یورو انکپ نتایج جدیدترین آزمونهای خود را منتشر کرده که روی سه خودروی داچیا ساندرو، فولکسواگن ID.4 و اشکودا انیاک انجام گرفته است. دراینبین، هاچبک جدید رومانیایی عملکرد خوبی نداشته و تنها دو ستاره از یورو انکپ گرفته است. البته این خودرو در محافظت از بزرگسالان با ۷۰ درصد و برای کودکان با ۷۲ درصد، موفق عمل کرده اما در محافظت از عابرین پیاده با ۴۱ درصد و سیستمهای ایمنی کمکراننده با ۴۲ درصد، بیشترین امتیازات را از دست داده است. به همین دلیل، به گفتۀ یورو انکپ، اگر به ساندرو فقط بر اساس محافظت از سرنشینان امتیاز داده میشد، احتمالاً چهار ستاره کسب میکرد.
دبیر کل یورو انکپ دراینباره میگوید:
امروزه ایمنی حرکت مثبتی داشته و با استفاده از تکولوژیهای پیشرفته برای جلوگیری از وقوع حوادث، بزرگترین پیشرفت را داشته است. واضح است که داچیا بازار خود را پیدا کرده اما امتیاز دو ستاره حتی برای یک محصول ارزانقیمت هم جالب نیست
اما درحالیکه ساندرو و برادر سدان آن یعنی لوگان با کسب دو ستاره، عملکرد ناامیدکنندهای داشتهاند، اشکودا انیاک و فولکسواگن ID.4 با کسب حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره، مورد تحسین قرار گرفتهاند. یورو انکپ، ساختار مقاوم این خودروها که با بیش از ۹۰ درصد برای بزرگسالان و ۸۹ درصد برای کودکان، بهخوبی از سرنشینان محافظت میکند را تحسین کرده است.
سخنگوی این آژانس ایمنی افزوده است:
از سوی دیگر، اشکودا و فولکسواگن نشان میدهند که در زمینهٔ ایمنی چه چیزی میتواند حاصل شود و یورو انکپ به خاطر ارائهٔ بالاترین سطح ایمنی به خریداران، آنها را تحسین میکند
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خدایا شکرت این خارجی ها هم در این مورد ایمنی با ما مشترک هستن???
درسته تا تَه تحریم هستیم و ماشین های نا ایمن سوار هستیم ولی خودشون هم مثل ما هستن?
چاه نَکَن بَهر کَسی اَوَل خودت اُروپا بعد کسی???
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بابا ایولله!????????????????
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰2646 جان اینجا باش صحبتی باهات دارم
همه ما دوست داریم حداقل یک بار هم شده بتوانیم یک خودرو دست ساز درست کنیم به هر شکلی
برای ساختن یک خودرو یا ماشین دست ساز باید از موتوری استفاده کرد که بسیار دم دست مردم باشد و کار کردن با آن راحت باشد
2646 جان کسی باید باشد که راهنمایی کند بقیه را و راهنما باشد
نظر من استفاده از موتور این موتور های هوندا هست
حالا من در موتور خیلی وارد نیستم
همین موتور ها که همه دارن کویر …..
از انجین این موتور استفاده کرد
که کارکردن با آن بسیار راحت است و همه دست به آچار آن هستند
که این موتور را بر روی یک بدنه سوار کنیم
چون همه به آن وارد هستند حتی دست کاری آن برای افزایش قدرت راحت است
انجین را بر روی یک بدنه ساده سوار کنیم
اگر دنبال این کار را گرفت خیلی راحت است
گفتم در برنامه تان کهمیخواهید شروع کنید
قدم به قدم در برنامه تان شروع کنید به ساختن چنین خودرو یا ماشین کارتینگ دست سازی
خیلی راحت است فقط یک راهنما باید باش
و همه به چنین انجینی وارد هستند و شما باید کار را شروع کنید و بقیه هم ببینند
حقیقتا خودم خواستم این کار را انجام دهم که مشکلاتی داشتم
ولی شما در برنامه تان یا در سایت پدال
باید مطالب آماده باشند و با جزئیات
شاید اگر در کار باشیم در ۶ ماه کار تمام شود
و حساب کنید از جای جای ایران این برنامه را دیده و آن ها هم همراه شما ساخته اند و نتیجه نهایی بی نهایت جواب است
حالا 2646 عزیز
با توجه به اینکه آدم با انگیزه ایی هستید
امید وارمکه این پیشنهاد من را قبول کنید
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دانکرورت خودرویی دانمارکی است که موتور مورد استفاده در خودرو خود را از ارباب حلقهها یعنی آئودی قرض گرفته بود موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو معروفی که در آئودی TTRS و RS3 حضور دارد.
