال ۷۸۱۷۹ دستگاه اعلام شد که در مقایسه با ۱۱۶۰۹۹ دستگاه مدت مشابه سال گذشته، کاهش شدیدی را نشان میدهد. یکی از دلایل اصلی این کاهش فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا ارزان شدن قیمت بنزین ذکر شده است. منبع: forbes
پریوس هایبرید هست ولی لیف پلاگین، پس رقیب هم نیستند. دو خودرو نامبره زشت تلقی می شوند چون اولویت برای طراحی کاهش نیروی مقاومت هوا یا همون درگ بوده همون چیزی که تو طراحی هواپیما اعمال میشه ولی کسی نمیگه مثلا بوئینگ 747 زشت برای اینکه چشم ما از همون اول به نوع طراحی عادت کرده.
امروزه بوئینگ ۷۴۷ جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم و مسافران پروازهای بینالمللی پیدا کردهاست و بیدلیل نیست که به آن لقب ملکه آسمانها دادهاند. 747 بهترین پیشرفته ترین زیباترین هواپیماهای مسافربری و آمریکایی
دوست عزیز قبل اینکه نظر بذارین یه کم جوگیری رو بذارین کنار ، یه بار نشد بیایم زیر خبر پریوس یا لیف نبینیم یکی گیر داده که جمشید آرین فلان. از کجا اینقدر مطمئنید آقای آرین اون تکنولوژی که ازش حرف میزنه رو در اختیار داشته ؟ خود شما باورتون میشه تسلا با سرمایه گذاری چندین و چند میلیارد دلاری تو یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا برد ماشیناش و تکنولوژِی باتریاش کمتر از چیزیه که این آقای آرین در مورد ماشین خودش میگه ؟ چرا ایشون ایشون هیچ وقت از جزئیات فنی و تکنولوژِی های اون یه نمونه ماشین که ساخته چیزی نمیگه و فقط میگه که خوبه و فلان قدر برد موثر داره ؟ بله جوابشو درست حدس زدین ایشون از نوابیغ هستن !! در مورد نوابیغ یه کم سرچ کنید همه چی دستتون میاد
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید تنها با مرور تحولات تکنولوژی در دو دهه اخیر می توان با اطمینان کامل گفت که ادعاهای آقای آرین کاملا بی اساس می باشد. اساسی ترین بخش یک خودرو الکتریکی که تعیین کننده کارایی آن می باشد باتری آن می باشد. تا پیش از به کار گیری باتری های لیتیم-یون اساسا خودروهای الکتریکی فاقد کارایی عملی در استفاده روزمره بودند. در سال 2010 نیسان لیف به عنوان پرفروش ترین خودرو الکتریکی جهان با استفاده از باتری ها لیتیم-یون به برد حقیقی حدود 130 کیلومتر دست یافت. خودرو مورد ادعای آقای آرین با استفاده از باتری های اسید-سرب ساخته شده است که اساسا یک سیستم منسوخ و فاقد کارایی عملی می باشد. با توجه با میزان ذخیره سازی انرژی باتری های اسید-سرب در قیاس با باتری لیتیم-یون می توان اطمینان حاصل کرد که برد عملی خودرو مورد ادعای آقای آرین حداکثر 40 کیلومتر می باشد و نه 500 کیلومتر !!!.
دوست دار ماشین های برقی هستم . اول تسلا بعد نیسان لیف رو خیلی دوست دارم. جایه ماشینای برقی شدیدا تو ایران خالیه من خودم حاضرم نیسان لیف رو 150 میلیون بخرم… تسلا رو هم تا 300 جا داره … :)))
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۵قیافه نیسان لیف فاجعس ابر زشت کاری ندارم حداقل آدم برقی میخره یه چیز خوشگلیم باشه هر روز میبینش سوارش میشه مثلا ولت بولت تسلا حداقل قیافه دارن یاi3
میلاد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵رقیب لیف نیسان تویوتا پریوس هست نه تسلا.
