طی روزهای گذشته نیسان از استراتژی ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد و حالا نوبت به رنو رسیده تا برنامههای احیای خود را اعلام کند.
هدف اصلی گروه رنو کاهش بیش از ۲ میلیارد یورویی هزینههای ثابت طی ۳ سال آینده و بازیابی رقابتپذیری این شرکت و تضمین توسعه درازمدت در چارچوب کاری اتحاد با نیسان میباشد.
اما دستیابی به این اهداف مهم با کاهش میزان نیروی کاری، کاهش ظرفیت تولید و کاستن از تنوع قطعات موجود در خودروها میسر خواهد شد. بهطور دقیقتر رنو به دنبال تعدیل نیروی حدود ۱۵ هزارنفری در سراسر جهان و کاهش ظرفیت تولید خود از ۴ میلیون دستگاه سال پیش به ۳.۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ است.
این خودروساز فرانسوی گفته پروژه تنظیم میزان نیروی کاری شرکت بر پایه اقدامات آموزش مجدد، جابجایی داخلی و خروج داوطلبانه خواهد بود. در طول ۳ سال آینده حدود ۴۶۰۰ پست کاری در فرانسه و بیش از ۱۰ هزار پست دیگر در سایر نقاط جهان حذف خواهند شد. گروه رنو در فرانسه از استراتژی تولید خودروهای الکتریکی، محصولات تجاری سبک و… استفاده خواهد کرد.
در قلب احیای گروه رنو سه مرکز منطقهای مهم وجود خواهد داشت که در فرانسه واقع شدهاند. کارخانههای Douai و Maubeuge روی تولید خودروهای الکتریکی و تجاری سبک تمرکز خواهند کرد درحالیکه تأسیسات Flins و Guyancourt از نو سازماندهی خواهند شد؛ اما درباره کارخانهی Dieppe که محل تولید آلپاین A110 است پس از خاتمه تولید این خودرو تصمیم گرفته خواهد شد. متأسفانه این امر احتمالاً به معنی عدم وجود جانشینی برای A110 است.
رنو همچنین گفته برنامهریزی خود برای افزایش ظرفیت تولید در رومانی و مراکش را لغو کرده و همین موضوع درباره بازار روسیه نیز صدق میکند. در بحث تولیدات رنو به دنبال بهبود راندمان و کاهش هزینههای مهندسی است. این کار با کمک شرکای خود در اتحاد صورت میگیرد.
رنو تخمین میزند با اتخاذ این تصمیمات حدود ۱.۲ میلیارد دلاری صرفهجویی در هزینهها خواهد داشت.
ارسلان
۱۲ خرداد ۱۳۹۹پدال با دیکتاتوری به جایی نمییرسی کامنتای منو پاک میکنی یا در بهترین حالت دستکاری میکنی بعد کامنتای بقیه رو با ادبیات کاملا مشابه رو همونجوری میزاری بمونه اگه ادبیات کامنت من مشکل داشت چرا فقط ماله منو پاک میکنی ؟؟ این رفتار رو بهش میگن دیکتاتوری اگه یه چیزی بد یا خوبه باید برای همه بد یا خوب باشه
من از سال 87 کابر پدال بودم ولی نظر نمیدادم خییلی کم بعدش دیدم پدال فقط پست ترجمه از ماشینایی که توی ایران نیست میزاری همین شد که رفتم سایت خودروبانک بعدش اونجا هم بعد یه مدت از کیفیت افتاد و بخش نظرات ش دچار سانسور یکجانبه و سنگین شد بطوری که الان تمام پست هاش بدون نظر هستن
خلاصه این شد که برگشتم پدال چونکه واردات هم ممنوع هست و دیگه مهم نبود مقاله راجب ماشین های توی ایران باشه یا نه اما الان سایت شما هم داره یک جانبه گرایی میکنه من که مشکلی ندارم چیزی که زیاده سایت خودرویی … مخصوصا خارجیش که واقعا توش ادم حسابی هست و نه یه مشت بچه ی کره ای پرست حالا خود دانی
سردبیر
۱۲ خرداد ۱۳۹۹دوست گرامی سلام. حفظ فضای اخلاقی سایت و جلوگیری از توهین از خطوط قرمز ماست. این نمونه قسمتهایی از کامنت حذف شده شماست. قضاوت با مخاطبان:
“آخه بچه جووون از دروغ گفتن سیر نمیشی؟؟ 😂😂😂
خوشم کامنتام خوب بهت فشار میاره😂😂😂😂😂😂
یعنی پینوکیو کمتر از تو دروغ گفته 😂😂”
