به منظور رقابتی واقعی با تیمهایی همچون مرسدس، فراری و ردبول، تیم فرمول ۱ رنو میداند که باید پرفورمنس بسیار بهتری در مقایسه با نتایج سال ۲۰۱۸ داشته باشد.
اگرچه مقام چهارمی این تیم در مسابقات فرمول ۱ چندان بد نبوده اما رسیدن به یکی از سکوهای اول تا سوم و به چالش کشیدن سه تیم بزرگ فرمول ۱ داستانی بسیار متفاوت و بسیار سخت است.
بنا به گفتهی رنو، اوضاع این تیم فرانسوی خوب بوده و مدیر تیم نیز به اتو اسپورت گفته که همه جای تیم شاهد سرعت بخشیدن به وضعیت رو به جلوی تیم بوده است. او به فرایند توسعهی تیم فرمول ۱ رنو در زمستان اشاره داشته است.
دستاوردهای ما در بخش پیشرانه بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که در زمستان انجام دادهایم. همچنین دستاوردهای کنونی ما در تونل باد نیز بسیار بهتر از قبل میباشد.
او ادامه میدهد:
اما ما باید در بخش تونل باید دقیق باشیم زیرا برخی قوانین تغییر کردهاند. شما میدانید که وقتی ضعفی وجود داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد. داون فورس خود را از دست خواهید داد و از رقبا عقب خواهید افتاد.
مدیر تیم رنو خاطرنشان میسازد:
بنابراین ایجاد تمایز بین نتایج تغییر قوانین و تأثیر بازسازی تیم سخت است؛ اما اگر من به ظرفیت مهندسان در توسعه، طراحی و ساخت نگاه کنم همهجا سرعت بالا را مشاهده خواهم کرد.
فعلاً نمیتوان عملکرد کنونی رنو در مقایسه با رقبا را تخمین زد اما این حقیقت که آنها در بخش توسعهی خودروی جدید کاراتر از رقبا عمل میکنند حداقل باعث رسیدن به رتبهی بهتر در مقایسه با سال گذشته خواهد شد.
خودرویی که در سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفت کموبیش نشاندهندهی عملکرد تیم در ۱۸ ماه گذشته بوده است.
رنو فصل ۲۰۱۸ فرمول ۱ را با ۱۲۲ امتیاز به پایان رسانید و ۲۹۷ امتیاز با ردبول رده سومی فاصله داشت که فاصله بسیار زیادی محسوب میشود. این تیم در فصل جدید از نیکو هالکنبرگ و دانیل ریکاردو به عنوان رانندگان خود استفاده خواهد کرد. اگر خودروهای رنو خوب از کار دربیایند قطعاً این دو خودرو خواهند توانست عملکرد درخوری نشان دهند.
مهدی911turbos
۱۹ دی ۱۳۹۷فصل جدید فرمول یک اصلا قابل پیش بینی نیست
Infinite
۱۹ دی ۱۳۹۷با توجه به این که ردبول در فصل آینده پیشرانهاش رو از هوندا تامین میکنه پیشبینی میکنم رنو و ردبول رقابت کاملا ملموستری رو در فصل آینده خواهند داشت و اختلافهای امتیاز دو تیم کمتر خواهد شد اما در نهایت باز هم ردبول در رده سوم باقی خواهد موند.
Ferrari
۱۹ دی ۱۳۹۷اگه فکر میکنید موتور هوندا ضعیفه باید بگم اشتباه فکر میکنید چون نیم فصل دوم موتور هوندا از موتور رنو قویتر بود.یکی دو روز پیش هم هلموت مارکو رییس تیم ردبول از وجود دکمه پارتی مود روی موتور هوندا خبر داد و اعلام کرده موتور هوندا به موتورهای مرسدس و فراری خیلی نزدیک شده هیچ چیز قابل پیش بینی نیست فکر میکنم فصل جدید فاصله ها کمتر و رقابت جذابتری رو شاهد باشیم
حمیدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷پارسال ردبول از موتورای رنو استفاده می کرد تو چنتا مسابقه دچار اشکال شدن ساخت پیشرانه فرمول یک کار خییلی سختیه باید دید رنو چقدر از این چند سال حضورش در فرمول یک استفاده می کنه و یه خودروی خوب رو به مسابقات میاره
الف.ی
۱۹ دی ۱۳۹۷قوانین ایرودینامیکی تغییرات وسیعی تو فصل 2019 دارن و به کمی کاهش داون فورس ماشینا منجر میشه.در عصر حاضر و بین مهندسان ایرو کنونی تا وقتی ردبول آدرین نیووی رو داره، تو ایرودینامیک بهترین تیم خواهد بود و بسیار برای 2019 خطرناکن. هوندا هم از 2017 به 18 پیشرفت بسیار قابل توجهی داشت و اگه 19 هم همچین پیشرفتی رو ادامه بده حتی ممکنه با ترکیب ایرودینامیک ترین خودروی فرمول یک، ردبول رو به بهترین تیم فصل بالاتر از فراری و مرسدس تبدیل کنه. رنو هم از 2016 پیشرفت بسیار خوبی داشته و تو سال 2018 کاملا مشهود بود. برای 19 رنو ممکنه کاری کنه که چهار تیم برتر تو رقابت ها ببینیم. ( البته کمی تا قسمتی بعیده ).
مرسدس هم که قطعا باید ثبات خودش رو حفظ کنه و بسیار مراقب باشه. فراری هم با تغییر مدیریتی که توش به وجود اومد بسیار بسیار قدرتمند خواهد بود و اشتباهاتش رو کم خواهد کرد. ( به نظر من )
از طرفی مکلارن هم ممکنه از قعر جدول خودش رو به یه تیم میانه جدولی خوب تبدیل کنه چون تغییرات مدیریتی وسیع داده. ویلیامز هم ممکنه خوب بشه.
از طرفی فورس ایندیا هم با تزریق سرمایه هنگفت به نظر برای 2019 میتونه تو تیم های میانه جدولی اول بشه و البته هاس هم با حمایت فراری رقیب سر سختیه
کلا 2019 خیلی قابل پیش بینی نیست.