در ماه مارس سال جاری نخستین شایعات در رابطه با احتمال ادغام رنو و فیات-کرایسلر مطرح و گفته شد که ممکن است ادغام کامل این دو خودروساز طی یک سال آینده صورت گیرد. حال مشخص شده این شایعات صحت داشتهاند زیرا از یک سو فیات-کرایسلر تأیید کرده که پیشنهاد ادغامی ۵۰-۵۰ به رنو داده است و از سوی دیگر رنو هم طی بیانیهای پاسخ داده که این پیشنهاد دوستانهٔ فیات-کرایسلر را موردبررسی قرار داده و با علاقه فرصت چنین ادغام تجاری که موجب رونق گروه رنو خواهد شد را موردمطالعه قرار میدهد.
این پیشنهاد به دنبال بحثهای پیشین میان دو خودروساز برای شناسایی محصولات، توسعهٔ فناوریهای جدید و جغرافیایی که میتوانند باهم شریک باشند از سوی فیات-کرایسلر مطرح شده است. به گفتهٔ بلومبرگ، این دو خودروساز باهم در رابطه با یک عملیات اتصال گفتگو میکنند که میتواند به ادغام کامل منجر شود. البته به ادعای این منبع، این ادغام فقط به رنو اختصاص دارد و نیسان و میتسوبیشی را حداقل در ابتدا درگیر نمیکند. گفته میشود رنو بدون موافقت هیچکدام از شرکای ژاپنی خود در حال مذاکره با فیات-کرایسلر است.
بنابراین اگر ادغام این دو شرکت صورت گیرد، برندهای فیات-کرایسلر مثل جیپ، دوج، رم، مازراتی و آلفارومئو با برندهای رنو شامل داچیا، لادا، رنو، سامسونگ و آلپاین تحت مالکیت و مدیریت یک گروه خودروسازی قرار خواهند گرفت. اگر مذاکرات با موفقیت به نتیجه برسد، این ادغام بزرگترین اتحاد خودرویی جهان را تشکیل خواهد داد که سالانه بیش از ۱۵ میلیون خودرو به فروش میرساند و در این صورت گروه فولکسواگن عنوان بزرگترین خودروساز دنیا را واگذار خواهد کرد.
فیات-کرایسلر در بیانیهٔ خود در این رابطه گفته است:
با این ادغام، یکی از پیشروهای دنیا در فناوری خودروهای الکتریکی، برند پیکاپها و وسایل نقلیهٔ تجاری سبک، برندهای لوکس و سازندهٔ شاسیبلندها در یک مجموعه قرار خواهند گرفت و بدین ترتیب هردو شرکت میتوانند حضور جهانی گستردهتر و متعادلتری نسبت به زمانی که بهطور مستقل فعالیت میکردند داشته باشند. با انجام این ادغام همچنین تواناییهای فیات-کرایسلر در تکنولوژی رانندگی خودکار با یک دهه تجربهٔ رنو در زمینهٔ تکنولوژی خودروهای الکتریکی کامل خواهد شد
طبق پیشنهاد فیات-کرایسلر، این ادغام با مالکیت ۵۰-۵۰ خواهد بود. طبق برخی گزارشها، این ادغام فعالیت فیات-کرایسلر در ایالاتمتحده را تحت تأثیر قرار نمیدهد زیرا سازندهٔ آمریکایی گفته است که این ادغام منجر به تعطیلی هیچکدام از کارخانههای شرکت نخواهد شد. ارزش ترکیبی بازار فیات-کرایسلر و رنو در حال حاضر برابر با ۳۶.۵ میلیارد دلار است.
افشین
۷ خرداد ۱۳۹۸به نظرم که این کار اشتباهه. اکثر ادغام های شرکت های بزرگ یا با شکست مواجه شده یا حداقل پیشرفت قابل توجهی نداشته اند..
