رنو

پشت فرمان آلپاین A110 لِجِند GT مدل 2021

آلپاین A110 یک خودروی اسپورت فوق‌العاده است که توانسته عنوان بهترین خودروی کوپه سال را از مجله اتو اکسپرس دریافت کند. A110 روی سبکی، چابکی و پرفورمنس تمرکز داشته اما تریم جدید لجند GT به دنبال تزریق اشرافیت و رفاه بیشتر به این فرمول بوده و باعث شده محصول آلپاین کاربردی‌تر از همیشه باشد.

تنها ۴۰۰ دستگاه از این مدل در سراسر دنیا عرضه خواهد شد و قیمت آن در بریتانیا از ۵۹۴۱۰ پوند شروع می‌شود بنابراین با محصولی گران‌قیمت روبرو هستیم که خب تجهیزات و رفاه بیشتری نسبت به سایر نسخه‌های این خودرو دارد.

در آغاز باید گفت تغییرات ظاهری A110 لجند GT ملایم است. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از رنگ بدنه جدید نقره‌ای مرکوری سود برده و دارای نشان‌های طلایی آلپاین و رینگ‌های ۱۸ اینچی است. همچنین چراغ‌های عقب نیز تغییراتی را پذیرا شده اما در کابین اصلاحات بیشتری دیده می‌شود.

با باز کردن درب طویل خودرو وارد کابینی می‌شوید که دارای چرم قهوه‌ای دوست‌داشتنی‌ای است. این تریم باعث شده کابین ظاهر و حس بالغ‌تری داشته باشد. صندلی‌های اسپورت همچون همیشه پشتیبانی بسیار خوبی از بدن به عمل می‌آورند و موقعیت رانندگی نیز همچون گذشته آشناست چراکه همان انتقادات کم‌رنگ به خاطر ارتباط بین صندلی و فرمان وجود دارد.

اما این موضوع اهمیتی ندارد زیرا تجهیزات کافی برای سرگرم کردن شما وجود دارد. حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب و نمایشگر ۷ اینچی با ناوبری از جمله این موارد هستند درحالی‌که تریم فیبر کربن و پلاک شماره‌دار روی کنسول نیز وضعیت سفارشی این خودرو را یادآوری می‌کنند.

این خودرو لوکس‌ترین و گران‌ترین نسخه از A110 بوده و با وجود آیتم‌هایی همچون تریم چرم سفارشی و کیف و چمدان‌های چرمی، کاربردی بودن این خودرو افزایش یافته است. شایان ذکر است فضای بار جلو و عقب A110 تنها ۹۶ و ۱۰۰ لیتر گنجایش دارد. لجند GT در واقع خودرویی کاربردی‌تر نسبت به برادران خود است اما تجربه رانندگی آن تفاوت چندانی با دیگر مدل‌ها ندارد.

البته این موضوع اصلاً بد نیست زیرا ساختار آلومینیومی سبک‌وزن A110 به این معنی است که خودرو نیازی به سواری سفت و خشک ندارد. به همین خاطر کیفیت سواری خودرو بهتر از آن چیزی است که شاید انتظارش را از یک خودروی کم ارتفاع، دو نفره و پیشرانه وسط دارید. برای مثال عبور آلپاین از ناهمواری‌هایی که باعث ایجاد لرزش در ساختار آئودی TT می‌شوند مشکل خاصی را به همراه ندارد. البته آلپاین فاقد کنترل خاص در ناهمواری‌های تیز بوده و سیستم تعلیق نیز علیرغم کنترل خوب تکان های بدنه در برخی موارد به تقلا می‌افتد.

نیمه نرم‌تر لیوان در A110 به این معنی است که در سر پیچ‌ها اندکی تکان در بدنه وجود خواهد داشت که بیشتر از مدل‌هایی همچون پورشه ۷۱۸ کیمن یا آئودی TTS است. البته این موضوع بدی نیست زیرا همین تکان های اندک باعث شده‌اند لجند GT توانایی خوبی در جذب دست‌اندازهای داخل پیچ‌ها داشته باشد.

