رنو در مراسم ویژهای اطلاعات بیشتری از استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را اعلام کرد. فرانسویها تا سال ۲۰۳۰ حدود ۹۰ درصد محصولات کل گروه رنو را الکتریکی خواهند کرد.
در این مراسم تنها به محصولات الکتریکی پرداخته نشده و اطلاعاتی درباره پلتفرمها و کارخانههای جدید نیز منتشر شده است.
رنو اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۰ خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد. سوپرمینی رنو ۵، شاسیبلند رنو 4ever و خودروی تجاری سبک شکل گرفته بر پایه پلتفرم CMF-BEV با برد ۴۰۰ کیلومتری جزو این خودروها هستند. پلتفرم یاد شده نسخه تکامل یافته از معماری CMF-B است که هماکنون در محصولات کلاس B درونسوز این شرکت بکار رفته است.
به لطف استفاده از قطعات مشترک، باتریهای قابل تعویض و قوای محرکه کمهزینه ۱۰۰ کیلوواتی، رنو ۵ جدید ۳۳ درصد ارزانتر از نسل فعلی Zoe الکتریکی خواهد بود و بنابراین رنو محصولی برای توده عموم خواهد ساخت. رنو Zoe قیمت پایه ۳۲,۵۰۰ یورویی در فرانسه دارد اما قیمت پایه آن پس از مشوقهای گوناگون به ۲۳ هزار یورو کاهش پیدا میکند. به این ترتیب رنو ۵ میتواند بیش از ۱۰ هزار یورو ارزانتر باشد و قیمتش به خودروهای درونسوز با ابعاد مشابه همچون رنو کلیوی ۱۵,۹۰۰ یورویی برسد.
این خودروساز همچنین نسخه تولیدی کراس اوور الکتریکی مگان E را در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد و پس از آن نیز یک شاسیبلند بزرگتر دیگر تولید خواهد شد. هر دو خودرو از پلتفرم CMF-EV توسعه یافته برای خودروهای کلاس C و D گروه رنو سود خواهند برد. خودروهایی که از این پلتفرم استفاده میکنند شعاع حرکتی ۵۸۰ کیلومتری خواهند داشت. این خودروها همچنین از کابین جادار، مرکز ثقل پایین، توزیع وزن ایده آل، نسبت فرمان سریع و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب برخوردار خواهند بود. پلتفرم موردبحث همچنین در دیگر محصولات گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی بکار خواهد رفت و تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی اتحاد از آن استفاده خواهند کرد.
تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۶۵ درصد محصولات رنو از نوع الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود و سهم خودروهای الکتریکی از سبد محصولات رنو تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد خواهد رسید. نهایتاً با آغاز سال ۲۰۲۴ برند پرفورمنس آلپاین سه خودروی تمام الکتریکی مخصوص خود شامل یک مدل اسپورت، یک هاچبک داغ و یک گرندتورر را تولید خواهد کرد.
در این مراسم علاوه بر اطلاعات محصولات جدید به جزئیات اکوسیستم شهر الکتریکی رنو در شمال فرانسه نیز اشاره شده است. سه کارخانه در شهرهای مختلف فرانسه با تولید سالانه ۴۰۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۵ مشغول خواهند بود.
قوای محرکه الکتریکی این شرکت توسط خود رنو در نرماندی تولید خواهند شد و کار تولید باتریها به شرکت انویژن AECS سپرده خواهد شد و استارت آپ فرانسوی ورکور نیز به کار توسعه باتریهای پرفورمنس و پایدار برای رنو و آلپاین مشغول خواهد شد.
تا سال ۲۰۳۰ در کل ۱ میلیون واحد باتری نیکل، منگنز و کبالت برای تمامی برندهای این گروه تولید خواهد شد. رنو میخواهد در کمتر از ۱۰ سال تا ۶۰ درصد از هزینههای باتری را کاهش داده و به زیر ۱۰۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۵ برساند. این هزینه حتی میتواند با استفاده از باتریهای حالتجامد کمتر شده و به زیر ۸۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۳۰ برسد.
استارت آپ فرانسوی وال لات نیز مسئول توسعه پیشرانه الکتریکی در مقیاس بزرگ خواهد بود. این پیشرانه باعث کاهش ۵ درصدی هزینههای تولید قوای محرکه هیبریدی شده و تا ۲.۵ گرم دیاکسید کربن کمتری در یک خودرو با ابعاد متوسط تولید میکند.
گروه رنو در آینده نسخه جدیدی از قوای محرکه الکتریکی را در ابعادی کوچکتر خواهد ساخت که این امر منجر به کاهش ۳۰ درصدی هزینهها، کاهش ۴۵ درصدی انرژی تلف شده و ۲۰ کیلومتر برد الکتریکی بیشتر خواهد شد.