AMIR / ARMI
۷ خرداد ۱۳۹۸این اشتباه نیست
اگه از دور به قضیه نگاه کنیم
فیات کرایسلر به بازار روسیه و گشور های شوروی سابق دسترسی نداره
در حالی که رنو این بازار هارو عملا مال خودش کرد
در عوض فیات کرایسلر به بازار کانادا و به طور کلی شمال امریکا
دسترسی داره در حالی ک رنو هیچ فعالیتی درشون نداره
رنو برند لوکس نداره حالا به برند های مازراتی و الفا درسترسی پیدا میکنه
فیات کرایسلر در ضمینه الکتریکی ها فعالیتی نداره
در حالی که رنو دار غعالیت میکنه
این ادغام 50 50 صرفه جویی مالی 3.5 میلیارد دلاری خواهد داشت در سال
AMIR / ARMI
۷ خرداد ۱۳۹۸من خودم عاشق کرایسلر و جیپ هستم
و خیلی دوس داشتم کرایسلر مستقل میشد
ولی خب نمیشه
اینجوری حد عقل میدونم اینده جیپ و داج به خاطر سرمایه
رنو روشن تر از قبل میشه
جیپ با ارزش ترین برند این ادغام هستش
و داج تنها اسم پرفورمنس این ادغام
اینده روشن هستش برای این دو
مانی
۸ خرداد ۱۳۹۸پرفورمنس ترین برند احتمالا مزراتی باشه( از نظر اینکه تو کارنامش هایپر اسپرت هم داره میگم)
ارزشFCA بیشر از رنو نیست؟ چجوری 5050- ادغام میشن؟ عجیبه
حسن
۷ خرداد ۱۳۹۸افرین اقا امیر دقیقا زدی تو خال
این ادغام همش سوده برای 2 طرف
Mad.z.Max
۷ خرداد ۱۳۹۸طرز فکر دنیا رو، فقط قدم برداشتن تو مسیر پیشرفت! بعد ما هم میشینیم اینجا میگیم این بهتره اون بدتره، همدیگه رو تخریب شخصیت میکنیم..
محمد
۷ خرداد ۱۳۹۸ما بجای تولید، فقط فکر دلالی و خالی کردن جیب همدیگه با گرون کردن اجناس و بالا بردن سود خودمون هستیم دوست عزیز
حسن
۷ خرداد ۱۳۹۸این ادغام اگه صورت بگیره میتونه به یکی از موفق ترین شرکتهای خودروسازی جهان تبدیلشون کنه که همه سود میکنن از این موضوع
امیدوارم هر چه سریع تر این اتفاق بیوفته
رنو 5 زرد قناری
۷ خرداد ۱۳۹۸من خودم عاشق برندهای آمریکایی و فرانسوی هستم به نظرم کار درستیه و به نفع هر دو خودروساز خواهد بود این ادغام اگه صورت بگیره مساوی میشه با کاهش هزینهای هر دو طرف سرمایه گذاری بیشتر در خصوص خودروهای الکتریکی و در نهایت پیشرفت بیشتر هر دو برند .
محمد
۷ خرداد ۱۳۹۸اگه نیسان و میتسوبیشی هم در این ادغام شریک بشن که چی بشه!
گروه همه دنیا رو احاطه میکنه
از ژاپن و آسیا تا اروپا و تا آمریکا
اون موقع مثل روسیه قدیم،، این مجموعه خودروسازی میتونه ادعا کنه که خورشید در این مجموعه هرگز غروب نمیکنه
pouyan
۷ خرداد ۱۳۹۸اون بریتانیا بود داداش
امیر
۷ خرداد ۱۳۹۸دنیا داره به سمت کاهش هزینه ها و پیشرفت سریع حرکت میکنه و چاره ای جز قبول کردنش نیست
رنو هم طبق متن سود زیادی خواهد برد ازین ادغام
شاید اگه کرایسلر مستقل بود ،همچین اتفاقی نمی افتاد و نهایتا زیرمجموعه ای از جنرال موتورز و دیگر کمپانی های مادر امریکایی میشد
الان هم با کمال تاسف باید شرایط رو قبول کرد
ارش
۷ خرداد ۱۳۹۸مالکیت ۵۰_ ۵۰ به نفع فیات خواهد بود رنو در حال حاضر کارخانه موفقیه فقط امیدوارم آلفا و مزراتی هویت خودشون رو حفظ کنند.احتمالا در آینده فولکس هم با یک کارخانه آمریکایی مثل فورد همچین اتحاد رو تشکیل بدن .
