شهرت داچیا برای ساخت خودروهایی با هزینه پایین به خوبی به گوش همگان رسیده و به این برند تحت مالکیت رنو اجازه داده تا برخی مدلهای جدید را به سبد محصولات خود بیفزاید.
جدیدترین محصول این برند رومانیایی لوگان MCV استپ وی است که نسخهای بلندقدتر از خودروی استیشن خانوادگی این برند به شمار میرود. این خودرو گزینهای ارزانتر نسبت به مدلهایی نظیر اشکودا اوکتاویا اسکات و فولکسواگن گلف استیت آل تراک محسوب میشود.
لوگان MCV دومین محصول استپ وی داچیا است. اولین مدل که ساندرو استپ وی بوده حدود ۶۰ درصد فروش ساندرو در بریتانیا را تشکیل میدهد بنابراین داچیا امیدهای فراوانی به موفقیت این خودرو دارد.
همانند تمامی محصولات داچیا، ویژگی اصلی این خودرو بهای آغازین آن است. تمامی مدلها با تریم فول Lauréate عرضه شده و نسخه بنزینی بهای آغازین ۱۱۴۹۵ پوندی دارد که کمتر از نصف قیمت یک اشکودا اسکات پایه است. البته این خودرو از تک دیفرانسیل بوده اما رقبا بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به آینههای برقی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۷ اینچی و سیستم ناوبری و بلوتوث اشاره کرد. البته ما مدل دیزلی با گشتاور بالا را تست کردیم که بهای آن از ۱۳۰۹۵ پوند آغاز میشود.
از دیگر شاخصههای ظاهری خودرو میتوان به میلههای سقف، رکابهای جلو و عقب و رینگهای ۱۶ اینچی اشاره کرد. بخشهای فنی این خودرو با لوگان استاندارد یکسان هستند.
کابین خودرو نیز از بهروزرسانیهای اخیر داچیا بهرهمند شده و غربیلک فرمان جدید و کنسول مرکزی با تریمی جدید از ویژگیهای آن هستند. صندلیهای این خودرو نیز مخصوص مدل استپ وی طراحی شدهاند؛ اما هنوز هم بخشهای زیادی وجود دارند که به شما یادآوری میکنند با خودروی ارزان طرف هستید. بسیاری از پلاستیکهای بکار رفته خشن و خراش پذیر هستند و گرافیک سیستم ناوبری ماهوارهای نیز کاملاً از مد افتاده احساس میشود. البته نیمه پر لیوان این است که حداقل همهچیز خوشساخت به نظر میرسند.
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی خودرو تنها قدرت ۸۹ اسبی دارد اما گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری آن به این معنی است که شما نیازی به تحت فشار گذاشتن زیاد خودرو ندارید. آرامش خودرو در دورهای پایین پیشرانه پذیرفتنی بوده است.
البته با خرید خودرویی اینچنینی هزینههای نگهداری و سواری آن مهمترین جنبه خودرو خواهند بود. حالت اکوی پیشرانه و سیستم استارت/استاپ به مصرف سوخت پایین خودرو کمک شایانی میکنند.
داچیا لوگان MCV استپ وی از نظر کیفیت کابین نمیتواند با خودروهایی چون اشکودا اوکتاویا اسکات یا فولکس گلف آل تراک رقابت کند اما از نظر ارزش هردوی آنها را پشت سر میگذارد. این یک خودروی خوشساخت، خشن و کاربردی است که هماکنون جذابیت بیشتری برای افرادی که خواهان آفرودری کاذب هستند دارد. پیشرانه دیزلی استپ وی آرامترین و بهترین پیشرانه نیست و هزینههای آن نسبت به نمونه بنزینی بیشتر است اما گشتاور اضافی آن در زمان پر بودن صندوق بار به کمک میآید.
مشخصات داچیا لوگان MCV استپ وی
قیمت: 13095 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/۲۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 3.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
ROHAM
۲۲ خرداد ۱۳۹۶داچیا بالاخره دست از طراحی کسل کننده به خصوص در داخل ماشین و جلوداشبورد برداشته
و این در کنار کیفیت نسبتا خوب محصولاتش که طول عمر بالایی دارن باعث میشه تو قشر متوسط به پایین جامعه محبوب تر بشه
آرش
۲۲ خرداد ۱۳۹۶چندتا سوال داشتم :
1_ پیشرانه دیزلی یعنی چی (یعنی با گازوئیل کار میکنه)؟
2_ چرا مصرف سوختش اینقدر پایینه(3.9 لیتر)؟ مگه مصرف گازوئیل از بنزین کمتره؟
3_ مگه گازوئیل از بنزین گرونتره که گفته هزینه هاش بیشتره از نمونه بنزینی؟یا منظورش هزینه تعمیرات خودرو های دیزلی در صورت خراب شدنه؟
4 _ خودروهای گازوئیلی دود سیاه تولید نمیکنن؟یا آلودگی بیشتری نسبت به بنزینی ندارن؟ اگه آلودگیش بیشتره چرا در اروپا اینقدر استقبال میشه از خودروهای دیزلی؟
5_ گشتاور در خودرو بیشتر چه کاری انجام میده و چرا اینقدر گشتاور این خودرو زیاده ؟ مگه معمولا برای خودروهای تا دو لیتر حجم اختلاف قدرت و گشتاور حدود 20 الی 30 نیست؟ مگه دیزل گشتاور بیشتری نسبت به بنزین تولید میکنه؟
#ali.m#
۲۲ خرداد ۱۳۹۶یه زمانی هم قرار بود سمند دیزل بسازن نشد?? شایدم تونستن کسی نخرید
ماشین دیزل با گازوییل کار میکنه و دیگه شمع نداره پس احتراق با تراکم انجام میشه.
كوروش
۲۲ خرداد ۱۳۹۶۱-بله با دیزل کار می کند(گازوییل به معنی بنزین هستش)
۲-مصرف خودرو هایی دیزلی بدلیل توان بسیار بالاتر دیزل کمتر از بنزین هست (دلیل شیمایی اصلی رو جست و جو کنید)
۳-اصولا هزینه دیزل از بنزین بسیار پایین تره یعنی هم قیمت سوخت هم ساختار پیشرانه از بنزینی ساده تر هستش زیرا نیاز به جرقه زن ندارن و با فشرده شدن دیزل منفجر می شوند
۴-خودرو های دیزلی الان بسیار پاک هستند و فیلتر های متعدد و نحوه سوختن دقیقی دارند اون دود سیاه به دلیل احتراق ناقص در خودرو های دیزلی مثل مینی بوس های قدیمی هستش
۵- و اصل ماجرا
گشتاور خودرو های دیزلی بصورت ساده بگم کلا از بنزینی بیشتر هست یعنی درسته توان بالاتری ندارند ولی قدرت بسیار زیادی دارند و موتور ها با دور های بیشتری در اختیار قرار می دهند درست مثل خودرو های سنگین مثلا شما دو خودروی ۱.۵ لیتری بنزینی و دیزلی داشته باشید خودرو دیزلی با وجود کند تر بودن قدرت بیشتری دارد گشتاور بالاتری ارائه می دهد
البته منظورتان از گشتاور ۲۰ و ۳۰ رو متوجه نشدم
amin
۲۲ خرداد ۱۳۹۶گازوئیل به معنای بنزینه؟؟؟؟؟!!!!
اینو از کجا آوردید؟؟؟؟!!!
amir
۲۲ خرداد ۱۳۹۶.
در زبان انگلیسی :
به بنزین میگن gasoline
به گازوئیل میگن diesel fuel
موفق باشید
amir
۲۲ خرداد ۱۳۹۶.
gasoline رو هم معمولا به صورت gas خلاصه میکردن.
یادش بخیر من چهارم دبستان بودم همسایمون از این وَن های میتسوبیشی داشت.
جای آمپر بنزینش نوشته بود gas .
من فکر میکردم منظورش همین گاز شهری هست ???
همیشه فکر میکردم اون بنده خدا خیلی خوشبخته. چون ماشینش با گاز لوله کشی کار میکنه و اصلا پمپ بنزین نمیره و بنزین نمیزنه ، شیر گاز رو وصل میکنه به یاک ماشینش !!! ??????
amin
۲۲ خرداد ۱۳۹۶خیر دوست عزیز،gas یا gasoline در انگلیسی معادل بنزین است اما فرآورده گازوئیل معادل همون دیزل ویا اسم قدیمی آن” نفت گاز” است که به صورت gas oil نوشته میشود و با gasoline متفاوت است و نام تجاری آن دیزل است
كوروش
۲۲ خرداد ۱۳۹۶@amin
دوست عزیز بنده خودم می دانم گازولین معادل چه چیزی هستش گازولین یا به قول ما گازوییل در همه جای دنیا معادل بنزین تلقی میشه و با دیزل متفاوت چه حتی به بنزین هواپیما گازوییل گفته می شود و در تمامی متون ما اینگونه نوشته می شود و دیزل همان دیزل گفته می شود
اول کمی لاقل جست و جو کنید اطلاعاتتان بالا برود بعد نظر بدهید….
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶بنزینو میگن گازولین
Gasolin
amin
۲۳ خرداد ۱۳۹۶جناب کوروش کاملا در استباه هستید و مسأله را پیچیده هم نکنید
شما که میدانید بنده خودم مهندس نفت هستم،،گازولین یا به قول ما گازوئیل اشتباه است!
اتفاقا ما همیشه گازوئیل را به معنای درست آن (نفت گاز)به کار برده ایم و در ایران هیچگاه این ۲ به اشتباه به جای هم به کار نرفته اند.
حسین مقدسی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶در ادامه صحبت های کوروش عزیز
1- بله با گازوئیل کار میکنه
2-کلی بخوام بگم بخاطر ملکول های بزرگتر گازوئیله که طبیعتا انرژی بیشتری توی خودشون ذخیره کردن
3- هزینه ساخت موتورهای دیزل بخاطر آلیاژهای مقاوم تر و کاتالیزور بزرگتر ( که فلزاتی بعضا گرونتر از طلا توش بکار رفته) بیشتره ، هزینه سوخت بخاطر مصرف بسیار کمشون کمتره( قیمت سوخت دیزل و بنزین در اروپا خیلی به هم نزدیکن) هزینه تعمیراتشون ولی بیشتره
4-خودرو های دیزلی که با تنظیمات کارخانه کار میکنند دود سیاه تولید نمیکنند(توی یوتیوب بچرخی کلی فیلم درمورد F-150 هایی که تقویت شدن و حوالی سه برابر قدرت بیشتری از مدل های دست نخورده دارن موجوده که ماشینای پشت سرشون رو توی دود سیاه محو میکنن)آلودگی اکسید نیتروژن توی موتورهای دیزلی چند برابر موتورهای بنزینیه به همین دلیل به کاتالیزورهای بزرگتر و فیلترهای مخصوص احتیاج دارن
5- فرض کن یه آچار داری که یک متر طولشه اگر یه سرش یه وزنه یک کیلویی آویزون کنی و یه پیچ رو باهاش صفت کنی(بدون فشار آوردن) اون پیچو با ده نیوتن متر گشتاور پیچوندیش، امیدوارم توضیحم واضح بوده باشه.
توی ماشین هرچی گشتاور بیشتر باشه ماشین راحت تر شتاب میگیره، شیب هارو راحت تر پشت سر میگذاره و کلا لازم نیست الکی به ماشین گاز بدی ( اسب بخار بیشتر بدرد سرعت گرفتن میخوره، هرچی بیشتر حداکثر سرعت بیشتر)
گشتاور موتورهای دیزلی بخاطر شاتون بلندتر که باعث افزایش نسبت تراکم و کاهش دورموتور میشه زیاده.(نسبت تراکم زیاد در موتورهای دیزلی لازمه چون عمل احتراق بخاطر دمای بالای هوای فشرده شده انجام میشه و نیازی به شمع نیست.نسبت تراکم موتورهای دیزل بین 14 تا 20 وفشار داخل سیلندر تا40 بار ودمای هوای فشرده شده بین 600 تا800 درجه میتونه بالا بره.)
اختلاف عدد گشتاور و عدد اسب بخار در موتور های دیزلی بیشتر از انواع بنزینیه چون طول شاتون در موتورهای بنزینی کوتاه تر از انواع دیزلیه اگر دقت کرده باشی عدد گشتاور و عدد اسب بخار در موتورسیکلت ها تقریبا مساویه و اونم بخاطر شاتون کوتاهتره بخطر همین موتور موتورسیکلت ها میتونن 15000 یا بیشتر دور بگیرن ولی در خودروها حوالی5000 تا8000 و درانواع دیزلی حدود 3000 دوره
سعی میکنم چندتا مطلب درمورد اینجور چیزا بذارم تا بیشتر باهاشون آشنا بشید
كوروش
۲۲ خرداد ۱۳۹۶استفاده کردیم عالی بود
سیاووش
۲۳ خرداد ۱۳۹۶احسنت. عالی. جامع. کاربردی.