نهایتاً نیز برند موبالایز روی تولید ارزشافزوده از طریق طول عمر باتری تمرکز کرده و ارزش باقی مانده حداکثر ۵۰۰ یورویی برای هر باتری بکار رفته در خودروهای الکتریکی ارائه خواهد کرد.
new RAMIN
۱۱ تیر ۱۴۰۰پدال جان مطالب واقعا کسل کنندس!یعنی مطالب خیلی حوصله سر بره. دلم میخواد مطلبی بزاری آدم حتی اگه از خودرو بدش بیاد سریع بیاد بخونتش.
مثلا همین رنو. بروز رسانی محصولات مازاراتی. یا اون لکسس احتمالای که تازه عکسهاش فوق العاده تار بود یا همین پینین فارینا پاتیستا. یا همین نسخه گرامیداشت رم 1500 زیاد انچانان فرقی نداشت. مطالب چیز جذابی برام نداشت.
تنها مطلب خوب همون تریلری چپ کردن محموله لندکروز بود. برام سوال بود چرا چپ کرده. ( هرچند جوابمو نگرفتم😂) مطالب زیاد خفن نیست.
مطالب جذاب بزار لطفا🙏 ماشین های کلاسیک. مقایسه و دوئل هم بیشتر بزار.
حالا ممکنه بگید مطالب جذاب چیه. خب الان میگم.
تست افرود. تست فنی خودرو. برسی کانسپت های و نسخه تولیدی و فرق انها.
امار فروش انواع خودرو ها در کشور ها. همچنین از آزاد شدن واردات هم یه مطلب درست حسابی بزارید بیشتر مقایسه بزارید. منظورم دوئل نیست. مقایسه منظورمه
خلاصه مطالبی بزارید که ادم دلش بخواد بیاد سایت پدال. خداوکیلی مطالب خیلی خسته کنندس.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ تیر ۱۴۰۰خسته کننده ست خب نیا،اینطوری ما هم از دستت راحتیم!
ehsan fa
۱۱ تیر ۱۴۰۰از فرانسه و فرانسوی ها متنفرم مثل روس ها خائن هستند.
علی
۱۱ تیر ۱۴۰۰منم از انگلیس و انگلیسیا متنفرم خائن تر انگلیسیا تو دنیا وجود نداره
فرزاد
۱۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا حرف شما درسته بلاهایی که انگلیس سر ایران اورده هیچ کشوری تو دنیا سر ایران نیاورده نه تنها ایران بلکه با بقیه دنیا هم کمتر از ایران رفتار نکردن واقعا باید خوشحال باشیم کشوری مثل انگلیس دیگه اون قدرت و نفوذ استعمارگری سابق نداره
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۱۱ تیر ۱۴۰۰از همه دنیا بدتر بودند انگلیسی ها صد رحمت به هیتلر و آمریکا و…
Ninja
۱۱ تیر ۱۴۰۰انگیلیسی ها خشن هم هستن و اینو تو رانندگی و استادیوم فوتبالشون میشه فهمید
Pooriya.BMW_Germany
۱۱ تیر ۱۴۰۰خیلی جالبه هیچ کدوم تون سواد ندارید بعد میان اینجا کامنت میذارید
خائن یعنی کسی که به خودی خیانت کنه
نه کسی که برای منافع کشور خودش میجنگه
نه روسها نه اینگلیس ها نه فرانسوی ها نه آمریکاییها هیچ کدام خائن نیستند آنها برای منافع و رفاه مردم و کشور خودشون میجنگند
خائن کسانی هستند که سردمدار کشوری هستند که بالاترین منابع خدادادی را دارد ولی مردمان کشور در فقر مطلق زندگی میکنند
یه عمر دارن به ما آدرس اشتباه میدهند
هیچ وقت انگلیس یا آمریکا یا فرانسه نمیاد مردم خودشو گشنه نگه داره بره پول مملکت شو خرج کشور دیگری کنه
هر بلایی هم که روس ها یا انگلیسی ها یا آمریکایی ها سر کشور ما آوردند از بی عرضه گی و بی کفایتی حاکمان کشور مان بوده
نه از آنها آنها رفتار طبیعی دارند
مثل اینه که بگی شیر خائن هست چون گوزن ها رو شکار میکنه و میخوره
ehsan fa
۱۱ تیر ۱۴۰۰سم امروز از جانب آقای پوریا صادر شد.
در لغت نامه دهخدا خائن به کسی گفته میشه وفای به عهد نکنه . در لغت نامه فرهنگ نظام خائن یعنی کسی که امانت خود را انجام نده پس پوریای نیمه عزیز وقتی کسی به کسی قولی میده و به قولش عمل نمیکنه میشه خائن . در ضمن تاریخ انگلیس و فرانسه و روس ها پر از خیانت به خودی هاست. فقط برو سرگذشت دریفوس رو بخون بعد لاف بزن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ تیر ۱۴۰۰انگلیس ها و روس ها جفتشون خیلی بدی درحق ایران کردن….