NAVID۰۰۹۸
۷ خرداد ۱۳۹۸کامنت همه دوستان را خوندم ، اما یه چیزه که ذهن من رو مشغول کرده و اون اینه که تویوتا تک و تنها داره با یک دنیا رقابت میکنه ، و یا امروزه مرسدس بنز کمی خالص مونده (( البته با شرکت جیلی یه کارهایی میکنه ولی باز هم خالص به حساب میاد به نسبت بقیه خودروسازان )) .
علی
۷ خرداد ۱۳۹۸اگر اتحاد رنو -فیات و کرایسلر انجام بشه در واقع زنگ خطری بر پایان سلطه آلمانی ها بر بازار خودروسازیست
فرانسوی ها تو همه زمینه ها در تلاش اتحاد تشکیل دادن هستن از خودروسازی گرفته تا کشاورزی.
sina
۷ خرداد ۱۳۹۸سلطه المانی ها بر بازار خودرو سازی ؟!!
از ده تا شرکت بزرگ خودروساز فقط یه دونه اش المانیه اونم به زور ده تا زیرشاخه (3 تا ژاپنی 3 تا امریکایی دوتا فرانسوی و یه کره ای)
کدوم سلطه دقیقا منظور شماست؟
علی
۸ خرداد ۱۳۹۸World’s Largest Automakers 2018: Volkswagen
فولکس واگن بزرگترین خودروساز دنیاست و این سلطه آلمان ها رو نشون میده. حرف از ۱۰تا شرکت نیست. شما اگر ۱۰ گروه خودرو ساز دنیا رو ببینی از آلمان و فرانسه هست تا ژاپن و غیره.. مهم رانک اول هست
مثل این میمونه که بگید قهرمان فلان مسابقه سلطه نداره بر اون رشته چون رقیباش نفر دوم تا ۱۰ ام شدن
Elmiraj
۷ خرداد ۱۳۹۸امید وارم در این ادغام به اصالت و قدرت Jeep لطمه ای وارد نشه ، بلکه با افزایش سرمایه گروه طراحی و توسعه گرند واگونیر هر چه زودتر تمام بشه و نسل بعدی رانگلر بسیار قویتر از آن چیزی باشه که امروز می بینیم….
و نکته دیگر احیای مازراتی هست که در حال حاضر ضعیف ترین روز های تاریخ شو سپری می کنه به طوری که بر خلاف پارسال در سال جدید میلادی که پنج ماه از آن گذشته یک دستگاه مازراتی هم وارد خاک آمریکا نشده……!!!!!!!!!!!!!!!!
حمیدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۸امار رو که مقایسه کردم دیدم تعداد کارخانه های فیات و کرایسلر دو برابر رنو هست درامدش دو برابر رنو هست ولی تعداد خودروهاش فقط 1.1 میلیون بیشتر بوده پس نشون میده رنو موفقیت بیشتری داشته تا فیات و کرایسلر بازدهی منظورم هست
البته گروه فیات وکرایسلر هم ابارث رو داره هم فراری هم لانچیا که کلا تولید خاصی ندارن و همه چیزشون دست سازه
این روند اتحاد منو میبره به دهه 90 جایی که خیلی از خودروسازا باهم دیگه اتحاد داشتن و سعی در کاهش هزینه ها داشتن که با شروع بحران اقتصادی خیلیاشون از هم جدا شدن و خیلی از برندها این وسط قربانی شدن
sina
۷ خرداد ۱۳۹۸اگه با این ادغام سهم نیسان هم تو اتحاد با رنو 50-50 بشه خعلی خوب میشه.
کلا از هر چیزی که به استقلال بیشتر نیسان بیانجامه استقبال میگردد
محمد حسین
۷ خرداد ۱۳۹۸طبق عکسی که از معرفی و آمار برندهای رنو و فیات کرایسلر هست ، آمار تعداد خودروشون جمعا میشه 8.7 میلیون دستگاه
15 میلیون از کجا اومده ؟
Hemichan
۸ خرداد ۱۳۹۸خوبه خوبه پی کی هلفنت ?
البته قبل از اتحاد هم همیشه همکاریهایی بین شرکتا وجود داشته