رنو-نیسان-میتسوبیشی، تبدیل به غولی بزرگ با حدود ۱۰ میلیون خودروی تولیدی سالانه خواهد شد که این امپراطوری را در کنار نامهایی چون تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز قرار میدهد. حالا نیسان آماده است تا مرد ۶۲ ساله و همهکارهی صنعت خودرو یعنی کارلوس گون (گوسن یا غصن) را به سمت مدیرعاملی میتسوبیشی منصوب نماید بنابراین گون یکی از افراد شاخص خودروسازی با مدیرعاملی سه خودروساز متفاوت در یک زمان خواهد بود.
اطلاعات منتشر شده نشان میدهد که گون قبلاً با مدیرعامل و رئیس میتسوبیشی Osamu Masuko صحبت کرده و از او خواسته تا با وجود تحت کنترل در آمدن میتسوبیشی توسط نیسان باز هم مدیرعامل این شرکت باقی بماند؛ اما رنو نیسان تاکنون این خبر را تائید نکرده و سخنگوی این شرکت همهی سخنان را حدس و گمان خوانده و میتسوبیشی نیز همین رویه را در پیش گرفته است.
یک تحلیلگر صنعت خودرو میگوید که گون با مدیرعاملی در میتسوبیشی قادر خواهد بود تا کارهایی مشابه کارهای انجام شده در نیسان را ترتیب بدهد که از این جمله میتوان به ترکیب پلتفرمها، کاهش هزینهها و حتی بستن کارخانهها اشاره کرد. به منظور انجام چنین بازسازی بزرگی شما فردی به قدرتمندی گون را نیاز دارید تا کارها را سروسامان دهد.
شغل جدید گون به چشم همه یکسان نخواهد آمد چراکه تحلیل گری در این باره میگوید:
من فکر میکنم که گون کار کافی در رنو و نیسان دارد. او همچنین همهی زمان خود را در این دو کمپانی بیش از قبول شغل دیگری در ژاپن صرف میکند.
نیسان اوایل امسال اعلام نمود که ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی را به مبلغ حدود ۲.۳ میلیارد دلار خواهد خرید. این امر به خاطر جعل میزان مصرف سوخت اعلامی چندین خودرو از جمله دو مدل نیسان صورت گرفت. این معامله تا اواخر امسال نهایی خواهد شد.
منبع: carscoops
ELEMENTO
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
راستش من برای میتسوبیشی خیلی خوشحالم.
کارلوس غوصن یک نابغه ی مدیریت هست
واقعا نیسان رو به اوج رسوند. میتسو بیشی رو هم به جایگاه بالایی میرسونه.
.
اما توان مدیریت 3 شرکت همزمان در تخصص کارلوس غوصن و نوابغ محدودی هست.
من برای دوران بعد از Carlosn ghosn نگرانم.
توان مدیریت سه شرکت که به صورت Alliance هستن خیلی سخته و جسارت و هوش بالایی میخواد.
.
Ferruccio Lamborghini
۳۰ مهر ۱۳۹۵.
دوستان توجه کنید که الگوی فولکس واگن گروپ ، جنرال موتورز ، تویوتا، با رنو-نیسان-میتسوبیشی کاملا متفاوته.
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ مهر ۱۳۹۵معلومه مجید جون
جنرال موتورز اصلا شیوه مدیریتش فرق بنیادی داره با اون شرکت هایی که نام بردی
uss zumwalt DDG-1000
۱ آبان ۱۳۹۵امیدوارم میتسوپیشی گاف نده و خوب پیش بره
احسان
۳۰ مهر ۱۳۹۵نمیشه کارلوس خان یک روز در ماه رو هم در ایرانخودرو بگذرونه؟ شاید فرجی شد
ایران و فرانسه
۳۰ مهر ۱۳۹۵جالبه ایشان لبنانی الاصل هستن به راستی اگه تو لبنان مانده بود و استیو جا بز هم تو سوریه یا الان قربانی حملات انتحاری شده بودند یا نهایتا صاحب کافه و کاباره ای بودند به راستی این اقتصاد آزاد بدون تعصب نژادی و زبانی و آیینی است که فرصتهای برابر برای پیشرفت رو ایجاد میکنه این نابغه از پتانسیل میتسوبیشی هم برای تعالی استفاده خواهد کرد
حميد
۳۰ مهر ۱۳۹۵میتسو بیشی واقعا داشت در جا میزد باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی میافته
من مطمئنم توی جوانهای کشورمون مدیرهای خیلی خوبی وجود داره
X5
۳۰ مهر ۱۳۹۵عکس دومیرو که دیدم همون دفه اول که چشم خورد فکر کردم مستر بینِ
ali
۱ آبان ۱۳۹۵بنظرم خوب شد رنو نیسان میتسو رو خرید. میتسوبیشی اگه همین طور ادامه میداد تا چند سال دیگه کاملا ورشکسته میشد… حالا با کمک نیسان میتونه پیشرفت کنه..
volvo fh
۱ آبان ۱۳۹۵۶۱سال سن داره.ولی خیلی جوون مونده.
uss zumwalt DDG-1000
۱ آبان ۱۳۹۵دقتی کردی
احمد باقری
۱ آبان ۱۳۹۵شاید مدیریت سه شرکت، کار درستی نباشه.