این خودرو را در نظر بگیرید
میتوانیم از بدنه این خودرو الهام بگیریم
از حالت های این خودرو استفاده کنیم
یا از خودرو های کارتینگ با ارتقاع بالاتر
امید وارم قبول کنی 2646
2646
۲۷ فروردین ۱۴۰۰محمد جان
به من خیلی لطف داری اما من رو داری جایی می نشونی که خودم می دونم جای من نیست!
پروژه ای که گفتی، یدونه 2646 که هیچ، 10 تا عین من هم جمع بشن، احتمال به ثمر رسیدن اش بیش از 10% نیست.
یه گوشه کار رو فقط توضیح بدم.
دوست من می خواست برای Peugeot 206 اش کیج (cage car) بسازه. قرار شد من طراحی و محاسبه استحکام سازه رو براشون انجام بدم. علی رغم اینکه مشخصات کیج Peugeot 206 WRC (نسخه رالی Peugeot 206) در اینترنت وجود داشت، تغییرات طراحی از نمونه دو در به چهار درب 10 تا لوله ساده و ساخت آن، حدود 3 ماه طول کشید. حالا بر مبنای همین طرح، حساب کن بخوایم یه کیج ساده (طراحی و ساخت بدنه به کنار) رو از صفر برای یک شاسی طراحی کنیم و بسازیم.
قبلا یک سری باگی دست ساز رو آقای سرپولکی (یکی از بزرگ ترین قهرمانان مسابقات رالی کشور) ساختن که مشخصات فوق العاده ای داره. چون دورادور از پروژه ایشون خبر دارم، حدود 6 سال طول کشید تا اون ماشین تکمیل و آماده بشه. صدها بار تست انجام شد، تغییرات ایجاد شد، اصلاح شد تا کار نهایی به ثمر رسید.
خلاصه ما کجا و ساخت خودرو دست ساز کجا. نهایت توانایی من ساخت خودروی کارت با موتور چمن زنی است :))
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ فروردین ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد عزیز…
من یکی خودم درحال ساخت یدونه ماشین دست ساز هستم که بر روی شاسی یه شورولت نوا میخوام سوارش کنم،چون طرحی که من میخوام خیلی بزرگ بود و جای زیادی میخواست این خودرو رو انتخاب کردم…
اول از همه باید بگم طراحی ماشین به این آسونیا نیست و باید اندازه گیری دقیق و میلیمتری داشته باشید که در آخر طرحی که براش زحمت کشیدید رو بطور دقیق در بیارید…
دوما شاسی و فریم بدنه مهمه و اگه در طراحیتون از اصول اولیه همون ماشینی که روش میخواید طراحیتونو سوار کنید استفاده نشه به مشکل برمیخورید( مثلا الان خودروی من که نوا هستش شاسی و فریم مکعبی شکلی داره که اگه طراحی سقف و ستون رو به شکل گرد در بیارم طراحی غلط از آب درمیاد و باید با بدنه اصلی خود ماشین رو تغییر بدید که هم هزینه گزافی میخواد هم تجربه و مهارت و دانش کافی و هم زمان زیاد)
سوما و شاید مهم ترین مانع پول و هزینه باشه،چون تا این مورد نباشه شما هیچ کاری رو نمیتونید از پیش ببرید و خرید موتور و لوازم طراحی و هزینههای اتفاقی و جانبیش رو هم در نظر که بگیرید به پول زیادی نیاز دارید…
چهارما مهارت خیلی مهمه،اگه نتونید طراحی رو اونجوری که تو کامپیوتر و یا روی کاغذ کشیدید رو بصورت درست در نیارید ماشین زیاد خوب درنمیاد(پیشنهاد میکنم مثل من یه مدت برید و اصول صافکاری و نقاشی رو یاد بگیرید)
امیدوارم این کامنتم براتون مفید بوده باشه،موفق باشید…
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ممنون آبتین جان از لطفت
ولی ماشاالله کار شما بسیار بزرگ است
حتما وقتی تکمیل شد
اگر مایل بودید عکس هایش و توضیحات را برای سایت پدال بفرستید که ما هم ببینیم
امید وارم موفق باشی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ فروردین ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد،بابت لطفی که به من دارید ممنونم…
اتفاقا در نظر دارم که بعد از اینکه ساختش تموم شد در اختیار سایتای دیگه بزارم تا در موردش نظر بدن،اگرم نشد،اگه مایلید و دوست داشتید میتونید یه حساب برای خودتون بسازید و به من پیغام بدید تا شما رو توی جریان کارم بزارم…
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بله حتما آبتینجان
این روزا است که یه حساب کاربری دیگه تشکیل بدم
داشتن دوستانی مثل شما بسیار عالی هستند
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ولی باور کنید این نسل از L90هایی که در ایران منتاژ و ساخته میشد ، ایمنی بسیار بالایی در سقف و ستونها و حتی دَیاق سپرها داره !