سیستم فرمان خودرو نیز خنثی بوده هرچند عملکرد و خس آن بهتر از خودروهای اسپورت این کلاس است. فرمان نسبتاً سبک بوده و ماهیت خودرو را منعکس می‌کند. A110 با اشتیاق اقدام به تعویض لاین حرکتی می‌کند.

پیشرانه یکی از بخش‌هایی است که به ایجاد رفاه بیشتر در کابین کمک می‌کند. نیروگاه ۱.۸ لیتری توربوی این خودرو اگرچه قدرت ملایم ۲۴۹ اسب بخاری دارد اما وزن خودرو حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم بوده و بنابراین پیشرانه مجبور به تلاش زیادی نیست.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت لجند GT با همکاری گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه در ۴.۵ ثانیه ثبت می‌شود اما اگرچه صدای تولیدی پیشرانه کاراکتر خاص خود را دارد اما جذاب‌ترین صدای تولیدی نیست.

صدای ورودی به کابین که همواره هم وجود دارد برای یک خودروی پیشرانه وسط خیلی خوب است اما می‌تواند در سفرهای طولانی‌تر باعث اذیت سرنشینان شود. البته علیرغم این موضوع A110 خودروی اسپورت جذابی است.

بهبود تریم پوششی کابین و ظاهر ظریف‌تر تریم لجند GT باعث افزایش جذابیت‌های A110 شده‌اند. از برخی جنبه‌ها این خودرو قطعاً لوکس‌تر شده ولی احساس سواری آن تفاوت زیادی با سایر نسخه‌ها ندارد. البته هنوز هم نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که آلپاین محصولی اسپورت بوده و در این بخش خودرویی فوق‌العاده است حتی اگر تریم لجند GT گران‌تر را انتخاب کرده باشید.

مشخصات آلپاین A110 لجند GT

  • قیمت: 59410 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 249 اسب بخار/۳۲۰ نیوتن متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Aryan kia

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    واقعا خوشگل و زیباست

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      فقط میشه گفت زیباست❤️
      صدای پیشرانه اش هم عالیه?

      موافقم 21
      مخالفم 4
    2. امیرحسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (448 ديدگاه)

      دوستان یه سوال:الآن این خودروسازان که میگن مثلا لندکروزر ۳۸۳ تا اسب بخار داره،این اسب بخار ر در موتور هست منظورشون یا روی چرخ ها،یا مثلا رم TRX که ۷۰۷ اسب بخار داره،۷۰۷ اسب روی میلنگ هست ولی روی چرخ ها ۵۳۸ تا فکر کنم هست،الآن همه ی خودروسازان این جوری اسب بخارشونو اعلام میکنند؟

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        اسب بخاری که کمپانی ها اعلام میکنن ، قدرتیه که در انجین تولید میشه اما خب وقتی میره روی داینو قدرت روی چرخ ها اندازه گیری میشه که تقریبا ۱۵ درصد کمتره که به خاطر اتلاف انرژیه ، شرکت ها دنبال اینن که این اتلاف انرژی رو به حداقل برسونن ‌.

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. امیرحسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (448 ديدگاه)

          بله،ممنون از توضیحاتتون،کاملا جامع و کامل بود تشکر دوست گرامی?

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Farzad

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          ارادت ?

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. امیرحسین

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (448 ديدگاه)

          ما مخلصیم??
          پایدارباشی?

          موافقم 3
          مخالفم 1
  2. Aryan kia

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    واقعا خوشگل و زیباست خیلی طراحی قشنگی داره

    موافقم 12
    مخالفم 3
  3. حمید رضایی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پورشه نمیشه
    ولی خوبه

    موافقم 16
    مخالفم 6
  4. عاشق پدال

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    یکی از خوبای بازاره. باهاش از مسکو تا خود سنت پیترزبورگ بری.
    خدا قسمت کنه دانشگاه مسکو رو .با این بری مخ بزنی. مخصوصا طراف دانشکده اقتصاد که کلا نوسازه.

