از جنبههای زیادی، این نسخهی سریعتر، قویتر و گیراتر A110 همان خودروی اسپورت دو نفره و پیشرانه وسط آلپاین است که مدتهای زیادی منتظر تولید آن بودیم. قبلاً برخی افراد از آلپاین به خاطر قدرت ناکافی محصول خود در خط مستقیم شکایت کرده بودند اما این شرکت با تولید مدل S به این افراد پاسخ داده است.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی این خودرو هماکنون ۳۹ اسب بخار قدرت بیشتری داشته و شاسی هم سفت تر و متمرکزتر از قبل بوده و بنابراین A110S در تئوری فاقد اشکالات پیشین خواهد بود.
بله این خودرو ۸ هزار پوند گرانتر از نسخه پایه پیور A110 است و همچنین گرانتر از پورشه کیمن T میباشد اما مدیران آلپاین میگویند A110S ویژگیهای زیادی داشته و تجربه رانندگی آن کاملاً سطح بالاست. آلپاین اظهار داشته این خودرو بخش اعظم ویژگیهای کاربرد روزمره را حفظ کرده و درعینحال یک خودروی اسپورت تواناست.
به منظور فهمیدن اینکه پولتان کجا خرج شده باید این موارد را در نظر بگیرید. علاوه بر افزایش ۳۹ اسب بخاری قدرت پیشرانه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو به ۴.۴ ثانیه رسیده که یکدهم ثانیه سریعتر از مدل استاندارد میباشد. همچنین حداکثر سرعت خودرو کمی بالاتر رفته و فنرها نیز ۵۰ درصد سفت تر از قبل هستند. همین داستان درباره میلههای ضد لغزش هم صدق میکند. A110S تنها ۱۱۱۴ کیلوگرم وزن دارد که چند کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد میباشد. این در حالی است که پشت رینگهای خودرو ترمزهای قویتر و بزرگتر برمبو دیده میشوند.
اما از نظر ظاهری آنچه که باعث تمایز مدل S میشود طرح تیرهرنگ اطراف چراغهای عقب، جزئیات فیبر کربنی روی ستونهای عقب، کالیپرهای ترمز نارنجی و رینگهای خاکستری تیره GT میباشد. ارتفاع خودرو نیز ۴ میلیمتر به سطح زمین نزدیکتر شده است.
خب این خودرو قدرت بیشتر، ترمزهای بهتر، شاسی سفت تر و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه با تعویضهای تیز را در اختیار دارد. همچنین همان دیفرانسیل با هدایت گشتاور نسخه استاندارد نیز در A110S به چشم میخورد. البته در هر چهار گوشه خودرو لاستیکهای پهنتر میشلین پایلوت اسپورت ۴ قرار گرفته که چسبندگی بیشتری را ایجاد میکنند.
اما آیا نسخه S میتواند گران بودن خود را توجیه کند؟ یا اینکه خریداران همان مدل استاندارد A110 را ترجیح خواهند داد؟
برای یکلحظه فراموش کنید که کابین دارای پوششی با دوخت های نارنجی در سقف، آفتابگیرها، کنسول مرکزی و پانل دربهاست؛ و واقعاً چه کسی اهمیت میدهد که سیستم تلماتیک آلپاین بهصورت استاندارد وجود دارد یا خیر؟ آنچه واقعاً مهم است چگونگی سواری و رانندگی مدل S بوده و واقعیت این است که آلپاین A110S علیرغم سفت تر بودن سواری زیبایی دارد.
موضوع حیاتی اینکه مدل S همچنان روی زمین میخزد زیرا سیستم تعلیق دوبل جناغی آن برای شمارش تک تک اجزای تشکیل دهنده جاده طراحی شده است. بله شاسی و سیستم تعلیق سفت تر بوده و کمی هم بر صدای تولیدی از جاده افزوده شده اما جادوی اصلی اینجاست: مهندسان شاسی آلپاین در برابر عملکرد افراطی مقاومت کردهاند.
این خودرو بدون وجود تأخیر توربوی اضافی سریعتر بوده و در شاسی هم ناهنجاری بسیار کمتری وجود دارد و حتی فرمان و ترمزها هم به ویژه در پیچها دقیقتر شدهاند. زمانی که به سر پیچ برسید با چسبندگی بیشتری مواجه خواهید شد. مدل S همچنین صدای جذابتری داشته و در هر سه حالت رانندگی موجود غرشهای پرطنینی ایجاد میکند.
قطعاً آلپاین محصول خود را خراب نکرده است. طراحان، مهندسان و تمامی دستاندرکاران تولید این خودرو باعث تولید محصولی بهتر شدهاند؛ و به یاد داشته باشید که خود A110 استاندارد قبلاً یک خودروی استثنایی بوده است.
مشخصات آلپاین A110S
- قیمت: 56810 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 288 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 260 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
رها
۱۳ آبان ۱۳۹۸کیمن جدید لایک
آلپاین ۱۱۰ اس دیسلایک
.
۱۳ آبان ۱۳۹۸اسم این ماشین آلپینه نه آلپاین
آرش وان
۱۳ آبان ۱۳۹۸جیمز می پارسال یه دونه آلپین A110 آبی رنگ خریده و خیعلی هم باهاش داره حال میکنه
Elmiraj
۱۳ آبان ۱۳۹۸دوستان به گزارش مجله Auto motor und sport امروز برای بار دوم تسلا Model S plaid پورشه تایکان را با 7:13 دقیقه ضربه فنی کرده…..!!!
ایلان ماسک گفته اینبار هم آزمایشی هست و model S plaid این توانایی را داره که بهتر از این هم تایم بزنه…!!!!
نگاه کنید :
https://insideevs.com/news/380247/tesla-model-s-plaid-beat-taycan/
Hamid.ss
۱۳ آبان ۱۳۹۸به قول پدال رکورد های سرعت بی اهمیت هستن
همین خود من با اینکه شلبی gt 350 شاید نتونه رکوردی رو بزنه اکا باز من عاشقشم
باید عاشق عشقت باشی
چیزی رو نباید فدای سرعت کنی که من از تایکان خیلی بیشتر خوشم میاد حتی اگه رکورد نزنه
مسعود
۱۴ آبان ۱۳۹۸اینکه گفتی باید عاشق عشقت باشی رو شدیداً باهاش حال کردم .. !! گاهی چند اسب بخار بیشتر یا چند ثانیه بیشتر اصلا مهم نیست … مهم اینه که حین سواری لذت ببری از ماشینی که توش نشستی و میرونیش
(Saeed(peugeot
۱۳ آبان ۱۳۹۸چقد خوبه این عروسک
Amir evolution
۱۳ آبان ۱۳۹۸پدال جان توسان 2020تو چین رونمایی شد??
کپی برابر آئودی
the notorious critic
۱۳ آبان ۱۳۹۸دلم می خواد یه دونه دقیقا با همین رنگ داشته باشم.یعنی طراحیش تو حلقم مخصوصا اون فرم افقی عقبش??
doubt
۱۴ آبان ۱۳۹۸واقعا تو دنیای واقعی و موقع خرید کمتر کسی اینو به کیمن ترجیح میده.
مانی
۱۴ آبان ۱۳۹۸رابطه مرسدس و رنو که خوبه
کاش موتور AMG45S رو مینداختن رو این
یه هیولای واقعی میشد