حتماً همهی شما میدانید که بیشترین دلیل مرگ در خودروهای پراید و پژو ساخته شدهی ایرانی از لِه شدن سقف و ستونها هست !
دو سال پیش تصادفی دیدم که جلوی خودم در لاین مخالف در جادهی رشت اتفاق افتاد و اصلاً سرعتی هم نداشت ولی زد به جدول کنار و چپ کرد که سه سرنشین بودند که به جز یک دختر بچه ، پدر و مادر متاسفانه فوت کردن که کامل سقف با درها کوپل شده بود !
از اونها بدتر ، زانیا ، فاجعهایه برای خودش در تصادف !
اما L90 ، ماشالاه تانکیه واس خودش تو تصادفات ? !
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰زانتیا برای جوانان ایرانی
البته نه برای ما پدالی ها
برای بیشتر جوانان ایرانی حکم سوپر اسپرت رو داره
جوری میگن ۲۲۰ تا رفتم انگار با بوگاتی کورس گذاشتن???????
امین
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ال ۹۰ ایمنی خوبی داره .ولی تانک خطاب کردنش گزافه گوییه اغراق کردنه.
?A.H MOTORS?
۲۷ فروردین ۱۴۰۰206 هم ایمنیه خوبی داره 3ستاره!
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شوش در امن و امانست؟
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰والا رضا جان شوش خوبه همه جا هم بسته است
یه پیتزا میخوام بخرم نیست
ولی چرا این سوال رو پرسیدی ؟؟
S
۲۷ فروردین ۱۴۰۰استاد رستمی بسیار دوست دارم اگر اومدم ایران دیداری با شما داشتم ?
چقدر بچه های خوزستان میومدن ماشین میبردن
دل سفارش آمریکا ها براشون تنگ شده?
این اواخرم دیگه نمیتونستن ببرن
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰آره S جان
یارو ماشینش از ۶ طرف رنگ هست
بِیسیک است (بِیسیک یعنی سفارش آمریکا یا کانادا یا هر جا)
مثلا کمری سفارش ژاپن
یعنی تو ژاپن بوده ماشین و اونجا کارکرده و احتمالا رنگ هم داره بعد میارنش ایران
البته ژاپن فرمان راست است نمیدونم چه طور میگن سفارش ژاپن بعد فرمان چپ است
تمام کامارو ها و ماستانگ ها و بیشتر آمریکایی ها بِیسیک هستن یعنی سفارش آمریکا
چون اگه سفارش خلیج بیارن (سفارش خلیج یعنی صفر کیلومتر خریداری شده و باید پول مثلا کامارو صفر کیلومتر رو داد ولی بیسیک ها همونطور که میدونید اونجا افت قیمت ماشین دست دوم بالا است مثل ایران که نیست?
