پس از به دست آوردن دو قهرمانی جهان و سه پیروزی در کلاس LMP2 در سالیان گذشته، آلپاین تصمیم گرفته وارد کلاس پروتوتایپ LMP1 در مسابقات قهرمانی استقامت فیا شود.
این یک چالش فوقالعاده جالبتوجه خواهد بود زیرا در کلاس LMP2 تیمهای مستقل با شاسیهای ویژه و یک پیشرانه حضور داشتند درحالیکه کلاس LMP1 مخصوص تیمهای کارخانهای بوده و محدودیتی وجود ندارد.
بنابراین با آغاز سال آینده میلادی آلپاین جزو تیمهای معدودی خواهد بود که به دنبال حضور در بالاترین سطح مسابقات قهرمانی استقامت فیا هستند. این شرکت همچنین برنامه کاملی برای مشتریان داشته و خودروهای آلپاین A110 کاپ، GT4 و رالی را برای آنها مهیا کرده است.
مدیر آلپاین گفته است:
موتور اسپورت بخش جداییناپذیر برند آلپاین بوده، برندی که شوق رقابت و ورزش در DNA آن قرار دارد. بازگشت به مسابقات استقامت در سال ۲۰۱۳ شروع ماجراجویی درازمدت ما بوده است. پس از هشت سال موفقیتآمیز و رقابت با برخی از بهترین تیمهای دنیا زمان آن فرا رسیده تا قدم جدیدی برداشته و در کلاس سازندگان خودرویی حضور داشته باشیم.
پاتریک ماریناف ادامه میدهد:
جدیدترین تغییرات صورت گرفته در قوانین سال ۲۰۲۱ به آلپاین اجازه داده تا دانش فنی و تجربه مسابقات خود را نشان دهد. ما به دنبال رقابت با بهترین رقبا بوده و میخواهیم صفحات جدیدی را در تاریخ این برند فوقالعاده ثبت کنیم.
پروتوتایپ LMP1 این شرکت فرانسوی بر پایه شاسی اورکا بنا شده و از پیشرانه گیبسون سود خواهد برد. هر دو این بخشها قبلاً در پیست رکورد داشتهاند.
OMID
۲۵ شهریور ۱۳۹۹مگر قرار نیست این کلاس با هابپر کار های لمان جایگزین بشه ؟ پس چرا این تازه وارد شده؟!
Reza ar
۲۵ شهریور ۱۳۹۹از پدال درخواست دارم لطفا یه مطلب کامل و تخصصی در مورد سری مسابقات lm racing وشاخه های دیگه لمانز قرار دهید
محمدهادی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹بنده هم چنین خواهشی رو از تیم حرفه یی پدال دارم
اصلا اخبار خودروهای لمانز باید در پدال دائم دنبال بشه
بهرحال این رقابتها یکی از ۳ شاخه اصلی موتور اسپرت است
ارشیاsvj
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ماشین های لمانز سریعترن یا ماشین های فرمول یک؟
OMID
۲۶ شهریور ۱۳۹۹توی درگ ماشنیایlmp1 چون چهار چرخ محرکن
ولی توی پیست f1 سریعتره
البته برتری ماشینایlmp1 دوام بالا و نیاز کمتر به پیت استاپ هست