رنو از یک کانسپت فوقالعاده با نام Trezor در نمایشگاه پاریس امسال پردهبرداری کرده است. این کانسپت یک GT دونفرهٔ دوستداشتنی با بدنهٔ فیبر کربنی براق و طراحی منحنی شکل است که شیشههای قرمزرنگ آن کنتراست جذابی را با بدنه ایجاد کردهاند. در این کانسپت الکتریکی جلوپنجرهٔ سنتی وجود نداشته و تنها دو ورودی هوا در سپر جلو جهت خنک کردن ترمزها تعبیه شده است. این کانسپت رؤیایی ۴.۷ متر طول دارد درحالیکه از کاپوت بسیار کشیده و گلگیرهایی عضلانی برخوردار است که رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی جلو و ۲۲ اینچی عقب را در خود جایدادهاند. علاوه بر این موارد، کانسپت Trezor زبان طراحی جدید و آینده رنو را نشان میدهد.
کانسپت Trezor نهتنها بسیار زیباست بلکه طراحی بسیار آئرودینامیکی داشته و ضریب آئرودینامیک آن تنها ۰.۲۲ است. همچنین ساخت بدنهٔ جذاب خودرو با فیبر کربن موجب کاهش وزن چشمگیری شده است. وزنی برابر با ۱۶۰۰ کیلوگرم که البته نیمی از آن به خاطر قوای محرکهٔ تمام الکتریکی آن است. شاید جالبترین بخش Trezor شیوهٔ باز شدن در آن باشد. در این کانسپت بهصورت یکتکه با سقف باز میشود که دسترسی به کابین بزرگ آنرا فراهم میکند. کابینی که به لطف فاصلهٔ بین دو محور ۲.۷ متری فضای زیادی برای دو نفر ارائه میکند.
طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار جذاب و برجسته است. در داخل Trezor یک صفحهنمایش OLED منحنی بزرگ بکار رفته که در آن جهت محافظت در برابر خش از شیشههای موسوم به گوریل استفاده شده است. جای تعجب نیست که چنین خودروی آیندهنگری مجهز به تکنولوژی رانندگی خودکار باشد. در این حالت یک نمای پانورامای کامل از جاده بر روی صفحهنمایش مرکزی خودرو به نمایش درمیآید.
غیر از طراحی خیرهکننده، فناوری پنهان در زیر این پوستهٔ جذاب اهمیت بیشتری دارد. همانطور که اشاره شد، رنو در کانسپت جدید خود از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی استفاده کرده است که از خودروهای مسابقهای فرمول E گرفته شده است. این موتور الکتریکی ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آنرا به چرخهای عقب تحویل میدهد. این نیرو بهاندازهای است که میتواند Trezor را ظرف کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. البته حداکثر سرعت خودرو هنوز اعلام نشده است.
مهندسان رنو دو پک باطری بزرگ هواخنک برای Trezor در نظر گرفتهاند که جهت توزیع وزن مطلوب، یکی در جلو و دیگری در عقب خودرو نصب شده است. این باطریها به همراه سیستم بازیابی انرژی ترمزها هم از خودروهای فرمول E عاریه گرفته شده است.
همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶
فرزاد لاکچری
۹ مهر ۱۳۹۵طراحیش خیلی شبیه مرسدس AMG GT S مخصوصا نمای پشتیش در کل حرف نداره
XmanSHP9
۹ مهر ۱۳۹۵باریکلا رنو!!!!!!!
عجب چرمی !
عجب کابینی !!!!
چه قدر عریض و پهنه!!
GOD BLESS AMERICA
۹ مهر ۱۳۹۵دوست دارم روزی برسه که :
از خودروسازی که خودروی آلوده کننده میسازه به بدی نام برده بشه تا بالاخره به حجم موتور 0 برسیم.
در کنار خودروی الکتریکی باید به تولید برق بدون آلودگی هم توجه خواصی نشون بدیم:
مثل پنلهای خورشیدی و ژنراتور های بادی ، نیرو گاه های برق آبی و در پایان نیروگاه های برق اتمی.
به امید زمین پاک.
GOD BLESS AMERICA
۹ مهر ۱۳۹۵آقایون من از این به بعد دیسلایک هاتون رو لایک قلمداد میکنم .
دیسلایک لطفا”.
حميد
۹ مهر ۱۳۹۵شتاب أولیه خودروهای برقی بیشتر از درون سوزها هست
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵عحب قیافه ای داره. اینو ببری تو خیابون باید با آمبولانس اسکورت بشی. هر کی ببینش از ابهت و زیباییش دو سه تا سکته میزنه.
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵درود بر رنو
O /\/\ I D
۹ مهر ۱۳۹۵کیا بودن میگفتن فرانسه آشغال میزنه ؟
زیر این کامنت منتظرشونم
:|
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵رنو و سیتروئن عالی کارمیکنن
mojtabaaston
۹ مهر ۱۳۹۵انصافا همه خودرو ساز ها تو 5 سال اخیر تحول عظیمی تو طراحی هاشون ایجاد کرده اند که واقعا همشون عالی شدند.اما نمیدونم اگه یه لحظه کسی بخواد چند سال بعد تو ایران چنین ماشینی بیاره چه تفاوت چشم گیری بین ماشینهای ما و اینها خواهد بود .امیدوارم ما هم یه کوچولو پیشرفت کنیم تا بعد چند سال ما رو مسخره نکنن.
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵فعلا که همون ی کوچولو پیشرفت هم نداریم
هرموقع از ممتاژ شدیم تولید کننده اون وقت پیشرفت
علیرضا.م
۹ مهر ۱۳۹۵خیلی کارتونیه !
و شاید در نگاه اول زیبا باشه اما دو بار که نگاش میکنی دیگه اون حس رو نداری .
تو طراحی این کانسپت ها دست طراح حسابی بازه . هر چی میخواد بزرگ وکوچک میکنه. خدایی با این ماشین میشه جاده ها راه رفت ؟ بیشتر برای پیست طراحی شده .
راستی ! میگم چه جوری باید پیاده شد ؟
شیشه جه طوری قرمزه .
چرا کاپوتش اینقدربزرگه .
بعد الان جلوی ماشین آیرودینامیکه ؟
خدایی کانسپ فقط کانسپت های BMW که نمونه به تولید رسیدش i8 هست+-
GOD BLESS AMERICA
۹ مهر ۱۳۹۵به شدت سرطان باهات موافقم ، ولی تمام این کارها برای محبوب شدن خودروهای الکتریکی انجام میشه.
یه چیزی تو مایه های دروغ مصلحتی.
ایرانی
۱۰ مهر ۱۳۹۵یه مقدار شبیه ساب aero x زده… سبک طراحیش…
zia
۱۰ مهر ۱۳۹۵چطوری باید سوار و از خودرو پیاده شد ؟ باید پرش کنی
ماسل
۱۰ مهر ۱۳۹۵اصطلاح (بپر بالا) رو به بلوغ رسوندن
ونوم
۱۰ مهر ۱۳۹۵طراحی رنو خیلی داره دلچسب میشه هر چند این کانسپت با نمونه های تولیدی خیلی فرق خواهد داشت اما از این زبان طراحی در محصولات اینده استفاده میشه