این نه دیکتاتوری و نه سانسور است. همانگونه که شما چنین ادبیاتی را نسبت به خود برنمی تابید، از شما انتظار داریم کمی مراعات کرده و فضای دوستانه سایت را حفظ نمایید. ممنون
ارسلان
۱۲ خرداد ۱۳۹۹پدال این حرفا رو بنده وقتی زدم که تو منو کفری کردی و منم میدونستم که حذفش میکنی
داستان رو از کلاغه به خونش نرسید تعریف نکن …داستان از یکی بود یکی نبود تعریف میشه
وقتی طرف میاد مینویسه
“”خخخخ کارشناسان داخلی ادعاهایی عجیبی دارن حتی یک پیش بینی کرده بود رنو محو بشه و به افق بپیونده خدایا این تحریم بر ندار نظرات کارشناسانو ادم میخونه روحیش شاد میشه””
ایا این توهین زیر پوستی نییست؟؟؟
یا اینکه خط قرمزات فقط برای عده ای خاص اعمال میشه ؟؟
اون حرفایی هم که شما از من اینجا نقل قول کردی واکنش طبیعی به اون توهین ها بود
یا مثلا طرف اومده گفته
“” این سبک از نوشتن و استفاده از ایموجی یادآور سبک نوشتن نوجوان های پر ادعای این زمانه است.”” به نظرت این جمله همون جمله ی “”بچه ی نفهم پرادعا “” نیست که بصورت زیرکانه و زیر پوستی خواسته محترمانه توهین کنه؟؟؟
بعد من دقیقا همین جمله ی “” نوجوان های پر ادعای این زمانه”” رو زیره پست راو4 گفتم سریع پاکش کردی … وقتی میگم ادبیات مشاب منظورم اینه
مثال از این دست زیاده پس الکی خودت و ما و بقیه کاربرا رو گول نزن فایده نداره
ارسلان
۱۲ خرداد ۱۳۹۹واقعا الان به حرف کیان رسیدم …. اقا کیان اگه حرف الان منو میبینی باید بهت بگم حرفت صدرصد درسته و باید با طلا نوشت که گفته بودی
“”اینکه حتی تو پدال ک یه سایت هست مطالب و لایک خوردن و سانسور در جهت جلب نظر طرفدارای ماشین کره ای هست،عناوین تخریبی نسبت به خودروسازهای دیگه و… پس بهتره خیلی ها از پدال بریم تا اونا بیان به هم نون قرض بدن.””
واقعا الان به حرفت رسیدم دمت گرم که حقایق رو میگی با وجود اینکه ابر و ماه و خورشید و فلک همه در کارند که جلوت رو بگیرن که حرفت شنیده نشه ولی من نه تنها شنیدم بلکه به قول معروف با پوست و گوشت و استخون هم حس ش کردم
meysam
۱۲ خرداد ۱۳۹۹نظرات منم گه گاه سانسور شده که خب طبیعی هم بوده چون تو قوانین سایت هم گفته نظرات سیاسی و توهین آمیز منتشر نمیشه، حالا بماند که با سانسور اما منتشر کردن
اما از درستی برو بچ مسئول پدال همین بس که رپورتاژ شرکت کلاهبردار داتیس خودرو را نه تنها منتشر نکردن بلکه دلیلمنتشر نکردن رو هم گفتن و اون شرکت هم از پدال شکایت کرد ولی محکم پای درستکاری خودش وایساد و همون موقع من تمام سایتهای خودرویی دیگه رو رصد کردم همشون چند باره رپورتاژ داتیس خودرو را منتشر کردن. منم به همشون کامنت دادم که بخاطر این کثافت کاریشون دیگه از سایتشون بازدید نمیکنم. حتی نرفتم ببینم کامنتمو منتشر کردن یا نه ولی از اون موقع فقط با پدال و سایتهای خارجی اخبار خودرو را دنبال میکنم.
نمیخوام بگم داری اشتباه میکنی ولی شاید یه مشکل دیگه ای باشه.
ارسلان
۱۲ خرداد ۱۳۹۹من کاری به رپورتاژ و کلاه برداری شرکتای ایرانی ندارم هر کسی آزادی عمل داره میتونه گول نخوره … اصلا این بحث داتیس ربطی به عرایض بنده نداشت … بنده دارم میگم چرا دو تا کامنت با یک ادبیات مشابه یکیش باید سانسور شه و اونیکی دست نخورده بمونه ؟؟ جملات و کلمات کاملا مشابه بودن فقط جهت شون فرق میکرد اون در دفاع از کره ای نوشته بود بنده در انتقاد … بعدشم این فقط من نیستم که به این وضعیت اعتراض داشتم قبل از بنده کیان و قبلتر هم دوستان دیگه … اگه فقط بنده معترض بودم میتونستید زیر سیبلی ردش کنید و بگید فقط مشکل از یه نفره ولی متاسفانه حقیقت طوره دیگریست