    موافقم 10
    مخالفم 21
    1. حمید رضایی

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      باشه فهمیدیم

      موافقم 22
      مخالفم 3
  5. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با همین قیمت کورت یا کیمن را ترجیح میدم

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. mahan

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    نظری نسبت بهش ندارم ولی (نظر شخصی)به دلم نمیشینه و نمیتونه جز اولویت هام باشه

    موافقم 12
    مخالفم 7
  7. mahan

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    امروز غروب خواستم یه دوری بزنم تو جاده بودم یک سنگریزه خورد رو شیشه ماشین.شیشه ماشین به اندازه یک لپه ترک برداشت.اومدم خونه حالم گرفتهست.این همه پول مالیات ازین به بعد باید بدیم به این ……….ها بعد یک جاده هم نداشته باشیم!من یکم رو ماشین حساسم یعنی درسته زیاد نیست ولی حالم گرفتهست.عقلانی نیست که کلی پول شیشه بدم ولی اشکالی نداره حاظرم بدم به شرطی که پیدا بشه!من قبلا یه چیزی درمورد ترمیم شنیدم ترمیم شیشه راسته؟چه طوریاست؟
    لطفا دوستانی که میدونند راهنمایی کنند

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. Farzad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      آقا ماهان دلت نشکنه ، ترمیم شیشه انجام میدن ولی شنیدم ماشینو نباید تکون بدی که اون ترک هاش بیشتر نشه .

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اره مرسی فرزاد جان امروز با یک ماشین دیگه رفتم سرکار تا بعد از ظهر بیام ببینم چندجا پیدا کردم ببرمش ببینم چیکار می کنند.پیش میاد دیگه

  8. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چقدر نچسب و بیریخت

    موافقم 1
    مخالفم 23
  9. امیر.عارف

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    در این سالها که خواننده ی مقاله در پدال هستم، تنها متنی بود که غلط املایی و نوشتاری زیادی داشت . انگار با عجله و بدون ویرایش تایید شده باشه

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. شاهین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      میشه یک نمونه از این غلط های املایی و نوشتاری رو بفرمایین؟

      موافقم 10
      مخالفم 2
  10. محمد رستمی نژاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همچین به دل نمی‌نشیند
    انصافا کوروت بهتر هست
    تجربه به من ثابت کرده صدا تا بیشتر ۵۰ درصد میتونه لذت رانندگی رو افرایش بده
    من چون خوزستان هستم
    خیلی ماشین سوار شدم
    دوستم یه ماستنگ gt هشت سیلندر ۲۰۱۵ کروک داره
    نمیگم رقیب هستند

    ولی خداییش خیلی جذاب هست

    موافقم 2
    مخالفم 4
  11. محمد رستمی نژاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    اصلا فرانسه به دلیل مالیات های سنگین یکی از گران ترین خرج های زندگی رو بین کشور های اروپایی داره .تو مقاله قیمت M5 خودتون دیگه بهتر میدونید
    همین اقتصادی بودن هم به ماشین های اسپرت شون سرایت کرده که میبینید که کم حجم هستند و با توربو
    مثال دی اس رو میگم منظورم از دی اس اسپرت نیست
    ولی دقت کنید همه موتور ها ۱.۵ لیتری توربو هستند
    کلا فرانسه به نظرم بیشترین خودرو های اقتصادی رو داره
    رنو و ….. خیلی هستند
    منظورم خودرو های کوچک و کم مصرف است
    مثل آمی یا خیلی های دیگه الان تو ذهنم نیست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. حسین دهمرد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    تخصص فرانسه فقط هاچبکه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. Farzad

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این چه وضعیتیه که کامنتها بعضی وقتها میره واسه تایید ؟! و تا ساعتها نمایش داده نمیشه ؟!
    یعنی میترسین یه چیز بد باشه ؟!

    موافقم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا