رنو

احتمال زنده شدن رنو 4 و 5 (له کار) با شوکی الکتریکی!

رنو در دهه ۷۰ میلادی و زمانی که مایکل جردن در NBA می‌درخشید روزهای خوشی را سپری می‌کرد. رنو ۴ یکی از محصولات ساب کامپکت فرانسوی‌ها بود که به تعدادی بیش از ۸ میلیون دستگاه تولید و به مدت ۳ دهه فروخته شد. همچنین حدود ۹ میلیون دستگاه رنو ۵ یا له کار در آمریکا طی ۲ دهه تولید شد که حکایت از محبوبیت این خودروها دارد.

این دو نام مشهور به خاطره‌ها پیوسته‌اند اما به نظر می‌رسد رنو در حال برنامه‌ریزی برای احیای آن‌هاست هرچند گفته شده این خودروها در صورت تولید از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد.

اتوموتیونیوز اروپا به نقل از دو منبع ناشناس گزارش داده که احیای رنو ۴ و له کار بخشی از برنامه‌های تغییر ساختاری رنوست که هدفش بهبود فروش و هماهنگی با استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه می‌باشد.

رنو سال پیش برنامه خود برای صرفه‌جویی ۲ میلیارد یورویی در ۳ سال آینده را اعلام کرد. نیازی به گفتن نیست که شیوع گسترده کرونا فشار مضاعفی به فرانسوی‌ها وارد کرده و عملی کردن برنامه‌ها را بیش از پیش ضروری ساخته است. رنو می‌خواهد خودروهای سودده تری همچون محصولات الکتریکی و کراس اوورها را بسازد که این مهم درست نقطه مقابل برنامه‌های کارلوس گوسن است.

همچون همیشه باید اعلام کرد این خبرها اندکی با اغراق منتشر شده‌اند زیرا هیچ مقامی از سوی رنو به‌صورت رسمی این اخبار را تائید نکرده و البته واکنشی هم به آن‌ها نشان نداده است.

اما تا چند روز دیگر لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو استراتژی این برند را اعلام خواهد کرد و بنابراین در چهاردهم ژانویه ۲۰۲۱ بهتر خواهیم توانست با جهت‌گیری این شرکت در آینده آشنا شویم.

رنو مورفوز کانسپت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    از رنو ۵ خوشم نمیاد
    خاطره خوبی ازش ندارم

  2. Ali

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    الکتریکی بهش میاد

  3. MOHAMMAD.n.r

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    جلو بندی رنو ۵ ضعیف هست فکر کنم.
    یادمه ۱۵ سال پیش یه بنده خدا یدونه خریده بود و همش از جلوبندی این ماشین شکایت میکرد.
    نگاه چرخ های جلو میکردی مشخص بود کج هستن. اکثرا همینجوری بودن.
    فقط با کاپوتش که برعکس باز میشد خیلی حال میکردم دیگه چیز جذابی نداشت.

    1. رهگذر

      ۲۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من مدل 72 سانروف دار داشتم عالی بود حرف نداشت کل ایرانم باهاش رفتم اخ نگفت جلوبندیشم خیلی خوب بود حداقل از پراید دیرتر خراب میشد

  4. ارش

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اگه به همین زیبایی کانسپتش تولید بشه خدا کنه هر چه زودتر تولید بشه.

  5. Aryan kia

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    کانسپتش خیلی قشنگه مخصوصا رینگ هاش

    1. محمد

      ۲۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (566 ديدگاه)

      رنو 5 عالی بود و اصلا قابل مقایسه با رنو سپند و رنو پی کی نبود اون رنو سپند و رنو پی کی بود که کیفیت واقعا داغونی داشت هم جلوبندیش زود خراب میشد و هم پر دردسر بود ولی رنو 5 فرانسوی حرف نداشت ما چند سال داشتیم مدل 57 مرگ نداشت عالی بود همه جام باهاش رفتیم

  6. akrh78

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    ینی فرانسوی ها محصولات الکتریکی هم با باطری 1.6 کیلووات ساعتی میسازن؟

  7. فرزاد

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اون عکس اول رنو نارنجی چقدر خوشگل و با سلیقه بازسازی شده انصافا هنوزم بعد از گذشت 40 50 سال از عمرش خیلی خوشگله از خیلی از خودروهای امروزی قیافش قشنگتره

  8. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    فروش 9 میلیون دستگاه رنو 5 اونم تو امریکا نشان از این دارد که چقدر این خودرو محبوب بوده البته به شخصه فکر میکنم بیشتر به خاطر قیافه جذاب و خوشگلش بوده

  9. ?Ali Hossein?

    ۲۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    رنو 5 خودروی بدی نیست
    ولی دیگه الان خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی فسیل شده(البته نسخه قدیمی)
    اگه واقعا رنو بخواد نسخه برقی اش رو بزنه خیلی خوبه من نه مخالفم نه بدم میاد
    تازه خوشحال هم میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا