همراه با سایر مدلهای فیست لیفت شدهی داچیا، شاسیبلند داستر شرکت نیز برای سال ۲۰۱۷ با یک بهروزرسانی مواجه شده است. تغییرات صورت گرفته در این خودرو نسبت به دیگر محصولات بسیار محدودتر هستند. کلیدیترین تغییر صورت گرفته اضافه شدن گیربکس اتوماتیک جدید به مدلهای مختلف داستر است.
دلیل اصلی داچیا برای اضافه کردن گیربکس اتوماتیک مشاهدهی گسترش روزافزون شاسی بلندهای اتوماتیک در اروپا است. البته داچیا هر گیربکس اتوماتیکی را بکار نبرده چراکه این گیربکس نسخهی رضایتبخش ۶ سرعته ی دوکلاچه ی EDC رنو است.
گیربکس جدید تعویض دندههای نرم و سریعی دارد و به خوبی خود را با راههای کوهستانی محل انجام تست هماهنگ میکند. ترکیب این گیربکس با پیشرانهی دیزلی ۱۰۸ اسب بخاری نیز به خوبی انجام شده و درحالیکه قوای محرکه کمی پر سروصدا است اما در کل ما را تحت تأثیر قرار میدهد.
متأسفانه این گیربکس اتوماتیک با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نشده بنابراین تنها آن را میتوان با نسخهی دیفرانسیل جلو خریداری نمود. این موضوع جای شرمساری برای کسانی دارد که نیازمند داستری سرسخت برای عبور از مناطق ناهموار هستند؛ اما به عنوان یک خودروی خانوادگی ارزانقیمت، این گیربکس EDC انتخاب ارزشمندی است. این نسخه تنها در مدلهای فول تر Laureate و Prestige قابل سفارش است.
اما بد نیست به سانگ یانگ تیوولی اتوماتیک نیز اشارهای داشته باشیم. اگرچه که این خودرو اندکی قدرت بیشتر و رفاه بیشتری دارد اما گیربکس کند و ناهنجاری داشته و به نظر میرسد داستر در این مورد آن را شکست دهد. داستر در بحث کاربردی بودن نیز از تیوولی پیش میافتد چراکه محفظه بار ۴۷۵ لیتری آن با خواباندن صندلیها به ۱۶۳۶ لیتر افزایش یافته که این صندوق حجیمتر از صندوق ۴۲۳ (۱۱۱۵) لیتری تیوولی است.
مثل همیشه داستر با توجه به فضایی که در اختیارتان میگذارد ارزش در برابر مبلغ پرداختی فوقالعادهای دارد. فضای زیادی در محفظه بار وجود دارد اما این جادار بودن در فضای سرنشینان عقب خیلی احساس نمیشود. ارتفاع سواری بالا و مواد بکار رفته سخت و خشن احساس همهجارو بودن و همهکاره بودن را ایجاد میکنند.
پلاستیکهای سخت کابین به افزایش این حس کمک میکند هرچند لمس آنها احساس خوبی ندارد. البته با توجه به قیمت و دیگر مشخصات نمیتوان از طراحی خودرو و کابین ایراد چندانی گرفت اما داچیا این روزها بیشتر و بیشتر قدیمیتر میشود. در مدل حاضر در تست که از نوع پرستیژ بود صفحه لمسی ۷ اینچی به همراه سیستم ناوبری ماهوارهای بهصورت استاندارد وجود دارد و اگرچه که این سیستم عملکردی بوده و استفادهی آسانی دارد اما محل قرارگیری صفحهنمایش کمی بیشازحد پایین است.
صندلیها راحت بوده و سواری خودرو نیز خوب است. ما تنها مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک را در جادههای نرم کرواسی تست کردیم. در عبور از پیچها شاهد تکانهای بدنه هستیم و فرمان خودرو نیز مبهم و سبک است اما با کمی اغماض میتوان گفت داستر همانند لندروور دیفندر قدیم هنوز هم با توجه به سنتها و اصول قدیمی عمل میکند.
احتمالاً ما هنوز هم مدل مجهز به گیربکس دستی را انتخاب خواهیم کرد چراکه کمی اقتصادیتر بوده و بهای کمتری دارد. هرچند اگر مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک جذابیت بیشتری نسبت به هزینهها داشته باشد انتخاب مناسبی به شمار میرود. در کل داستر هنوز هم یک شاسیبلند باارزش است.
مشخصات داچیا داستر Prestige 110 4×۲ Auto
قیمت: 15995 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 108 اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 169 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ASA
۲۳ آذر ۱۳۹۵ای کاش زیر ۵۰ میلیون بیاد ایران
کمیل
۲۳ آذر ۱۳۹۵رفیق دل خجستهای داری! همین الان 120 تومن مایهاشه!
Archi KHAN
۲۴ آذر ۱۳۹۵ASA دوست عزیز
قیمت اش 16 هزار پونده ، اگه با تعرفه صفر درصدی هم وارد بشه با پوند حدود 5000 تومن امروز میشه 80 میلیون !
……
ASA
۲۶ آذر ۱۳۹۵متاسفانه قیمت پوند رو نمیدونستم
و الان دارم فحش میدم
Mehdi
۲۵ آذر ۱۳۹۵یه سوال بسیار مهم.تو همین سایت پدال مگه بار ها و بار ها گفته نشد قراره نسل جدید داستر سال 2017 بیاد؟؟ حتی تصاویری از نسخه ی احتمالی هم پخش شد.که گفته میشد داستر جدید با شاسی نیسان قشقایی ساخته خواهد شد.پس چی شد؟؟ ایک که یه فیس لیفت سادس؟
کمیل
۲۳ آذر ۱۳۹۵با حضور نیسان جووک فکر کردن به این ماشین زمخت اصلا جایز نیست!
matador
۲۳ آذر ۱۳۹۵جوک برای سلیقه های خاص طراحی شده.
من خوشم میاد ازش ، اما خیلی ها رو دیدم که اصلا علاقه ای به جوک ندارن ، برعکس ، داستر نظرشون رو جلب میکنه
دانیال
۲۳ آذر ۱۳۹۵آخه داستر کجاش قشنگه؟؟؟ اصن نمی تونم هضم ش کنم. یعنی هیچ جوره نمیشه.
کیا
۲۴ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز، دو ماشین کاملا متفاوت از هر نظر رو شما کنار هم قرار دادی! کسی که به نیسان جوک فکر میکنه، نیاز متفاوتی نسبت به کسی که داستر انتخاب میکنه داره! کراساور در برابر مینی SUV !
سیدامین فاخر
۲۴ آذر ۱۳۹۵من نیسان جوک رو قبلا تو کیش دیدم قیافش شبیه یه حاچ بک میمونه و اصلا شبیه اس یو وی نیس
ولی داستر یه اسیو وی حقیقیه
Aria
۲۳ آذر ۱۳۹۵چطور یه طراح میتونه جلوی ماشین رو تا این حد بیروح و زشت طراحی کنه؟ این چه وضع چراغ و جلوپنجرست؟ بدتر از این اصلا میشه؟
hamid_hk
۲۳ آذر ۱۳۹۵حالا جلوش به جهنم. داخل کابین و بخصوص داشبوردش انگار توسط یه بچه 10 ساله طراحی شده
Aria
۲۳ آذر ۱۳۹۵واقعا از مینیمال گرایی بی اندازه توی این ماشینا متنفرم. تو بگو هزار اسب بخار باشه ماشینش . وقتی توی طراحیش طرف به خودش هیچ زحمتی نداده ،متنفرم. حاظرم ماشین صفر تا صدش بیست ثانیه باشه ولی از دیدنش لذت ببرم. و هنر توش بکار رفته باشه.
شاهین
۲۳ آذر ۱۳۹۵سلام
دوستان یه جوری درباره ی طراحی و امکانات و… این خودرو صحبت می کنن انگار با یه شاسی بلند لوکس طرفیم! داستر و پسرعموهای رنگارنگش جزو ارزون ترین خودروهای قابل دسترسی در اروپا هستن. چه انتظاری از این خودرو باید داشت؟ اتفاقا در حد خودش ماشین معقول و خوش چهره ای هستش.
هر خودرویی رو باید تو محدوده ی رقابتی و قیمتی خودش سنجید.
ارادت
matador
۲۳ آذر ۱۳۹۵کاملا موفقم
داستر تو ایران ماشین گرونی هست.
وگرنه کلا ، ماشینی برای قشر متوسط جامعه ی اروپا طراحی شده
تو ایران ، اگر بخوای نسبی حساب کنی قیمتش باید 50 میلیون میبود.
با قیمت 50 میلیون ، امکانات و قیافه ی خیلی خوبی داره.
دانیال
۲۳ آذر ۱۳۹۵یعنی به یک اروپایی بگی داستر که تو اروپا ماشین قشر فقیر اندازه قیمت مرسدس s شما(نسبت قیمت مرسدس به درامدشون) تو ایران قیمت داره حتما فک میکنن عقل از سرمونپریده داریم براشون خالی می بنیدم
سیاوش
۲۳ آذر ۱۳۹۵اگه داستر رو بخوایم جزو شاسی بلند در نظر بگیریم کاملا بی انصافیه بیشتر در کلاس کراس اور میتونه جای بگیره ,ولی در کل نسبت به قیمتش تو ایران ارزش خرید نداره انگار یه ال نود قد بلندتر سوار شدی و حتی از لحاظ هندلینگ هم ال نود بهتره چراغای جلوشم برای سال 2014 شاید قابل قبول بوده باشه ولی الان دیگه نه نمای جلو و چراغای داستر به پختگی و تکامل نرسیده و هنوز جا برای بهتر شدن داره در کل این وضعیتی که سر قیمت خوروها در ایران اومده تقصیر مردمه که پول بی زبونشون رو دادن به شرکت های خودرویی و باعث درجا زدن صنعت خودرو و بی انگیزگی مدیران و مسئولان برای افزایش کیفیت و ایمنی خودروها شد و اگر ایران بجای صنعت خودرو به صنایعی که در اون تبحر بیشتری داشت وارد میشد خیلی بیشتر میتونست موفق بشه اصلا هیچ دلیلی نداره که هر کشوری صنعت خودرو داشته باشه در کل چند تا کشور هستن که به زور میخوان خودرو ساز بشن مثل ایران ،روسیه،هند،مالزی،برزیل
كاپيتاليسم
۲۳ آذر ۱۳۹۵داستر ماشین بدی نیست امکاناتی نداره ولی کیفیتش مورد قبول هست
اما این ماشین با این قیمت نمیارزه ، برای افرود ویتارا انتخاب عاقلانه تری هست بنظر من
ببینید کشور های همسایه که ما تحقیرشون میکنیم! با این پول چی سوار میشند
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۵هر کاریش هم بکنن، یه ماشین قدیمی محسوب می شه.
matador
۲۳ آذر ۱۳۹۵داستر خیلی ماشین خوبیه.
قیافش هم نسبت به هم قیمت هاش خیلی سرآمده.
گیربکس EDC رنو هم عالی عمل میکنه.
فقط قیمتش اینجا خـــیــــلـــــی بالاست
یه پسر
۲۳ آذر ۱۳۹۵تیتر ؛
بی ریخت و با ارزش :) بهتر از ارزان و با ارزش بود
هه
riofarina
۲۴ آذر ۱۳۹۵جوجه اردک زشت :)
امیدوارم مثل جوجه اردک زشت یروزی زیبا بشه.
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۵جوجه لک لک بهتره به نظرم
ناسلامتی کراس اوره دیگه
sunmartin
۲۴ آذر ۱۳۹۵چرا در ساخت این خودروی ارزان قیمت و بی کیفیت حداقل از طراحان آلمانی استفاده نشده که با حلق خودرویی زیبا بروی پلت فرم مشترک با ال ن ت لااقل خودرویی بسازند که حداقل های طراحی داشته باشند بهر حال بلحاظ آفرود داستر بنده در ترکیه تست کردم این خودرو قابلیت متوسطی در گل و لای و جاده های صهب العبور دارد و این امتیاز بزرگی برای داستر است
رضا
۲۵ آذر ۱۳۹۵اگه میخواهد تو ایران موفق بشه حداقل باید سانروف داشته باشه و قیمتش حداکثر 100م باشه . بنظر من طراحی داخلش از بیرونش بدتره. مخصوصا دسته دنده.
محسن
۲۳ دی ۱۳۹۵100 بار با خودم گفتم برم بخرم عیبی نداره ماشین دو دیفرانسیل و قویه ولی بخدا همین که دوباره اومدم تصویرشو نگاه کنم عینه چی پشیمون شدم اخه این چه طراحیه انگار ورداشتی یه پوست پیرمرد خسته و داغونو که لگنش داره در میره ارو کشیدن رو تن یه جوان دهاتی و روستایی…بخدا بهترین تعبیرش همین بود که به من الهام شد
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵من این مطلب را قبلا جای دیگه مطرح کردم، با توجه به بحث بنظرم بد نیومد اینجا نیز تکرار کنم.
چرا داستر را انتخاب کردم?
در ابتدا خدمت دوستان عرض کنم که ما هیچ کدام نماینده هیچ برند خاصی نیستیم و صحبت سرجانبداری برند خارجی نیز لطفی ندارد زیرا ملی نیست و اینکه همگی می دانیم که واردات خودرو خارجی مسایل خودش را دارد که از حوصله این بحث خارج است و تنها می ماند انتخاب آگاهانه خودرو خارجی البته با هزینه در حدود 100 میلیون که تهیه اش برای یک کارمند کار بسیار بسیار سختی است.
علاوه بر این یادگرفتم که محترمانه نظر شخصی خود را بر اساس مطالعه زیاد سایتهای خودرو داخلی و خارجی بیان کنم.
شاید برای این جانب مهمترین دلیل انتخاب خودرو جدید ایمنی بیشتر است.
آیا داستر خودرو ایمنی است?
داستر در تست معتبر ایمنی اروپایی در سال 2012 در مجموع سه ستاره گرفته که وقتی به جزییات دقت کنیم در حفاظت جان بزرگسالان و کودک امتیازی در بازه 4-5 ستاره و در تجهیزات کمکی و تست عابر پیاده امتیاز کمتر گرفته. با توجه به اضافه شدن آپشنهای کاربردی و پایداری الکترونیکی در ورژن 2017 به راحتی امتیاز 4 ستاره را خواهد گرفت.
آیا داستر خودرویی است که الزامات محیط زیستی را برآورده می کند?
این خودرو با توجه به توزیع در اروپا نباید در این زمینه مشکلی داشته باشد.
بررسی رقیبان هم قیمت:
رنو کپچر توزیع محدودی دارد و به نسبت فضای کاربردی کمتری ارایه می کند و خیلی مناسب خانواده چهار نفره نیست بنابراین از انتخاب من کنار رفت.
تییولی توزیع محدود تر و با قیمت پایه 94 میلیون ( بدون هزینه پلاک و …) و زمان 140 روزه کاری که به نظرمن در این شرایط مناسب ندیدم.
حتی در میان سدان ها لنسر به علت تعداد بسیار کم در ایران، مزدا 3 به علت ارتفاع کم و مشکل جاده های ایران نتوانستند خیلی مورد توجه قرار بگیرند. لازم به توضیح است که خودروهای ذکر شده گزینه های خوبی هستند که به راحتی نمی شود از آنها دل کند و اینکه اگر من داستر را انتخاب کرده ام به معنی بهتر بودن داستر از آنها نمی باشد. عوامل مختلفی دخیل می شوند که شما مجبور به انتخاب یک مورد از گزینه های دیگر می شوید.
همچنین، اینجانب اصلا تنها به خاطر بررسی های شخصی سمت خودروهای چینی نرفتم زیرا فکر می کنم خودرو سازی چین هنوز به زمان نیاز دارد.
ظاهر خودرو:
به نظر اینجانب این گزینه هر چند مهم ولی در اولویت آخر قرار دارد. از لحاظ شخص بنده ظاهر خودرو در حد و حدود رقیبان هم رده ( شاسی بلند جمع و جور)وهم قیمت کره ای می باشد و بنده شخصا از آن خوشم می آید زیرا که بیشتر سلیقه کلاسیکی نیز دارم.
کیفیت داستر:
داستر به تازگی از مرز فروش یک میلیون نسخه گذشته و در کشورهای با آب و هوای بسیار متفاوت توانسته عملکرد خوبی را به عنوان یک خودرو کاربردی و غیر لوکس را نشان دهد. من شخصا به این نتیجه رسیدم که در شرایط رانندگی در ایران از نظر فنی هیچ مشکلی با این خودرو پیدا نخواهم کرد
نتیجه کلی :
داستر به عنوان یک خودرو ایمن، خانوادگی و کاربردی و قابل اعتماد، هزینه پایین نگهداری، زیروبند بسیار قابل اعتماد و رانندگی نرم می تواند در کنار سایر رقبا انتخاب مناسبی باشد که به نظر اینجانب هیچگاه ما را از انتخابش پشیمان نخواهد کرد.
امیدوارم که مطالب ذکر شده که نتیجه بررسی های اینجانب به عنوان یک خریدار می باشد و با خواندن سایتهای اینترنتی و فروم های متنوع ایرانی و غیر ایرانی، صحبت با چند مکانیک خودرو رنو و …تهیه شده تا با حدود 100 میلیونی که هزینه می شود انتخاب درستی صورت گیرد بتواند برای سایر دوستان نیز مفید واقع شود، البته حوصله هم اجازه نمی دهد که مطالب را بیشتر توضیح دهم.
پیمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۶سلام خدمت دوستان من هم واقعا کلاه رفت سرم از شرکت نگین خودرو یک داستر ۲۰۱۷ تحویل ۱۰ روز گرفتم دقیقا بعد از ۲۰ روز تحویلم دادن اما بدون هیچ گونه مدارکی ماشین بدون پلاک وبیمه نمیدونم واقعا چه مشکلی با گمرک و راهنمایی رانندگی دارند
کلا شرکت نگین خودرو هیچگونه تعهد خاصی به مشتری ندارد وهرموقع مراجعه میکنیم یک جور رفتار میکنن که مقصر نیستن و نمایندگی مرکزی تهران هم که تماس میگیری پیگیری نمیکنند خلاصه الان ۳ ماهی میشه ماشین بدون پلاک وبیمه رو دادن
وماهم جواب خاصی از این شرکت نمیشنویم قرار شده تا اول اردیبهشت مدارک تحویل بدن بهمون
ببینیم تعریف کنیم
امين
۱۵ شهریور ۱۳۹۶با سلام
من هم بنا به دلایلی که میخواستم ماشینی بخرم که کیفیت و کم استهلاکی و قابلیت اطمینان و اینکه تو هر جاده ای بتونم باهاش رانندگی کنم دیدم تو ایران بهترین گزینه داستر 2 دف هست که اون موقع خوشبختانه با شرایط وام هم به فروش میرفت 8/95 خوب خریدم و تا الان حدود 20 هزارتا رفته
همه جا هم با ماشینم رفتم
همه جور رانندگی رو جواب داده
کوچکترین مشکلی هم نداشتم
نمیگم بهترینه اما با پولی که پرداخت کردم مطمئنم گزینه بهتری نیست
هاشم
۱۸ شهریور ۱۳۹۶سلام به دوستان عزیز
من چندوقت بوددنبال داستر۲دیفرانسیل بودم بخاطراطلاعاتی که ازش ازسایتها ومشتریان داسترسواربدست آوردم.بنظرم داسترماشین خوبی بخاطرآفرودی وارتفاع ازسطح زمین(چراکه جاده های ایران پرازچاله ودست انداززیاده حتی جاده آسفالت)میباشد این رابادوستان درمیان بگذارم من ماشین راباتوجه به اینکه دوست داشتم ثبت نام ولی پولم نرسیدانصراف دادم .اول که بایدببینیم هرشخص چه انتظاری ازماشین داره وکجا داره زندگی میکنه وپولش چقدره.وگرنه من دوست دارم لندکروز سواربشم ولی قیمتش رابایدبسنجیم .یه شخص ظاهرماشین، یکی آپشن وسانروف ،یکی شتاب وقدرت ،یکی هم کاربردی بودن ماشین رادرنظرمیگیره که مثلا ماشین توی جاده،بیابان خیابان هم کمی قشنگ باشه هم آدم راکلافه نکنه.من الان برلیانس اچ۳۳۰ سوارم ولی قصددارم حتما داستردودیفرانسیل ۲۰۱۸که فکرکنم درنمایشگاه فرانکفورت رونمایی میشه که ازنظرظاهرتغییرکرده جالبترشده ولی اگه داخلش هم خوشکلترشده وامکاناتش بهترشده باشه بخرم .به هیچ کس هم توصیه نمیکنم بخره یانخره هرکی براساس سلیقه اش وانتظاراتی که ازماشین داره بایدتحقیق کنه وماشین بخره.موفق باشید