این سایت رو با این نظرات بشناسیم نه با کل کل های مسخره یک سری از آدم های ناشی که فقط اسم برند رو شنیدن و …
واقعا لذت بردم از سبک نوشتار و توجه شما.
GTA
۲۳ خرداد ۱۳۹۶عالی .مرسی
t-dey
۲۲ خرداد ۱۳۹۶یه درخواست از پدال.مقاله هایی که ترجمه میشن با توجه به زندگی اروپا و آمریکاست عملا به درد ما نمیخوره.فقط اطلاعات خواننده زیاد میشه.چیزی که به درد میخوره مقاله های کاربردیه لطفا بیشتر به این مقوله بپردازید
ACR VIPER
۲۲ خرداد ۱۳۹۶دوستان به نظرتون اگه اور هنگ عقب نسل جدید داستر یه چیز بین نسل فعلی داستر و اور هنگ عقب این ماشین باشه چطوره؟
یاسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۶نه خیلی شبیه این نیست داستر کراس اور ساب کامپکته صندوقش بزرگ نیست که بخواد کشیده بشه این حالت استیشن داره البته فرم دید بغلش ممکنه مخصوصا شکل پنجره همینجورا باشه طبق رندرهاش فیس عقب هم قراره چراغهاش مربع شکل باشه شاید شکل خود در شبیه بشه
ACR VIPER
۲۲ خرداد ۱۳۹۶خب داداش منم نگفتم که عین این باشه
گفتم یه چی مابینشون
مثه اورهنگ x1
منظورم فاصله بین گلگیر عقب تا انهای سپر عقبه
یاسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۶اره اونکه کلیت که زبان طراحی داچیا تقریبا یکیه تو همه نسل ها
یاسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم این خط تولید رنو پارس زودتر راه بیفته چون قراره لوگان جدید که اسمش سیمبله و ساندرو و جدید و داستر جدید توش تولید بشه و با قیمت خوب بیان تو بازار چون مدلهای جدید داچیا هم طراحیشون بهتر شده هم سطح تجهیزات و اپشناشون بهتر شده
رافال M
۲۲ خرداد ۱۳۹۶بسیار زیبا و خواستنیه نسبت به نسل قبلش
شرکت کلاهبردار رنو هم در کنار هموطنان ایرانی عزیزمون توی سایپا و ایران خودرو خوب جنسای تاریخ گذشته و فیس قدیمی و با فناوری سال 2000 رو خوب می ندازن به ملت
رهبران ترکیه دنبال جدیدترین چیزا برای مردمشون هست و اون وقت اینا…
BENZ&BMW
۲۲ خرداد ۱۳۹۶اخییییییی . این همون ال لگن خودمونه؟؟؟؟ چقدر قدش بلند شده ماشا الله بزنین به تخته???? (-:
مهدي
۲۳ خرداد ۱۳۹۶در کل هنوز هم مالی نشده هر چند از مدلای داخل ایران خیلی بهتره اما با تمام این تفاسیر ماشینای داچیا بشدت نسبت به قیمتشون ارزش دارن و تو تمام کشورای اروپایی بین قشر ضعیف طرفدار دارن من که قبلا خودم ساندرو داشتم نسبت به هزینه که کرده بودم کاملا ازش راضی بودم چون با اون پول حتی دست دو برخی از برندای معتبر هم نمیدادن
مهدي
۲۳ خرداد ۱۳۹۶البته در کنار مدلای فول مدلای نیمه فول و بدون آپشن هم در اروپا به فروش میره که قیمت نمونه های بدون آپشن بسیار باور نکردنیه مثال شما با پول یه تیبا میتونین یه ساندرو 2017 امن و بی دردسر بخرین تازه نسبت به در آمدهای اروپا واقعا مفته انگار که بخوای موتور سیکلت بخری
حمیدرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۶مدل پایه یعنی نه خبری از کولر هست نه شیشه برقی چیزی که ما انتظار داریم حتما ماشین داشته باشه و گشتاور بالای ماشینم کمک میکنه با کلی وزن ماشین خیلی راحت حرکت کنه هر چند حداکثر سرعتش به دلیل پایین بودن قدرت خیلی بالا نیست
مهمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ماشین خیلی خوبیه. ساده و کاربردی
رقیب مستقیم اشکودا اکتاویا اسکات با نصف قیمت
البته با این قیمت میشه داستر تک دف فول گرفت که خیلی بهتره