اگر در قیاس با پریوس ؛ لیف زشت یا عجیب تلقی میشه …حرفی برای گفتن ندارم:|
علی
۲۸ شهریور ۱۳۹۵پریوس هایبرید هست ولی لیف پلاگین، پس رقیب هم نیستند. دو خودرو نامبره زشت تلقی می شوند چون اولویت برای طراحی کاهش نیروی مقاومت هوا یا همون درگ بوده همون چیزی که تو طراحی هواپیما اعمال میشه ولی کسی نمیگه مثلا بوئینگ 747 زشت برای اینکه چشم ما از همون اول به نوع طراحی عادت کرده.
F22RAPTOR
۳۰ شهریور ۱۳۹۵امروزه بوئینگ ۷۴۷ جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم و مسافران پروازهای بینالمللی پیدا کردهاست و بیدلیل نیست که به آن لقب ملکه آسمانها دادهاند.
747 بهترین پیشرفته ترین زیباترین هواپیماهای مسافربری و آمریکایی
amir
۲۷ شهریور ۱۳۹۵اگه ایران خودرو و سایپا می گذاشتن جمشید آرین ایران رو اولین خودرو ساز الکتریک دنیا میکرد و کا هم داریم این دو کلاه بردار رو حمایت میکنیم
ِDeveloper
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز قبل اینکه نظر بذارین یه کم جوگیری رو بذارین کنار ، یه بار نشد بیایم زیر خبر پریوس یا لیف نبینیم یکی گیر داده که جمشید آرین فلان. از کجا اینقدر مطمئنید آقای آرین اون تکنولوژی که ازش حرف میزنه رو در اختیار داشته ؟ خود شما باورتون میشه تسلا با سرمایه گذاری چندین و چند میلیارد دلاری تو یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا برد ماشیناش و تکنولوژِی باتریاش کمتر از چیزیه که این آقای آرین در مورد ماشین خودش میگه ؟
چرا ایشون ایشون هیچ وقت از جزئیات فنی و تکنولوژِی های اون یه نمونه ماشین که ساخته چیزی نمیگه و فقط میگه که خوبه و فلان قدر برد موثر داره ؟ بله جوابشو درست حدس زدین ایشون از نوابیغ هستن !!
در مورد نوابیغ یه کم سرچ کنید همه چی دستتون میاد
ehsan
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید تنها با مرور تحولات تکنولوژی در دو دهه اخیر می توان با اطمینان کامل گفت که ادعاهای آقای آرین کاملا بی اساس می باشد. اساسی ترین بخش یک خودرو الکتریکی که تعیین کننده کارایی آن می باشد باتری آن می باشد. تا پیش از به کار گیری باتری های لیتیم-یون اساسا خودروهای الکتریکی فاقد کارایی عملی در استفاده روزمره بودند. در سال 2010 نیسان لیف به عنوان پرفروش ترین خودرو الکتریکی جهان با استفاده از باتری ها لیتیم-یون به برد حقیقی حدود 130 کیلومتر دست یافت. خودرو مورد ادعای آقای آرین با استفاده از باتری های اسید-سرب ساخته شده است که اساسا یک سیستم منسوخ و فاقد کارایی عملی می باشد. با توجه با میزان ذخیره سازی انرژی باتری های اسید-سرب در قیاس با باتری لیتیم-یون می توان اطمینان حاصل کرد که برد عملی خودرو مورد ادعای آقای آرین حداکثر 40 کیلومتر می باشد و نه 500 کیلومتر !!!.
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ شهریور ۱۳۹۵خدا خیرت بده
حميد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵من از این رنو twizy خیلی خوشم میاد به نظرم عالی برا شهرهای شلوغ
حمیدرضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۵کاملا با شما موافقم تست این خودرو توسط گروه کار بایر رو دیدم خیلی خوشم اومد فقط حیف درای درست و درمونی نداره
ali
۲۸ شهریور ۱۳۹۵دوست دار ماشین های برقی هستم . اول تسلا بعد نیسان لیف رو خیلی دوست دارم. جایه ماشینای برقی شدیدا تو ایران خالیه من خودم حاضرم نیسان لیف رو 150 میلیون بخرم… تسلا رو هم تا 300 جا داره … :)))
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵آفرین که در راه هوای پاک، پیشرفتهای خوبی انجام شده.