به همین خاطر بیسیک ها خیلی ارزون هستن
و به صرفه)
تازه اگه آشنا داشته باشی راحت یه کاماروRS تمیز برات پیدا میکنه بعد میاریش ایران حال میکنی
سوالی در این بازه بود جواب میدم
S
۲۷ فروردین ۱۴۰۰رستمی جان از ۱۶به بعد آمریکایی وارد ایران نشد
اگر واردات ایران باز شد من دبیم چیزی خواستی بگو در خدمتم
behnam1012
۲۷ فروردین ۱۴۰۰محمد رستمی بیسیک یعنی نمونه پایه نه سفارش امریکا
و کلا داری اطلاعات غلط میدی
منم اهوازم و کاملا در جریان خودروهای سفارش امریکا هستم
این خودرو ها به صورت کارکرده از امریکا یا کره و … توسط دلال ها خریداری میشن و میان امارات و دبی
حالا هر نوع خودرویی از هیوندای و کیا تا بنز و بی ام و و خودروهای برند امریکایی میتونن باشن که تصادف جزئی یا در حدی که شاسی ضربه خورده هم باشن آپشنم که هم فول هست هم نیمه فول یا بیسیک که نسخه پایه میشه
این خودروها بخاطر افت قیمت زیاد حاشیه سود زیادی دارن هم واسه دلالی که تا امارات و دبی میاره و دلالی که میخره میاره مناطق ازاد همین طور کشور های دیگه مثل عراق یا مصر و … هم میان امارات و دبی و این خودرو ها رو میخرن
مناطق ازاد ایرانم از سال 2015 واردات برند امریکایی رو ممنوع کردن و از 2018 سفارش امریکا یعنی هیوندای با VNI امریکا ورودش ممنوعه ولی کره یا خلیج و اروپا باشه مشکلی نداره
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بله شما درست میگید
یه اشتباه لفظی کردم
منظورم از بیسیک این است که مدل های کارکرده
که در اینجا به عنوان مدل های فول یا نیم فول یا پایه باشه میگن
منظور من این است
بیسیک در بازار های دیگر معنی پایه میده
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰مدل های فول یا نیم فول یا پایه دست دوم منظورم است
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰بعد مسافت مون کمی کمتر بود میدیدمت دایی ? ولی نگران نباش نزدیکیم فعلا نمیگم چقدر
Amirreza
۲۷ فروردین ۱۴۰۰رنو برای خودروهای داچیا خیلی کم کاری میکنه ، اون از اسپرینگ اینم از ساندرو حالا درسته باید ماشینای اقتصادی بسازه ولی این حرکت واقعا تاسف باره
کوشا
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خودشون گفتن اگه فقط حفاظت سرنشینان رو در نظر می گرفتن چهار تا ستاره می گرفت. امتیازش به خاطر محافظت از عابر پیاده و سیستم های کمک راننده پایین اومده. شما دارین یه ماشین با نصف قیمت رقیباش می خرین یه درصد فکر کنین حفاظت از عابر پیاده یا مثلا هشدار نقطه ی کور براتون مهم باشه!!!
ارسلان
۲۷ فروردین ۱۴۰۰وقتی ساندرو جدید اینه وای بحال ساندروهای ایران !! هیچ فرقی با پراید نداره چه ایمنی چه امکانات داشبورد هم همون پرایده بعد 600 میلیون هم روش قیمت گذاشتن ?? وقعا باید بهشون بگی ماذا فازا ؟؟
من شیشصد داشته باشم میرم میرم یه Toyota corolla GLI 2014 دست دوم میگیرم ایمنی و کیفیت متریال و قیافه که 1000 برابر ساندرو کم خرجی که هم که نگم برات ! شتابش هم بهتره امکانات هم در مقابل ساندرو اس 500 به حساب میاد
زیزیگولو
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فقط من توش موندم سایپا و ایرانخودرو چطوری به خودشون ستاره میدن و خبرگذاریای داخلیم اخبار مربوطه رو پوشش میدن!!!!!
BenzSLR
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چه افتخاری هم میکنن میگن ۱۰۰ درصد داخلی و رقبای خودروهای روز دنیا ???
زیزیگولو
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خودشون الکی تَنور خودشونو داغ میکنن
BenzSLR
۲۷ فروردین ۱۴۰۰اون اشکودا رو ببینید جلو پنجره پلاستیکی !!!! سالمه همون ضربه رو ماشینای ساخت داخل بخورن انقدر مچاله میشن دیگه صاحبشو رانندشو باهم دیگه باید بزاری تو گور???????
mahan
۲۷ فروردین ۱۴۰۰راستی دوستان .درسته که تالیسمان توقف تولید شده؟
محمد رستمی نژاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰نمیدونم ماهان جان
چیزی تو پدال نیومده
Amin
۲۸ فروردین ۱۴۰۰بعضی از برند ها فقط روی قیمت ،بعضی فقط روی وزن و بعضی ها هم فقط روی قدرت و پرفورمنس کار میکنن،که نتیجه اش ماشینی میشه که ضعف داره و میتونست بهتر از این باشه