در نتایج مالی سال ۲۰۱۹ گروه رنو یک نقشه راه تولید جالبی وجود دارد که برنامههای الکتریکی سازی این گروه خودروسازی را نیز نشان میدهد. در این نقشه راه رنو Zoe و نسخههای پلاگین هیبریدی کپچر و مگان و مدل هیبریدی کلیو دیده میشود. البته ۹ خودروی دیگر هم زیر کاور پنهان شدهاند.
یکی از این خودروها نسخه پلاگین هیبریدی محصول کنونی گروه رنو بوده درحالیکه دیگری هم نسخه غیر پلاگین هیبریدی یکی از محصولات خود رنو میباشد. ۶ خودروی دیگر برای اولین بار تولید خواهند شد و اولین آنها دارای پلتفرم CMF-EV توسعه یافته برای خودروهای الکتریکی خواهد بود. همچنین قرار است توئینگو Z.E در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.
ما میخواهیم روی خودروی شهری داچیا که در دسته BEV قرار گرفته صحبت کنیم. قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه شود و اگرچه فعلاً جزئیات آن در دست نیست اما میتوانیم برخی حدسیات درباره هویت آن را داشته باشیم.
یکی از سناریوهای احتمالی درباره اولین خودروی الکتریکی داچیا میتواند نسخهای ارزانتر از توئینگو Z.E. جدید باشد. خود توئینگو با اسمارت EQ فورتو اشتراکاتی دارد. البته شاید این سناریو احتمال تحقق بالایی نداشته باشد زیرا امکان دارد داچیا از نسخه اروپایی رنو K-ZE معرفی شده در چین به عنوان زیرساخت خودروی الکتریکی خود استفاده کند. رنو همین چند وقت پیش گفته بود نسخهای خاص از K-ZE را برای اروپا تولید خواهد کرد.
ما احتمال تحقق سناریوی دوم را بیشتر میدانیم و انتظار داریم این خودرو در بازار اروپا از سیستمهای ایمنی بیشتر و برد بهتر برخوردار شود. این خودروی الکتریکی از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۴ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ نیوتون متر استفاده میکند. مجموعه باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی رنو K-ZE بازار چین نیز برد ۲۷۱ کیلومتری ایجاد میکند اما به یاد داشته باشید این رقم با تستهای قبلی NEDC به دست آمده نه WLTP جدید.
اگرچه رنو K-ZE فقط ۸۱۶۰ یورو در چین قیمت دارد اما در اروپا گرانتر خواهد بود. با این وجود خودروی رنو میتواند رقیبی قابل برای دیگر خودروهای الکتریکی و شهری همچون اشکودا سیتی گو الکتریکی، سئات Mii الکتریکی و فولکسواگن آپ الکتریکی باشد.
مدیر خودروهای الکتریکی رنو گفته است: “نسخهای ویژه از K-ZE روانه بازارهای اروپایی خواهد شد.” البته فعلاً مشخص نیست این خودرو با برند داچیا عرضه خواهد شد یا رنو.
علیx76
۲۶ بهمن ۱۳۹۸برای استفاده شهری و رفتن به سر کار و مرکز خرید ، عملا کافیه
اما اگه بیاد ایران
میبینی ۶ نفر سوارش شدن ، رو باربند هم ۳۰۰ کیلو وسایل ، دارن میرن جاده چالوس
هرچیزی رو بهر کاری ساختند
لندکروز مال رسوندن بچه به مدرسه نیست
پیکانتو و i10 هم مال جاده نیستن
از پراید و ام وی ام ۱۱۰ اسم نبردم ، چون کسی که سوارشون میشه ، اگه پولش میرسید ، یه ماشین رده بالاتر میگرفت
محمدگل ریکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۸من فکر می کنم خودرو الان بجای موتور الکتریکی که ذخیره سوخت آن باطری هست تغیر کار بری بدهد و از موتور های مگنت یا موتور مقناطیسی استفاده کنند بهتر هست به این دلیل که مثل ماشین های برقی صدا و دود سوخت گیری شارژ نیازندارن وبرد مسافت این نوع خودروی نامحدود هست که احتمالا کادیلاک جدید آمریکا از این روش استفاده می کند و برای رد گم کنی اسم ش را گذاشته سوخت اتمی که سوخت اتمی نیست و همان مگنت موتور یا موتور مقناطیسی هست بهتر از ماشین های بنزینی گازویلی والیکتریکی وبرقی کار می کند که نه نیاز به سوخت گیری دارد نه نیاز به شارژ دارد که بهترین نوع حرکتی هست
محمدگل ریکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۸من فکر می کنم خودرو الان بجای موتور الکتریکی که ذخیره سوخت آن باطری هست تغیر کار بری بدهد و از موتور های مگنت یا موتور مقناطیسی استفاده کنند بهتر هست به این دلیل که مثل ماشین های برقی صدا و دود سوخت گیری شارژ نیازندارن وبرد مسافت این نوع خودروی نامحدود هست که احتمالا کادیلاک جدید آمریکا از این روش استفاده می کند و برای رد گم کنی اسم ش را گذاشته سوخت اتمی که سوخت اتمی نیست و همان مگنت موتور یا موتور مقناطیسی هست بهتر از ماشین های بنزینی گازویلی والیکتریکی وبرقی کار می کند که نه نیاز به سوخت گیری دارد نه نیاز به شارژ دارد که بهترین نوع حرکتی هست